GMS - Gerson Moving Services Bewertungen 

105
•
TrustScore 3 von 5

3,0

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Professional on all levels. Janine in admin was prompt in her replies, very helpful and made us feel like valued clients. The moving team both on the pick up and delivery end were pleasant, profession... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The team of Global Moving Services has been professional from A-Z. Janine communicated extremely well with us during the whole process. Any questions regarding the quote were answered quickly and eas... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DONT PAY, Got a call from Gourav to help him cover a urgent job last year as he had been let down, we stepped in and helped but to this day nothing but empty promises on payment and when you call the... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

GMS picked up our stuff 3 months ago. It's still in UK and they want even more money to give our stuff back!! They cannot give a timeframe about when they will ship the items and are hiding behind T&C... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Umzugsunternehmen
  2. auch in
  3. Lagerraum
  4. Umzugs- und Lagerservice

Vom Unternehmen geschrieben

GMS provide removal services directly to individuals and families moving to and from anywhere in the world. Since opening our doors for business in 2018, the GMS team have successfully moved 1000’s of families each year who have decided to move to a new country to start a new job, life or simply a new adventure. As part of AGM Group, GMS was established to provide moving services specifically designed around the customers’ needs and budgets. GMS offers a full range of moving options and various associated services, all designed to simplify the complexities of moving to another country.


Kontaktinformationen

3,0

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

105 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 48 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,0

Alle Bewertungen

(105)

3 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

False advertising to gain a sale.

GMS provided an estimate of 5-15 days to deliver my goods. It took 35 days. I had to chase them multiple times for updates, and they never advised me that the festive period would have an impact on my goods. As a consequence none of the Christmas presents arrived for my family and GMS demonstrated zero concern or ackwnowledgement for how misleading they are. I would never advise using GMS. and I have used many removal companies.

10. Jänner 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

We're sorry to hear about your negative experience with our moving service and do apologise for any inconvenience caused due to the delay in delivering your goods. Unfortunately potential freight delays can be caused by a lot of external issues that our beyond our control, especially during the festive period, but this should have been communicated with our better you better.

We would like to thank you for your honest feedback. It has helped us to put steps in place to prevent this from happening again.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Recommended company

I tried a few different companies but when I phoned this company, not only were they helpful, friendly and accommodating, they were also cheap.
It took a bit longer for goods to arrive in South Africa, over 12 weeks but as soon as they were there, they were quickly delivered.
I will recommend this company and I will use them again

30. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Dear Cindy

Thank you for sharing your positive experience with us. We're thrilled to hear that you found our team to be helpful, friendly, and accommodating, despite the fact that your goods took a little longer than expected to arrive in South Africa. We appreciate your patience during this time and are pleased to hear that you're satisfied with our services.

Thank you for recommending our company, and we look forward to working with you again in the future.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Efficiency and flexibility

Efficiency and flexibility. Responded to my emails and phone calls, when other companies failed to reply.

12. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thank you for your 5-star review! We are delighted to hear that you move went as planned. We wish you all the best!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This is the worst company I have ever…

This is the worst company I have ever encountered; just to summarize my experience of moving some package from London to Dubai:
- They collected my package in JULY, and after one month of zero communication, they told me they HAD LOST ALL THE PACKAGES..
- After many emails and calls, they finally managed to find my packages, but they told me to wait because there was no shipping available.
- on NOVEMBER, I finally received the package, and they lost one (of course, the most precious with a PS4 and all the games)
- After an infinite number of emails, they offer me 40£ in compensation...
Please avoid it at all costs; even the people I was talking they were resigning... It's clear they don't care.

30. November 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast and efficient moving company

Very polite and friendly movers who were very fast and helpful. Everything went smoothly and everything was undamaged which was amazing as the goods had been packed and stored for several months. An excellent service and always in touch by email with someone efficient.

3. Jänner 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Dear Mrs Bills

Thank you for your excellent review! We've shared your kind comments with our relocation team and wish you all the best for 2023.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

we used GMS for our move to UAE

So we used GMS for our move to UAE. We packed the equivalent of a 2 bed apartment. Items included TV, beds, sofas and boxes of kitchen electricals (air fryer, electrical mixer), crockery and pots/pans etc.

The items were collected in July and we were told they would be with us after 2 months, however it took 5 months which was not ideal. I refuse to believe that they couldn't find a freight to the UAE for 5 months.

Anyhow, when items were collected, the collectors were really helpful. We were a little apprehensive about how the TV was loaded into the back of the van, but as it was insured and now off our hands we decided not to make a scene about it

Communication from GMS was great until they received the money for the shipment, but after that we did all the chasing. There were no updates from them. Also be aware of their quotes, we had to pay another 900 pounds because our stuff was "too bulky"

When the items finally arrived in the UAE, the process was a smooth one but I put that down to the company over here (delite removals) who handled everything SO well. They delivered and checked off the inventory and even assembled our beds and sofas for us. The TV was the only thing broken, however we did have it insured. I'm still chasing GMS about this as they're the ones who initiate the insurance claim. Still haven't heard anything. Will post an update soon.

The biggest pro of using this company is that all other things were intact. Everything was carefully wrapped and they do try to minimise any damage to items on their side.

9. Dezember 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thank you for choosing Global Moving Services for your move to UAE. We're glad to hear that the collectors were helpful and that your items were carefully wrapped to minimise damage during transit.

We understand that our team have been in communication with the issues that you have raised, so that we can make sure these do not happen again.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

We used GMS to move from the States…

We used GMS to move from the States back to the UK. We have been disappointed with them. It took from Aug 9th to Dec 8th to receive our items. Our items sat in a warehouse from August 9 until Oct 29 before it was placed on a ship with no explanation. We were told that all furniture that needed to be dismantled would be reassembled - but it wasn’t. Communication was difficult. My advice is not to use this service for international moves.

8. Dezember 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

We're sorry to hear that you were disappointed with our services and do apologise for any inconvenience or frustration caused. We really want our customers to enjoy their moving experience with us and we have been working hard to put in place better measures and procedures to ensure that such delays and lack of communication do not occur again. Thank you for bringing this to our attention.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Go elsewhere!

I have done 8 international moves before this most recent move to the UK. All previous experiences were excellent. This one took years off my life! Everything about this company was inept and unprofessional and caused enormous amounts of stress and an enormous amount of our time, at a time when we had a million other things to attend to. We were left in limbo, with no delivery date, waiting and waiting, chasing and chasing. We submitted all documentation and required information to GMS, only to be contacted directly by a Portuguese shipper, asking for all of the docs and info already submitted to GMS. I quote from the Portuguese shipper..."GMS are not a moving company. They are just 4 people sitting in an office". His words, not mine...but when he said this then things began to make more sense. This was why they took so long to give me a shipping date. They were shopping around for a shipping company to take the job on. In other words, we could have gone directly to a Portuguese shipper and saved a lot of money. In the end, when the furniture did arrive, many things were broken and damaged beyond repair, including a marble top to a dining table, despite the fact it was crated. I do not believe the positive reviews of this "company". Save yourself a lot of stress and go elsewhere. I cannot emphasis enough how bad the whole experience was.

21. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

We are sorry to read your review of our services, especially with regard to our communication with you. These are not the comments we were expecting to receive although we do appreciate that you are upset by finding some of your goods have been damaged. We would like to confirm that it is quite normal practice within the removals industry to use partner removal companies in the country of origin, and GMS works hard to source the right partnerships with companies that uphold our values. However, as your items were pre-packed by a local company in Lisbon and kept in storage prior to our involvement, this means that they were not covered by our insurance as it is too difficult to ascertain how or when the damage occurred. Our relocation team did inform you about this prior to undertaking your move. We strongly advise that you speak to the local company in Lisbon that packed your goods for storage/transport.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sarah and the team were brilliant!

Sarah and the team were brilliant!. They kept in regular contact with updates and the delivery drivers were superfast and efficient. There were no items lost or damaged and everything was exactly how it was when it left China. Should I need a shipping company again I will go straight to these guys.
Thank you again GMS

7. November 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thanks for your great 5-star review Craig! We're delighted to have been able to help you with your move from China.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent company.

Excellent company. Professional staff. The packing of the contents was professionally done. All arrived safely and nothing was broken or damaged. The administration staff always answered my emails on the same day of communication. I highly recommend this company for your next move. The receiving company in Morocco, BEDEL, was also excellent.

27. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thanks for taking the time to leave us a review, we really appreciate it! Your kind words have been passed on to all involved in your relocation to Morocco.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Horrible Experience with GMS

Horrible! So horrible! I have been waiting for the delivery of my small shipment of personal belongings for 83 days and counting, when they guaranteed me multiple times that it would take 10-40 days. I have had to purchase new work clothing, new products, new home supplies, and I have now run out of my 60 day supply of medication. Even worse than that, no one answers emails, representatives say they will help and then never get back to you. I have begun paying huge fees to call internationally, and while they are very nice on the calls, they never contact you again as promised. I have never had such a horrible experience with a company and individual workers, Janine in particular contributed to this horrible experience. It appears to me upon much inspection that they really only have a very minimal amount of employees, while their marketing makes it appear like they are a big company. I have a tracker in the shipment and it has only moved once in 2.5 months. Do not use this company. I paid $9000 CAD for this shipment. I am an international employee with a UN agency, to everyone and all other humanitarian staff, I warn you, do not use GMS.

28. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

We are very sorry to read your review and would like to assure you that we are internally investigating the reasons behind the delay with your shipment.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DO NOT USE THESE BANDITS

DO NOT USE THESE BANDITS. We are currently pursuing GMS for fraud. They used a bait and switch, agreeing a rate in the contract and then immediately increasing it by 50% (claiming they have small print to do this within their T&Cs). When we asked for supporting information to back this up (all publicly available data suggested freight rates were declining) they refused. They bullied us to pay by increasing the costs on a daily basis until we did. They have subsequently breached their legal obligation to respond to a subject access request and reported to the ICO

20. Juni 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

We are saddened to read your review but do understand that the current situation of increasing shipping costs is very frustrating. From our records, we can see that during your communication with our relocation team that they did advise you of the unavoidable increase, with supportive information from the British Association of Removers. Unfortunately, shipping has been quite volatile over the last few years due to covid lockdowns, strike action at ports and the ensuing back log.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Sadly disappointed and not hopeful.

I will preface this by saying the reason I chose GMS was because in 2005, I had used Atlantic International on emigrating to Australia, who were excellent and that Atlantic had been merged with GMS. I contacted GMS in late 2021 to ship my late mother's belongings to from the UK to Australia. I appreciate this was in the midst of COVID and that shipping routes had been effected and that my goods had to enter a port in a different state. I should have guessed what was to lie ahead when the guys due to pack and pick up were 24 hours late, due to the van "breaking down". They arrived at the end of November and packed quickly; one of the packers had limited English, I noted that he had to be guided by the lead packer. None of the box labels had bar codes or QR codes on, which on hindsight, was a red flag. We have the ability to track a piece of meat back to the cow or sheep, but a missing box? The boxes were packed and loaded into a van and that was the last I saw of them until they were delivered 10 months later. Yep - you read that right. 10 months. In fact, I still have not seen them as I am currently here in the UK, but my family have informed me they arrived at our home a week ago.
On delivery, though, a box was missing. I contacted GMS, and they passed the buck to the Australian agents, who passed it right back, saying the box never entered Australia. I emailed GMS and was told that as the box only contained sentimental items, they would send out an insurance form. I was stunned at the lack of concern or empathy and the "easy out" they want to take. Every damned thing in the shipment is of sentimental value. They are the last things I have of my late mother. Yes, there is some monetary value involved, but hardly the point.
As it stands at the moment, I have emailed my GMS point of contact today giving them the opportunity to actually pull their corporate finger out and find my possessions. As with everyone else, I paid a lot of money, but have had mediocre service and am very disappointed at the level shown so far. I can only hope that my items will eventually show up, but only if GMS actually make the effort.
I also encourage anyone out there requiring international shippers to do due diligence on any company they look at using.

30. November 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Untrustworthy

Using this company’s services was the most stressful and unpleasant experience.
Extremely friendly and making good impression at the start. I got even my personal agent allocated. Full payment up front required - should have rung the bells. From the moment of sending the payment the communication became very irregular and unreliable. Documents I have sent have been not reviewed which resulted in a lot of misunderstandings on the day of collecting my household. Three days after already arriving abroad I have received request for some important documents for customs. No warning prior to that. My items were repackaged and additional payment for “extra volume” was requested in a form of ultimatum - “we are not going to process your shipment until we receive the payment”. But the worst came soon after additional payment was completed. I was informed I would wait for the delivery of my goods for another 6 weeks. That resulted in my family living for two months in an empty flat, sleeping on the floor with no clothes, table, chairs or white appliances. I knew it was shared load service but was grossly misinformed at the beginning suggesting that the flexibility of 4 to 14 days was considered - but not two months.
The only good thing I can say is that the people who did packaging and then offloading worked really hard, quick and took good care of our belongings.

22. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service from A-Z from the GMS team

The team of Global Moving Services has been professional from A-Z. Janine communicated extremely well with us during the whole process. Any questions regarding the quote were answered quickly and easy to understand. The packing team showed up exactly on the day/time arranged and the same with the delivery team. Both teams were professional, efficient and caring. Thank you for all your assistance to make our move from UK to Spain as smooth as possible.

7. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thank you for your great 5-star review - we've passed your feedback on to all involved in your move to Spain.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Would not recommend

Would not recommend as the customer service team does not have any control on the transport team. They asked me to deliver my belongs on a Thursday 18th Aug. I was extremely busy so I asked if I can have the delivery on the 19th which is a Friday. They told me either the 18th Aug or the 5th of Sept and I have to pay for the extra storage fee. When I talked to the team what she told me is she cannot see the calendar of the transport team and she have zero control on the transport team. I paid around 1200 GBP and I did all the packing by myself. The reason I wanted a moving company is I assumed that I can have a better idea on the schedule. But apparently not for GMS. If I knew this was the case, I could just use DHL, which will be much cheaper.

28. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

We are sorry to read your review. Your feedback has been passed on to our relocation team so that the problem with delivery does not happen again.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

They have a great friendly team

They have a great friendly team. I cantReally say much more because it went so smoothly. Would recommend them to anybody.

5. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thanks Steven for the recommendation - we're delighted we could help you with your move and hope you are settling in well to your new home!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Lost goods and no care taken

Unprofessional packing and no care whatsoever for my belongings. No boxes were labelled or numbered. The company repacked boxes from their UK facility before shipping (move from France to Canada) due to my concerns, but they still lost furniture and entire boxes. I had pared down my belongings to the bare essentials and most sentimental things, too bad so much loss, can never recover.

28. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Dear Lisa

We are very sorry and surprised to read your review as one of the last emails we had from you said "Thanks very much for the information and care with my shipment. All the best to you and the GMS team."

We have raised your concerns with the team, and they are on hand if you wish to discuss your 2021 move in more detail.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This is the worst experience I have…

This is the worst experience I have ever had when moving home and I would never recommend GMS. I moved from France back to the UK and from the start of the move, there were mistakes.
1) video link to determine the price of the amount of goods being transported, which I accepted, only to be told afterwards that I had added to the load which I did not, and in fact, I sold a dining table and 10 chairs, reducing the load. I had to pay extra monthly storage charges and wharehouse handling charges.
2) They sent the wrong sized van to the medieval village where I lived, to transport from my home to the large lorry, thus wasting 3 hours of precious time for loading which I then had to step in to assist with my car.
3) After delivery to my new home, I found 52 items broken, damaged, scratched or totally irreparable, some of which were antique pieces. As it took me a long time to open all the boxes and check every piece of furniture, some of these items were not found in the 30 days, therefore I received nothing in insurance for the later findings.
4) Items have been lost which again, I have no comeback for. I received very little in insurance which certainly does not cover even a tenth of the cost of repairs
5) The company really doesn't care about people's possessions. Some of these items have been in the family since my great grandparents and I am 72 yrs old.
It is such an upsetting experience to think that one pays in good faith for a company to look after your belongings only to find enormous damage and loss.
I cannot stress enough that I would never use or recommend GMS again.

26. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Dear Erica

We are very sorry to read your review about our moving services, as we never want a customer to be dissatisfied with the service they receive.

When checking through our records we can see that there are some discrepancies with regard to your review:

1) We agree that the video link gave a set volume, to which you agreed and that you said you would be reducing items
2) However, on the day of the move, it was noticed that the volume was actually much larger, and you signed a document agreeing to this.
3) There was an issue with the shuttle which was organised by our partner relocation services, and whilst this was immediately rectified at the time, it did delay the collection by a few hours due to location and logistics.
4 & 5) We are very sorry to hear that you incurred any breakages or losses to which the insurance company has provided reimbursement to the level you agreed in the terms and conditions.

We have shared the issues you have highlighted with the whole GMS team, and they are working hard to ensure they are not repeated.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Buyer Beware! If I could give no stars I would.

Avoid booking with this dishonest company at all costs - If I could give no stars I would.

GMS was great when I was booking their service for my international move, but once I signed contracts and paid the ongoing service and communication was terrible. After many international moves in my life, this was the very worst service. While my shipment was larger than initially expected, GMS made it even larger. They packed my items into LARGER boxes than necessary, INCREASING the volume and the cost without any justification, while some fragile items were minimally packed and unprotected. I paid for the additional size, but wasn’t to know until arrival many months later that they had packed to bulk it out even more.

When I queried this practice and requested a reasonable refund to cover the larger “padded” shipment size, they informed me this was "standard practice". I have never had other moving companies do this. Do not book this service, they are not honest or reputable. Wish I had read reviews before falling for their tactics.

20. Juni 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
GMS - Gerson Moving Services-Logo

Antwort von GMS - Gerson Moving Services

Thank you for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear that you didn't have a positive experience while using our services.

I have looked at our records and know that our team spoke to you regarding the increase in volume. You did advise that having spoken with your storage facility, there was an oversight on their part. Also, there was never a dispute from you regarding the volume, nor any alternative instruction. Following an email on 6/9/21 you confirmed payment for this over-volume charge with no issues being raised on this at the time.

The pandemic caused significant delays in the shipment of your goods, and as such, it is important to note that this has been affecting all shipments, especially those in New Zealand, Australia, and the U.S.A. All of these delays have been caused by container shortages, shipping line cancellations, and port congestion which are beyond our control and we are still suffering the effects of them a year later. We acknowledge that this process must have been stressful and the information was limited and we do apologise for this.

Please don't hesitate to reach out to our customer support team at customerservices@gmsmove.com, should there be anything else we can help you with.

The GMS Team.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr