Birkdale Garage Doors Bewertungen 

434
•
TrustScore 4 von 5

4,0

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service from start to finish , all staff were friendly and professional and the fitters went above and beyond . Great products and fabulous quality too . Would highly recommend them to anyone A*... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic service from start to finish, two doors fitted within half a day and look/work brilliant! Highly recommend!

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I ordered an electric garage door which failed within one year I ask them to fix the problem, they have not after two and half years. This door heavy and unsafe and nearly landed on my disabled child... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Cannot praise Roberto at Birkdale Doors highly enough. Needed to get in garage after power outage to switch power back on - of course, this happened on a bank holiday evening. Rang number and received... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Sicherheitsausrüstungsgeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Birkdale, a venerable UK-based manufacturer, distributor, and installer of garage doors, embodies a legacy of excellence in crafting, delivering, and seamlessly integrating garage doors into spaces. Our established presence signifies reliability, quality, and innovation.


Kontaktinformationen

4,0

Gut

TrustScore 4 von 5

434 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Braucht meist mehr als 1 Monat zum Antworten

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,0

Alle Bewertungen

(434)

19 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Efficient, pleasant service.

I contacted Birkdale as our 3 year old garage door failed to shut automatically and we could see a broken part. I emailed Birkdale with pictures of the broken bit and they replied promptly with an efficient answer. The lads that came to mend it were polite and efficient, arrived early and just got on with the job. They also gave recommendations of how to look after my door better!

18. Oktober 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you Julie, our team are always happy to help.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

All went well

All went well. Arrived within the allotted time and carried out the job professionally whilst being respectful of property.

18. Oktober 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your review.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Electric garage door wouldn’t close

Electric garage door wouldn’t close, it was a Sunday.
Messages Birkdale around midday.
Response received 8.00pm same day with a fix.
Changed the batteries as recommended and it fixed the problem.

11. Oktober 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your review.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Good Quality but bad tech!

Having installed a rolling door from Birkdale and its been 6 months now, perhaps a good time to add a review. Firstly, they messed up with the order and i had to wait much longer than they initially promised. So its just they need to get their house in order. Secondly, though i would have opened/shut the doors handful of times, the roll-down had stopped working (as they said it was an install issue!) within few weeks. And then again after few weeks, same issue again. So i am not sure if its the best tech as they sell the doors for. the door definitely looks and feels good quality but if you cant auto shut, its not of much use!

7. Oktober 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service

Excellent service I am very happy with my new door and garage door, the fitters Hayden and Anthony did an excellent job and the head office team were also very helpful would def recommend this Company 5 stars from me !!

22. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your kind review, we appreciate it.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely poor service

Extremely poor service, The awning took 4 months to arrive, they asked for detailed pictures of the site and brought a wrong bracket for the instalation and hence a new date had to be arranged. On the day they did not have the end bracket and promised a replacement only to be told later that i have to do with some hotch potch replacement with out sending any pictures of how it would look like. The bracket placed was poor cosmetic appearance with black back ground and silver steel bolts, no attention to detail around asthetics. The electricity connection was put onto the wrong side. Overall will not use them again

14. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Hi Mr Akhtar. I understand your frustration but unfortunately, the delay with our Awnings have been out of our control due to a worldwide shortage of aluminium, this has affected a lot of companies. As we have already confirmed, you requested the electrics on the left hand side and this is what you have been provided with. We are also in the process of getting all other issues resolved for you.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Courteous response to the issue over…

Courteous response to the issue over the phone but no phone call on the day to advise ETA however the issue was fixed and hopefully will not happen again.

10. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your review.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Good product but let down by…

Good product but let down by workmanship. In my opinion it has been left in a pretty shoddy state.

8. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Hi Mr Knowler,
I am sorry to hear this. If you would like to call the office on 01724282171 we will be happy to look into this further for you.
Thank you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Roller garage door

An excellent experience from initial survey all the way through to final installation. The company communication was first class as they kept me informed throughout the whole process.
And the door looks great!

6. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your kind review.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

reply to Birkdale

Birdale in responce to your reply, let get the facts right.
Starting from the beginning.firstly after i paid in full and heard nothing for weeks on end and had to keep calling to find out what was happening, when your fitters turned up they had no trim on the van and the gararge door frame was white insted of mahogony, your fitters and myself rang your office numerous times that morning but no answer as your all working from home, your fitters stated that they could take the frame away but it would be at least 4weeks before they could come back as they were flat out buisy,i was not prepared to leave my mums house who is 81 with no garage door on for 4weeks as the contents would not be safe so I THE CUSTOMER had to make a desision as nobody can get hold of birkdale on the phone, i said for the fitters to install the white frame and i would go out and get some mahogony trim to go over it i was also having a side door fitted and there was no trim for that either and there was a 5inch gap at the top of the door once they had installed so i had to go and get trim for that as well, so i spent all day trying varous places to get trim which i did at a cost of £120. i fitted a small amount of trim on the side door and then went back out to get YOUR FITTERS a tool for there drill as they had broken theres, they fitted the doors and left. i had spent my day runnung around getting trim,i am still going to have to fit it myself and do the masticing myself, your office called me 2 days later after speaking to your fitters upon which i said i wanted £1000 refund for trim,time i spent driving around getting it,inconvenience, and for side door that had a 5inch gap, i was told by your office on email i was totally unresonable which i bit on and said i would rip the lot down and throw it through your reception in frustration, at no time what so ever did i threaten your staff it was a reaction to an accounts manager telling me i am unreasonable and belittling me the customer, i was then told you were voiding my warrenty as i had fitted some trim to the side door and you would only offer me £400 refund like it or leave it and it was going to be the last conversation you were having with me, i then contacted costco as i paid the deposit through them, they contacted Birkdale and you said you would not reimburse me for the trim i paid for, i said i wanted the job completed to costco, you said you would come and complete the job but only if you could use the trim i brought (the trim you would not pay for) in the end costco rembursed me for the trim even though it was not there error and you gave me £400 refund it was only through costco that i got things resolved. maybe if someone had answered a call at the start by me or your fitters, or you had the right trim on the van, or you had the right colour frame or you dealt with it right when they were your mistakes then none of this would have happened, birkdales customer service was zero hence i was dealing with an accounts manager and no one from customer service, the whole experiance was a complete nightmare from start to finish if i had not had a berievment in the family i would have put a solicitor on it out of principle regardless of cost and gone to court but didnt have the head space and just needed to get it sorted. if any of the above is not true then please take me to court for defamation. as i stated the worst experiance ive had in my life with a company

2. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Hi Mr Williams,

We feel this review is very misleading. As you are aware, you did not give our installers chance to come back and finish the work required, you fitted the trim yourself less than 24 hours after our fitters had been. If you had waited, our customer care team called you the next day to arrange a date for our fitters to come back to complete the trim for you. We did not leave the door with any risk to security and would never do this.

We also do not appreciate the threatening behaviour that you have presented towards our customer care and accounts team in the office. We are disappointed that you felt the need to write this review about Birkdale.

16/09/21
Please do not leave any more inaccurate responses;
Our records show that you were contacted on 17/06(am) following the install on the 16/06. Our aftercare team call every customer the following working day once they have received the installers report. Our Directors have since made a decision to record all incoming and outgoing calls so any future disputes can be settled easily.

Please note our offices are manned Monday to Friday 9-5 and the staff are not working from home.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great company!

Great company!
I would definitely recommend this company.
I found Birkdale by chance on Facebook and never heard of them before.
I had 3 other quotes for a double garage roller one was the same price but the extra effort and professionalism they showed made it an easy choice.
Each team I had contact with were very friendly, professional and supportive.
From sales to the fitting team they we’re really good and provided updates and got in touch regularly to explain each step of the install.
Very good company to work with 5 star company!!

27. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you very much for your review, i will gladly pass this on to our team.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had quotes from about 6 companies for…

I had quotes from about 6 companies for a new roller door. I decided to go with Birkdale as they offered a huge range of colors, were ok on price & were professional. The fitters went above & beyond & the customer service team kept me informed every step of the way. I wouldn't hesitate in recommending them.

19. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your review, we appreciate it very much.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

New Electric Awning

We have just had an awning fitted by Birkdale, which was ordered through Costco. We are delighted with the product and with the service from both the office and installation team.
We had a slight problem at the start, with some missing emails, but this was quickly remedied and even the MD apologised and ensured things were sorted. Although the issue was only minor, the way they handled it gave me great confidence in Birkdale.
Thanks to everyone and I am happy to recommend both the product (electric awning) and the team.

17. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your review, we appreciate it!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We had a garage door fitted this…

We had a garage door fitted this morning. Hayden and Captain have done an excellent job. The garage door is working well and we are happy with the result. Thank you the supportive attitude to the Birkdale team.

16. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your review!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Front door fitment.

We had a door fitted by Richard and his partner. They where excellent tradesmen who knew there job.
They were curtious, clean, tidy and well informed. I would have no trouble recommending them to anyone.

16. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Birkdale Garage Doors-Logo

Antwort von Birkdale Garage Doors

Thank you for your kind review!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr