Banner for CosmoGrill

CosmoGrill Bewertungen 

1 088
•
TrustScore 4.5 von 5

4,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

So far excellent customer service when I needed help with my BBQ accessories stop.me from making mistakes and rang and told me I order wrong thing and help to to get the correct things I need he went... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

highly recommend this bbq it was easy to set up. plus we used the bbq it was brilliant never released and charcoal smoke. me and my family like the look size of bbq didn't even burn paint work when us... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

GOOD Price. Speed of delivery. Ease of unpacking. Ease of assembly. Construction materials quality Engineering and design BAD Expanded polystyrene packing, bad for environment and prod... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

This is my 2nd XL smoker - the first one had done 7 years work, still serviceable but ideally needed a new charcoal tray so I decided to treat myself to a nice new shiny one instead of just replacing... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Fachgeschäft für Grillgeräte

Über CosmoGrill

Vom Unternehmen geschrieben

Welcome to CosmoGrill — the UK's home of premium barbecues and outdoor cooking.

Founded in 2016, CosmoGrill has grown from a passion for great outdoor cooking into one of the UK's most trusted barbecue brands. Whether you're a casual weekend griller, a family entertainer, or a dedicated pitmaster chasing the perfect smoke ring, we have a barbecue built for you.

Our range covers everything from compact charcoal kettle grills and XL offset smokers to powerful gas barbecues and innovative hybrid dual-fuel models that give you the best of both worlds. Every CosmoGrill product is designed with you in mind, combining quality materials, thoughtful features, and accessible pricing so that great outdoor cooking is available to everyone.

Based in the UK, we support our customers with responsive service and a genuine focus on getting things right. We also stock a wide range of spare parts, helping you extend the life of your barbecue and get the most out of your purchase for years to come.

Why choose CosmoGrill?

  • Free next-day delivery across mainland UK
  • Free returns on all barbecues
  • Same-day warehouse collection available
  • Best price guarantee on every order

With 125+ products and thousands of happy customers across the UK, our Trustpilot reviews speak for themselves. We take every piece of feedback seriously, whether it is a glowing five stars or something that needs putting right, because delivering a great experience matters to us.

Join thousands of customers already cooking with CosmoGrill.

Explore the full range at cosmogrill.com and find your perfect barbecue today.

Why Choose CosmoGrill

Vom Unternehmen geschrieben

Built for Real BBQ Experiences
From charcoal and gas classics to dual fuel versatility, every CosmoGrill barbecue is designed to deliver performance, durability, and great value. Whether you're cooking for two or hosting a full garden party, our grills are built to handle it.
Fast Delivery, Reliable Support
Enjoy free next day delivery across mainland UK, easy returns, and responsive customer support when you need it. We are here before and after your purchase.
Spare Parts, Not Replacement BBQs
We stock a wide range of spare parts so you can keep your barbecue going for years. A smarter, more sustainable way to enjoy outdoor cooking.

Shop with Confidence | Built on Trust

Fast delivery, easy returns, and support you can rely on.

We stand behind every CosmoGrill purchase. Enjoy free next-day delivery across mainland UK, free returns on all barbecues, and responsive UK-based customer support. If something is not right, we will work quickly to put it right. Simple as that.

Kontaktinformationen

Promotion box for CosmoGrill

BBQ Season Ready? - SPRING SALE IS LIVE!

Enjoy Up to 30% OFF BBQs, Covers & Accessories. Brand You Can Trust

4,5

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

1088 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,5

Alle Bewertungen

(1 088)

664 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Bbq lid broken and they won't help

I emailed asking for help as the lid to the bbq doesn't close properly. I received an email back that said they can't control what happens in transit, and a video of a man opening the lid to the same bbq, shaking it, and bringing the lid down totally fine. I've written back asking for more help as this was of no help at all, and didn't receive a response. Lovely bbq, shame it came broken and a shame that they don't want to help repair it or take responsibility. Please be careful ordering from this company.

3. August 2026
CosmoGrill-Logo

Antwort von CosmoGrill

Hello Emily,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We appreciate you bringing this matter to our attention.

We are genuinely sorry to hear about the issue with your barbecue and that our initial support video did not provide the help you needed. We completely understand your frustration when experiencing an unexpected issue and our earlier communication did not meet your expectations.

Our team always aims to provide supportive service, and we are glad we were able to follow up with a proper solution for you. We have arranged for a replacement lid to be sent directly to you from our supplier, which should arrive shortly to get everything perfectly sorted.

We truly appreciate your patience while we worked to resolve this. Please feel free to reach out if you need any further assistance.

Best,
CosmoGrill

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Wrong product sent

Wrong product sent. Asked for refund

1. August 2026
CosmoGrill-Logo

Antwort von CosmoGrill

Hello Be quick,

Thank you for taking the time to share your feedback with us.

We are genuinely sorry to hear that your order was affected by a mix-up at our warehouse. We completely understand how frustrating it is to receive an incorrect item, and we respect your decision to proceed with a refund rather than a replacement given the situation.

Your refund has been processed back to your original payment method. We always aim to provide a smooth experience from start to finish, and we apologise that this was not reflected in your recent purchase.

We truly appreciate your patience and understanding throughout this process. Please feel free to reach out to our team if you need any further assistance.

Best,
CosmoGrill

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

I just purchased the 6 burner Cosmo…

I just purchased the 6 burner Cosmo grill for the 2nd time, this time a gift for my dad. The first unit is a year old. I enjoy grilling on it but the cover is terrible. It has faded from black to gray and torn in two places. Guess I will get a replacement heavy duty fade resistant cover from Amazon.

15. Juli 2026
CosmoGrill-Logo

Antwort von CosmoGrill

Hello Byrcod,

Thank you for sharing your feedback and letting us know about the issue with the cover.

I have checked our systems but cannot seem to find any prior communication with you regarding this matter. We typically ask customers to raise any concerns within 14 days of receiving their item so we can quickly look into it and provide a resolution. While it seems this timeframe has passed, we are still very keen on looking into this situation and supporting you further.

We take every review seriously, and your feedback will be passed to our product team.

We truly value your honest thoughts and are glad you would still purchase from us again. We hope to hear from you soon so we can help!

Best,
CosmoGrill

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast delivery and it works perfectly

Fast delivery and it works perfectly. Light up dials are so cool. I added a pizza stone and a hot plate, so Im all set. I did a lot of research before purchasing and I'm pleased to say, I made the right choice. Absolutely delighted.

31. Juli 2026
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sent out a damaged lid

Sent out a damaged lid. Asked for it to be replaced but was told to send the damaged one first before sending a replacement so cannot use the BBQ until I get a lid. I was offered a smoke box or pizza stone as a goodwill gesture but I asked for a cover instead as other items were no use to me. This was refused and instead offered me to buy it for £20.00!! Poor service in my opinion.

30. Juli 2026
CosmoGrill-Logo

Antwort von CosmoGrill

Hello Sam,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry that the lid arrived affected and that our initial replacement process left you feeling unsupported. Our standard process initially required the affected part to be returned before a replacement could be issued, and we also offered a complimentary pizza stone or smoker box as an immediate goodwill option.

We appreciate that neither option suited your circumstances, so after reviewing this further we offered either a replacement lid completely free of charge or the BBQ cover you had requested, also free of charge. You chose to keep the existing lid and accept the cover, which we subsequently arranged to be sent via DPD. We’re glad we were ultimately able to agree on a solution that worked for you and are sorry the process getting there was not as straightforward as it should have been.

Best,
CosmoGrill

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great BBQ for the money

Great BBQ for the money. Compact yet effective and able to cook for 4 people easily. Delivery was as stated and fast. Assembly was OK but did take a bit of time (2 hours on my own). It would be 5 starts but the tray for the briquettes is a little fiddly design to operate as it can feel flimsy, it works fine though. I bought the cover extra and cast iron griddle. The cover is excellent quality and worth the extra as its a perfect fit.

16. Juli 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great website

Great website, good prices for BBQs, I went for a BBQ Bundle which is even better value! Extremely quick delivery of all items.
I can't comment on the BBQ itself at the moment as its a present but would totally recommend this website.

25. Juli 2026
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Replacement parts after 14 months!

Bought Cosmo grill and had to buy replacement parts after 14 months of use. Had my previous barbecue for 10 years. Customer Service weren't interested as it was past 12 month warranty. Very disappointing quality.

27. Juli 2026
CosmoGrill-Logo

Antwort von CosmoGrill

Hello Stuart,

Thank you for sharing your feedback. We’re genuinely sorry to hear about the condition of the burner tubes after just 14 months, and we understand how disappointing and frustrating this must be.

We would like to clarify that our response was not simply based on the barbecue being outside its 12-month warranty. After carefully reviewing the photos with our technical team, the condition appeared to be consistent with moisture and built-up residue over time, which can occur when a barbecue is not regularly cleaned, dried and aired. For this reason and the order being outside of the warranty period, we were unfortunately unable to approve complimentary replacement burners under warranty.

We provide care and maintenance guidance to help customers protect their grills and prolong their lifespan, and with regular care, we have customers who continue enjoying their CosmoGrill barbecues for 10 years or more. We understand that you have since purchased replacement burner tubes for your barbecue, and we hope these allow you to continue enjoying it for many more years.

Best,
CosmoGrill

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr