Smiths Motor Group Bewertungen 

95
•
TrustScore 3.5 von 5

3,4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Called in today to look at Renault models as possible replacements for our older car and was very impressed with salesman John. He listened carefully to our requirements, asked relevant questions, was... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Purchased used vehicle from Smiths Motors at Bretton, Peterborough, and have been extremely pleased with both the car and the service we received. Wasn’t a new or expensive car, by today’s standards,... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SMITHS PETERBOROUGH Hyundai Ioniq - DX18 TNK Chronic profiteering and over-charging for car repairs especially for known common faults whether under warranty or not. Failed to reply to my googl... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Went for a oil leak diagnose for my Renault Kadjar and the price offered by Smith Renault was £4200 + if they will find anything else. Been to other garage, replaced engine gasket sealer, replaced bo... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Autohändler

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Smiths Motor Group has been a family run business for over 75 years. We offer the full range of services you'd expect from a main dealer, including new & used cars & vans, servicing, repairs, genuine manufacturer parts, and accessories.


Kontaktinformationen

3,4

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

95 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,4

Alle Bewertungen

(95)

19 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Impressive salesman

Called in today to look at Renault models as possible replacements for our older car and was very impressed with salesman John. He listened carefully to our requirements, asked relevant questions, was most approachable and showed us various models that fitted our criteria. A great representative for Renault.

21. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Graham, thanks for taking the time to leave your feedback. We're glad to hear you had a positive experience with us and appreciate you sharing your comments. ^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Never again would I purchase a vehicle from this particular garage

Never again would I purchase a vehicle from the peterborough dealership, went in for failure of the blind spot mirror and had to rebook for parts, fair enough so booked in for service at same time after being told I could have the service plan then all of a sudden I couldnt, anyway service and replacement parts fitted to mirror, mirror hasnt worked since and service light was not reset, so dashboard like a xmas tree on start up, re booked in for mirror and service light reset, upon arrival as was told they would need it for 4-5days i was told the loan vehicle i had noted had been let out the day before, so had to reschedule everything and book a taxi to airport instead of using the loan vehicle as originally booked in, the garage is a complete shambles and lack of communication is appalling so I had a 60 mile round trip and an expensive airport taxi through no fault of my own, and yes they will be getting the invoice for the taxi.

What makes it an even worse experience, I took time out of my family holiday to email the address and smiths nissan in Peterborough and to be totally ignored by all parties, this will be going further when I return, absolutely disgusting behavior from all of the parties involved up to now.

10. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Shaun, thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear about the issues you’ve experienced and understand your frustration with the inconvenience caused.

We’d like the opportunity to look into this further and investigate what happened. Could you please contact us at info@smithsmotorgroup.co.uk with your contact details, vehicle registration, and any further information you can provide, including which of our Peterborough dealerships you visited?

Once we have these details, we’ll be able to review your experience with the relevant team and work towards addressing your concerns.^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent experience with no pushy sales tactics!

Purchased used vehicle from Smiths Motors at Bretton, Peterborough, and have been extremely pleased with both the car and the service we received. Wasn’t a new or expensive car, by today’s standards, but we were treated with respect and courtesy at all times by Dan from Nissan sales. Nothing was too much trouble and no pushy sales tactics from Dan which was a relief in itself! We’d been to many garages/supermarkets in recent weeks but none matched the service we received from Dan at Smiths Motors. Excellent vehicle, excellent sales experience and excellent customer service from Dan. Thank you!

9. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Sue, thank you for your fantastic review. We're thrilled to hear you had such a positive experience, and we'll be sure to pass your kind words on to the team. ^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

​I was very happy with the service I…

​I was very happy with the service I received from Angus. He was incredibly helpful, informative, and made the entire process of purchasing my new car very smooth. Highly recommend!

23. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Jacob, we’re so glad your visit went well. Your feedback will be passed along to the team. ^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Repeat Customer

I have dealt with Smiths for a number of years, buying 5 different cars from them. They always have time for you and you don’t feel pressured into buying something that is not right for you.
I must add that on 2nd June, an orange engine warning light appeared on my dash but only for a few seconds, then disappeared. On 3rd, I phoned Smiths Peterborough for help as I am due to drive to Luxembourg Saturday. The young lady suggested I call in the next day and she would arrange a diagnostic. All dealt with very promptly and I received reassurance that there is no problem. Great response to an urgent request. Thank you young lady on service desk.

13. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi David, it’s great to hear you had such a positive experience with us. We’ll make sure your feedback is shared with the team. ^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Smiths of Ilkeston used car Vauxhall Sales.

I bought a second hand Vauxhall Crossland and paid the 12k for the car before picking it up.

The customer support from the sales team was diabolical. The representative did not reply to emails or telephone calls and I was so disgusted with Smiths that I sold the car after 4 weeks with a 3k loss and bought a Mercedes.

I would not recommend this company for a used car.

19. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi, we’re sorry to hear that you were disappointed with your experience. We always aim to provide excellent customer service and ensure customers are fully informed before purchasing their vehicle.

We appreciate all feedback and take comments like these seriously as part of our ongoing efforts to improve.

Thank you for taking the time to leave your review.^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Went for a oil leak diagnose for my…

Went for a oil leak diagnose for my Renault Kadjar and the price offered by Smith Renault was £4200 + if they will find anything else. Been to other garage, replaced engine gasket sealer, replaced bottom oil drain plug, replaced oil and all filters + spark plugs. All cost me £ 542. How to charge over £4200 and to say is leaking oil from everywhere and need remove transmision, engine, everything?
They just want charge people's with no knowledge. And £180 just for a diagnose is too much. Couple years ago they was better, but now they care just if you buy new cars, once problems start they ignore and charge you 10 times more than should.

20. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi, thank you for your feedback. Naturally, We’re disappointed to hear of your concerns, however after reviewing the details of your visit, we do not feel that this review reflects the advice and quotation that were provided to you.

As part of our diagnosis, we identified a rear main seal oil leak. The repair for this issue requires removal of the engine, which is why a more significant cost was outlined. The quotation we provided clearly detailed this work, along with the replacement of the clutch which you asked us to investigate, and the leaking thermostat housing.

We would like to reassure you that we do not quote for any work that is not necessary, and we certainly would not want you to feel that this is the case. Our recommendations are always based on the findings from our inspection and what is required to correctly resolve the issues identified.

We would be more than happy go through our findings with you in person and carry out an inspection of the vehicle with you present, so you can clearly understand what was reported and why. At present, we are unsure how the alternative work carried out would have rectified the issues we identified, and we would welcome the opportunity to review this together.^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I recently bought used Hyundai Ioniq 6…

I recently bought used Hyundai Ioniq 6 from Smiths in Peterborough. I saw it online, contacted them and asked the questions I felt necessary. They responded swiftly every time I contacted them.

I agreed to purchase since the price, mileage and condition were what I was looking for. We arranged for them to deliver the car to me, which they did at the expected time.

The car was exactly as described and I can't fault the service I received from James on their used car sales team.

This was a marked contrast to another Hyundai dealer who had a similar car for a similar price. That dealer lost their sale because of the way they responded to me.

Based on my experience, I'd happily recommend looking at Smiths in Peterborough if you're looking for a used Hyundai.

15. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Pete, we’re pleased to hear you had a good experience. Your comments will be shared with the team. ^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hyundai Smiths was a great dealership

Picked up my brand new car today. Had a fantastic experience from start to finish 10 out of 10 for sure. I dealt with Keith Lloyd from Hyundai within Smiths Motor Group in Peterborough.

Keith was very professional, knowledgeable and treated us respectfully throughout the whole process. Keith expressed that Smiths Motor Group meant a lot to him as it was a family business and we felt that he was proud to work here. We were impressed with how easy he made the process in buying a new car and he’s been the best car salesman by far we have bought from. We will definitely be back again !!! Thanks again Keith.

Great deal, great car, very happy.

3. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Debbie, we really appreciate you sharing your thoughts with us. Your kind words will mean a lot to Keith and the team. ^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

These chaps go above & beyond

These chaps go above & beyond. Highly professional & totally trustworthy 6 out of 5.

Thank you SMG folk.

25. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Robert, we’re so pleased to hear everything met your expectations. Thank you for sharing your feedback. ^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A great service from Smiths

A great service from Smiths just bought a used car from Craig and always used their service dept Graham in the Service dept is the best

27. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Terry, we’re really pleased to hear our team made such a positive impression. Thanks for taking the time to share your feedback. ^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bought our first and now our second

Bought our first electric car, the Dacia Spring extreme. Cheap but drives beautifully. So impressed with Alex, our salesman that we are now buying a Renault from him. Very polite, courteous young man. Spent considerable time with us going through options.
Thank you Alex

14. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Pam, it was great to read your feedback. We’re very pleased to know you had such a positive experience with Alex. ^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unresponsive company

Called during opening hours, and a voicemail said that they were closed. Sent in an online request to be called back, and didn't hear back. Called in and was told that sales were busy and they would call me back. Got a call back asking to speak to someone by a different name to mine. I explained that I am interested in a Vauxhall, but that isnt my name. The person didn't try to help me, just said sorry, and hung up. I won't waste any more time with them.

19. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi, thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about your recent experience and that we didn’t meet expectations on this occasion.

We’d like the opportunity to look into this further, so please contact us at info@smithsmotorgroup.co.uk
with your details and we’ll be happy to assist.^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid Smiths of Ilkeston

Avoid.
Dropped my car off for warranty work on the 15th of December. Received a call later In the day saying they would need the car overnight. That was the only time they bothered to update me in the near 2 months they had the car. I had to chase updates from smiths, usually having to call 5+ times for them to even answer and then tell me they would get back to me with promised call backs that didn’t happen. I was told on one update that the car had a part fitted to it, which was a lie as the day I collected it the issue was still there and the part wasn’t even changed! They admitted it wasn’t fitted when I phoned up a few days later so they clearly knew.
To add to that they had also scratched my car. I had taken photos the day I dropped it off with no scratches and on collection there was a nice scratch that has taken the paint off the bumper so cannot be polished out. I made this clear to the after sales manager on the day but he didn’t have much interest in it, claiming it couldn’t have been them although it most certainly was as it wasn’t damaged before-hand as I have photo evidence of that.
I also had an MOT whilst my car was with smiths, which was failed due to track rod ends. But the suspension area was supposedly inspected for part of my warranty claim and yet somehow a MOT failing part wasn’t picked up? So was it even inspected at all or did they just not care?

30. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Ben, thank you for taking the time to leave your review. We are sorry that your experience with us did not meet expectations, particularly regarding communication, and we fully acknowledge and apologise for that shortcoming. This has been addressed internally with the team.

With regard to the length of time your vehicle was with us, the car was retained while we worked through a warranty-related issue, which required further investigation and manufacturer processes.

On the matter of the alleged misinformation about a part being fitted, we have no way of substantiating this claim. However, we acknowledge your frustration and understand why this has contributed to your dissatisfaction.

Regarding the scratch to the front bumper, this was inspected together at the time of collection. It was a very fine line on the bumper, and we advised at the time that we did not believe this damage was caused by us. As discussed, we offered to have the area machine-mopped in an effort to improve it, which was later carried out when the vehicle returned to us. Unfortunately, this did not improve the mark. As previously stated, we were not prepared to repaint the bumper as we do not accept responsibility for the damage.

In relation to the MOT and track rod ends, the vehicle passed an MOT in February 2025 as part of our preparation for sale. The subsequent MOT failure occurred in January 2026. The failure related to deteriorated dust covers, which can degrade over time and mileage and would not necessarily have been evident or advisory at the time of the earlier inspection. This does not indicate that the vehicle was not inspected or that due care was not taken.

We again apologise for the lack of communication. We regret that this experience has left you dissatisfied and appreciate your feedback, which will be used to improve our service going forward.^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Having dealt with other Nissan ealers…0W24 LPL

Having dealt with other Nissan Dealers l would not give a review to any of them. Smyths Peterborough where I bought my latest Nissan Qashqai, KURT l must say is the best sales person l have ever dealt with. Very Very helpful and friendly, He talks to you more like a friend than a customer which is nice. I've had the car for four months phoned KURT for help on something l didn't understand he was there again to help me . Message to the Boss if ever he wants to leave do everything to keep him he's a diamond , Thanks again KURT Peter Johnson,

1. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Peter, thanks for taking the time to share your experience with us, your feedback is greatly appreciated. I'll be sure to share your comments with Kurt and the management team. We hope to see you again in the future! ^EG

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Went into smiths Nissan to get a Quote…

Went into smiths Nissan to get a Quote for replacing the horn switch (clock spring) was quoted £283.00 for the part went on the internet exact same genuine part inc. postage £68.00. Bit of a price difference.

30. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Gavin, thank you for taking the time to leave your review.

As a Nissan main dealer, parts pricing is set by Nissan UK and supplied through their approved network, so unfortunately this isn’t something we’re able to control. Online prices can vary depending on sourcing, whereas our quotations include genuine parts supplied with full manufacturer warranty and support.

We’re sorry for any inconvenience this may have caused.^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I've tried to buy a car from Smiths…

I've tried to buy a car from Smiths Renault Peterborough on Sunday and I pay a deposit £500. Next day I've changed my mind and I cancelled the transaction. I asked for a refund but they tells me I can't get the money back.

1. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Angelo, thank you for taking the time to share your feedback.

When placing your order, you signed an order form and were given the opportunity to review our Terms and Conditions prior to signing. These state that, except as provided by law, once an order has been accepted by Smiths Motor Group it cannot be cancelled without our written agreement, and that any deposit paid is non-refundable in the event of cancellation.

Following acceptance of your order, the vehicle was immediately removed from sale and reserved exclusively for you. This process incurs costs for the business, including administrative work, preparation, and the remarketing of the vehicle once it is placed back on sale after a cancellation.

You also had the opportunity to view the vehicle and ensure it was the right choice before signing the order form. In line with the agreed terms, the deposit is therefore non-refundable.

That said, as a gesture of goodwill, we have agreed to hold your £500 deposit on file for a period of six months, during which it can be used towards another vehicle purchase with us.

If you would like to discuss your options or view alternative vehicles, our team would be more than happy to assist.^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great price on a new car, and easy and efficient to deal with

Recently purchased a new Renault from Smiths Peterborough, after initially finding a deal through Carwow. Although I live in Devon, the price was so much better than my local Renault dealer that it was a no brainer to go with Smiths.

Aside from that, Angus the online sales guy was brilliant from start to finish - answered all my initial questions quickly and efficiently, put no pressure on at all to get the sale. During the process he kept me up to date at all stages.

Having decided to travel to get the car, I met Angus for the handover and he was just as efficient, professional and friendly in person. The handover was quick and efficient, and to top it all he had added car mats, a safety kit and half a tank of fuel so I didn't have to fill up straight after driving the car away on my long journey home.

All in all, a very pleasant way to buy a car - thank you Smiths Renault, and Angus in particular - it was a pleasure and well worth the 13 hour round trip!

10. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Gary, thanks for taking the time to share your experience. Your feedback is greatly appreciated, and we’ll be here whenever you need support again. ^PH

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I rang 2 weeks ago to book my Nissan…

I rang 2 weeks ago to book my Nissan Juke in for a fault under warranty,despite them saying they would call back and chasing this several times noone called me back. Terrible service for someone who has spent thousands of pounds with this dealership.Have since gone elsewhere.

20. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi, we’re sorry to hear about your experience. We were unable to locate your details in our system. If you could please contact us at info@smithsmotorgroup.co.uk with your registration number, we’d be happy to look into this further for you.^PH

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Nissan Juke

very happy with my purchase of a new Nissan Juke from Smiths Peterborough i dealt with Kai Baldock who was very professional and friendly nothing was to much trouble and as i was 200 miles from the Dealership everything went smoothly including delivery -communication was also spot on thank you Kai
Mr K Woods Liverpool

29. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Smiths Motor Group-Logo

Antwort von Smiths Motor Group

Hi Dorothy, it’s great to know things went well for you. I’ve let the team know, and we’re looking forward to the next opportunity to work together. ^PH

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr