Swale Heating Bewertungen 

8 425
•
TrustScore 3.5 von 5

3,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

To be honest, like a lot of other people, I felt Swale Heating were going downhill in terms of their service towards individuals with contracts (rather than the housing associations they also support)... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

We had a boiler check, when he went the water was warm, perfectly ok before. Another guy came 2 days later and said it was the thermostat and replaced the thermostat upstairs, still warm. Another guy... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Service carried out promptly with minimum disruption and subsequent repairs which were required were completed within the week and on the agreed date and time. Excellent service

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Big thanks to Dan Gordon who arrived on time . He proceeded to identify the issue and set about the repair. It was great that he kept me informed as to what was being done . He also identified a furth... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Gasversorgungsunternehmen
  2. auch in
  3. Gasinstallation
  4. Heizungsbau

Über Swale Heating

Vom Unternehmen geschrieben

Swale Heating are relied on to keep over 140,000 households across London, the South East and East Anglia safe and warm. We provide expert, independent guidance in choosing the best heating and boiler systems & products available today and have over 50 years’ experience of installing and maintaining them, offering great value boiler install services and repairs, every day of every year.

Services we offer;
Boiler installation
Renewable heating solutions
Boiler cover and service plans
Repairs

Kontaktinformationen

3,6

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

8425 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,6

Alle Bewertungen

(8 425)

149 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Non existent customer service

Non existent customer service! Been with Swale for many years. Had a really good reputation. NOT NOW! Engineer failed to appear for annual boiler service. Spent hours trying to get through on the phone. THEY DO NOT ANSWER. Sent email. NO REPLY. You take my money OK as a private house holder so I expect a reliable service. What happens if my central heating breaks down. HOW DO I CONTACT? APPALLING!

24. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Janet Tucker,

We're very sorry to hear about the issues you've experienced. We understand your frustration with the missed boiler service and difficulty reaching us.

Contact customercare@sureserve.co.uk with your full address and we will have one of our team contact you.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible service

Dreadful company reported boiler leak on Sat did not have a qualified oil boiler technician available so booked for Mon afternoon when guy turned up was not oil boiler qualified! He took some pictures and left phoned on Tuesday booked visit for Thursday pm never turned up. Phoned again on Friday best they could offer was Tues let's hope they turn up this time cannot keep taking time off to wait also our new laminate floor is now ruined. All this for £360 a year!!!

18. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Gary Smith,

We appreciate you bringing this to our attention. We're very sorry to hear about the issues with your boiler, the technician's qualifications, and the subsequent no-show. We're also concerned about the damage to your new floor. We're looking into what happened and how we can prevent this in the future.

Contact customercare@sureserve.co.uk with your full address if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

ive been out of hot water and heating…

ive been out of hot water and heating for over a week, raised it as an emergency as I have a 3 yr old in the property and elderly parents in the house. Customer service has been disgusting and appointments have been cancelled more then two times within 10 days. I have to wait until Monday again if someone shows up. I've been chasing them
constantly hoping someone will turn up. All I get is an apology which is not what I want.

8. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Kelly G,

We're very sorry to hear about the repeated cancellations and lack of hot water and heating, especially with a young child and elderly parents in the house. We'll investigate these issues and work to improve our service. Thank you for bringing this to our attention.

Contact customercare@sureserve.co.uk with your full address if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Appalling service for boiler replacement and rad

Appalling service. I had a quote for a new boiler and replacement radiator to be fitted paying £2950 in total. (Of which £214 being for the new radiator). The boiler was installed on the 7th Oct by a competent fitter. However, the replacement radiator wasn’t on his job sheet or with him. Therefore, it didn’t get done and he stated I needed to talk to Swale aka Sureserve. (on the day it was impossible to get hold of anyone). The fitters appear to be self employed and contracted to the company. Consequently, there’s no recourse on them. Despite, numerous failed emails and and multiple telephone calls (I’ve been passed from piller to post) I am now £214 out of pocket and the job is incomplete as the old boiler flue also needs brickwork done and the replacement radiator never arrived. I doubt this will ever happen.
I will now have to source another plumber to supply and fit a radiator and the whole system needs to be drained down for this to happen. This could have been avoided if the fitter had liaised the initial Sales Advisor who has not provided any support or assistance following the payment made before installation. There is no single point of contact from quote to installation! I am now struggling to get my £214 refunded at the moment and cannot get hold of anyone prepared to take responsibility and address my issues. I will also be looking at legal action and have contacted my credit card company re applying section 75.

7. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Good afternoon Shaun,

We appreciate you bringing this to our attention. We're sorry to hear about the issues you've experienced with the boiler installation, the missing radiator, and the brickwork. We understand your frustration regarding the lack of communication and the difficulties in getting your refund. We can confirm this was responded to an dealt with accordingly.

Contact customercare@sureserve.co.uk if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Elderly parents still have no heating or hot water after 6 weeks

My parents, who are both over 90 years old, arranged for their radiators to be replaced on September 1st. The company took their money removed the radiators, tunred off their hot water and then left. They then made numerous appointments to fit the radiators but didn't turn up. After much chasing they sent someone on Saturday 4th October but he 'didn't do pipework'. So the radiators were still not installed. I phoned on Monday 6th October and was told someone would fit the radiators on October 8th. But when I called to check the arrival time I was told the work was completed on the 7th October. ( It wasn't. No one from Swales went there on October 7th.)
I called and asked to speak to the manager but was told he was busy and the sales rep refused to give out his name. I asked her to get him to call me but he has not done so.
My parents still have no radiators. Still have no hot water. My 90 year old mother is in tears and it seems there is nothing I can do.
But I can tell you to avoid this company like the plague.

Update 9th Oct
After I emailed one of the Directors yesterday, two engineers (who my mother described as 'the A team' as they knew what they were doing) attended the property today. They hung the radiators and connected the water so my parents now have heating and hot water once again.
So this issue is now completely resolved.

6. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Sharon Cannaby,

We are very sorry to hear about the difficulties your parents have experienced. It is unacceptable that they are without radiators and hot water. We are taking this matter seriously and will investigate what occurred and how we can prevent similar situations. Thank you for bringing this to our attention.

Contact customercare@sureserve.co.uk with the full address and we will look into this.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Happy to take your money......

Despite being on a Premium Plan we have, yet again, not been offered our annual service - it's now 19 months!
Tried to contact Swale Heating on both the previously used number and the emergency number but neither are answered!
Was informed by a voice recording that they have merged with another company who will handle servicing but they do not answer the phone either!
Think 2 stars are generous.

7. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Dear customer,

We regret to hear about the difficulties you've experienced with your service and our communication. We appreciate you bringing this to our attention. We're looking into why your annual service was delayed and why you couldn't reach us. We value your feedback.

Contact customercare@sureserve.co.uk providing your full address and we will assist getting the service booked.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

What is customer service?

Did not contact me to service my boiler back in June. So we got back from holiday at the end of September to find water dripping from the boiler. Engineer arrived and ordered the part. They were due to come today to repair - timeslot 12-6. I called just after 5 as I hadn’t heard and was told they would be here within my time slot. So, at 6.15 I called again to be told the engineer had finished for the day! No call to let me know he wouldn’t be coming and the call handler can’t rebook me as she is out of hours! Additionally, I’ve been told that had my boiler been serviced on time, the repair probably wouldn’t be necessary! We have had so many no-shows now over the years for services that it is getting beyond a joke! Seriously thinking of spending my money elsewhere in future!

6. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Mr & Mrs Owen,

We regret to hear about the missed service and subsequent boiler issues. We apologize for the engineer's no-show and the communication breakdown. We'll investigate why the service wasn't completed and address the scheduling problems to prevent future occurrences. Thank you for your feedback.

Contact customercare@sureserve.co.uk if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I'VE GIVEN UP ON SWALE HEATING

I have tried repeatedly to contact Swale Heating by phone to arrange the annual service for my boiler. They just do not answer the phone. We used to get really good service from this firm but it seems that since they have amalgamated with another firm its gone downhill (judging by some of the recent reviews I have seen). Anyway, I've given up and today cancelled my Direct Debit and will look elsewhere for my boiler cover.

25. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

We regret to hear about the difficulties you've experienced contacting us for your boiler service. We appreciate your feedback and are sorry for any inconvenience. We'll investigate this issue to improve our service. Thank you for bringing this to our attention.

Contact customercare@sureserve.co.uk if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No show for boiler service…

We had an appointment for a boiler service last month. No one turned up and no phone call to let us know they wouldn’t be coming. Have given up trying to ring them because no one answers. Tried WhatsApp and that just tells you they’re really busy and to phone the number that doesn’t get answered. Sent two emails to different addresses and no answer to them either.We have been customers for over 20 years and always been very happy with the service until this year. What a difference. Trying to get our money back is turning out to be a real mission.

28. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Dear Joanna Nichols,

We're very sorry to hear about the missed appointment and difficulty reaching us. We appreciate your long-standing custom, and we'll investigate what happened with your boiler service and rectify this.

Please can you send the details to customerexperienceteam@swaleheating.com so we can investigate this

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don’t bother if you are private housing

I’ve been a customer of Swale for more than 20 years. Now they have passed their servicing to Sureserve it is impossible to get in touch with anyone as I am ‘private housing’ (not sure what the difference is).
It seems that priority is giving to councils and housing associations.
I called to make an appointment for a boiler service which was due. After a long wait I managed to get through and make an appointment- great. I then received a message shortly after cancelling it. I called to ask why and was told it was because I was ‘private housing’ and I needed to call back and speak to the private housing team. After calling and being transferred 3 times to the wrong people, i gave up. I don’t believe there is a private housing team! Web chat doesn’t work and WhatsApp returns messages that ‘we are busy’. Considering I pay for this service I am being treated like a second class citizen.

10. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Dear MJ Petty,

We're sorry you've had trouble scheduling your boiler service and reaching the right team. We appreciate your long-standing custom. We have also responded today via email confirming appointment scheduled.

If you require further assistance please respond back to the email.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disappointed

As happy customers for many years, boiler installation & servicing, we called Swale in to quote for a new boiler. Engineer Dean was very helpful, knowledgeable and the quote was competitive. However, in light of my recent difficulty contacting them by phone, together with the poor Trustpilot reviews, we have decided to go with another company.

26. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Dear Sally Gosling,

We appreciate your long-standing custom and for getting a quote. We're sorry to hear about the phone and review issues that influenced your decision. We value your feedback and will use it to improve our service.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very poor customer service

They didnt bother to do my annual service this year.
I guess they couldnt be arsed.
Tried to contact them, they didn't answer the phone.
Got the usual BS "unusually high number of calls at the moment" REALLY?... IN AUGUST?
God only knows what they would be like if you needed service in the winter.
They must think their customers are stupid.
Of course they were not too busy to keep taking the direct debit.
Used to be a good company.
NOT ANY MORE!
Avoid and go elsewhere.
Dont fall for the good reviews of the past and the ai interpretation of them.
So many of the recent reviews are atrocious.
Like I said, used to be a good company but not any more!

27. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Dear Steve White,

We regret to hear about the issues you experienced with your annual service and our phone support. We appreciate you bringing this to our attention. We're taking your comments seriously as we look into what happened. Your feedback helps us improve.

Contact customercare@sureserve.co.uk if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Missed our boiler service appointment…

Missed our boiler service appointment on 21 August with no prior communication & no apology.
We wasted entire morning waiting in for the engineer - no show.
- Contacted customer services team by phone twice with a call waiting time of 10 minutes & 13 minutes for the 1st and & 2nd call, respectively on 21 August.

21. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

We regret that the boiler service appointment was missed and that there was a lack of communication.

Please email the details to customerexperienceteam@swaleheating.com We'll investigate what occurred. Thank you for your feedback.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beyond poor service- to avoid like the plague

Everything is wrong with the service that this company provides:
1. Missed appointments
2. Such incompetent installation to the extent that manufacturer has to put a block on the appliance guarantee
3. It is such a hassle to have a simple pressure repair arranged
4. Does not call back when they say they would to give an update on the job

18. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Sandrine,
We're also sorry for the difficulty arranging repairs and the lack of updates. We'll review these concerns. Thanks for your feedback.

Please can you send the details to customerexperienceteam@swaleheating.com

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not use Swale Heating if you wish to keep your sanity Do not use Swale Heating if you wish to…

Do not use Swale Heating if you wish to keep your sanity. They are appalling. We used them for years but service went downhill with not turning up or indeed sending a gas engineer to work on an Oil boiler.
I have no complaints about the engineers themselves who were always efficient and professional (except the gas engineer who was a bit lost!)
I decided to try them again this year following their absorption with 2 other companies. I phoned in early June to book a service. They will not make an appointment until they have taken your money. They then told me I could not have an appointment until August.
I waited over two months for the appointment. Waited in all day, and of course no one turned up (despite me actually getting through to someone on the phone at 0800 who confirmed engineer would arrive)
I sent about 5 communications to Swale, none of which were responded to. I could not reach anybody by ‘Chat’, nor on the phone. I had nothing – no explanation, no apologies, zilch.
I gave up trying to reach someone for a day or two and then phoned. I was surprised someone answered. She was very helpful and polite, and confirmed that indeed the engineer did not turn up. She said they had not been informed why the engineer didn’t arrive. She then went on to say she would find another appointment but I asked for a written explanation an apology, and for the return of my money they had held for 2 months. Again, I had no problem with the lady on the phone who was apologetic and helpful.
So far I’ve had a brief, standard email just saying they were sorry and would return my money. Not happened yet but I hope it will.
The one star is for the engineers and telephone people.

4. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Dennis and Joy,

We appreciate you taking the time to share your experience. We're sorry to hear about the issues you faced with the service and communication, especially after being a long-term customer. We're addressing the concerns you raised to improve our service and prevent similar situations.

Please contact customerexperienceteam@swaleheating.com if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor customer service

What’s the difference between Swales Heating and a clairvoyant. Answer you have more chance of a reply back from the dead? If it was possible to give a minus star i would

12. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Hi Doug,

We regret you've had difficulty getting in touch with us. We appreciate your feedback and will look into how we can improve our response times.

Please can you send details to customerexperienceteam@swaleheating.com

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dreadful Service

This is the worst Central Heating service that I have experienced. My boiler service is 18 months overdue, I have paid monthly by DD. they are impossible to contact by phone, email, live chat or whatsapp. My advice is to avoid them altogether and take your business elsewhere.

28. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

We're very sorry to hear about the issues you've experienced. We appreciate you bringing this to our attention. We're looking into why your service was delayed and why it was difficult to contact us.

Contact customercare@sureserve.co.uk with your name, House Number and Postcode and we will get back to you.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Legal action required - boiler not registered on installation

I have been with Swale Heating for 10 years and now im moving home, the service is diabolical. I spent 4 hours on hold to the 'private team' yesterday and have had no response to any emails Even Sureserve call handlers are uable to escalate or do anything to help. Swale Heating failed to provide an installation certifcate and register my boiler installation which is now causing delays with a house sale. The lack of ability to to talk to anyone from Swale Heating or Sureserve is a red flag and the companies should be ashamed. I will 100% not be using the services of these two companies when i do finally move home - please be vigiliant when/if having a new installation.

23. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

We appreciate you contacting us. We're sorry to learn of the difficulties you've faced, especially regarding the installation certificate and communication.

Contact customercare@sureserve.co.uk with your name, House Number and Postcode and we will get back to you.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don’t use this company if you aren’t a…

Don’t use this company if you aren’t a business, they aren’t interested in private accounts. I have been trying to contact them for days - no answer to any form of communication.

1. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Suzanne Barnard,

We regret that you've had trouble reaching us and that our service did not meet your expectations. We value your feedback and will review our communication processes.

Contact privateservice@swaleheating.com if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid this company like the plague!!!

Avoid this company like the plague!!!
I bought and had installed a new boiler by this company in 2022, the work they did reduced the pressure of my showers so they offered me two years free servicing which I accepted. My annual service is due at the start of the year so I booked it in on their portal, took the day off work and waited, and waited, then called and spoke to a lady who said you are the next appointment, I waited some more until the day ended with no visit or call. I called, emailed an complained via their complaints email address and got no response, I then tried rebooking online and once again, no arrival even though booked and updated on their site tracker. I wrote to the company, requesting an urgent call from senior management and never heard anything, wrote again... twice complaining and called but i ended up on hold for 40 minutes again no answer. The whats app chat feature does not get answered to any useful means either.
I have continued to pay the service charge for the maintenance contract as I wanted to be covered in case my boiler breaks down.
I know Swale have been bought out by Sureserve so I thought I would call them, they at least answered and gave me a number for Swale to get booked in 0800 1933 002 this number never gets answered.
I am at my wits end about what to do in order to get my boiler serviced or my monies returned for lack or service.
Do be careful to not buy or sign up with this company, they are horrendous, unreliable and very very poor as a business.
The Swale online booking portal is no longer working so i cannot even check and copy al the communications I have sent them.
I have also today submitted another complaint on their very well used complaint form (i suspect).

27. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swale Heating-Logo

Antwort von Swale Heating

Ian,

We appreciate you bringing this to our attention. We're sorry to hear about the issues you've experienced with your boiler service, the difficulties in contacting us, and the impact on your shower pressure. We're taking your feedback seriously and will investigate these concerns.

Contact customercare@sureserve.co.uk if you have any questions.

Kind regards,

Customer Care Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr