Primadancewear Bewertungen 

79
•
TrustScore 4 von 5

4,1

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I bought an item from Prima Dancewear at Move It, and it was a complete disaster. The card machine was broken, so I had to pay cash and was told no receipt could be issued—now they refuse a refund... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Prima is the most reliable and good quality brand for all dancewear purposes. They have such a huge range of products for anything you could possibly need in all colours, designs and sizes. As well as... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I recently ordered a group costume from Prima dance wear and despite some of the condescending reviews I am pleased to say this is one of the best quality costumes I own. I also received excellent cus... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I bought from prima dancewear for my upcoming show and I have been amazed by the unbelievable customer service I have received. I also have been so impressed by the extremely fast delivery. Furtherm... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Tanzsportbedarf

Vom Unternehmen geschrieben

Providing a wide range of high-quality dancewear and custom costumes for dancers across the United Kingdom, Ireland, Europe, and worldwide. From premium leotards and performance tops to training essentials and bespoke designs, we offer affordable and beautiful desings, crafted to support every style of dance. With reliable global shipping and flexible customisation options, we help performers look and feel their best on and off the stage.


Kontaktinformationen

4,1

Gut

TrustScore 4 von 5

79 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 83 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,1

Alle Bewertungen

(79)

25 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing quality costumes!

Have been purchasing items from Prima for just over a year and it is by far my favourite place to order from.
The quality of the costumes are great, and my dancers love wearing them for competitions.

16. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Primadancewear-Logo

Antwort von Primadancewear

Thank you Yasmin for your lovely feedback, we are glad you are always pleased with your costumes!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The dance attire is of excellent…

The dance attire is of excellent quality and was perfect for our dance school's performance. We ordered a variety of sizes, and the process for exchanges and returns was straightforward. We are certain we'll choose Proms again in the future, and the teacher discount was an added advantage.

21. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My daughter's go to dancewear!

Beautiful dancewear that is great quality & my daughter's go to dancewear! We have purchased many items online & at MoveIT dance convention - we love every item & have always received great customer service. Thank you to all at Prima dancewear.

2. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid at all costs! Terrible company!

Warning to others, extremely poor communication and questionable practices
If this company had simply responded to my original email asking for tracking details, none of this situation would have happened.
When I placed my order, the sizes I needed were out of stock. I contacted them to ask if they would be restocked, and they quickly replied saying they had just received new stock, quite the coincidence. At the time, I was relieved, but looking back, that should have been a red flag.
For the record, I did not initiate the chargeback, my bank did. I was told to wait 15 days before taking any action, but the bank acted too soon, without my authorisation. I fully acknowledge that this wasn’t the company’s fault. However, I was informed by my bank that the chargeback could be reversed if the company either sent the items or issued a refund.
Instead, they claimed they couldn’t do either because of a £15 chargeback fee. I checked with my bank, who confirmed that merchants are refunded this fee once the dispute is resolved.
The company later claimed that the costumes were ready to ship the day after the chargeback, which seems very unlikely, especially since another customer reported being unable to order the same costumes in the same colours and sizes. Something simply doesn’t add up. In my opinion, they likely never had the costumes to send to me.
They also claimed to have paid the £15 fee, yet my bank is still waiting to hear from them. The “proof” they sent me, which I forwarded to my bank, is now being reviewed to verify its authenticity. Their document even stated that the money was with me, the customer, which it absolutely is not, they still have my £1k of money.
This entire ordeal could have been avoided if they had allowed me to reverse the chargeback, as my bank advised.
I’ve made several attempts to resolve this amicably, but the inconsistent responses and lack of accountability have caused unnecessary stress and loss.
Throughout this entire process, they never really listened to me. It felt like my messages were ignored, and anything I tried to explain was met with canned or dismissive replies. There was no genuine effort to understand or resolve what I was actually saying.
I ordered group costumes, these dancers are now unable to compete in upcoming comps as they haven’t got costumes to wear. So I've now lost two lots of comp deposits.
And finally, to anyone reading this: please don’t be swayed by the company’s inevitable response. They tend to reply to negative reviews with their own version of events, often leaving out key details or twisting the facts. Read other reviews, look for the patterns, and judge for yourself.

20. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Primadancewear-Logo

Antwort von Primadancewear

Hi Rachael Drewitt.
Thank you for taking the time to share your feedback — we are deeply disappointed that you feel let down, particularly given the efforts we made to assist you.

From the outset, we responded promptly to your query about your package being dispatched. We informed you that new stock had been delayed, and we fulfil your order at a slightly later date. We maintained correspondence and clarified the expected shipping timeline. Unfortunately, as you made the decision to initiate a chargeback - only three days after placing the order - circumstances changed.

We kindly accepted the chargeback and provided yourself and your bank with evidence of this process. We also paid the chargeback processing fee (often around £15-£100 for merchants). Had you not initiated a chargeback in a short period if time, we could have dispatched your goods or refunded you via your original payment method.

As chargeback rules confirm, the merchant is debited not only for the disputed amount but also for a fee, and must respond within a set window (often 20-45 days, depending on the card scheme or acquirer). We responded within 48 hours.

The full dispute process can take many weeks (often 30-90 days or more), for the bank to finalise their end of work. Unfortunately this is out of our control.

What we could have done differently if you had not opened the chargeback is:

- dispatch the costumes after the weekend.

- or issue you an instant refund on the main order.

Either of those options would have resolved the matter quickly and amicably. By opening the chargeback so early, the process became more complicated and prolonged for everyone involved.

Once the bank triggered the dispute, we acted responsibly: we accepted the chargeback, sent evidence, covered the fee, and worked in good faith.

The suggestion that we never had the costumes is incorrect — we had confirmed restock, and were preparing to fulfil the order promptly.

We are genuinely disappointed. We tried to assist you, communicated clearly, and were ready to fulfil or refund. The decision to initiate the chargeback prematurely meant that we could not deliver in the timeframe that we offered. It also introduced unnecessary delays and complexity.

A note to other customers
We always strive to be transparent and responsive. Our policy is to communicate promptly, update stock, dispatch when available, or refund immediately if requested. We regret that in this case, despite our efforts, the outcome was unsatisfactory for you.

Again, we apologise for the stress and inconvenience you experienced. We remain committed to fair, clear and professional service.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beware

Beware: I have just experienced terrible customer service from this company. They have a deliberately tricky returns process. You have to request a returns form within 8 days. They don’t include one in the package or any info about returns to alert you to this. Nor at the time you order. You have to go to a page on the website to find the details. Then when you email them, they delay sending this form to run the clock down to 14 days when they will accept returns but not refund at that point. Very poor and I would say shady customer service.

4. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Primadancewear-Logo

Antwort von Primadancewear

We’re sorry to hear you feel disappointed with your experience. However, we’d like to clarify a few details for transparency.

When you first contacted us about returning your items, your email did not include an order number, which we kindly requested in order to locate your purchase. It then took five days for you to provide this information. Our returns policy allows 14 days from receipt of payment to request a return — this policy is clearly stated on our website, within our Terms & Conditions, and at checkout (where it must be agreed to before placing an order).

Once we received your details, we offered both an exchange or a credit note as a gesture of goodwill, even though your return request had fallen outside our 14-day policy. Unfortunately, you declined these options. We are generally flexible with credit notes, which can be used within 1 year of receiving them.

We always aim to assist our customers respectfully and fairly, but it’s important that communication remains constructive so we can resolve matters effectively. We appreciate your feedback and will continue working to make our processes as clear as possible.

Kind regards,
Prima Dancewear.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My order arrived quickly

My order arrived quickly, and the fit was excellent. We ordered a few sizes to try and returned the one we didn’t need to with no hesitation for a refund.
The staff were quick to respond to us and help us with sizing before ordering. As a dance studio we will definitely purchase again.

11. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great quality dancewear

Great quality dancewear, which we used for our dance school show. Ordered lots of sizes and was an easy process to exchange / return. We will definitely use proms again in the future. The teacher discount was a bonus too.

2. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Gorgeous dancewear

Gorgeous dancewear and have been purchasing for over 5 years and have never had any trouble in returning or exchanging items. Highly recommend to anyone wishing to purchase class wear or costumes 👍

22. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have been purchasing dance wear from…

I have been purchasing dance wear from Prima for many years and I am truly astounded by the quality of every item we have purchased. The team at Prima are always so helpful and deliveries have been always on time. Not only do we purchase for dance training but also competitions and special events. Our dance school have also started to buy large orders of costumes for shows from them too and have been so impressed with everything!!! 5 stars from us.

22. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic customer service

Fantastic customer service! Prima Dancewear were really helpful when I needed to order a different size dance skirt for my daughter to try - extending the returns period for me so that I could keep the original skirt I had ordered while I waited for the next skirt arrive so I could compare sizes. Couldn't have been more accommodating. Thank you.

22. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing Costumes!

Purchased a bulk of costumes for my dance school and they were lovely quality. Quick delivery and turn around.

Exchanges and refunds sorted really quickly too. Will definitely return to get our future costumes.

1. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly recommend

Great, reliable service from the prima team. We needed a last minute bulk of skirts for our dance college students and received these the following working day.

The team were great help with our last minute request. We returned some items for a refund / exchange and this was felt with promptly. Highly recommended

8. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

One star is still too much

One star is still too much. I ordered a leotard which was to be delivered via Royal Mail. It is showing as delivered but this is an error, I have not received the order. Prima dancewear are not willing to help resolve this issue and only suggestion was 'Ask the postman' and re order. No offer of assistance, or a replacement leotard shipped or refund, not even a discount as a good will gesture. Absolutely disgusted with their customer service and will never order again. I feel they do not believe me, and siding with the courier. BE WARNED, if an item fails to arrive you will be out of pocket.

12. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Primadancewear-Logo

Antwort von Primadancewear

Hi Katie, thank you for taking the time to leave us a review. We’re truly sorry to hear you feel this way, but we’d like to clarify the situation for anyone reading. Your order was sent via Royal Mail tracked delivery, and the tracking number: 0211449E010C45AF clearly shows it was successfully delivered to the address provided.

Unfortunately, when Royal Mail shows proof of delivery, they will not allow us to make a claim from our side. In cases like this, the only way forward is for the recipient to open a claim with Royal Mail directly, as they will not process it on behalf of the sender when the item is marked as delivered.

Please know that if an order ever shows as undelivered or lost in transit, we always replace or refund our customers without hesitation. We take pride in our customer service and would never leave someone out of pocket where Royal Mail has admitted a delivery failure.

We completely understand your frustration, but this situation is beyond our control.

We’re a small business that values honesty and fairness, and we hope other customers can see from this that we take delivery issues seriously, but also have to follow Royal Mail’s policies when proof of delivery is provided.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely stunning dance wear

Absolutely stunning dance wear! My daughter has worn prima for completions before and they always look amazing on stage and are amazing quality
The customer service has also been amazing!

5. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible customer service

Terrible customer service. Doesn’t respond to emails, so sent a return as didn’t want it to be too late. Then they refused refund. Said they’d return items as I said I’d have to sell on privately. 6 weeks later and they’ve still not arrived. Multiple emails later and they say they sent the item (I’ve seen no proof) and that the item has been return to them apparently but not received. So now they have all the items but are still refusing the refund. If they have a strict 2 week return policy they should respond with them same speed. They are now telling me to wait a further two weeks. So 8 weeks later and I’ll still be out of pocket.
Appalling service. Slow and unacceptable

17. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Primadancewear-Logo

Antwort von Primadancewear

Hi Lucinda. Thank you for taking the time to leave us feedback, we appreciate it and are currently trying to resolve this matter. However, some of the above information is incorrect.

We do request all customers to email us to request and receive a returns form. Within the time you emailed we were closed for bank holiday weekend - as most business' are. You proceeded to send items back without receiving a returns form or confirmation from us, with the items 2 weeks out of the return policy. A total of 4 weeks past the order date.

We politely explained we can offer you an exchange or credit note, valid for 12 months if you wished, however you said you would prefer to have the items back to sell privately. This was your choice.

We proceeded to send the items back, which were not signed for and returned to sender. We have been in contact with royal mail as the RTS package has not been received.

Unfortunately once an item is with the carrier we have to wait on their response to proceed. As a small business we have to rely on this first.

We have not once refused a refund for the missing items, and have said we are waiting for royal mail to reimburse this fee for us to pay to you. Unfortunately in a chain there is some wait time.

As mentioned via our email thread, please be reassured we will be in touch with you within 7-10 working days from two days ago to process the refund once the cheque has been received.

We thank you for your patience with this matter and look forward to providing you with better customer service, with your future purchases.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Beautiful dancewear, not best quality

I have brought multiple items from prima and there dancewear is beautiful! Usually arrives fast and on time. However, the elastic on the waist band always ends up twisted and rolled , they did offer me an exchange when I complained but every top is like this for me

11. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Primadancewear-Logo

Antwort von Primadancewear

Hi Kacey, we are sorry to hear you are unhappy with your purchase. We did do our best to rectify this for you. Upon checking we can also see your order was placed in December 2023 and its now June 2025. You didn't require an exchange and we noted your feedback to improve on future items which we have now done within the past 18 months.
Thank you for taking the time to leave a review.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Prima Dancewear is my first choice!

Prima Dancewear is always my first choice for dance costumes due to a wide choice, competitive prices and great quality. Oh and speedy delivery! I ordered a few items for my daughter's next solo, will be keeping a beautiful skirt but returning the dress. Prima Dancewear were super helpful with my return, responding really quickly. Thank you!

2. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Always good quality dance wear that…

Always good quality dance wear that always looks beautiful, weather wearing in class or at a competition! My daughter won’t wear any other dance wear! Friendly service provided always!

1. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr