Clair de Lune Bewertungen 

638
•
TrustScore 4.5 von 5

4,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Daughter grew out of her next to me crib within the blink of an eye, managed to find the solid oak cot bed. Was delivered within a few days and was incredibly easy to put together! It’s extremely st... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

What a fabulous company! Bought a gorgeous Moses Basket with stand, mattress and fitted sheets last year for my grandchildren when they visit. Took it on holiday with them last week and misplaced a sc... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing customer service! I contacted customer service as I had a Moses basket from my first baby and I had lost the screws to re-assemble this, with my second baby arriving in a couple of weeks.... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I ordered a beautiful moses basket with accessories but hadn't received notification it was dispatched. On the account it just said processing. After 1 week I emailed customer services to ask when I w... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Haus & Garten

Vom Unternehmen geschrieben

With over 80 years of experience as a family business Clair de Lune proudly remains the trusted choice for new parents and their little ones. Our commitment to British design and sustainability ensures that each of our products is crafted with care, providing the very best start in life. From beautifully designed Moses baskets, blankets, and accessories to cot beds and all your baby essentials, we offer everything you need to create the perfect sleep space. Our award-winning organic range, made with natural materials, is perfect for parents who value eco-friendly options. At Clair de Lune, we are dedicated to helping parents create a safe, stylish, and cosy environment for their little ones.


Kontaktinformationen

4,5

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

638 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,5

Alle Bewertungen

(638)

139 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Many thanks to Rebecca

Many thanks to Rebecca who was extremely helpful in sorting out our self inflicted problem.
We managed to lightly split one of the pieces of wood on the rocker due to over tightening.
Rebeca sent out a replacement quickly and with no charge.
Thank you Rebecca for your kind help and excellent customer service which is much appreciated.
A rare thing these days.

10. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Jane,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing customer service

I had an issue with a footmuff . I spoke to Robyn at Customer service who dealt with my problem in a polite and caring manner. Not only that but she arranged a really quick return and exchange. I am delighted with the look and quality of my new footmuff. Amazing customer service!!

23. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Gross smelling foot muff

Similar to another review I ordered a foot muff directly from them and it absolutely stank even after several washes that left my washing machine smelling terrible. They sent a replacement and it has the same smell. For a company that sells to parents they make the process a horrible ordeal. I have asked many times for a refund and it is not forthcoming. I would never buy from them again, more hassle than it’s worth and gross products I don’t want anywhere near my baby.

16. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Chloe,

Thank you for taking the time to leave us a review, we value all feedback. We apologise for the issue that you have had with the footmuffs that you were sent. I can see that a return has been raised for you and a refund has been requested. Once the items are back with us the refund will be processed. This has been chased with the finance team for this to be issued sooner rather than later.
We’re truly sorry for the inconvenience caused on this occasion.

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Liars that don’t care about their customers

I purchased a £550 oak cotbed from Claire de lune and received confirmation of the order and then nothing. It was supposed to be delivered within a week. No contact. I call them and they apologise and say they don’t have any mattresses. Why are they selling things they don’t have supply for? Why was there no contact? They apologise and offer me some sheets (what a joke). Promise the order will be delivered within a week. A week goes by, no correspondence. I phone again. They don’t have any mattresses, again. Ask for compensation, they respond with ‘we don’t offer compensation’, ask when I can expect my cot bed, they respond with ‘we don’t know’. What. A. Jokes. You’re selling essential baby products. Do better. Stay ‘clair’ is all I can say.

16. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Uzam,

Thank you for taking the time to leave us a review, we value all feedback. We are so sorry for the delay with your order. There has been an issue with the supplier and confirming when the mattresses were going to be arriving with us. The information that was provided to you was the information provided to us by the supplier, we’re truly sorry for the inconvenience caused on this occasion.

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic customer service and high…

Fantastic customer service and high quality products. I would 100% recommend.

15. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Mitch,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor customer service.

14. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Ashley,
Thank you for taking the time to leave us a review, we value all feedback. Please could you contact us on customerservices@clair-de-lune.co.uk and we can help you further and resolve any issues that you may have.

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Smelly footmuff

I ordered a footmuff through boots arrived promptly but has such an awful smell I’ve tried contacting clair-de-lune but had no response I’ve now tried washing item and after 2 washes the smell is still overbearing really smells like mothballs definitely not suitable to be used

9. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Debbie,

Thank you for taking the time to share your feedback, we truly value it.
We’re sorry to hear you hadn’t received a response to your email from 9th October. As noted in our automated reply, we aim to respond as soon as possible and within 48 hours. We replied to your email this morning (10th October) with advice on caring for your foot muff. If the issue persists, please don’t hesitate to get back in touch and we’ll be happy to look into it further for you.

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I needed a change on my order and they…

I needed a change on my order and they accommodated my request really quickly without any issues. Excellent customer service.

7. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Claire,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

False advertising!

This company is committing false advertising. I selected a folding crib for use downstairs. Upon arrival, the item was a mess and had clearly been returned by someone else. I selected this item because it is listed as organic and natural. The reality is that it has a plank insert comprised of MDF which is conveniently missing from the item description/specification. I would never have bought this item had it been correctly advertised. Our baby was born with medical difficulties and spent a while in NICU and therefore we could not endure more stress or afford to waste time and money in returning the item and waiting for something else, so sadly we had to wash the material basket and build it despite not wanting to use a product with MDF in it. I had read reviews about people struggling to be reimbursed for returns so sadly this wasn’t an option for us.
I have raised the issue with the company who have not apologised for the false advertising and who claim they do not list items for sale that have been returned. All they have done is ‘generously’ offer to waive the return item fee and ask for the item description to be updated….
I would never purchase from this company again as they cannot be trusted. If you are selecting this company due to their green credentials when it comes to materials, make sure the listed specification is accurate and true!

6. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Leah,

Thank you for taking the time to leave us a review, we value all feedback. We’re very sorry to hear about your experience with your folding crib. We take product accuracy and quality extremely seriously, and we’re disappointed this item didn’t meet your expectations.

We never intend to misrepresent any product — our listings are based on manufacturer information, and we’re now reviewing this one to ensure all material details, including the MDF base insert, are clearly stated.

All items should arrive new and unused, so we sincerely apologise if yours appeared otherwise. While we offered to waive the return fee, we understand returning it wasn’t possible for you, and we’re truly sorry for the inconvenience.

Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great customer relations

Great customer relations ! We had a good and quick ,order delivery ,all was good and the dressing to our crib was so soft ,but we had a splinter in the wicker I just thought I would mention this in an E Mail,and Robyn came back swiftly and all was solved, thank you again Clair de Lune, and Robyn

25. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Sally,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Speedy response and extremely hepful

Replied within 24 hours and was extremely helpful from first response.

30. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Beth,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Cot, Mattress and changing table

Ordered my cot, mattress and changing table online, had it sent for delivery they use Evri and even though we had a few complications along the way, Clair de Lune were there for me on email 100% of the way.
Can't explain how amazing they've been, replying to emails straight away. Tracked down lost orders and resent them out to me, on the same day.
Honestly could not recommend enough!

30. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Miss Boardman,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Brilliant Products - Excellent Customer Service!

Beautiful, organic, well-made products that my baby loves!

I ordered the organic cotton mat and was sent the wooden baby gym by mistake. Clair de Lune let me keep the baby gym free of charge as a gesture of goodwill and immediately sent me the mat I had originally ordered. Fantastic customer service & I'm very grateful!!

Now my baby has a beautiful, non-toxic space to play in. Thank you, Clair de Lune!

16. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Bethany,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Bedbugs in Basket

I found 4 bedbugs in my basket. Though they take great care of the baskets and fumigate them as per the email they sent, this one must’ve slipped through the cracks. Asked for a refund but refused as I didn’t have photographic evidence, I mean I was trying to get my baby away and the basket out the house asap, photographing was the last thing on my mind. Though they did offer a replacement basket which is fair. But I was put off by the whole bedbugs I refused. Rather have my money back. The stand was fine, easy to assemble. Price of the basket in general was also affordable. Just a shame about the bugs.

6. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Shakira,

Thank you for taking the time to leave us a review — we value all feedback.
We’re truly sorry to hear about your experience and completely understand how distressing that must have felt. Please be assured that all baskets are carefully stored and fumigated before dispatch, and we acted quickly to offer a replacement as a goodwill gesture. While we weren’t able to issue a refund without supporting evidence, we do take every concern very seriously and remain committed to maintaining the highest standards for our customers.

Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sent a moses basket that was unstable

Sent a moses basket that was unstable, incorrect screws, the basket was broken and splintering. Stand was poorly made. Would not accept the photographs stating there was nothing wrong with their product and that they will not resolve the issue regardless that it could cause injury

19. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Thank you for taking the time to leave us a review — we value all feedback.

We’re sorry to hear that you were not satisfied with the response you received. After reviewing the video you provided, our product specialists confirmed that the rocking shown was caused by excessive force, greater than what would typically result from a baby kicking or rolling.

We also note that an offer was made to collect your full order on 19th September, but we’ve not yet received a response. Please let us know if you’d like us to proceed so we can resolve this matter promptly.
Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A wonderful company

Not only does Clair de Lune sell amazing products - one of their beatiful baby quilts has bedn a much loved family heirloom for over 30yrs - but their team are exceptional. I reached out to them asking for assistance reguarding a particular design and they could have been more helpful. They really went above and beyond and myself and my partner couldn't be more grateful. Thank you Clair de Lune team!

15. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Elizabeth,

Aww thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that your heirloom is much loved for many more years to come :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Lovely company

Lovely company! Very quick and helpful with responding to questions etc, the Moses basket is beautiful!

15. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Jade,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The customer service was very helpful

The customer service was very helpful. Enquired about an order placed via boots platform which I never received. They were able to trace it that it was delivered but because I never had the tracking information did not know my parcel was and so it went missing. However, the customer service team reissued another of the item to be sent to me.

15. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Fatima,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing service!



Couldn’t believe the Customer Service I have received.

I contacted C.S. to say I had been given a Silver Cloud Sheep Bouncer, (second hand). I explained it did not have the removable head support and wondered if I would be able to purchase it.

I was totally amazed to be told one would be sent out to me free of charge! Here we are, an amazing 3 days later and I have the head support.

Huge thanks to everyone.

9. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello Mrs Speirs,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review, it really does mean a lot. We hope that you and baby enjoy your Clair de Lune items :)

Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Company mislabelled item and refused to accept return

I ordered a baby moses mattress, it was listed as 'natural fibre' and 'firm'. It was neither of these and so synthetic there's no way I'd want my baby sleeping on this.

The company refused to accept a return, so now we're left with a matress that's just going to be used as an animal bed...not worth the hassle.

1. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Clair de Lune-Logo

Antwort von Clair de Lune

Hello,

Thank you for taking the time to leave us a review, we appreciate all feed back.
We are sorry to hear that you are not happy with the quality of the mattress. We do advise in our returns policy that we are unable to accept the return of a mattress when this has been opened from the hygiene bag.
We understand that this was not the response that you had hoped for.
Kind regards
Clair de Lune Customer Service Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr