Routesintoconstruction Bewertungen 

103
•
TrustScore 1.5 von 5

1,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

READ THE CONTRACT. What I thought was a credit agreement was actually a 'subscription' to the course material. If you do not finish the course within that time it is ripped away from you wirhout a... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Honestly disgusting all round, the tutors are useless, the admin are incredibly rude and some of them dare I say are incompetent, I spent £5500 and struggled to compete due to family issues le... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This is a scam and nothing else can describe this company .false advertisement in other to put you in terrible contract. My worst decision ever ..very rude customer service who keeps raising their... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Most of these reviews are from pissed off people trying to cancel the course- you sign a contract like you would any other credit lender, like car insurance for example. For people who actually... Mehr ansehen


Kontaktinformationen

1,5

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

103 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1,5

Alle Bewertungen

(103)

12 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

PLEASE DONT BE FOOLED LIKE I HAVE!

PLEASE DONT BE FOOLED LIKE I HAVE!
I would like to start by saying this is my own fault for believing the few reviews saying they are a good company due to my pure desperation to fast track into my dream career as an electrician (DO NOT MAKE THE SAME MISTAKE I HAVE). I spoke with an advisor called RANJ who ensured me "i could cancel the course at any point" and "as long as my payments were up to date i would receive all qualification i had passed even if you have not paid the full amount to date " HOWEVER THIS IS NOT TRUE! I have now been told by a rather rude member of staff that i will not receive any certification until i have paid the full amount for the qualification (apparently a level 2 costs £5000). then to add to this i have also now been told that i cannot cancel until i have made 12 full payments and even then i have 3 months before it can be cancelled (15 months total). if you are looking to get into a good trade please please please please take my advise and just go and do an evening course or any other form of course. no matter what you think or you are told by the course advisor, even if you complete all courses and qualifications within a 12 month period you will not receive your qualifications until they have received the money for all qualifications gained which equated to £8640 total. Please do not allow this to happen to you, just bide your time and do a college course.

YOU WILL NOT RECEIVE ANY FORM OF CERTIFICATION UNTIL ITS ALL PAID FOR IN FULL WHICH IS A 4 YEAR PAYMENT PLAN OR £8640 TOTAL.

1. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Craig

We are sorry to read that you were unhappy with the training course you purchased. Once the statutory cancellation period has ended the minimum subscription period is applicable.

As the contract allows a termination after a minimum of 15 months, we naturally are unable to release certificates until payments have met a certain level. Our subscription service allows flexibility that paying for a course upfront or via a loan agreement can offer. So there are many benefits to completing the course with.

We are also happy to confirm that the course cost is not £8460.00. Please calls us for any clarification that you require.

Kind regards
RIC Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Give them a try.

So far, they seem legit. It's actually me that has to find the time to carry on with the studying. I sent off my TMS s and they all came back positive. Only gripe is trying to log into their study webpage. It seems like there is lots of RIC s and it keeps jumping into the wrong page.

22. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi

Thank you for your review, we are pleased to read that you are making good progress on the course.

Regards
RIC CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

AVOID AT ALL COSTS MONEY GRABBERS WHO MAKE YOU JUMP HOOPS

Signed up via The Trades College.
Contacted by a guy called Andrew from Course Advisor to be signed up with Routes Into Construction 😅. Should have realised before the 3rd hurdle.
Andrew had me like a rabbit in head lights 🤩 you can get your Part P first fixer qualification within months, start doing small jobs to build your port folio and the course can then fund its self. Wow upon researching the extra cost implications of being able to get any works signed off, plus after over 2 years I've still not even seen a rest centre!
Due to personal health implications, and generally feeling like I've been taken for a ride! I've sent a letter explaining my condition along with the confidence crash this process has caused. For £140 a month I have 4 books with multipul errors. 14 TMA's passed over 85% on all. Then to be set a pre centre test thats impossible to pass! Even local college tutors couldn't decode the questions! Upon asking for feed back on 3 failed attempts was told by a tutor message, they do not have any access as is run by a 3rd part 🤣 which has not been named!.
I recieved a generic print out letter with a printed signature and no name, not mentioned a single part of my letter! Saying I have to contact them to pay the 3 month cooling period!. I told them I have no money as I have had to go for private care. Getting 4-5 called a day text messages and emails!
There is no humanity or thought for peoples mental health or the trauma they cause! AVOID at all costs. If you want to splash cash donate it to the donkey sanctuary, will at least get self satisfaction for a good deed!

8. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Leanne

We are sorry to read that you have been unhappy with the course and have chosen to terminate your contract, please contact the collections team to resolve any payment issues.

Regards
RIC CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

MONEY GRABBERS

Like every other review, scam company, has little if no time to put you through physical courses, tutors give "robotic - computer says no" answers.
Have to jump through hoops and hoops to cancel and it is incredibly difficult to cancel the course - while disputing the money keeps going up.

Update 4th August, the response to
This review goes to show the lack of care and customer service, they had the option to request my email and discuss with me! Money grabber scammers!!!!

26. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi,

We are sorry to read that you are experiencing some issues with the course. Can we ask that you email us with your concerns so can look into your case and resolve these matters as quickly as possible for you.

Regards,
RIC

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Warning! SCAM, STAY AWAY!!!

Warning!! SCAM!!!!! STAY AWAY!!! They're money grabbing scumbags, nothing more.

2. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi,

We are sorry to read that you are experiencing some issues with the course. Can we ask that you email us with your concerns so can look into your case and resolve these matters as quickly as possible for you.

Regards,
RIC

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Beginning of my course wasn’t good but it got better

I’m a more mature student trying to learn and make a career in the electrical industry.

This review would have been a one star if it wasn’t for the turnaround I got after. So, I base this on four stars purely on one man and all the tutors working in the background.

I would like to put forward a different perspective to add to the already negative reviews so far. From the very beginning of my course I was presented with a young lady as part of the customer services team who gave me a rather bad impression that made me feel very uncomfortable and treated me with little respect. She had the great ability to talk over you rather than to listen more to your concerns or have greater empathy toward you. It was lacking very much. I decided along with other problems this lady created to make contact with my course introducer. The person who interviewed me to assess my suitability for the course in the first place. He was fantastic and helped me through my issues where by I was eventually contacted my Rob of RIC, a more senior level, who rang me. Rob was brilliant from this point onwards. He listened, he accepted there were concerns and they all got sorted and resolved. Notes have been made on the system. So to where I am presently, all is going very well with the course, I have been on a few training weeks, all course module books are delivered timely with regards to your progression with your online practicals. Rob is a great guy and wish that they were all like him, attentive. So thank you RIC so far, that is.

26. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Thank you for sharing your excellent experience and for giving us a good rating!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DON'T PAY THEM

DON'T PAY THEM. THEY'RE CONTRACT IS VOID.
RIP OFF SCAMMERS

In the United Kingdom, the law that addresses unreasonable terms in contracts is the Consumer Rights Act 2015. This law applies to contracts between businesses and consumers and is designed to protect consumers from unfair contract terms.

Under the Consumer Rights Act 2015, any terms in a contract that are considered unfair may be unenforceable against the consumer. A term is considered unfair if it creates a significant imbalance in the parties' rights and obligations, to the detriment of the consumer, and it is contrary to the requirement of good faith.

The Act specifies that a term is unfair if, contrary to the requirement of good faith, it causes a significant imbalance in the parties' rights and obligations to the detriment of the consumer.

20. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi,

We are sorry to read that you are experiencing some issues with the course. Can we ask that you email us with your concerns so can look into your case and resolve these matters as quickly as possible for you.

Regards,
RIC

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Scam for money

Absolutely horrible company they don't support you what so ever apart from ringing you up about payments , upon signing up,their course adviser (sales woman) I was told that their one of the best with over 20 years of experience in the field but if you check on gov UK their company was only registered since 2021, also was told there are very limited spaces and I'm one of the lucky ones who got the spot so I wasn't even given a chance to think whether I want to take part, pressured into the sale that's all they care about is getting their commission, the study book has a lot of verbal mistakes and tutors don't help, at the moment I'm trying to find a solicitor who can help me cancel the contract if anyone else is in the same situation and wants to get their hard earned money back due to a scam please email me on Facebook "Nick Pavliukevic" as I see there are lots of people struggling to cancel their subscription that has no benefit to their life, I've asked them for a Good Will Gesture to cancel my contract after paying them over 1000£ for nothing but even then they refused and want me to pay the full 12 months for literally nothing, because of this I will be taking them to court and claiming my money back as their extremely rude and don't want to cooperate and understand your circumstances.
Avoid at all costs!

******
Reply to Comment:
What? Absolutely not true you have declined to cancel a course that Is full of errors due to Leaving a negative review because of damaging your reputation, if you were a legit company 1 negative review wouldn't even affect you but every single person is getting scammed for their hard earned money. Liers! Screenshot of emails will be posted!

4. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Nick.

We are sorry to read that you have been unhappy with the course, however we have advised you of the evidence we require in order to consider a termination of the subscription service. We are very keen to assist you and we would encourage you to contact us with the required evidence so that we can move your case forward. We kindly ask that you email us on customerservices@routesintoconstruction.co.uk with the evidence at your earliest convenience.

Given what you have explained to us we believe that the evidence would be readily available for you to submit to us.

We would remind you that when you contacted us to cancel your subscription you claimed to be moving abroad, we have simply asked for evidence to support your withdrawal. We very much look forward to receiving this in due course.

Kind regards
RIC

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

recently had a disappointing experience with Route into Construction. It became clear to me that their main focus is on making money rather than providing any training. Moreover, there female customer

I recently had a disappointing experience with Route into Construction. It became clear to me that their main focus is on making money rather than providing any training.
Moreover, there female customer personnel is so rude and lack understanding. They have been scamming people and am taking my feet to teach them unforgettable lesson.They are bad reputation to Asian generation.

In conclusion, if you are looking for a construction program that prioritizes quality education and sincerely cares about your success, I would strongly advise you to steer clear of Route into Construction.Save your time and money for an institution that truly provides a well-rounded and comprehensive learning experience.

5. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Ayo.

We are sorry to read that you have been unhappy with the course, however we must state that we have no record of you purchasing a course from us. We kindly ask that the student email us on customerservices@routesintoconstruction.co.uk with their concerns and we will answer these for them.

Kind regards
RIC

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Was lied to on signing up

Was lied to on signing up. You do get a voucher for hotel costs but can be claimed back at the end of the first few months which is definitely not what the rep told me sat in my front room when I expressed that was my only concern! I was told it would be £30 voucher per night to help with hotel costs. When I tried to ring up about it the call gets passed about then basically got called a liar by the woman on the phone. Nobody seems to have any customer service experience and not even a phonecall after they get you signed up just clearly interested in the funding they get/ taking people's money not actually helping people progress in life. Definitely avoid.

5. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Tom.

We are sorry to read that you have been unhappy with the course, we can however confirm that the travel expense scheme is claimable after attending certain number of weeks/weekends and not at the end of the year.

We kindly ask that you email us on customerservices@routesintoconstruction.co.uk with your concerns at your earliest convenience.

Kind regards
RIC

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Enjoy the course but course fees can be stressful

I've enjoyed and had a good experience with the course. As this is an open course, I feel like the course material encouraged me to research other sources, as admittedly I found gaps in the information but I thought them to be intentional as I always found the answers under familiar sources and personally enjoyed investigating my questions and felt it to be a good style of self teaching as long periods of reading the book would grow ineffective. I also felt supported by the tutor team every step of the way. Although, reading the other reviews, I agree that the course fees are intense and during my year on the course and the ups and downs of life it has been my most stressful bill as it will do nothing except roll over to the next month if unpaid, very much a snowball effect and the material is made inaccessible if you miss a payment. There should be an option to reduce payments, pause payments etc.

20. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Thank you so much for taking the time to leave us this review.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

B a d company

B a d company, not recommended. Just a bunch of money chasers really.

10. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Mohammed.

We are sorry to read that you are unhappy. We would remind you that the course you have purchased is available for you to study, despite your inactivity. Please contact Customer Services if you need any help getting underway with the course.

Kind regards
RIC LTD

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company is reap off

This company is reap off. My son paid over £3000 for a course that he has never done. I called and asked to cancel it when he paid 16 months and was told I cannot cancel the subscription. I checked the contract and in the contract it stated that as long as you have paid 12 months you can cancel. I cancel my direct debit and I called and one of their customer service advisors told me that I have paid the required amount and they will take my name off their records. A few days later they call back and said I still need to pay three months more because you have to give three months notice. They sent a letter saying I am owing them £420 and i have just received another letter saying I am owing them £560. Please stay clear of this company they are liars and very misleading

2. Jänner 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Forc goodness sake avoid route to…

For goodness sake avoid route to construction they are very manipulative set of people. You can't cancel your subscription unless you pay over £ 2000, even when you told you have no time for class due to slim schedules. They are rippers and unresponsive organisation with insatiable penchant to reap from where they did not sow. Appropriate authorities should look into their conducts .They are extortioner. I have written them, called, sent messages explaining my situation yet they still bring bills of the service I have never used. Please avoid them like a plaque.

8. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Thanks for your email asking me to…

Thanks for your email asking me to refer to a email referring to extra support. What happened to contacting me regarding this oh yes I’ll refer to the email sent from yourselves stating the person and department i wish to speak with doesn’t contact people and that’s call extra support. You clearly need to get updated with current standards and stop ripping personal off.

6. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company is a scam and should not…

This company is a scam and should not be trading they prey on vulnerable people you are mis sold the product as a 12 months contract but still you can’t cancel there staff are rude and the company bombards you with text messages and debt letters even if you have paid agreed amount have reported to trading standards itv rouge traders there needs to be someone looking into them and /4/7 training who passed us on to them do not go with this company needs solicitors to take on as a mid sold product have talked to a few

28. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Routesintoconstruction-Logo

Antwort von Routesintoconstruction

Hi Jacqueline.

We are sorry to read that you have been unhappy with the course, however we must state that we have no record of you purchasing a course from us. We kindly ask that the student email us on customerservices@routesintoconstruction.co.uk with their concerns and we will answer these for them.

Kind regards
RIC

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Scam money grabbing company

Please stay away from this company
I am now instructing a solicitor, My husband signed a 12 month contract but he ran into difficulties and has not been able to take one the lessons but has honoured the contract and paid £2,180 we were told after 12 months he could get out of the contract they now want another £540 to cancel a course he has never taken £3,000 to get out of a contract, this is a total scam and I am taking this the the news papers , people are in serious trouble due to the cost of living, not only is it effecting their pockets its also effecting their health, this company is beyond rude and unhelpful, its not like they have not received payment £2,180 so far for nothing !!!!!!! Even banks and credit card companies try to help, Please please take head from the reviews , scam company

5. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Scam learning provider. Don't be fooled

Please do some serious research before you sign up with this company. While they do provide a route to get you the qualifications, by acting as a middle man between an actual test centre that has certification with City and Guilds, the learning documents that you receive are riddled with errors, they are excessively rude to you on the phone and will pass your details to debt collectors if you choose to stop studying. There are many people out there who have been forced to pay thousands of pounds and they have not received any worthwhile level of education. They mislead you into thinking its a great option for studying while you continue to work and then if you do not cancel within 30 days will try to tie you into a 12 month minimum contract. The learning information you receive are counterfeit and have technical drawings literally done on paint. Please do not be fooled by this company, as you will regret it.

1. März 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr