QXL Bewertungen

661 Trustpilot Bewertungen
Die letzte Bewertung

Bewertungen

Über

Så fik [ekstern reference] ,ødelagt QXL.

Efter at havde været kunde i over 10 år. Er det slut. Hammerslags gebyr, og gratis oprettelse over 100 kr. Har ødelagt det for mig både som køber og sælger. Bruger nu andre alternativer.

Hej Kristian.

Mvh. Betina, QXL

Sørgelig forandring på ganske kort tid

Jeg bliver nødt til at slette min gamle anmeldelse (i hvilken jeg iøvrigt startede med at give QXL 4 stjerner for gode betingelser og en prima kundeservice), for med den seneste udvikling må jeg revurdere sitet fuldstændigt.

Du som giver respons for QXL herinde: Jeg fatter simpelthen ikke den måde du arrogant og afvisende håndterer en samstemmende og ganske reél og relevant kritik på fra så mange kunder, men istedet fremstiller dem som en gruppe der bare vil have det hele nærmest gratis (hvilket QXL iøvrigt aldrig har været!) De her mennesker er faktisk dit levebrød hvis du skulle have glemt det, så tag dog og vis dem lidt respekt som andre seriøse forretningsdrivende. Selvfølgelig er der ingen rimelighed i pludselig at indføre et 5 kr gebyr fra den ene dag til anden på auktioner der appelerer til lavprissegmentet. Og inden du nu igen begynder med den sædvanlige (sø)forklaring med at I ønsker kvalitet fremfor kvantitet, må jeg så minde dig om en pressemeddelse for ét år siden på QXL's hjemmeside: "L..... køber QXL". Heri fremgår det tydeligt at jeres nuværende ejer så QXL som et oplagt supplement til deres eget koncept, NETOP fordi QXL repræsenterede lavpriskunderne, hvilket jo så må være en af hovedårsagerne til opkøbet. Nu kommer du/QXL så pludselig med den stik modsatte udmelding som undskyldning for at rippe jeres trofaste kunder! Hvor utroværdigt kan det snart blive???
Hvis I absolut er så træt af disse lavprisvarer, så vis det dog på oprigtig og ærlig vis og hæv mindsteprisen ved oprettelse til 50-100 kr...UDEN købergebyr! Men nej selvfølgelig gør I ikke det, for det åbenlyse formål er jo blot at få masser af penge i kassen for enhver pris!

At du også sammenligner med L..... højere gebyrer er jo direkte useriøst. Det er vel ikke så svært at se hvad der berettiger fysiske auktionshuse i deres priser. Modsat jer, gør de noget for pengene. Der skal vurderes, der tages billeder, varen opbevares fysisk i lokaler, der tages ansvar for den enkelte vare i form af defekter og uægthed og jeg kunne blive ved. I foretager jer intet andet end at formidle et køb rent online, ALT arbejdet ligger hos sælger, og ligeså ansvaret for vare og forsendelse osv. Hvis noget går galt, frasiger I jer straks ethvert ansvar udover I kan give advarsler og i yderste konsekvens blokere en bruger. Hvis I absolut skal sammenligne jer med noget som helst, så må det være DK's største køb og salgs site for private, hvis blå navn jeg ikke må nævne her (...og som i øvrigt i langt henad vejen er helt gratis for såvel sælger som køber). Desværre uden auktionsdelen som deres internationale ejer E... ærgerligt nok ikke har indført endnu (....såfremt de gjorde, ville I uden tvivl blive udkonkurreret på ingen tid) Mon sidstnævnte ikke også har de samme udgifter som jer på deres mange auktionssites rundt omkring i verden? Men åbenbart uden noget behov for at skulle tørre 5 kroner af på lavprisprodukter, der kan risikere at indbringe mindre end dette usympatiske gebyr! Din påstand om at det koster jer 7 kr pr auktion falder også helt til jorden, når I har kunnet have overlevet i årevis uden købergebyr og når E... altid har tilbudt at købe gratis. Kan de tjene penge uden det koster køber én øre, kan I også, medmindre I er fuldstændigt inkompente i at drive en forretning. Så drop dog de usandheder og erkend at grådigheden blot har taget over, istedet for denne farce!

I er gået over grænsen denne gang, både med jeres gebyrer og attitude. Jeg forventer ikke at du og QXL pludselig forstår pointen, blot grundet mit indlæg som er endnu et af mange, og forventer heller ikke anden respons end endnu en dumsmart bemærkning efterfulgt af en ;) smiley. Men den gamle anmeldelse syntes jeg på ingen måde er fyldestgørende længere. Selvom jeg ikke har afviklet jer helt, er lysten til fortsat at handle på jeres site tæt på ikke eksisterende. Derfor må de førnævnte alternativer også primært bruges fremover. Vanvittigt ærgerligt at så godt et site nu istedet skraber bunden :(((

Hej Bjørn.

Arrogant

Jeg havde slettet min første anmeldelse, syndes jeg brokket mig nok over det hammerslaggebyr og som B....QXL skriver, det er frit valg om man vil bruge Qxl,men er blevet irriteret over at læse den samme begrundelse igen og igen, for at indføre det forhadte hammerslagsgebyr. På de bilige auktioner til 1 krone har Qxl udgifter på 7 kroner,først var det 4 kroner nu er det pludselig 7 kroner og så skulle det også være svært at finde unikke vare.Jeg har været medlem siden 2008 har har bla. solgt noget gammel og unik Fleischman model tog, start prisen var 1 krone og der gik under 10 minutter, før det første bud kom, og slut prisen endte omkring 500 kroner, på nogle af auktionerer kom der over 80 bud og fra mange forskellige brugere, de havde INGEN problemer med at finde de unikke vare og dengang var der over 2 millioner vare til salg.Det er underlig arrogant måde at forsvare det gebyr på.Den nye ejer købte et fallitbo,de ønsker at fokuserer på unikke vare,som porcelæn,frimærker,design.reto,mønter, militærsouvenirs og vinyler,men så SKRIV det, og lade være kommer med alle de usandheder.Hammerslagsgebyret er jo bare en pengeindsamling til fordel for Qxl ,intet andet. B.....Qxl skriver også "Jeg er godt klar over, at man helst vil have tingene gratis, men det kan desværre ikke altid lade sig gøre". Arrogant.

Der er ingen brugere der ønsker Qxl skal give underskud, tværtimod, selvfølgelig skal det koste penge at sælger vare,men ikke at købe.Jeg har tjekket mange auktion sider, og det er ikke lykkes mig at finde en auktions side, hvor køber skal betale gebyr ,men de må jo findes, når Qxl skriver "som alle andre auktionsvirksomheder i øvrigt også opkræver" Kan Qxl komme med et eks..Jeg kan desværre ikke anbefale et firma der er så ligeglad og arrogant over for deres gamle kunder. Qxl VAR suverænt den bedste auktions side på nettet, varerne blev solgt på rekord tid. Autosvar fra Qxl: "Tak fordi du anmelder vores priser,Laurits har også et hammerslagsgebyr,5 kroner slår ikke bunden ud af budgettet " Nej, 5 kroner slår ikke bunden ud af budgettet,hvis man kun køber en vare på Qxl, men der et medlem på Qxl der har købt 13244 vare og solgt 0.Han skulle så havde betalt 66200 kroner i hammerslagsgebyr.Jeg fatter ikke i kan være så bedøvende ligeglade med kritikken.
Farvel Qxl,det har været en sjov tid,kommer til at savne dig,vi ses måske engang i fremtiden.Venlig hilsen. U.Hansen

Hej Uffe.
Tak for din gentagne anmeldelse af vores priser. Jeg tror efterhånden vi klart har meddelt både her, og via andre medier, at vi ønsker at fokusere på kvalitet frem for kvantitet. Det er der bestemt intet hemmeligt i. ;)

Hammerslagsgebyret er en foranstaltning, der gør op med de meget billige varer på QXL - det har du fuldstændig ret i. Hammerslagsgebyr findes også på Lauritz.com, hvor køber betaler både dette (95 kroner) og 20% i købersalær. På QXL betaler man som køber kun et hammerslagsgebyr på 5 kroner, men den 5-krone lægger naturligt nok en dæmper på varer, der sælges for 1-50 kroner. Kommer vi over dette leje er det jo ikke noget, der slår bunden ud af budgettet. Men prisændringer er aldrig populære - som jeg også kan læse i din følelsesmæssige anmeldelse her - og det er klart, at hvis vi kunne have fortsat uændret, så havde vi gjort det. Det er blot ikke tilfældet.

QXL r.i.p.

Har handlet meget på QXL gennem årene. Det er hovedsagelig indenfor filatelien, at jeg har handlet, men det er så slut nu.
Hvis jeg eksempelvis køber frimærker, lade os bare sige 8 stk., som prismæssig ligger fra 3,- 8,- , så ryger der lige for 40,- hammerslagsgebyr oven i, det giver jo ingen mening.

Hej Hanne.
Tak for anmeldelsen af vores priser. Jeg kan undre mig lidt over den meget negative anmeldelse, når det er tydeligt at se, at du tidligere har været meget glad for at handle på QXL (eller måske snarere den person, som rent faktisk ejer kontoen du anmelder fra).

Dertil kommer, at du slet ikke har handlet indenfor de sidste seks måneder, og at dine handler var ophørt længe inden hammerslagsgebyret blev indført ultimo februar.

Hvis udgiften til hver auktion er 7 kroner, så kan du godt se, at QXL ikke kan løbe rundt med de få ører der kommer ind på meget billige auktioner. Herudover har mange af vores brugere givet udtryk for, at sitet har været oversvømmet af mange, meget billige varer, som gør det sværere at finde frem til de mere unikke auktioner.

Mvh. Betina, QXL

Nedsat slag pga nye gebyr

Jeg har været medlem af Qxl i mange år og har solgt mange vare, efter deres valg at det skal koste køber et gebyr på 5 kr, hvilket er meget for min kundekreds så mit salg gået stort set i stå, jeg har den sidste måned kun solgt 2 vare, og er klar til at flytte mine vare til andre sider, jeg sælger alt fra de billige småvare til kvalitets vare, må indrømme at flere at mine "gamle kunder" er begyndt at kontakte mig direkte på mail om deres venner og dem selv kan købe vare, så salget går uden om Qxl, jeg var næsten godt klar over at det ville gå ud over os almindelige sælger at Lauritz overtog Qxl, så hvis der er nogen der har mod på derude at åbne en ny auktions side der lever op til det gamle Qxl så er jeg bestemt en af jeres medlemmer...
Er ked af de store igen ødelægger det for de små, men det er jo tendensen her i Danmark desværre

Hej Ninette.
Tak for anmeldelsen af vores priser. Det kan synes lidt ærgerligt, at din anmeldelse bliver så negativ, når du dybest set har været rigtig glad for at handle på QXL.

Under ALT kritik

Tidligere var jeg en meget ivrig bruger og fortaler for QXL.dk, jeg tænkte at det var det bedste sted at få solgt sine ting, men jeg synes det er blevet for DYRT at sælge noget der mere.
Hvad angår at købe noget der, så synes jeg at det er at tage røven på sine kunder både købere og sælgere at man UD over de penge man får for handlen fra sælger, nu også skal have gebyr for betalingskort samt for hammerslag, fremover vil jeg altid prøve på andre konkurrerende sites, før jeg så meget som overvejer at besøge qxl.dk.
De der såkaldte autosøgninger man kan sætte op efter ting derude, finder alt muligt andet end det man søger og man kan ikke finpudse søgningen bedre, det er slet ikke blevet forbedret i mange år.
Da de indførte det her med at man kunne bruge NEMID derude så gik der hat og briller i at jeg havde sat op at jeg brugte min Pakkepost adresse som modtager adresse til ting jeg købte derude og min alm. adresse til betalingsadresse, hvilket resulterede i at sælger ikke kunne sende mig varer m.v. og det gav en masse bøvl og besvær samt ekstra udgifter IGEN fra min side.
FØJ QXL FØJ QXL, gætter på at i vil miste flere og flere kunder i fremtiden og få underskud på den måde som i nu kører jer selv i sænk.

Hej Peter.
Tak for anmeldelsen. Vi har ikke ændret priser for sælgere for nylig, så jeg forstår ikke helt hvorfor du synes det er blevet dyrt at sælge? Vi har tværtimod gjort det gratis at sælge varer med en startpris over 100 kroner. ;)

Mht. søgninger kommer det meget an på hvordan søgningen sættes op, og hvis du søger efter ting med flere 'betydninger' vil du kunne få skæve søgeresultater. I forbindelse med at vi er ved at udvikle en helt ny platform til QXL, vil netop søgninger få høj prioritet, da det selvfølgelig er vigtigt at disse er så præcise som overhovedet muligt.

Mht. NemID, så vil en validering betyde at dine adresseoplysninger hentes. Det er netop heri valideringen består. Derfor kan du ikke have pakkepost ID-adressen stående samtidig med at være NemID valideret - da dette netop kræver, at det er dine reelle adresseoplysninger, der videregives til sælgere. Din betalingsadresse vil aldrig blive oplyst til andre brugere.

grådighed

Jeg tror det bliver nedtur for QXL at de har indført et gebyr på 5 kr. for hver handel og som køber skal betale. Jeg holder ihvertfald op at handle på QXL. Når man køber noget til 5 eller 10 kr. får man en prisstigning på 50 - 100%. Ærlig talt hvad forestiller de sig derinde. Sammen med hammerslag og porto bliver frimærker og postkort for dyre. Jeg har ialt foretaget 202 handler hos QXL, og har været glad for at handlerne, men nu slutter jeg.
kundenummer 404195807
Leo Odgaard

Ny ejer [exsternt link fjernet] opfinder "hammerslagsgebyr" på QXL - for grådigt !

Hvor er det sørgeligt, at en ny ejer ødelægger et mangeårigt godt indtryk af en velfungerende hjemmeside med opfindelsen af "hammerslagsgebyr"

Havde man stillet en rigtig auktionarius til rådighed med et dyrt fysisk set-up, så kunne en sådan model accepteres.

Men der er jo intet nyt sket på hjemmesiden - hvorfor "hammerslagsgebyret" er udtryk for grådighed i min optik.

Specielt små handler vil blive hårdt ramt - og min anmeldelse skal ses som udtryk for, at [exsternt link fjernet] er ved at ødelægge det "brand" som de har købt - er dette meningen med investeringen ?
Det kan koste omsætning på sigt !

Hej Jimmy.
Tak for anmeldelsen af vores priser. Det er ikke helt korrekt, at der ikke sker noget på hjemmesiden. Vi er i gang med at lancere en helt ny platform, som står klar her senere på året - og vi har blot måttet konstatere, at de mange meget billige auktioner har for store omkostninger i forhold til den indtjening de udgør. Derfor har vi været nødsaget til at pålægge et hammerslagsgebyr på 5 kroner uanset hvad salgsprisen er. Det påvirker ikke salget af de dyrere varer kan vi se, men det lægger selvfølgelig en dæmper på 1-krones varerne.

Tidligere har vi hørt fra flere brugere, at det kan være svært at finde frem til de lidt mere spændende og unikke varer, netop fordi hjemmesiden havde ekstremt mange billige varer til salg, og det er også en af de ting vi gerne vil se på.

Selvom community-tanken er hyggelig, så er QXL også en virksomhed, der skal kunne løbe rundt, og kunne vi fortsætte uændret havde vi gjort dette. Jeg er godt klar over, at man helst vil have tingene gratis, men det kan desværre ikke altid lade sig gøre. ;)

Mvh. Betina, QXL

Qxl er rene gebyrgribbe!!

Det er simplethen optrækkeri af værste skuffe !

Fra Qxl meget usympatiske fremgangsmåder og holdning overfor kunder - og ved I hvad - der er masser af andre websider at anvende - vi købere og sælgere kan sagtens finde hinanden. Og så ka Qxl hygge sig selv med sine ublu gebyrer og smarte fremgangsmåder.
Vi behøver ikke betale ublu priser til Qxls nye ejere. Det kan de jo selv gøre.l

Opfrodrer alle til : Drop Qxl og glem dem.

Svar til Qxl:
Hej Betina - du er bare betalt for at forplumre sagen. Kritikken af Qxl er HELT berettiget - I er for smarte og grådige og gebyrgribbe - og det er ganske ligemeget hvilken af jeres - tidligere - kunder det her er. Du snakker udenom - der er 100vis der er utilfredse med jeres nye gebyrer - Kender du ikke jeres nye gebyrer?? Hvor er det klamt at du siger at du er helt uden chance for at forholde dig realistisk til kritikken af jeres gebyrer. Skal vi synes det er synd for dig?
Og endnu klammere at I så forsøger at nedgøre Trustpilot. Min identitet er helt bekendt for Trustpilot - som på helt troværidg måde har forlangt og fået dokumentation for mit - tidl - kundeforhold. Det er dig og Qxl der er utroværdig og bare vil rage til sig.
Hvis I tror I kan behandle kunder på den måde bliver I klogere.
Kan kun igen anbefale alle at droppe Qxl og gå til de massevis af andre sites der er.

OPDATERING og SVAR til Qxl 4/4 efter at Qxl har anmeldt denne anmeldelse og forsøgt at få den standset !
Helt typisk for Qxl´s holdning til sine kunder - at forsøge at få standset en kundes anmeldelse - og give en helt urigtig begrundelse for det til Trustpilot - bare for at den udgår i noget tid - det er måden Qxl håndterer sine store selvskabteproblemer på - at forsøge at undertrykke kritikken.
Så kan igen kun anbefale alle der fortsat overvejer at betale gebyrer til Qxl - drop det et stykke tid - læg Qxl på is i et halvt års tid og se hvad de synes om det - prøv andre sites - ligesom en masse af os andre. Vi mødes der istedfor!

Hej Max.
Tak for anmeldelsen - som du dog angiver anonymt, og helt uden chance for at vi kan forholde os realistisk til din klage.

Trustpilot lader til at have åbnet for anonyme anmeldelser, hvilket understøtter det lidet troværdige medie det er i forvejen. Flere nylige undersøgelser har også vist, at virksomheder der ikke betaler til Trustpilot (som QXL ikke gør og ikke kommer til) har langt dårligere ratings. Det giver god mening, når man ikke engang kan få at vide hvem der anmelder.

Dyrt og rodet

Ikke lige til at overskue pris og oprettelse. Jeg syntes det er dyrt at sælge via denne side. Køber fik jeg fin kontakt med.

Nej hvor ærgeligt...

Qxl har længe været et af mine absolut favorit steder til både salg og køb, specielt i kategorien varepartier, men det er desværre slut nu.
Med det nye hammerslagsgebyr er denne mulighed ødelagt. Jeg har en lille virksomhed, og mine kunder på Qxl er som regel små virksomheder og butikker, som har brug for varer i mindre partier.
Det har derfor været praktisk at man kunne købe 10 af en vare, 10 af en anden, 5 af en tredje og så videre. For så at få det sendt som en samlet pakke og spare porto.
Denne mulighed er nu blevet udhulet, da vi små handlende i forvejen kæmper med alt for høje porto priser (som køber jo normalt også skal betale). Nu skal der lige pludselig kr. 5,- på hver eneste afsluttet handel.

For min del kan jeg kun sige, at min erhvervskonto hos Qxl kommer til at stå stille indtil Qxl forhåbentlig ændrer denne praksis igen.

Alt for ærgeligt, at et dejligt og folkeligt sted at handle, pludselig bliver ødelagt på den her måde. Qxl har selv skrevet, som svar på kritiske indlæg omkring deres gebyrer, at de er et godt alternativ til f.eks. Den Blå Avis, fordi folk ikke forhandler prisen ned på Qxl. Det går jo ikke ligefrem i spænd med den nye pris politik. Jeg frygter nemlig at sælger fremover må til at slå af portoprisen, fordi køber forlanger at sælger betaler gebyret. Ligesom det sker på [externt link fjernet], hvor køber meget ofte forlanger at sælger betaler gebyret.

Qxl har ikke, ligesom andre auktionshuse, udgifte til drift af lager, fotografering, transport og alle de andre udgifter der følger et "normalt" auktionshus. Qxl har en automatiseret process, og er blot formidler af kontakten efter endt handel. Så argumentet om at andre auktionshuse har det, holder ikke helt i min verden.

Husk nu på, at det er alle de små handlende som har været med til at skabe Qxl. Mere specielle varer kan sælges på alle de fysiske auktionshuse, samt på [externt link fjernet].

Alt i alt har jeg altid fået en kanon god service hos Qxl, og det er også derfor jeg er rigtig ærgelig over dette nye gebyr, som ødelægger en eller super handelsplatform. De øvrige gebyrer er yderst fornuftige set fra min side, og ideen med at startpriser over kr. 100 er gratis i oprettelse er en super ide.

En sidste bemærkning er, at jeg syntes det er synd med det standard svare, som Qxl giver stort set alle der skriver kritik af hammerslagsgebyret her på Trustpilot. Det virker som om man har opgivet og faktisk ikke engang gider læse anmeldelserne. Det ligener ikke Qxl.

Forhåbentlig på gensyn engang i fremtiden.

Hej Thomas.
Tak for anmeldelsen af vores priser. Jeg vil lige sige, at hvis du køber 10 af samme slags vare på en auktion, så koster det stadig kun et enkelt hammerslagsgebyr på 5 kroner.

QXL har rigtig mange udgifter til at sikre gode søgeresultater til sitet, og derfor er vi også nødsaget til at skabe en rentabel virksomhed.

Mvh. Betina, QXL

NEGATIV

Det var sjovt at handle på qxl, men som altid,,, nok kan ikke få nok,,, efter mere end 13,000 solgte varer på Qxl stopper jeg, Qxl er bare blevet en tak for grådig, og måden man gør det på, er uanstændig, de der var igang med at buyde hos mig, slipper åbenbart ikke for de 5 kr. GEBYR?????????????????????????????????????????????????

Hej Arne.
Tak for anmeldelsen af vores priser. Det kan undre, at det skal resultere i så negativ en anmeldelse, når du til hver en tid er oplyst om vores priser - og det er et frivilligt valg du foretager. ;)

Mvh. Betina, QXL

Farvel og tak fra en frimærkesamler

Efter mange år med køb og salg af frimærker på QXL er dette nu slut. Jeg har over 2000 solgte varer, næsten alle i kategorien frimærker. De fleste frimærker er jo ikke jordens dyreste produkt, så derfor kan handlen med disse ikke holde til det indførte hammerslagsgebyr. AT QXL hævder at det ikke er sælger der betaler det er jo i mine øjne direkte sludder, da køber har en max. pris man vil betale for en given vare og maksimum buddet sættes derfor incl. gebyrer, og deraf følgende mindre provenu til sælger. At alle gør det, er ligeledes noget sludder, da jeg kun ser det hos QXL.DK's ejer. Jeg lader mine kørende auktioner løbe ud og finder andre platforme til frimærkehandlen og siger tak for denne gang.

Hej Henrik.

Mvh. Betina, QXL

QXL var suveren, er nå degradert til middelmådig.

QXl var stedet for å kjøpe også de små ubetydelige frimerker som kan brukes for å skape en samling. Nettopp det som skulle til for å opprettholde kjøpergleden. Jeg skjønner godt at QXL ønsker seg dyrere objekter. Jeg forstår også de fleste beveggrunner for å innføre kjøpergebyrer. Jeg betaler selvsagt gebyrene for jeg forutsetter at QXL DK også har en norsk bankkonto som danske gebyrfakturaer kan betales til. MEN, det "uanselige" kjøpergebyret forvandler QXL til noe ganske alminnelig, middelmådig "noe" fra å være en auksjonsside godt over gjennomsnittet.

Hej Per.

Mvh. Betina, QXL

Alt er ok, hvis man kan indrette sig.

Har aldrig haft problemer, hverken som køber eller sælger. Qxl kan anbefales med mange ++++. Syntes oprettelse er for dyr når det er normalpris, derfor benytter jeg næsten kun oprettelse når der er "tilbud".
Men generelt godt tilfreds.

Hej Jens.
Mange tak for anmeldelsen. :)

Hammerslagsgebyret er qxl´s grav

Kære qxl,
jeg er meget bekymret over jeres hammerslagsgebyr. Gebyret er absolut ikke fair til køber og sælger.
Konkurrenter som f.e. [Ekstern reference] har ingen hammerslagsgebyr og jeg tænker nu to gange før jeg sætter et bud i. Jeg køber frimærker og det var altid dejligt at finde nogen frimærker til en god pris. Men det forsvinder nu. Ogsa sælger bliver nu mere og mere utilfreds. Jeg sælger også nogen ting med en lav startpris, så har alle sammen en chance. Men nu kan jeg se, at det er mindre buder end før, fordi medlemmer vil ikke betale hammerslagsgebyret. Det er jo dumt at betale 10,-dkk for en vare plus porto plus hammerslagsgebyret. Bagefter bliver de mindst næsten dobbelt så dyrt end før (når men beregner 9,-dkk for porto plus 5,-dkk hammerslagsgebyret på). Det er ikke attraktivt mere for alle, køber og sælger.
Hvis qxl ønsker, det skulle være flere unikate i auktionen, så se auktionerne på [Ekstern reference]. qxl og [Ekstern reference] er jo nu de samme.
I hvert fald kan jeg ikke anbefale qxl mere, absolut for dyrt for sælger og nu også for køber. Jeg håber nu, at der kommer nu en god alternative, så bliver men afhængig af qxl mere. Med min mening er jeg heldigvis ikke alene, og jeg er helt sikkert, qxl slutter i de næste 1 1/2 år, hvis de ikke ændre deres prispolitik.
Jeg køber nu meget mindre end før og sælger ingen ting mere.

Hej Frank.

Dårlig og uhensigtsmæssig gebyrpolitik

Vi er søndag blevet gjort opmærksom på QXL's nyeste gebyrtiltag: Hammerslagsgebyr.
Vi har også læst deres argumentation for indførelsen, og finder den tvivlsom for ikke at sige usand: "som alle andre auktionsvirksomheder i øvrigt også opkræver". Vi køber gamle postkort, ikke kun hos QXL, og kan oplyse at INGEN andre sammenlignelige "rene" online auktioner kræver gebyrer af køberne. Det gælder eks [externt link fjernet], [externt link fjernet], [externt link fjernet], bare for at nævne tre af de store, og vi kunne blive ved. De klassiske auktionshuse med eftersyn/showrooms som [externt link fjernet] og deres eget [externt link fjernet], ja, men her tilbydes en anden service omkring varerne, og lokalebehovet er ulig større end det man må formode de har på QXL. Har de behov for på vores vegne at højne niveauet på varerne, så kan de jo indføre en højere minimumspris på varerne der må listes. Vi vil herefter indskrænke vore indkøb på QXL til mindst muligt, og samtidig beklage at antikke postkort for QXL er noget billigt bras uden interesse for dem eller andre. Vi er umådelig trætte af endnu et eksempel på umådeholden og ikke mindst dårlig og uhensigtsmæssig gebyrpolitik.
Mvh
Palle H Petersen og Kirsten Andersen

Hej Palle og Kirsten.

Hammerslagsgebyr

Med det nye gebyr til køber overvejer jeg kraftigt at forlade QXL. Jeg har i de sidste 5 år købt over 2000 varer og kommer således til at betale over 10.000,-kr. i hammerslagsgebyr de næste 5 år hvis jeg køber som jeg har gjort indtil nu. QXL siger at gebyret er indført for at komme de billige auktioner til livs. QXL skriver også at gebyret er til for at tilgodese unika auktioner. Hvordan kan et gebyr til køber tilgodese disse auktioner? Hvis der skal være nogen mening i det gebyr må det da være sælger som skal betale for at fremhæve at her er der et unika, og nu er det jo køberne som bestemmer hvad der er unika og ikke QXL. I skal ikke bestemme hvad en sælger vil være bekendt at sælge en vare for. Jeg køber primært grammofonplader og cd'er og kan oplyse QXL om at efter det er blevet gratis at annoncere med en vare som koster over 100,-kr. er der enormt mange af disse varer der er sat til salg for over 100,-kr selvom de ikke er det værd. Før dette kunne man sagtens få en single eller lp til mellem 5-50,-kr. Jeg har samlet på grammofonplader i over 40 år og ved hvad de må koste, men der er faktisk en overpris på samtlige varer i denne kategori. QXL siger også at alle andre netauktioner tager gebyr, Hvem der henvises til står hen i det uvisse, men jeg kan oplyse QXL om mindst 3 andre netauktioner som er ganske gratis. Både for sælger og køber. Intet gebyr overhovedet. På den ene af disse netauktioner er der allerede tidligere QXL brugere. Med det nye tiltag ville det være fint hvis alle trak deres auktioner tilbage eller melde sig ud af jeres pengemaskine. Dette er nok utopi, men så er jeg sikker på at i kom på andre tanker for uden os kunne i godt lukke butikken.

Hej Johnny.

Gribben er vågnet

Nu skal både køber og sælger flås bare fordi QXL vil tjene endnu mere, det er simpelthen så amoralsk som noget kan blive....
Vil da foreslå overveje at benytte andre auktionssider istedetfor .....
Når det så er sagt, så VAR QXL et sted man kunne finde billige varer, som efter eget udsagn andre steder vil man til livs.

Hej Claus.

Ang Hammeslagsgebyret

De reklamere med auktioner FRA 1KR det passer ikke det er FRA 6KR efter de har indført hammerslagsgebyr, de har da gravet deres egen grav

Hej Leif.
Tak for anmeldelsen. Det koster 1 krone at oprette en auktion med en billig startpris - men sælger skal ALDRIG betale hammerslagsgebyr. Det har du misforstået. Hammerslagsgebyr er noget køber betaler, når auktionen er vundet.

Vi er med på, at dette nye tiltag vil gøre det mindre attraktivt at handle meget billige varer på QXL - det er en bevidst beslutning, der skal tilgodese de af vores brugere, der jævnligt klager over, at det kan være meget svært at finde unika og de mere specielle varer blandt alskens mindre interessante varer. Det er dette vi nu gør op med, og det er helt forståeligt at der vil være utilfredshed blandt handlende som dig, hvor hammerslagsgebyret på 5 kroner vil udgøre en væsentlig del af den samlede pris på de meget billige varer.

QXL Support

Zum Unternehmen

QXL er Danmarks største netauktion med et udvalg på mere end 1 million varer. Vi har mere end 500.000 registrerede medlemmer, som hver uge handler brugt og nyt. På QXL er det nemt, sikkert og spændende at handle – og så går du aldrig på kompromis med prisen. QXL Kundeservice har åbent alle årets dage, og vi svarer alle henvendelser indenfor 24 timer. Som oftest får du dog svar meget hurtigere. Skriv til os på kundeservice@qxl.dk.

Besuchen Sie QXL

Kategorie

Medien & Marketing

Trustpilots Verpflichtungen

Trustpilot Abonnent

Keine Firma kann Bewertungen löschen oder anderweitig zensieren.

QXL ist in folgender Kategorie gelistet: Medien & Marketing

1. obereder.info