SSE plc Bewertungen 3 997

TrustScore 1.5 von 5

1,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This Company is a Criminal Enterprise. The Government should step in to address how this Company has given the worst Customer service for an essential commodity and extorted money from consumers and b... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

poor communication. As executor of an estate they were the worst organization to deal with by far. uncompetitive pricing. Rarely follow through with what they say they will do - everything needs chasi... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

As a buiness user, SSE are one of the worst companies I've ever dealt with. Website won't accept readings, emailed readings still not got bill based on my usage, spent hours speaking to customer serv... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shockingly bad, avoid at all costs. In danger of closing down a small homeless charity because of their incompetence and refusal to fix their errors. Bill for £82,000 received after moving from a diff... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Energieanbieter

Vom Unternehmen geschrieben

SSE no longer supplies energy to domestic customers in the UK. SSE Energy Services (the part of SSE that supplied energy to households across Great Britain) was sold to OVO Energy Limited in January 2020. For domestic energy reviews, please visit SSE Energy Services.


Kontaktinformationen

1,5

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

3997 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

AVOID SSE AT ALL COSTS, DREADFUL COMPANY

I am extremely annoyed and frustrated at the harassment and complete lack of customer service received from SSE, especially when I don’t have a contract with them in the first place!

My details were passed to them without my knowledge or permission when I bought land on 20/5/2025 with a battered falling down workshop containing 1 plug socket and ever since then I’ve only ever received invoices and threatening letters/texts with a totally hyped up and inflated standing charge.

Sales Department have NEVER contacted me to send a welcome letter or negotiate a contract or rates. I am now with Octopus who are amazing by the way, and I’ve phoned SSE 4 times to get this resolved saying that I’m happy to pay the business rates that Octopus are charging, but not the made up ones I had no idea of, but instead they send me a threatening text saying debt collectors will be involved and my credit rating effected if I don’t pay the made up amount charged. Utterly disgusting and wrong!

I have 2 complaint case numbers regarding this and was informed that someone would contact me after 2 days to discuss further. Instead I just get the threatening text and no phone call, so it’s obvious that making complaints makes no difference and is a complete waste of time and effort. I should be charging them for the time that I’ve wasted trying to resolve this, when I don’t even have a contract to begin with!

I will call again today after I've sent this and make the payment of what I believe is a fair amount (exactly the same as Octopus business rates) for the duration the electric supply has been with them and hope this resolves the matter once and for all, especially as I have NO CONTRACT with them and never been contacted by Sales Dept to create one. 
Threatening me with debt collectors for something that has been paid in full is ridiculous and petty and will no doubt cost more money than what is being debated.
I believe that paying for the electric I’ve used at the exact rates that Octopus are charging me is completely fair and resolves this matter in full. 

I just want to add that staff on the phone have tried to be helpful so I’m not faulting them, it’s SSE that are acting in an overhand and bullying way and should not be allowed to carry on trading when you look at how appalling their rating is on Trust Pilot. I would never have agreed to sign up if given the choice and Octopus are literally a 100% better company.

I refuse to have any further contact with SSE after today as my bill will be PAID IN FULL and I am now an Octopus customer.

Please anyone reading this, AVOID SSE AT ALL COSTS AND USE OCTOPUS INSTEAD. SSE ARE A BUNCH OF THUGS WITH NO ETHICS OR PERSONAL CARE!

7. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

If there was a zero rating I would have…

If there was a zero rating I would have selected that.

Took 5 months to have the local community hall electricity reconnected where a smart meter was installed.

Received bills for standing charges when there was no electric being supplied to the premises as it was disconnected.

From the new connection I received a letter stating I was the new tennant and I was on the Variable base rate which was a lot higher than contracts available. They advised me to contact them to arrange cheaper rates.

I contacted them on multiple occasions being advised that someone would contact me to discuss the account but never heard back.

As time progressed I continued calling always being asked for my last bill (which I never received) and every time contacted the company was asked for a meter reading (although a new smart meter had been installed) and informed a bill would be generated and would be sent in the next few days. Also a contracts manager would be in touch.

No bill ever arrived as promised.

December 21st 2024 arrived and the old treasure who is an oap telephoned me in tears saying she was being persued for electricity supplied to the hall although SSE had been made aware she had no connection from the hall and I had a letter stating that I was the new account holder. I was then threatened I was liable for those costs which included standing charges for when there was no electricity being supplied.

I was lied to on multiple occasions and upon receiving multiple official complaints I received no update.

I spoke to contract managers on several occasions informing them of my concerns of not being able to sign up to a lower rate. I was informed several times that there was a problem on the system and someone would contact me shortly which again never happened,

After many more calls I finally spoke to an adviser who informed me my account had been frozen and that is why I received no bills. The adviser stated he unfrozen it and I would receive bills. He wasn't lying I received 13 bills 2 days later for the same date range with all different amounts ranging from £18000 to £0.

Upon speaking to a contracts adviser I was informed the bills could not be backdate to the more favourable rates unless I signed up for another years contract.

I spoke to the collections team who agreed this was unfair and they would be backdated.

When I contacted them they informed me there was no record of that call and made out I was a liar.

To cut it short they are totally incompetent verging on criminal. Through no fault of my own I was unable to sign up to a lower contract rate from the beginning and I was threatened through entrapment and coercseion to sign a new contract.

Avoid at all costs.

18. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SSE plc direct debited us £19,428.46…

SSE plc direct debited us £19,428.46 for an empty building for which they had been taking £198.74. The staff genuinely try their best, but SSE boss “Sir” John Manzoni has previous form. Just Google “John Manzoni 15 dead and 170 injured at BP plant” - Better still, just Google “Calum’s List” to see the start of the removal of SSE plc assets via the Land Reform Act and Community Empowerment Act. It is obvious by this Trustpilot page and the terrible rating plus distressing reviews that Manzoni et al., have little interest in the reputation of SSE plc. It appears that the hard work done by OFGEM and resultant £33,000,000 FINES imposed on SSE plc are just the “cost of doing (greedy) business” to Manzoni. Witness his conduct when he complained about losing a day of his holiday having to go and see about the 15 dead people his previous company, BP had killed. Callous behaviour that dishonours a knighthood. Manzoni should resign and hand back that knighthood. As for SSE plc, the company has done serious harm and that triggers a Community Purchase statute. SSE plc CEO Alastair Phillips-Davies has already bailed out after scr*wing SSE plc bill-payers for a £4,500,000 golden pay cheque. Nope, enough is enough. Please take time to register your complaint here on Trustpilot. Or if you want to support chunks of SSE plc assets being removed from that company and run PROPERLY and without corporate greed as the North Star, then Google the “Calum’s List” website. It is being rebuilt just now, but the charity registration documents and CIC pack have arrived. Let some fairness apply to this 1.5 Trustpilot star company (SSE plc). P.S. Trustpilot, PLEASE can you install a NO star option. Thanks, Russ McLean.

4. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Childish Behaviour

Just had a call from this company, explaining they’re not calling to sell me something, but just need 30 seconds of my time. Told the man I was unfortunately at work, and cannot talk at this moment, but he’s free to call me later on today. He then abruptly put down the phone. Clearly on commission from sales on phone calls, and not getting anything from me. No longer willing to give them the time of day!! Childish behaviour.

28. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

AWFUL COMPANY MADE OUR LIES MISERAY…

AWFUL COMPANY MADE OUR LIES MISERAY TRYING TO CHANGE ENERGY SUPPLIER. KEPT TRYING TO SAY WE OWED THEM MONEY WHEN IT WAS ALL PAID ON OUR BALANCE. THEY ALSO SEND A MILLION LETTERS TO YOU EACH TIME YOU HAVE A CONSERVATIO WITH THEM TOOK 9 PHONE CALLS TO GET THEM TO STOP.

AVOID AVOID AVOID.

24. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

VILE

VILE, DISGUSTING GREEDY COMPANY

I was in hospital for eight days. I kept topping up the electricity on my phone from hospital and I thought that if I wasn't accurate the company would let me build up a little debt as they had in the past.

WRONG.

While I was away these scumbags turned off my electricity. No notifications, nothing. So I've come back from the hospital to no power and a fridge full of rotten food.

SSE, YOUR GREED HAS ABSOLUTELY CROSSED A LINE. THIS IS NOT HOW YOU TREAT PEOPLE.

22. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Horrendous

Horrendous.
Inside information - Tbh, I cant be bothered to tell the story but in a nutshell, the problems are all due to a system migration in 2023 and it's still not resolved.
There are loads of customers in the same boat.

2. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disgusting People!!

Vile people. Absolute scam and scums! Although our business paid sum of thousnds of pound, they want to bill us another £500 for a week after paying them £3300 !!!) again for (no reason (we use the smallest amount of electrics ONLY 2 hours a day for 5 days a week and it includes lights in 4 room and fans during the hotbseasin...THAT IS IT. They would NOT accept any of our readings nor would they let us switch to another supplier. They need to be seriously shut down or prosecuted.

14. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Following a call to SSE customer…

Following a call to SSE customer service on 7th July '25... a Big thank you for support and assistance from Ariba Shaikh. We had an issue with our quarterly bill and the huge amount of money in the bill we received, we know this is an error. The first person we spoke to at SSE was not helpful at all and only created more anxiety and stress for us. However on 2nd time of calling we got through to Ariba Shaikh, and after Ariba listened to our issue, she then assessed and provided very helpful feedback on our situation, which also gave reassurance and peace of mind. Ariba also reached our to her partner teams in SSE Energy on our behalf, explaining our situation, and providing references numbers for when we have to follow up. For now we have a case pending and waiting for SSE to indicate next steps. Thank you again to Ariba Shaikh for advising us and we hope your exemplary customer service at this initial stage of our
enquiries will lead to good outcome..... where we and SSE are both good with the outcome.

7. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unefficient customer service staff

Four times I called to customer service new contract department team always either they hung up me or picked the call and didnt talk to me instead were speaking to each other what waste of time despite i was looking to become tveir customer but now too disappointed I hope the owner of this company make some investigations and find out himself and improve the customer service otherwise they will get bankrupt.

10. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

1.5 rating?- so do something about it SSE!

When are companies going to take feedback seriously? I just had a letter threatening disconnection for the sum of £65.66. Why? Because SSE cancelled our direct debit! We didn't notice because for years SSE has simply taken the payment. They didn't. Suddenly it's our fault. Pasted from SSE's email:
-----------------------
"Hi,
Thank you for your email. I have checked your account and can see that due to technical error your Direct Debit was deactivated.
I have rectified this for you going forward; however, I have noted that you have sent a payment over to us via Cheque in reference to the current outstanding balance of £69.40.
That should offset against this value however if you do notice anything unusual in the interim, please do get in touch so we can investigate this further for you.
I would like to apologise for any inconvenience that this has caused.
XXXX XXXX || Income Analyst"
------------
"This should offset"??? And if it doesn't will that be my fault as well?

8. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Horrible people

Absolutely disgusting..my business opened a genuine dispute over a bill, they would not accept readings and refused to send someone to check meter....now they have turned up unannounced, gained entry without a warrant and cut off the supply, the only access is through an electric shutter which we can't open so now can't get in....they wouldn't let us set up a payment plan as stated on their own website...so my business is now closed and 10 people are out of work...after spending all afternoon on the phone to sse they are simply not interested

2. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

SSE have been struggling

SSE have been struggling
Although it has been tough dealing with SSE since the rollout of their new CRM, Evolve, I dealt with a lovely and, more importantly, efficient young lady named Ritika Nakra. You are an asset to SSE, thanks for your help.

26. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

APPALLING SERVICE.

Brand new contract with SSE. Within weeks they changed the prices for standng charge from 39p to £1.39p PER DAY and I told them *** and went elsewhere. Every bill is estimated and they refused my meter reading and now are suing me for £150 they claim I owe and yet they have NEVER accepted meter readings and is all estimated. THEY BROKE THE CONTRACT and then offer a disgraceful service with giving you phone numbers ti ring that do not exist, leaving you on hld for 20 minutes and then cutting you off, and never once accepting meter readings and everything is estimated.
GO ELSEWHERE.

25. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Cheating, Lying and Incompetent. AVOID AVOID AVOID!

My partner and I bought a property that was commercial and we intended to get planning permission for change of use to domestic. SSE were the commercial supplier to the property. I called SSE and they said it could not be changed to domestic until the planning permission had been obtained and it was on the Council Tax register. On the call the operative informed me of the commercial unit rates and daily standard charge. These were nothing short of extortionate compared to normal domestic rates.

A few weeks before we were about to move in, my partner beame ill and was diagnosed with a terminal brian tumour and given months to live. She died 8 months later and so my moving into the property was delayed by one year. SSE had started sending me bills, the daily standing charges and the unit prices were way above what I had been told on the telephone by their operative. When I questioned this they said that I was mistaken. I asked for a copy of the call recording as this would prove I had not made a mistake. I had written down the prices quoted on the day of the call for my records. SSE refused to give me a copy of the recording and would only send me a written transcript instead - this proves nothing as SSE could have written what they wanted to in it. I believe it is very telling that they refused to give me the actual recording because they knew the truth was on it.

I was unable to move as I needed to stay near my local large hospital to ensure my partner could have the chemo and radio therapy she needed. SSE still refused to give me the recording which meant they were able to keep charging me, at an even more extortionate rate than they had originally quoted, for another year even though the property was empty.

Even though they knew my partner was dying and then had died SSE continued to lie and extort money from me. I don't usually take this sort of behavior lying down. I am usually prepared to fight against this kind of cheating, lying and general all round incompetence. However on this occasion I initially had to prioritise the safety of my partner and then I was greiving and so I didn't have the energy to fight back as I normally would have done.

In short throughout this whole situation SSE have been dishonest, insensitive and obstuctive. AVOID this company at all costs - they are the worst energy supplier I have ever had the misfortune to deal with. Do NOT use this company as your energy supplier - you WILL regret it.

2. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I phoned the SSE helpline as at 79…

I phoned the SSE helpline as at 79 years old I was having difficulty registering to the online services. I cannot speak highly enough of the helpful support he gave.He was so kind and understanding and went above and beyond to assist me. His name was Declan and I think SSE should recognise what an asset he is to the company.His Mum must be very proud of him

20. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Horrendous company!

Horrendous company!

Never give them your details!!!!!
Stupidly put my details into a energy comparison website to see what deals were on to then be inundated with calls from them, i have REPEATEDLY told them to take my number off their system.
Had some idiotic sales call man purposely speak over me and was also rude when i had to say “can you remove me from your system” 3 times to which i then just put the phone down.
I have blocked 2 of their numbers for them today to have called me on a 3rd number!

DO NOT GIVE THIS SHOCKINGLY IGNORANT COMPANY YOUR DETAILS!!!!!!

7. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Billing issue resolution

Billing issue resolution. We have had many issues with SSE over the period we took service from them, but I can honestly say that Angus Turner, Complaints Management Advisor, went above and beyond to investigate the issues, clarify the SSE billing position and bring swift resolution.

4. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After 3 years of overcharge / contact…

After 3 years of overcharge / contact etc. SSE have now 'blocked' us moving to a new supplier, as we are end of contract 31st May - Nobody ever call s you back or actually sorts anything out for you. Now with the Ombudsman - we shall see!
They use agressive 'bullying' tactics and threats by turning up to cut off your electric and now court writ for entry. I done al the correct paper work several days ago and called them today to ensure they had received my e mail and forms etc. The person you speak to is never actually able to help you - they always have to pass it to a colleague or another department - still no call back.
I will be turning up in court if it gets that far?
DO NOT EVER USE THIS COMPANY.

30. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr