DMI Bewertungen

DMI Bewertungen

Gut
7.8
von 0 - 10
Firma bewerten
622 Trustpilot Bewertungen
Die letzte Bewertung

Bewertungen

Über

Alt ok

Det er jo en prognose der laves en udsigt over så DMI kan ikke klandres

elendigt

De ændre hele tiden deres udsigter så man kan lige så godt selv bedømme vejret.

kan ikke forudsige vejret

byvejr kunne de godt skrotte, for det stemmer aldrig overens med virkeligheden. Eksempel idag 20. juni 2013: vejrudsigt for det sydvestfynske: sol hele dagen og 24-25 grader. Faktisk vejr: overskyet/diset hele dagen med temp. på 18-19 grader. Solen kunne svagt anes i glamsbjerg omkring kl. 18-18.30 om aftenen.

Og det var bare eet eksempel. Der er rigtig rigtig mange eksempler. Det er faktisk mere reglen end undtagelsen, at vejrudsigten ikke holder stik. Og ikke nok med det. Vejrudsigten bliver IKKE rettet til i løbet af dagen når det burde være gået op for meteorlogerne, at "forudsigelsen" ikke holder stik. Næ næ, der var masser af sol og ca. 25 grader på byvejr for glamsbjerg/sydvestfyn HELE dagen igennem.

Regn og mængden af regn kan de heller ikke finde ud af, at forudsige. Enten står det ned i stænger når det ifølge DMI skulle være tørvejr, eller også er det omvendt. Det var ellers sådan noget jeg kunne bruge da jeg går mange kilometer udendørs dagligt.

Og den "nye" hjemmeside? Ja den ligner den gamle til forveksling. Stadig kedelig og farveløs. Og formentlig fyldt med reklamer, som undertegnede selvfølgelig for længst har blokeret. Og siden skal ligesom den gamle opdateres dobbelt for rent faktisk at opdatere. Om det så kan kaldes en opdatering når vejret i praksis IKKE opdateres ved jeg ikke rigtig...

De får kun een stjerne fordi det rent faktisk minder om "ond tro" når vejret langt størstedelen af tiden ikke stemmer overens med virkeligheden.

Så i mine øjne kan de tage deres latterlige matematiske modeller og stikke dem derop hvor solen stensikkert ikke skinner :-D

Den bedste Vejr Website

Hvad skulle jeg gøre uden DMI, når jeg skal tjekke vindretningen. Det er den mest sikre hjemmeside omkring vind og vejr og jeg bruger den hver dag...den er nem og hurtig at gå til...derfor er den bedst og det kræver 5 stjerner...
Vejrmanden.....

Vejret kan de da ikke finde ud af.

Har ders app, man kan da være helt sikker på hvis der står regne i den så er der solskin.

Super duper

Rigtig god hjemmesider som jeg bruger næsten hver dag. Bruger specilt vejrkortet og nedbørs radaren meget !

Tjekker siden næsten dagligt

Som overskriften lyder, så tjekker jeg stort set dagligt siden, for at følge med i dagens vejrudsigt. Synes siden er nem og overskuelig, så jeg er yderst tilfreds.

Trænger til et facelift!

En uoverskuelig og ulogisk opbygning af siden. Gammelt setup og kedeligt at se på. Er det ikke på tide med et facelift af sitet?

Forvirrende hjemmeside

Vejrudsigten fejler ikke noget men hjemmesiden kan være lidt svær at finde rundt i, derfor er det også sjældent jeg bruger den.

Forkert, arrogant og ignorant vejr-oplysning

Jeg har i noget tid undret mig over, at DMI's vejrprognose ikke holder. Det gælder også vejrprognoser, der ligger kort tid før. Jeg har derfor lavet nogle forsøg, hvor jeg har gemt DMI's vejrprognose - og sammenholdt den med billeder af det fakturelle vejr. Konklusionen er, at der langt fra er overensstemmelse - og endda i sådan grad, at det kunne være forstyrrende eller farligt, at følge vejrprognosen. Det er jo svært, at tro på, med tanke på, at DMI forekommer seriøs, teknisk og ansvarlig med deres gode, gamle og velfungerende hjemmeside. Jeg ville derfor undersøge DMI lidt nærmere.

En hurtig undersøgelse viser, at DMI drives af 370 offentligt ansatte. 370?! Det undrer mig, at ikke en eneste af disse 370 ansatte, med solide lønordninger, tager kaffen fra munden, flytter øjnene fra vejrmodel-computeren - og kigger ud af vinduet og opdager de dominerende, tunge og grå skyer, der ikke er med på dagens sol-prognose. Jeg har derfor gjort DMI opmærksomme på problemet. Der er dog, desværre, ikke en eneste af de 370 offentligt ansatte, der har besvaret mit brev. Jeg husker, at der også for nyligt blev rettet kritik af DMI på samme punkt fra internationel side. Der var DMI dog hurtigt ude med sit forsvar! DMI forsvarede sig med henvisninger til komplicerede matematiske- og statistiske argumenter. De benægtede, med andre ord, at det er det faktiske vejr, der tæller for os mennesker, der opholder os under himlen.

Jeg kan, sammenfattende, ikke forstå, at den slags forkert, arrogant og ignorant vejr-oplysning kan blive finansieret af skatteborgerne gennem så mange år.

Mere brugervenlighed

Jeg bruger ofte DMI, men jeg synes efterhånden, at deres website og app trænger til en mere brugervenlig opdatering. Der er alt for mange menupunkter/links til undersider, hvilket forvirrer én, når man bare skal bruge en standard vejrudsigt. DMI burde opdele siden op, så man som almindelig bruger ikke behøver at forholde sig til sejladsudsigter, svæveflyvningsudsigter osv.
Udover denne lidt old-school form for brugervenlighed på siden, så leverer DMI dog altid en god omgang vejrudsigter (i 5 forskellige typer billeder - radar, satellit osv.), så hvis man er ægte vejr-nørd, så har siden helt sikkert høj værdi.

Kedelig!

Utroligt kedeligt hjemmeside design og det er meget uoverskueligt! Hvis de gjorde det mere lækkert og overskueligt ville jeg helt klart komme mere på siden!

nemt men kedeligt at se på

dejlig side hvor du meget enkelt finder det du søger..
synes bare design på siden er MEGET kedeligt.. men det jo nok smag og behag..og er jo nok ikke det vilde man kan få ud af en vejr side..

samt synes jeg at deres android app burde opdateres til noget pænere.

LOVE IT!

Fedt ed den Gadget man kan finde med Dmi.. dejligt med opdatering af vejret i min lille by..super!

Så godt som det kan blive

DMI leverer et fantastisk website til "studering" af vejret. Det er altid dejligt at vide om det eventuelt kommer til at regne når man skal på motorcykeltur.

Jeg vil dog ikke flame DMI for at det regner på en dag de "lovede" sol. Vi er ikke herre over vejret så hvilke ændringer der kommer kan DMI selvfølgelig ikke tage skylden for.

Jeg syntes de er hurtige til at få updateret informationerne i tilfælde af ændringer. De tilbyder også en masse forskellige måder at aflæse vejret samt informationer om blæst m.m.

Den bedste side om vejret :-)

Enkel, og let overskuelig side...
Utroligt mange nyttige informationer...
Kanon med de regionale vejr udsigter...
Kæmpe bonus, man kan se vejret for den by, man bor i...
Jeg kan varmt anbefale DMI...

vejret kan ses men regn dog ikke for langt ud i fremtiden med den.

DMI er en god vejr station dog syntes jeg altid at den over regn hvis du ser mere end 3 dage frem, dog virker deres app over alt forventning! :-)

Ok, men trænger til "ansigtsløftning"

Virker ok. Men siderne trænger til en modernisering, og gøres lidt simplere. Virker lidt forældet.
Men ellers fin information og bestemt brugbar.

Troværdig og funktionel

Jeg bruger tit DMI, når jeg bl.a. skal til udendørs Crossfit m.m.
Det lokale "by vejr" giver et godt overblik over dagens vejrmeldinger.

Ist DMI Ihre Firma?

Lernen Sie Ihre Kunden kennen.

Unternehmen registrieren Erfahren Sie mehr

Ist dieses Ihr Unternehmen?

Unternehmen registrieren

Anschrift Arnakvej 7
8270 Højbjerg

Trustpilots Verpflichtungen

Trustpilot Abonnent

Keine Firma kann Bewertungen löschen oder anderweitig zensieren.