PlayFootball Bewertungen 

148
•
TrustScore 4.5 von 5

4,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ive only been playing on Leeds road Huddersfield for a little while on sundays and it’s just great, Oli Hurd he’s helped us out a lot in terms of pitch bookings, alterations and late changes he’s just... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Oli helped me get everything set up for our regular booking at Morriston and made the whole process really straightforward. He was friendly, helpful and quick to answer any questions we had, and kep... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Have played for the past couple of years in leagues organised by Playfootball.net for two different teams, in different locations. Overall, it really is disappointing and poorly run. Firstly... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We’ve been using Preston PlayFootball for 15+ years for private adult games, organised league games (open & vets) & for children’s football. Excellent 4G pitches, flood lights etc plus great changing... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Sportverein

Vom Unternehmen geschrieben

Whether you're looking to join your local 5-a-side, 6-a-side, or 7-a-side league or making a booking at your local pitch, we've got you covered! PlayFootball is a company with a clear purpose: To help more people play more football more often.


Kontaktinformationen

4,3

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

148 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 90 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,3

Alle Bewertungen

(148)

123 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Oli - Nottingham, Great Staff Member

Oli from the PlayFootball team looking after Nottingham was brilliant. He always kept us informed of game updates and was always on hand to help with any enquiries. A very good guy to work with and very professional.

10. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Kase,
We are very happy to hear about the positive experience you had with our leagues in Nottingham. We will be sure to pass the kind words onto Oli. We can only agree with what you have said.
- The PlayFootball Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

unable to cancel bookings, no reply from business

I have been trying to cancel two bookings for over a week, received one email asking a question but then nothing since.

I have since tried opening a second ticket and tried phoning but not able to make contact.

Will now need to start a credit card chargeback, wont be booking with this company again.

28. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Barry,

We’re really sorry for the difficulty you’ve had getting your bookings cancelled. That’s not the level of responsiveness we aim for, and we understand how frustrating it is when you can’t get an answer quickly.
This appears to be a one-off breakdown in communication rather than our usual service, and we appreciate you flagging it so we can look into what went wrong and prevent it happening again.
Thanks for taking the time to share your feedback.

– The PlayFootball Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unreliable!!Worst league in Brighton! Don’t bother !!!

If you’re looking for regular games don’t even bother! Terrible experience in Brighton. Many matches were cancelled — including three at the start and over a third overall. Communication is awful; they only contact you when they want money. On top of that, they kept our £50 season deposit after our last game, even though all match fees were paid. Completely unprofessional — I would not recommend this league to anyone.

30. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Dominik,

We’re really sorry to hear about your experience in Brighton. Cancellations and poor communication aren’t what we want for any team, and we understand how frustrating it is when things don’t run as reliably as they should.
This isn’t reflective of how our leagues normally operate, and we appreciate you raising it so we can ensure the local team delivers the consistency players expect. Regarding the deposit, this should always be handled fairly, and we’re sorry your experience didn’t feel that way.
Thank you for taking the time to share your feedback.

– The PlayFootball Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My experience with playfootball.net has…

My experience with playfootball.net has been consistently disappointing. On multiple occasions, referees have turned up extremely late, meaning our games were cut short without any compensation. Worse still, there were several times when the referee never showed up at all. We were left waiting around, never informed of what was happening, and ultimately never even got to play a game we’d already paid for.

Now I’m trying to leave, and the situation is just as frustrating. I gave six weeks’ notice, I honoured my end of the agreement by paying and playing out the rest of the season, but I still haven’t received written confirmation of my cancellation. Despite chasing this multiple times, I’ve been completely ignored by the people in charge.

It’s appalling that the organisation is quick to message you the moment a payment doesn’t go through, but when you actually want to cancel, you’re left without any support or response. At this point, I’ll likely have to go through my bank to block further payments just to stop being charged.

This is a horribly run company, and my advice is to avoid them entirely.

(FYI we played 7aside in Oval)

29. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi George,

Thank you for taking the time to share this feedback, and we’re really sorry to hear about the issues you’ve described. Late or missing referees and delays in processing cancellations are not reflective of the experience we aim to provide, and we understand how frustrating this must have been for you.

Please be assured that situations like this are the exception rather than the norm, and we appreciate you raising it so we can ensure the Oval league delivers the reliable service players expect. We’re sorry that this fell short for you and wish you all the best going forward.

– The PlayFootball Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Helpful & supportive

We have been using PlayFootball for a while now and they have been really helpful and responsive when we have been trying to find pitches for our new women’s football club in York. Oli in particular is always friendly, supportive and really quick in responding. Thank you Oli!

20. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Kat,

Thank you for taking the time to leave your 5* review for your experience with us at our York venue. We hope you enjoy yourselves out on the York pitches!

We'll be sure to pass on the kind words to Oli and his team :)

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disappointing experience and poor customer care

We have been using the facilities at Chelsea St Luke’s for a while and, until now, had always considered the service acceptable. On previous occasions when we needed to cancel, refunds were handled smoothly and fairly. Unfortunately, our most recent experience has been very different.

Despite not using the venue at all, we were informed that no refund or credit would be provided. While this was justified under the “rolling contract” terms, the inconsistency compared with past practice makes the decision feel arbitrary and unfair.

What has been most disappointing, however, is the tone of communication. Rather than engaging with us constructively as loyal customers, the response felt dismissive and even somewhat threatening in its wording. That is not the kind of customer service one expects in London, where competition between venues is strong and professionalism matters.

We will continue for now, but this episode has made us question whether we would remain here in the future. Trust and goodwill are easily lost, and sadly this experience has damaged both.

15. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Roberto,
Thank you for sharing your feedback. we are really sorry to hear about your recent experience, especially given the positive experience you have had with us prior to this. Thank you for sharing this with us though and highlighting your issue. we have worked on the systems to ensure your next experience with us is much more positive and actually reflects the standard we aim to achieve.
- The PlayFootball Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Still Woeful

Enquired about a block booking for Lydney, I received an email from Max requesting further information which I supplied within a few hours that morning and then nothing for several days. I tried calling but every option I pressed just rang without answer.

Surprise surprise, after leaving my negative review today, I get a email from them which I replied to 6 minutes later and await a response.

Don’t be fooled by their comments to reviews; they conveniently omitted how long it took them to respond having received my additional information and are silent on why they don’t answer the phone.

Very poor customer service indeed which needs a serious overhaul.

11. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Massimo,

Thank you for your review, however, having checked our contact record we can see we are waiting on you to reply to our email.

For clarity, we can see that our Bookings Team communicated with you 2hrs after your initial enquiry was raised. Then, they confirmed the availability we have and the respective details for the venue you enquired at, earlier on today.

We sent you that information at 13:50, which you have not yet replied to, and have since left this review at around 14:00.

Our team always do their best to match a booking request, but unfortunately we don’t have full availability for the exact times and pitch size you want on this occasion.

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Best Football League Organiser in London

Had in a team in a PlayFootball league for 6 seasons / 4 years.
Definitely the most well run football setup I've been a part of.
Super responsive team, with a great setup so matches were consistent competitive and fair.
A big shoutout to Henry who was our league manager over the years.
I would recommend highly to anyone.

2. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Louis,

Thank you for taking the time to leave your 5* review on your time with us at one of our London leagues, and recommendation to others looking for a London league.

We'll be sure to pass on the kind words to our colleague you referenced too! :)

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great management

Was in the league for around 2 years in Bristol and had great experience with the overall management of the league, who were always super helpful. My contact was Oli, who was great, and was always quick to respond. We needed to urgently get out the league due to no players and Oli sorted this in a matter of days, which meant no penalties

19. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Jordan,

Thank you for taking the time to leave your 5* review on your time with us at our Bristol league. Sad to hear you didn't have the players to continue with us - we will pass on the kind words to our colleague referenced.

And, we'll hope to see you back out in a league with us soon!

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy Booking Process

Once talking to Kieran he arranged our block booking. Communication was clear and concise, and was easy to get sorted without any issues.

7. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Rhian,

Thank you for taking the time to leave us a review, we’re glad to hear you've had a good block booking experience with us at Davison Leisure Centre.

We'll be sure to pass on the kind words to the member of staff you've dealt with :)

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Really bad service!

Really bad service!
Impossible to get through on the phone and they won’t call you back.
The on site requests are rarely answered and the staff are really unhelpful when you email them.
Quick to take your money but I’m still waiting for a refund that was supposed to be paid over a week ago.

11. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Jamie,

Thank you for taking the time to leave your review. However, we’d like to reiterate a few points which were communicated to you by our Team, which we can track, thanks to our on-site ticket system which show we have been transparent with you at every step of the process.

Your refund was processed on the 15th July, two days before your booking with us. You were told twice of the refund being processed and the time it can take to process (3-5 business days depending on who you bank with). You were also subsequently sent proof of this via a Stripe Refund form being shared with you.

If you still have not received your refund please let us know and we will investigate further.

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Stu is a great!!

Book regularly through their platform - booking is never an issue.

Issues only arise when having to amend or cancel as they do not have direct phone number to call or someone to speak to. Responses to online forms have been slow.

However since coming into contact with Stu via FB messenger this has changed - I have had very polite and prompt reactions from Stu - very thankful for his help!

19. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi R Singh,

Thank you for taking the time to leave us a review, we’re glad to hear you've had a good pitch booking experience with us, we'll be sure to pass on the kind words to the member of staff you've dealt with.

Our team do try to pick up all tickets within 48hrs, but given the nature of the business at busy/peak times this time is liable to fluctuate. Thank you for your patience nonetheless, as it is something we are consistently trying to shorten when possible.

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Complete lack of any customer service

Do not expect to receive prompt updates when their pitches are closed. You'll need to find out on the day when you turn up with 16 people to play only to find the gates closed.
Never reached out to me as the booking owner in a proactive fashion in order to keep me up to date.
I recently sent a formal complaint which wasn't even acknowledged.
The service is not even poor, it simply doesn't exist.

15. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hello E.L,

Thank you for taking the time to leave a review, we’re sorry to hear that you had this booking experience with us.

If you let us know which venue this was for and your booking ID, we’ll investigate this further for you and get back to you ASAP.

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid where possible!

Much the same experience as the other reviewers on here... the most dreadful customer service and they've even had the cheek to request a full weeks notice of a cancellation... literally impossible to get a bunch of in work, early middle-aged lads to commit a week in advance without pulling out. The "Ticket" system on their website (which is how they want to be contacted... not email or phone call) leaves you no reference, so once you sent a request - poof! It's just gone and you have to trust they receive it and respond to it. Then guess what, when they don't respond, there's no number to call and if you send an email (which they say is a worse way to contact them as the "tickets" get dealt with first), then they will just claim that a "ticket" was never done... as for getting money back, well they don't like doing that, but I have got it out of them in the past, after some difficulty. The staff at the facility I use even say that they get endless complaints about this booking system and wish they hadn't passed it over to this company. I recommend people try to use a facility which isn't run by these guys wherever possible!

18. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Scott,

Sorry you feel this way; however, it is clearly outlined that contracted block bookings cannot be cancelled for the dates committed to. This is so that pitches are not booked up without intention of regular use, which would be limiting opportunities for other customers looking to book with us.

A casual one-off booking may suit your needs more and was suggested to you via email in our correspondence. These can be made 28 days in advance via our website. Payment is required when making the booking, but you can cancel within 48hrs notice should your circumstances change.

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I spoke to Oli Hurd over the phone who…

I spoke to Oli Hurd over the phone who took my enquiry. Oli helped with all the questions I had to ask and booked in the blocked booking.
Oli was very helpful and wanted to say thank you

Many Thanks

Aaron Kidd
LFC

22. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Aaron, thank you for taking the time to leave your 5* review.

We're glad to hear of your good experience and will be sure to pass on your kind words to the team.

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not trust

Booked to play at market road on 29th November for two hours and were told by reception that our booking was not on the system and there was another group that had booked during our time, so was unable to play.

I have emailed but alas no response 1167598 and 1167597 are the booking references and I have a picture of market road receptions booking - mine was not on there. Due to play football 15 of my friends wasted money (over £100 total) on travel and I demand compensation - no one responding to my emails.. please help.

29. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Rohan,
We are very sorry to hear about the experience you had with us last year - arriving to find your booking missing must have been incredibly frustrating, and not at all up to the standard we aim to deliver. since your review, however, we have made significant improvements to the booking systems and communication processes to prevent situations like this repeating. Thank you for helping us improve our standards.
- The PlayFootball Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Best small sided leagues we’ve played…

Best small sided leagues we’ve played in. Great service, always have a game and payments are easy. Thanks

20. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Greg, thank you for taking the time to leave your 5* review.

We're glad to hear of your good experience, hope to see you continuing in our leagues for a few more seasons yet!

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Play in the leagues with PlayFootball…

Play in the leagues with PlayFootball (3 seasons now). Well organised and evenly balanced divisions, great set up. Recommend.

18. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Fin, thank you for taking the time to leave your 5* review.

We're glad to hear of your good experience, hope to see you continuing in our leagues for a few more seasons yet!

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent Leagues

Had a league team with PlayFootball for over 10 years in York and in Nottingham, excellent customer service and management.

1. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Oli,

Thank you for taking the time to leave a 5* review of your experience in our York and Nottingham leagues. Glad your team enjoyed yourselves in our leagues!

Regards,
Team PlayFootball

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor company hard to even get a…

Poor company hard to even get a response automated customer service line. Tried to put on a refund request the website is broken and crashes. We had a booked a pitch at Mile End. We was given pitch 7 which when we turned up had no goals and the pitch had holes in it. We went to Mile End leisure centre to complain, however they stated This is run by play football, they have had to lock the gates because the pitch was unsuitable and a health hazard. Any complaints needed to be directly contacted to playfootball.

15. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
PlayFootball-Logo

Antwort von PlayFootball

Hi Kamran,

Our Bookings team aim to reply to all queries raised within 72hrs. Your query was raised on Sunday, and dealt with on the Tuesday, within 48hrs.

In regards to your issues, I can see that our Bookings team issued you a refund for your session, and also offered you a complimentary session on a different pitch as means of an apology for the inconvenience caused.

You are correct any queries/questions/feedback should come to PlayFootball directly. Whilst we run the bookings and queries for the venue, it is on the operators (Tower Hamlets local council) to ensure that the pitches are maintained, we can not do anything about the pitches other than relay customers feedback to them. Because of us doing this, we have reason to believe that they are looking to complete pitch relays here in the near future.

Regards,
Team PlayFootball

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr