Northridge Finance Bewertungen 

179
•
TrustScore 3 von 5

3,2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I purchased a car and after 8 months the engine blew up in March. I have had letter after letter demanding money for this car. They have finally issued a notice for non payment September. I have had t... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I contacted Northridge Finance today regarding my partners car finance. As a nominee on the account I had control over the account as the customer is unavailable and I must say dealing with Joshua was... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Two weeks on from my previous review and I genuinely thought I'd got a response. The day after leaving this review I received an email offering a "special rewind" and promising "collection without... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I was in serious financial trouble and was unable to make my payments. Northridge finance gave me time and assistance to pay and made a very difficult time a lot easier on me. Their staff were so kind... Mehr ansehen

Unternehmensdetails


Kontaktinformationen

3,2

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

179 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 75 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,2

Alle Bewertungen

(179)

49 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Failure to Resolve Ongoing Issues - AVOID

After multiple attempts to resolve my issue, following on from my previous review, I was assured by Spencer Halil, the Managing Director of Northridge, that he would step in to help and address the severe distress caused by my ongoing case. Unfortunately, despite his involvement, the situation has only continued to escalate with no real resolution in sight.

This car has already had significant issues resulting in it being in the garage for over 7 weeks, and I’ve highlighted multiple concerns beyond the water ingress, including the diagnostic report that revealed numerous faults. These issues were highly concerning, yet they’ve been dismissed with little regard for their potential long-term impact on the vehicle. Instead of addressing these matters thoroughly, I’ve been met with delays, lack of communication, and a failure to fully acknowledge the gravity of the situation.

Despite my position that Northridge and the car dealership should be held jointly liable, Northridge continues to lean on the dealership's response to justify their decisions. This reliance on the dealership's stance, rather than taking responsibility themselves, disregards my concerns and undermines their obligations under Section 74 of the Consumer Credit Act. It feels like they are using the dealership as an excuse to avoid their duty to resolve the situation properly.

Despite Mr. Halil’s initial assurance, Northridge’s latest stance has been to suggest a repair (after an extended period of waiting with water ingress posing potential damage for over 5 weeks) and offer minimal compensation for the distress caused, all while dismissing the long-term impact on the vehicle’s condition. Their lack of willingness to fully support my right to reject the car has been incredibly frustrating, especially after having conversations with Northridge employees on the complaints team, who initially told me I was within my rights to reject the car. To then be given a conflicting final decision is unacceptable.

I also raised concerns about an unauthorised second payment from my account, which was another oversight that added to my growing frustrations. Northridge’s response to that was to suggest I cancel the payment myself, leaving me in limbo. While I have been told this will be refunded, I have serious concerns about why this happened in the first place.

Following advice from Trading Standards, I am now awaiting a full Financial Ombudsman Service (FOS) investigation into this matter. The entire experience has been exhausting and disappointing.

I strongly urge anyone considering using Northridge to think carefully about the potential consequences of unresolved complaints, as they seem unwilling to prioritise the customer’s well-being and satisfaction.

4. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Brought a car from Arnold Clark and…

Brought a car from Arnold Clark and have been having issues with it. I have raised a complaint about this and still have not heard back from the complaints handler with an outcome. I have called multiple times and have been advised I will be getting a call back but I never do. The customer service advisers just fob you off to get you off the phone and don’t actually care about your actual issue at hand. I have called this morning and the woman who answered the phone purposely put the phone down and did not call me back.
I Do not recommend Arnold Clark or this finance company

3. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Hi Sameera - I am really sorry that you haven't had the response from us that you would expect. Complaints linked to vehicle issues, by their very nature take time to resolve but good communication is critical and it seems that we aren't delivering that. Can you email me with some details so that I can find your case and get back in touch? My email is spencer.halil@northridgeuk.com - I will stick with it until things are fully resolved. Spencer

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Poor Customer Service & Lack of Flexibility

I recently had an issue with Northridge Finance regarding the settlement of my car finance. Despite my new dealer, Car Giant, processing the settlement payment, Northridge insisted on still taking the monthly payment from my account. When I contacted them for assistance, they were unhelpful and simply stated that if they received the settlement, it would take 1 to 5 working days to process a refund—meaning I’d be out of pocket in the meantime.

Rather than offering any real solution, they left me with no choice but to contact my bank and block the payment myself. Given that this was a clear case of double payment for a car I no longer owned, I would have expected a more proactive and customer-friendly approach.

Disappointed with their lack of flexibility and poor customer service. I wouldn’t recommend them to anyone looking for a finance provider that genuinely supports its customers.

Updated Review:
I initially had an issue with Northridge regarding my car finance settlement, as they continued taking payments despite my dealer processing the settlement. At the time, I found their approach frustrating and felt there was a lack of flexibility.

However, Northridge has since responded to my complaint with a clear and professional explanation. They clarified why payments must continue until settlement is confirmed and provided helpful advice on how to avoid similar issues in the future. While I was disappointed with the situation at first, I appreciate their response and the effort to ensure customers understand their responsibilities when part-exchanging a car. Since this complaint everything has been resolved and I am a happy customer. I hope this education others about car finance.
Best regards,
J.Dolan

14. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Hello Joseph - Firstly may I say that I am sorry for the inconvenience caused by the situation you find yourself in and assure you that as soon as we receive your settlement from the dealer that you have engaged with, we will implement your refund if one is due. If you have cancelled the payment that is due, please ensure that the dealer pays us promptly to be sure your credit history is not adversely affected.
Given that you have taken the time to outline the matter so fully, I also wanted to describe what has happened here from a lender point of view, because it is important that anyone that takes motor finance with any lender knows these things, and we want to make sure our customers are fully informed. I wont refer to your situation specifically of course...
When a customer part exchanges a car with a dealer that is on finance, it remains their responsibility to settle any outstanding balance, including the large final payment if it is a PCP. It is not unusual for a customer to leave this to the dealer to do, but that doesn't change the fact that it is their responsibility not the dealers. If that customer doesn't leave enough time between this process and the due date of their payment, or if the dealer is slow to send the money to the lender, the lender will take the payment that the customer is contracted to pay in line with the commitment that customer made at the beginning of the contract. Think of it this way - this customer has an obligation to pay but they are telling the lender that someone else is going to pay it for them, and this is a business that usually the lender has no relationship with and no contract with. In these circumstances it is reasonable to understand why a lender cannot halt the normal process of payments until the money has arrived, in case it does not arrive at all. This isn't something a lender can be flexible on because it is the fundamental basis of the agreement we have with our customers. To prevent these issues arising we would always encourage customers to leave plenty of time between the part exchanging of their car and the due date of their final payment, and then follow up with the dealer to make sure they have actually settled their finance and done so promptly. If the dealer doesn't, the customer agreement is still active and it remains the responsibility of the customer to make any remaining payments, not the dealer. Hopefully this explanation helps clarify how these situations can be avoided for any future reader.
Regards Spencer Halil (MD, Northridge)

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

After having problem with my car i…

After having problem with my car i bought from a dealership I can honestly say Emma who was great, helped me so much an communicated with me every step of the way. I really couldn't thanks them enough. Would recomed this company as they are so willing to help there customers.

6. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Thank you for the feedback Natalie - I am happy to hear we were able to help.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Just called Northridge Finance in…

Just called Northridge Finance in Belfast and spoke to Gary about my car finance.
What a superb person Gary was, he was most helpful and explained the contract and my liability etc with great professionalism.
Well done Gary 10/10

28. Jänner 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Thank you for the feedback - Gary is definitely one of our stars!!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Honestly avoid!

While taking out finance with Northridge was straightforward, their customer service when it comes to resolving issues is appalling.

I had to return a car I financed through them, and they assured me I’d be refunded once the dealer repurchased the car. However, I received no help dealing with the dealer and had to handle everything myself. Once Northridge started communicating with the dealer, I was completely excluded from the process.

What’s worse is that it has been months (since November), and I still haven’t received my refund. I’ve spent the past two weeks calling every single day, and each time I’m told that the complaints team will call me back. Two weeks later, I’m still waiting for a response.

This level of customer service is unacceptable. Northridge is great at taking your money but offers no support when issues arise. I wouldn’t recommend them based on my experience.

6. Jänner 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Hello Jamie. We're sorry to hear about the problems that you experienced. I understand a manager has now spoken to you and your issue is now being resolved.

Northridge Customer Services

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

After a negative review I had left…

After a negative review I had left previously, it is only fair that I now update on the way that Northridge have helped me with my previous poor experience. The MD, Spencer, has been absolutely amazing in finding an appropriate resolution to my problem with my previous vehicle. I cannot thank Spencer and his team enough for what they have done to help me. Thank you!!

3. Jänner 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Hello Ellie....and thank you for the positive review. I'm really pleased we were able to get things properly sorted for you. You have my details if there is anything else I can do for you in the future. Spencer

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Garry was friendly professional and…

Garry was friendly professional and went above beyond lovely patient and listened and said hed send out my settlement. Hard to get some one who listens and great he was irish 😉 and not someone in India keep doing what your doing garry 100% fab

4. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

I'm pleased we were able to help Mairi. Gary is definitely one of our superstars!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The gentleman who spoke was straight…

The gentleman who spoke was straight away on the case, helpful and friendly, this kind of attitude shows respect for his customers.

4. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Thank you for the feedback!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Phoned up for settlement figure

Phoned up for settlement figure. Immediate response(after security checks). Got email of confirmation as requested after conversation.

25. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

I am pleased we met your expectations Rita, Thank you for taking the time to post a review.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I called Northridge with a query about…

I called Northridge with a query about the terms of my finance agreement and the options at the end of the term period. I spoke with a guy called Gary, who was patient and took the time to make sure I had understood the possible outcomes. He was obviously very knowledgable about his role and able to provide a lot of information in a quick and friendly manner

6. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Thank you for the feedback. Its good to hear first hand, that the team are providing such positive support!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Gary

The customer service individual Gary. Informative. Quick Friendly

Reason I had to speak with him was failure to login despite having correct info. Used cell phone to get info but needed written confirmation.. Hence Gary

21. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Northridge Finance-Logo

Antwort von Northridge Finance

Thank you for the review Alexander and I'm pleased we were able to resolve things for you.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr