Banner for Irish Citylink

Irish Citylink  Bewertungen 

213
•
TrustScore 3.5 von 5

3,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Got the galway to dublin airport service on the 19 /9/2026. Driver was extremely curt, short and rude and didn’t allow me to say goodbye to my girlfriend saying “no kissing no hugging no time for good... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We are in Galway and had the BEST experience with Aisling at your Foster Street City Link. She gave us all the information and help we needed to book a bus from Galway to Limerick. She even showed us... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My friend and I arrived at the Galway coach station with mountain bikes to catch the 11:45 to Dublin. With the kind help of Conall we managed to get the bikes dismantled and stored in the luggage hold... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ive used Citylink for years on regular Cork/Dublin trips, very positive experiences. Last night the 19.30 bus unfortunatly broke down before the Dublin city pick up. It was a wet miserable eveing... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Busunternehmen

Vom Unternehmen geschrieben

Citylink is one of Ireland’s leading coach operators, providing reliable, comfortable, and affordable transport across a nationwide network. The company connects key locations including Dublin City and Dublin Airport, Galway, Cork, Limerick, Athlone, Castlebar, and wider County Mayo, making travel easy for commuters, visitors, and business travellers alike. With a strong focus on customer experience, Citylink operates modern coaches equipped with onboard amenities such as WiFi, spacious seating, and charging points, helping passengers stay connected and comfortable throughout their journey. Frequent daily services offer flexibility and convenience across popular routes. Citylink is committed to delivering a safe, punctual, and high-quality service. By continually investing in its fleet and listening to customer feedback, the company strives to provide a dependable and seamless travel experience for everyone.


Kontaktinformationen

Travel across Ireland the easy way.

Book online at citylink.ie

3,6

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

213 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,6

Alle Bewertungen

(213)

111 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Best bus i have ever been on

Best bus i have ever been on, we took it from Dublin Airport to Limerick City, it was extremely clean and hygienic, and also very comfortable to sleep on, very handy to charge your phone too. Our bus driver Richard was the best!! he was very helpful and friendly, the bus was quiet and very calm too 10/10 would recommend to everyone and will definitely take this bus again

25. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Katie, thank you for the review and kind words about our Driver Richard and our service. We are delighted to hear this and will pass along your compliments to him. We hope to see you onboard again soon. Go dté tú slán.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Seats don't have enough space to be…

Seats don't have enough space to be comfortable, it is crazy, the bus don't have enough space between seats, absolutely uncomfortable, and they don't care about costumers , THEY JUST WANT MONEY !!! AND THEY PUT PEOPLE LIKE ANIMALS , CITY LINK STINK!!!!!

23. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Esteban, we are sorry to hear that you are unhappy with the service and perhaps you would like to reach out to us directly so we can positively resolve this for you. Go dté tú slán.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Very mixed experience

I had a very mixed experience with Irish CityLink.

On the positive side, I must say they genuinely helped us once when a bus we had booked with another company simply did not arrive. In that situation, Irish CityLink was extremely convenient: the journey was fast, the app was easy to use, and the whole booking process felt smooth and intuitive. I was genuinely impressed and very grateful at the time.

Unfortunately, that positive impression has now been completely undermined by the company’s strict non-refundable policy.

We had booked airport travel as a family, and due to an unexpected change in plans, we are now losing a considerable amount of money. I fully understand that companies need policies, but what feels particularly disappointing is that this condition was not made clear enough within the app interface at the point of booking. For something as important as a non-refundable fare, especially when multiple tickets are involved, I would expect this information to be much more visible and transparent.

As a result, what began as a very positive impression has turned into a very disappointing one. The service itself may be convenient, but the lack of flexibility and the way the refund policy is presented make it very difficult for me to recommend.

Sadly, I will avoid using Irish CityLink in the future wherever possible.

16. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Thank you for your feedback. We’re glad to hear you had a positive experience with us previously.
We’re sorry for your disappointment on this occasion and understand how plans can change. As explained by our team, Citylink offers a flexible policy allowing customers to amend bookings to a later, more suitable time, and we never charge for amendments, unlike many competitors.
Please note tickets are non-refundable, as outlined in our Terms of Carriage available on our website. We also pride ourselves on providing a genuine, human customer service experience.
We’re sorry you feel unable to travel with us again, but we would be very happy to welcome you onboard in the future should you reconsider.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Have been using this service for years…but,

Update to reply from Citylink: it was the Friday last 12.30 from Dublin city to Cork and return on Sunday at 2.30. No Wifi but, more importantly, the issue of no running water in toilet has been an issue for years.

Have been using this service for years and always reliable and on time. However, increased prices and an aging fleet make it less attractive. I'm typing this on the Dublin to Cork afternoon bus on 12 June. No Wifi and, far worse, no water in the shabby and smelly toilet. Lack of water facility has been an issue for many years and is a serious matter of public hygiene. Disgraceful with the prices now being charged but also something that's a basic essential.

12. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Thank you for your feedback. We're really sorry to hear about your recent experience, particularly the issues with onboard facilities and cleanliness , we understand how important these basics are, especially on longer journeys.
We’d really like to look into this further for you. Could you please contact us at info@citylink.ie with more details of the service you were travelling on ( time and your booking ID )? This will help us investigate the matter thoroughly with our operations team.
We appreciate you taking the time to share your experience and hope to restore your confidence in our service.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unnecessary comments.

Unnecessary comments about alcohol consumption on the 2am bus from Castlebar to Tuam on 07.06.26. At 2 in the morning, clearly I intend to get on the bus and make a racket instead of fall asleep peacefully for an hour. Gets right on my nerve when you judge the book by the cover. Lose the attitude man, I'm human too.

7. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Sean, we’re sorry to hear you had a negative experience. We’ve requested some additional details so we can follow up. We also note that announcements are often made, particularly on late services, when incidents are more likely to occur, as a reminder that alcohol, along with any other prohibited items, is not permitted onboard. This applies to everyone using the service.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

We booked our tickets for 11 o clock

We booked our tickets for 11 o clock. A message and email confirmed our time for 11 . We arrived at the bus at 10:52 the bus driver refused to let us on despite the fact we'd each paid 22 euros. He was unapologetic, rude and Aragont. Very disappointing. We eventually got a bus 2 hours later the bus is quit unhygienic. Bus Eireann and Expressway are much better and have nicer staff then this crowd.

23. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Hannah, thank you for reaching out, we require passengers to arrive 10 minutes before departure to ensure swift, safe boarding and a timely departure. If booked passenger does not arrive before this window we will accommodate stand by customers. Its disappointing to hear that a member of the team was rude as our expectation is that all our team be polite, courteous and kind.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Want to wait in the cold for an hour

Want to wait in the cold for an hour a bus to barely show, if even? WELL LOOK NO FURTHER.

Citylink is the worst is not the most shattered bus service in all of Ireland. You honestly could probably get a turtle from your local pet shop that would be more accurate on time for arrival.

Every bus from Dublin to Galway is nearly one hour late. Let alone the FAKE arrival times you are given on the site.

You are better off with Bus Eireann. HONESTLY. Unless you like to piss away time, money and really enjoy the cold.

You might not have a toilet on board with Bus Eireann. But at least your bus will actually show up up and arrive on time.

LEGIT THE BIGGEST TIME WASTERS.

20. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Mark, we are sorry to hear that you had a negative experience travelling with us. We understand that some of our services are met with delay due to heavy traffic congestion along the routes especially departing Galway city at peak times and along our Multistop routes. We would be happy if you could provide more specific details to when you were affected.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

When you offer a service to the airport…

When you offer a service to the airport and you can not deliver the service that was booked and paid in advance, you don't send a message saying you are sorry for the inconvenience .People are relying on your transport to catch a flight .the best thing to do is to find a solution like a little detour of a non stop bus to collect the passangers. 230 euro I had to pay to get a taxi to the airport 17/05/2026 763 service 12:30 from kinnegad to DA .Horrible experience!!! In an era of technology and communication you failed terribly

17. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Juliana, we were sorry to hear that you had a negative experience, unfortunately our services are affected by circumstances beyond our control such as traffic, congestion, accidents, protests. We advise all our passengers to add additional time to their journey plans along with the recommended time advised by your airline. We always strive to contact passengers of a delay but may not be able to do so if the issue is occurring in real-time with little information supplied to us. We believe this was explained in correspondence between you and our Customer experience Team. We know this was frustrating for you and will endeavour to provide further details for our customers. We hope you have a better experience should you wish to travel with us again.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

On the 28th of December 2025 me and my…

On the 28th of December 2025 me and my family were returning from Lapland, there was five of us including a 2 year old and a 5 year old. It was my first time booking for a few of us together, I booked the Air coach for inbound. I had forgotten to book outbound from Dublin Airport to Cork was not to worried as the Air coach was always there as a walk on as well if there was room. Got there in early morning and no Air coach service and taxis was outrageous to Cork, my bank cards froze in the airport no idea why and had no cash on us.

Ok it was a bit unplanned on my part for the home bound my mistake I was very upset as we were stranded with the babies at all hours. When the first bus came in after hours of hanging around the airport exhausted it was City Link. When I explained our situation to the bus man he was foreign national native we did not get his name, he was so professional he made a phone call.

Within no time at all he let us on no charge , I gave him my details for payment when I got my cards unlocked when home. He said "I will let the office know and if they ask me for the details I will give and if not ye're okay". We honestly cannot thank him enough and the supervisor or manager who allowed us on, the review is late but better then never. I have an upcoming trip and guess who my bus is now with Citylink :-)

28. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

We are so pleased to hear about the exceptional assistance you received from our driver and the positive resolution to your unexpected travel situation. It is wonderful to know that we could help you and your family during a challenging time. We truly appreciate you sharing your experience and look forward to welcoming you on your next trip with us.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unbelievably expensive

Unbelievably expensive. I guess since they bought Gobus they have no competition. 80 euros for an adult and child to Galway return. If any other option comes up I will take it in the future.

1. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Sully, Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear that you found the fare expensive.
It has now been four years since the GoBus acquisition, during which time there have been many changes across the service and wider operating environment that impact pricing. Like all transport providers, we’ve experienced significant increases in costs, including fuel, maintenance, and general operational expenses.
Despite these challenges, we have worked hard to evolve our services while keeping our pricing competitive in comparison with other operators on the same routes. We also continue to invest in reliability, frequency, and customer experience.
To help customers save, we offer a “Book in Advance and Save” option online, where you can receive 10% off fares when tickets are purchased ahead of travel.
We do appreciate your feedback, and it helps us continue to review how we deliver value to our customers.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing service, fantastic staff !

I've been using Citylink service for years to travel between Dublin and Galway and it's always been a great experience !

Their punctuality is unmatched, the drivers are always reliable, the journeys are safe every single time and the staff is amazing. Whether you need to stop by one of their offices, make a request to their Support team or ask a driver for advice, they ALWAYS do their best to accommodate.

Couldn't recommend them enough ♡

22. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Juliette, thank you so much for the 5 star review and your kind words, we are lucky to have you as a customer and delighted to hear that our Drivers and support team are always ready to assist. We are very proud of them and will share this feedback with them. Thank you for choosing Citylink and we will see you again soon.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Rude driver

Rude driver
Came back after my flight and went to the busses to get back home. When I went on the bus I was ready to buy a ticket but I told the driver I didn't have one, he cursed at me and got angry, said I was supposed to book online. He let me off anyways and bought a ticket. This is unacceptable behaviour and very unprofessional especially at that mature age. The bus was not even full especially during the ride as well. Hopefully the staff sees this and needs to do better, show some respect.

17. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Eddie, we are disappointed to hear that this was your experience. We expect our drivers to be kind, courteous, and professional at all times. We have reached out to you for further details so that we can follow up on this matter and address it with the driver in question.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unreliable in punctuality

I was supposed to get citylink bus one evening from Limerick to Cork airport where the bus should arrive 2 1/2 hr before departure of my flight , but that bus coming from Galway 1 hour after the supposed time wasn’t arrived yet so worrying about of lose the flight I asked a friend to bring me there which for the favour he charged me 60€ (by the way he picked me up 1h and 18 min after the supposed time and the bus wasn’t arrived yet..) so after I’ve arrived in time to the airport I emailed Citylink explaining the matter and asking at least for the refund of their ticket but I was told that I should consider the traffic of the evening and get the previous bus.. so basically for this company is the passenger that is supposed to consider the traffic delay in the pick time (was around 4pm) and not them when they write down the timetable!! Completely useless and unreliable.

13. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Antonio,
We’re sorry to hear about your stressful experience. Traffic in and around cities can unfortunately impact our services and affect pick‑up times. To help with planning, our Track My Bus feature on the website provides estimated arrival times.
We note this incident occurred in 2023 and regret the lasting impact it has had. We hope to have the opportunity to restore your confidence and welcome you on board again.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Really dependable service

Really dependable service, quieter and in some ways more convenient than the train especially for the airport. Website/app is fine could be better.

1. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Thank your 4 star review and taking the time to complete it. We really appreciate you choosing us.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing job during the protest

I was on the bus from Cork to Dublin airport during the protest on sunday 12th, 3.30am. Citylink did an amazing job keeping us updated and giving us also the opportunity to change the time of the bus, that was helpful considering the situation. I arrived on time at the airport, the bus driver was very kind and welcoming. The updates and their coordination to reach our destination was amazing, you did a great job and I felt confident to reach my destination. Thank you for saving my holiday.

12. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Roberta, many thanks for the glowing 5 star review, we are so happy that you had a really positive experience in a very challenging time for us all. We are delighted of course that you made your holiday and we hope you enjoyed it.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Above and beyond to get us home

Thank you so much Citylink for getting us home from the airport late on Friday night during the fuel shortage and blockade crisis, we were very worried we wouldn’t get home. - the journey was so smooth and bus was lovely, clean and great WiFi. really thankful to your amazing staff 🙏🏻

10. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Jenny, thank you so much for your 5 star review, this means a lot to us and we will share with all the team. We appreciate it was a challenging time and we are glad we came to together to support our customers. Thank you for choosing us and your kind words.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I use the service galway to limrick…

I use the service galway to limrick limrick to galway weekly and find the drivers extremely help full when loading and unloading luggage for passengers always carefull on drive and very apoligitic last wk when was delays happened and also the office staff in galway very nice to deal with

12. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Bernie, thank you so much for the 5 star review, we are so happy you had a positive experience which makes the job worthwhile in challenging times. We love to hear when passengers have a great experience and we will pass on your kind words. Thank you for choosing us.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Limerick to Dublin Airport

I use the service between Limerick and Dublin Airport very frequently at all times of the day and night. It is always reliable and always on time. The Drivers are always helpful. It’s so easy to change the booking online if flights are delayed or plans change.
Excellent service.

10. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Mary, thank you for your 5 star review and the kind words. We are proud of our drivers and will pass along your kind words. We are delighted to hear you find the ticket flexibility handy to use , we recognise that this is important for customers in an ever changing environment. Thank you for choosing us.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Disappointed

Despite booking in advance and travelling on a disabled pass...Driver insisted I couldnt sit on front seat and must despite a serious spinal injury climb the stairs up. With steel plates in my spine this is rather concerning and shows a complete disrespect for disabled passengers

17. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Vincent, we are sorry to hear that you had this experience and understand your frustrations, it is always our aim to accommodate where we can. We understand that you were in touch with our office also. We hope you have a more pleasant experience next time you travel with us.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

There's no phone charger

There's no phone charger. They late because driver smoking at bus station. If you need the bus don't use them

27. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Irish Citylink -Logo

Antwort von Irish Citylink

Hi Dalibor, this is disappointing to hear and thank you for reaching out. Please know we are always happy to have more details to follow up on such matters and hope you have a more pleasant experience next time you travel with us.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr