Total scam. The State if Michigan forces you to use them to retrieve birth and death certificates and marriage records. I ordered three records through them. NONE were delivered. After 3 months waiti... Mehr ansehen
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Das sagen Bewerter
GET RID OF THE COMPUTER AND PUT PEOPLE WHO ACTUALLY KNOW WHAT THEY ARE DOING IN CHARGE. WHEN A PATIENT CANCELS, TAKE THEM OUT OF YOUR SYSTEM, IT RUINS THEIR PERSONAL PHONE. WHEN VITAL CONNECT WANTS... Mehr ansehen
Use another company - any company. They are the friggin WORST. I order a divorce certificate over a month ago. At the time of the order, Vital sent an email saying it would be about 2 weeks. After wai... Mehr ansehen
Like many others, I ordered my birth certificate for my real ID. I ordered it on August 28th, 2026.. It is now October 9th, 2026 and I still have not received it. They really deserve Zero stars, but... Mehr ansehen
Unternehmensdetails
- Rechtsdienstleistungen
- auch in
- Notar
Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen
With VitalChek, easily order your government-issued vital records online including birth certificates, marriage records, death records and divorce records.
Kontaktinformationen
Alderman Dr 1000, 30005, Alpharetta, Vereinigte Staaten
- vitalcheck.com
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
I called this company to check the…
I called this company to check the status of my order. I waited about 35 minutes on hold to cancel my order. When the representative came on, I could not find the information she needed. She advised me that she could only hold for a few moments and she would have to move on as calls are holding. I held for over a half hour and she threatened to end my call? They take your money, make you hold and don't even give you the same respect. Even her supervisor said calls were holding and made me feel as if it was proper protocol. Let me tell you, the calls will always be holding.
service missing in action
I decided to use vital chek to order my grandmothers death certificate so we went over all information seemingly complete then 2 days later I get an email stating record not found and the name displayed was not my grandmothers married name but was her maiden name. I called customer service and while waiting for a representative keep getting message how your call is important to us please continue to hold and we are experiencing very long wait times. If our calls and business is so important why dont they employ enough staff members to handle the work load? just empty words. I finally got to tell the representative about the issue and she said that they would review it and listen to the call and get back with me within 24 hrs which was 9 AM today. no call no email what a lousy operation. If you can avoid the headache with vital chec and their exorbitant fees for incompetence then do yourself a favor and avoid them and their 33.00 incompetence fee!!!
Goverment entity fails again
Went three weeks without them going over the application. Only when I followed up on my own they needed a copy of my signature from an email they claimed to have sent day one and tried blaming me for their problem. No email was located nor could they prove they sent one. When confronted they undisputedly processed a refund for their three week delayed service immediately. they would avoid answering questions when confronted about the issue. Called the local health department who was able to process the birth certificate same day as a walk up for $25 a copy. Not sure why they are advertised as the fastest method locally. Online fee expedited was just shy of $100 with a 4-6 week processing time after mailing the the application. Not even trying to dispute the issue and immediately refunding says it all. Call your local health department about faster and economic methods that are pro citizen versus just profit.
After I registered with Vitalchek
After I registered with Vitalchek, the very next day my debit card was compromised. I have spent hours trying to undo this scam and I am no where near the end of being able to protect myself from further financial abuse. They are the only entity that I registered with in months so it has to be them. They are the only way to get death certificates from the State of Massachusetts (that needs to change). The bill for 2 death certificates for my dad was $108.00 and was going to take weeks. I then went to the city of Boston site and got them in less than a week for $28.00. The fraud in my bank accounts continues.
I ordered my birth certificate today…
I ordered my birth certificate today and came across their reviews unfortunately I had already paid for their services I called and emailed them over and over finally I got through and they were extremely rude. They said they are gonna refund my money I guess I'll just wait and see if not I'm will dispute it with my bank.Please do not use their services it's a complete scam gave them my personal info my bank instructed me to get a new card great another hassle!!!
Useless website & dishonest
After I made the purchase for 2 death certificate, then the website required me to notarize additional document. It should have shown the requirement before purchase.
Instead, I went to local civic center and got the document already.
Hidden "Extra" fees.
I began ordering my Birth Cirtificate. It was about 25$. Once I finished filling out all my information they showed me a 15$ "processing fee". I thought, Well, I already filled it out. And BORROWED money to pay the rest. I ordered it and it said my total was about 40$. They then send me an Email saying they recieved my order, and are sending it through UPS Air, which is costing me 20$. I didn't have an option to select anything at checkout, and I wasn't notified of the extra charge until after I already clicked pay. I am now paying 60$ for something that I only agreed to pay 40$ for, but should only cost 25$.
I'm contacting the better business bureau about this.
Horrible experience
I'm not even sure if this company is legit because I never received my package and they wouldn't provide a full refund or even a credit so I could reorder it. It seems like they take your money and then when you file a claim for a lost package they tell you they can't do anything else for you. I had such a poor experience with the customer service escalations team from this company. I wish I remembered the man's name because he was extremely condescending and rude, and should not work in customer service. No empathy at all and just kept repeating that he couldn't help me. He called me a liar when I said I didn't receive my package because he saw that there was proof of delivery from the delivery service. I explained there is no signature on the proof of delivery stamp, which he confirmed he could not see either. What a joke of a service.
Please do not do business with VitalChek
Please do not do business with VitalChek. They're out there to take you $15.50 at a time haha. Their trick is to get you to request an important document like a birth certificate and then require excessive validation to get it which makes you want to search for another route to get a copy of your birth certificate. They charge $15.50 as soon as you start the process and its non refundable. Very Shady. please avoid this company at all costs.
Response By Email (Ashley A) (09/20/2024 11:40 PM)
Dear Customer,
Thank you for contacting VitalChek.
We understand that you wish to cancel your existing order. Please remember, you were informed that the VitalChek fee of $15.50 is non-refundable, per the Terms and Conditions agreement that you confirmed at the time the order was placed. By canceling your order, you will only be charged the $15.50 amount.
Please reply to this message with 'Confirm Cancel' if you still wish to cancel the order.
Sincerely,
VitalChek Online Support
Customer By CSS Web (Bryan Jolley) (09/19/2024 05:12 PM)
Can you please cancel my order? i no longer need this Birth Certificate. Thank you! Bryan
It's a LexisNexis company and…
It's a LexisNexis company and LexisNexis' main business is scamming customers so don't expect anything from Vitalchek other than scams and total BS.
All kinds of reason to not use this company
1) you can't contact the company
2) even when you submit all documents they'll find a reason to not send
3) I asked today to cancel
4) if no response will contact my CC
Legit company but sneaky on fees
I've ordered from this company before so I know they're legit. However, this time around I ordered a birth certificate, gave me the summary of charge when I put in my card info. Once the payment was processed, I was surprised to see a receipt for and additional $18.50 for shipping. It was not disclosed in the summary prior to payment, nor did it give me an option on what kind of shipping method I would like to use. Sneaky, sneaky, sneaky company! Charging prime for convenience. I will definitely go straight to the registars office next time. Save myself $30 on fees.
Scam- Call your state and complain
Scam, they have a contract with TN, did not ship records, I can't believe this is even legal to do this to people.
I suggest everyone call The state that you are in and complain.
Great if you are ordering for yourself…
Great if you are ordering for yourself and are not required to submit any documentation, if you are required to submit documents it’s a crap shoot when it will be processed and get mailed out. I ordered one for my husband July 28, it’s August 19 and they kept changing what documents I needed. I sent in last requested documents last week and got an email that the order is on hold and they need more documents but did not say what else was needed, documents from last week are still under review. My husband went ahead and ordered one for himself, did not need any documents and it was literally shipped out within 24 hours!!
Terrible company and process
Terrible company and process, my mom died and needed death certificates and they made the process painful and added to my suffering. Uploaded tons of legal documents and none were ever enough. I finally just canceled and went through the funeral home. They are Inconsiderate, incompetent and horrible to deal with. Plus they don't explain what happens to those legal confidential documents you uploaded. They should be destroyed.
Fast delivery!
I just ordered and expedited (a bit more $) a birth certificate. Arrived in two days!
They charge you to use their site, which is terrible and they don't deliver the service you request.
Terrible site, hard to get answers, whe. I requested my sons adopted birth certificate, I gave all the information they asked for, they said it would be done in 48 hrs tops. 2 weeks later, not done. I emailed again, " oh we're busy". Finally when they got back they asked for more information, that they could've asked weeks earlier, and the courts had already given them.
I canceled my order, easier to go in person to the offices. Just FYI, they also charge JUST FOR USING THE SITE! She charged me $15.50 because "you used our site to place the order, even if you don't get the thing you ordered, you decided to use us, so give us that $15.50" when I was the one putting in all the work and waiting. Scam site, shady and slightly fraudulent.
I am still waiting on my Tennessee Birth Certificate
I placed order July 5, 2024, for Tennessee Birth Certificate. My process time changed from 15-21 days after I called on day 21 to find out why I have not received shipping notification. The next day, my processing Time was changed to 40-45 days, with no explanation. I placed phone call to the after hours number to inquire, left voice mail. As of today, August 14, I have not received a call back.
I ordered my mother’s birth certificate…
I ordered my mother’s birth certificate from Vital Chek on July 9th. I received an email saying it would be delivered by August 8th. I called them on August 12th and was told it would be sent in September. This is a horrible company with poor customer service. DO NOT USE THEM!
This company needs to redone and be…
This company needs to redone and be better. I ordered my son's birth certificate and three months later I get a letter of pin and order number and it didn't even work. I waited hours on hold and still no one. How can they site say oh it's quick but in reality it's one of not the worst government site I ever came across. Don't use them. Go to where you gave birth and get a copy. Bc this is insane. I need my son to get an ID he is 18 and before college. I did it in May now they are saying I might get it in December.
So funktioniert Trustpilot
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.








