That Pond Guy Bewertungen 

96
•
TrustScore 4.5 von 5

4,7

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have ordered a few of these Charles Austin pumps ET100A over the years for our septic tank and find that they need replacing every three years, I feel that’s about right for any pump to be operat... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

From a recommendation I purchased the product although very expensive in the hope that its introduction would improve our 15000 gallon pond for the Koi. As it was only introduced 6 days ago it’s too e... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I needed something to aerate my swimming pool to increase the pH. Matt suggested using the Charles Austin ET20 pond aeration kit. This has been brilliant, easy to set up and is doing just what I hop... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Matt & his team transformed my very large, neglected pond to its former glory! A mammoth task but Nathalie, in charge of operations, wasn’t phased. In fact, she seemed to take a personal interest whi... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Teichbau
  2. auch in
  3. Garten- und Landschaftsgestalter
  4. Gärtner
  5. Teichbedarf

Vom Unternehmen geschrieben

That Pond Guy is a small independent pond specialist based in Kent, supplying pond equipment, pond plants and water gardening products to customers across the UK, alongside providing professional pond services throughout South East England. Founded by Matt Adlington in 2021, That Pond Guy was built from a genuine passion for ponds, fish and water gardening. What started with the construction of Matt's own pond in 2018 has grown into a trusted business serving both pond owners and commercial clients. Our online shop supplies a carefully selected range of pond filters, pumps, UV clarifiers, pond plants, lake equipment, water treatments and accessories, with orders shipped nationwide. We only supply products and plants that we would be happy to use in our own ponds. Alongside our online store, we offer a comprehensive range of pond services across Kent, London, Essex, Surrey, Sussex, Berkshire and Hampshire. Our services include pond cleaning, pond maintenance, pond refurbishments, pond filtration upgrades, pond fibreglassing, koi pond construction, wildlife pond management, lake management and specialist water quality treatments. As a small family-run business, we pride ourselves on providing honest advice, high quality workmanship and excellent customer service. Whether you're looking to purchase pond equipment online or require professional pond services, our goal is simple: to help you create and maintain a healthy, beautiful pond that you can enjoy for years to come.


Kontaktinformationen

4,7

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

96 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,7

Alle Bewertungen

(96)

96 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Not a great experience

Not overly impressed! Ordered an air pump, despite checking beforehand whether it was in stock prior to ordering and being told it was proceeded to order. Later (almost a week on) informed that item was on backorder.
When I finally received the product realised it wasn’t going to work in my setup. In defence to Matt who came back fairly quickly I arranged to send it back. Then waited 14 days for the refund to be processed and a further 3 days for cleared funds to hit my account. Previously bought an Oase pump & filter from them but won’t be a repeat customer, also became very unresponsive to emails towards the end.

29. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
That Pond Guy-Logo

Antwort von That Pond Guy

Hi Lee,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience, although we would like to clarify a few points for anyone reading this review.

We contacted you shortly after your order was placed to explain that the ET40 was temporarily out of stock and offered to send the more powerful ET50 immediately at no additional cost. Unfortunately, that email wasn’t seen. When you contacted us, we responded the following morning and you confirmed that you preferred to wait for the ET40 rather than accept the free upgrade. The ET40 was delivered to you on 10 July, less than four days after your order was placed.

You subsequently asked to return the pump because its standard power cable was too short for your installation. In your email, you explained that you believed you had seen another listing online mentioning a five-metre cable. Our own listing did not state that the ET40 came with a five-metre cable, and the pump supplied was the correct model with its standard factory-fitted cable. Nevertheless, we were still happy to accept the return.

The returned item was received on 15 July and your refund was processed within our stated 14-day returns window. Unfortunately, the additional three days taken for the cleared funds to appear in your account was the payment provider’s processing time and outside our control.

We also responded to your emails throughout the order and return process, generally either the same day or the following morning. We’re therefore disappointed to see the suggestion that we became unresponsive, although we appreciate that waiting for a refund can be frustrating.

We’re sorry that the pump wasn’t suitable for your installation, but we do feel we did everything reasonably possible to help, including offering an upgraded pump at no extra cost and accepting the return despite our listing never stating that a five-metre cable was included.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fiberglass pond lining

The That Pond Guy team rendered and then installed a fiberglass lining to our garden pond. Delighted with a first class service - prompt, polite and high quality.

21. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

go elsewhere

go elsewhere - not allowed to say much or it will be removed. This was disputed and partial payment withheld because the original request was to fix the leak, they didnt. The pond would have cleaned itself if fixed. 90 mins visit. Asked to come back and complete the works denied unless I agreed to £700-£800 more. AI responses only not once picked up the phone to chat through. The response below is untrue my primary booking was to fix the leak - and unless my son has become transgender I have no idea who my daughter is supposed to be ! Co House says you have no employees so who came to my house?

21. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
That Pond Guy-Logo

Antwort von That Pond Guy

This updated review is misleading and does not reflect the documented sequence of events.

The original enquiry was solely for a pond clean. We provided a quotation for that work, which was accepted. It was only after the pond clean had been quoted that the customer mentioned a separate concern about water loss when the system was running.

During our visit, the pond was cleaned and the system was inspected. Missing filter seals were identified and replaced because they were a possible cause of the water loss. Once the pond had been refilled and the issue remained, the investigation indicated that the water was being lost through the waterfall structure.

The customer then expected the complete dismantling and rebuilding of the waterfall to have been included within the original quotation for cleaning the pond. This was never included and could not reasonably have been included. Neither the customer nor ourselves knew that the waterfall was the source of the problem when the pond clean was quoted. Rebuilding it was substantial additional construction work, which is why a separate quotation was provided.

We did not refuse to return and complete agreed works. We offered to return and bypass the waterfall to help confirm the diagnosis. The additional amount referred to was for dismantling and rebuilding the waterfall, not for completing anything included within the original quotation.

The claim that our team was only at the property for 90 minutes is also incorrect. We have checked the vehicle tracking records from the appointment on 12 August. Our team arrived at the address at 12.04pm and left at 3.03pm, meaning they were on site for just under three hours, following the journey into London. The quotation was for the agreed work and was not based on an hourly labour rate in any event.

During the later dispute, the complete enquiry history, quotation and supporting correspondence were provided to the customer’s daughter. This evidence showed that the original request and accepted quotation were for a pond clean, and that the leak was only raised afterwards. Once the evidence had been presented, the outstanding invoice was paid.

We communicated extensively in writing so there was a clear and accurate record of what had been requested, quoted, completed and subsequently discussed. We strongly dispute the version of events now being presented.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast excellent service

Fast excellent service. Absolutely lovely patio pond. My mum loves it a great addition to her small garden. All set up just awaiting the water Lilly to flower

17. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sending pond plants in the post isn't…

Sending pond plants in the post isn't easy but mine arrived in tip top condition and settled into their new home instantly. To my amazement, the waterlily was flowering within days. I couldn't be happier.

30. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good pump from Efficient Company

Web site made it easy to find the pump we required, it was very easy to order and pay,and the pump arrived very quickly and was well packaged.It is exactly as described.and perfect for our requirements.
Working well , would highly recommend this company.

1. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Company

Matt and his team have transformed our old concrete pond; new lining, pump and filter. Reliable, clean workers who know their stuff!!
However it is their after sales care that make them stand out. Matt responds quickly to any queries and shows genuine concern that you are completely happy with any work carried out.

12. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A big thank you to That Pond Guy and…

A big thank you to That Pond Guy and his team for restoring our two garden ponds back to life. They worked endlessly in cleaning all the silt from the bottom and made the surrounding rocks look like new. They were so neat and tidy, excellent service. Would thoroughly recommend this Company as nothing is too much trouble for them to do.

25. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr