iRobust Tech Bewertungen 

153
•
TrustScore 4 von 5

4,1

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

The price was the best i could find but the communication was very poor, they advertise 5 to 7 days for delivery. I emailed twice with no reply plus i tried contacting them telephonicaly but no reply.... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The camera arrived after I needed it, but at least it did arrive. As long as you understand two things: Despite the 7 day delivery stated on their website, its more like 21 days plus. Communication w... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Camera received as promised, within the time frame suggested during Black Friday and protests! The lack of tracking information was a bit daunting, but they were very quick to respond through the... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Recently I was happy that for the camera I was interested in the prices had decreased substantially. Among other camera companies there were many specials, but one was even cheaper. So I Googled all t... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Fotofachgeschäft
  2. Elektronikunternehmen
  3. Mobiltelefongeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

South African Online Store Retailer and Distributor of Smartphones, Digital Cameras, and Lenses


Kontaktinformationen

4,1

Gut

TrustScore 4 von 5

153 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 55 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,1

Alle Bewertungen

(153)

72 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

**Avoid this company at all costs.**

**Avoid this company at all costs.**

My experience with iRobust Tech has been nothing short of appalling.

I ordered a Canon RF 28-70mm f/2.8 IS STM lens that was advertised as being in stock. After taking my payment, communication completely disappeared. Emails were ignored, phone calls went unanswered, and I was left chasing them for basic information about an expensive order.

Eventually, I was told they had to order the lens from their supplier, which immediately made me question whether it had ever been in stock as advertised. Had they been honest and transparent from the beginning about the actual lead time, I could have made an informed decision instead of wasting valuable time.

The delays have now forced me to make alternative arrangements for an urgent shoot, and I have cancelled my order. Even now, I cannot get a response regarding my cancellation or my refund. Once again, my emails and messages are being ignored.

The complete lack of communication and customer service is unacceptable. Taking a customer's money is easy; responding to that customer when there is a problem appears to be another matter entirely.

If you are considering spending thousands of rand on camera equipment, ask yourself whether you're prepared to risk being ignored if something goes wrong. Based on my experience, I would strongly advise looking elsewhere.

Unless this matter is resolved immediately and my refund is processed, I will have no option but to escalate the matter through the appropriate consumer protection channels and pursue every available avenue to recover my money.

Seriously!Avoid this company.
It has now been 11 days since iRobust Tech confirmed that my order had been cancelled and that my refund would be processed. Despite this, I am still waiting for my refund to be returned.
Once again, my emails and follow-up messages are being ignored. Getting There(owner) to communicate with you appears to be almost impossible once they have your money.
The company replied to my previous review with an apology and assurances that they would look into the matter. Unfortunately, that response appears to have been nothing more than damage control. Since posting it, nothing has changed. I have still not received my refund, nor have I received any meaningful communication explaining the delay.
A public apology means very little when it is not followed by action. Good customer service is measured by resolving problems, not by posting polite responses to negative reviews.
I am now taking steps to recover my money through formal channels. If you are considering spending a significant amount on camera equipment with this company, I strongly recommend thinking twice. My experience has been extremely disappointing from start to finish.

22. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I cancelled my order (#2256) on…

I cancelled my order (#2256) on 04.Jun.2026 and Thebe promised me that I'll receive my refund in a maximum of 10 days. I've sent numerous mails for updates without ANY response. Their communication is pathetic!!!

4. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
iRobust Tech-Logo

Antwort von iRobust Tech

Hi Willie,

We're sincerely sorry for the frustration caused by the delay in both your refund and our communication. We understand how disappointing this experience must have been, and we apologize for not responding as promptly as we should have.

During this period, our phone lines were affected by a service provider outage, which resulted in a significant increase in emails and live chats and unfortunately impacted our response times.

We're pleased that your refund has now been successfully processed. We appreciate your patience while we worked to resolve the matter and apologize once again for the inconvenience caused.

Your feedback is invaluable, and we've already taken steps to improve our communication during unexpected disruptions to ensure a better experience for our customers going forward.

Thanks

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely ZERO communication!!!!!!!

Absolutely ZERO communication!!!!!!!! So disgusting!!! Been two weeks since I've ordered and they don't answer phone calls or emails!!!!!

18. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
iRobust Tech-Logo

Antwort von iRobust Tech

Hi Theresia,

We're sincerely sorry for the delay and the frustration this has caused.

We understand that you chose to cancel your order due to the delayed delivery and the level of service you received from us, and we completely respect your decision. The camera has been returned to us today, and we're currently awaiting its arrival at our offices. As soon as it has been received and inspected, we'll process your refund in accordance with our refund policy.

We'd also like to apologize for the difficulty you experienced trying to reach us. Our phone lines were affected by a service provider outage, which resulted in a significant increase in emails and live chats and unfortunately impacted our response times. The issue has now been resolved, and we've returned to our normal response times.

Once again, we're truly sorry for the inconvenience and disappointment this experience has caused. We appreciate your patience while we bring this matter to a close.

Thanks

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ordered a Canon R7

Ordered a Canon R7, body only. The cam came boxed and brand new. All accessories included, no hassles. I wasn't able to make contact via phone call, but did receive prompt e-mail response. Parcel was delivered 2 days after the given date, but was well worth the wait. I was a bit skeptical at first, but will definitely be shopping here again.

14. Mai 2026
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

One of the worst retail / online buying…

One of the worst retail / online buying experiences I’ve ever had. From outright lies, to empty promises, missing a safari trip photography due to not having our camera and nearly receiving our camera 2.5 weeks after order date. Will not use iRobust again after this.

13. Mai 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Would recommend - you just need patience...

It took long - I ordered the Nikon D850 15 April 2026, it came 29 April. But for the price and quality would I recommend them. Just keep track of your order via email. The camera was in good quality and brand new shipped from Nikon. That is why it takes a time to arrive. Would definitely buy something again. 4.5/5

17. Mai 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great experience

The whole process, from ordering to receiving the camera, was convenient and quick. I would not have been able to afford this camera if not for the "damaged box" discount. I am glad I trusted iRobust Tech because the camera itself is in perfect working order.

28. April 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had an excellent experience with…

I had an excellent experience with iRobust Tech even though I had to wait over a month to receive my camera. The reason for this was that the war in Iran impacted International travel and there were delays getting the goods to SA as well as delays in customs once the arrived. Thebe consistently communicated clearly what was happening and once stock was cleared I received my camera the following day. iRobust is a small company with limitations - not holding large volumes of stock, cannot respond immediately to every call or mail, but also on the other side provides exceptional value and is committed to fulfilling your order. I would not hesitate to order from them again. Thanks Thebe and team.

7. April 2026
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

The good news... and the bad news...

The good news is that I received the camera and I paid a good price. The bad news is that the communication was poor. That is not what you need if you are anxiously waiting for something you have paid big money for.

Let me be precise with the dates so my comment is fact based.

I ordered and paid for the camera on Easter Monday, 6 April. On 7 April, I used the chat function to ask for an update as all I had received was an unpaid invoice. Phone calls are unanswered. I was told that "the shipment containing your parcel was expected to e received this Friday (10th April) or latest on Monday" (13 April). I asked for an update 4 times on Friday 10 April but did not get a reply.

On 13 April, I followed up and was told that "We're expecting the shipment containing your parcel on Friday"(April 17). A week later than previously said.

My order was delivered to me on 20 April. So while the website says 5-7 Business Days Delivery, my order took 10 days.

The website has a scrolling customer reviews with words and phrases such as "Great customer service", "Good communication", "Good service", "Received on time", Kept up to date", "Delivered within specified time", that was not my experience. In fact, as I struggled for updates, the excellent reviews made me more anxious! What was happening? If it was something costing a few hundred Rand, I would have been relaxed, but I had ordered a camera costing R25,500

The good news is the camera came, the price was good. But as a customer, be prepared for poor communication. If you know what to expect - which is not the great service they trumpet about - this review is doing you - and iRobustTech - a favour.

My anxiety could have been avoided with prompt communication. My suggestion to iRobusTech is designate someone to promptly handle communications with buyers. As they say "Don't over promise and under deliver."

17. April 2026

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr