Nomadinternet Bewertungen 

701
•
TrustScore 4.5 von 5

4,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I want others to know what they're getting into with Nomad Internet. They charged my card without permission. When I signed up and they asked about auto-charging, I said no — and they charged it... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Logan smith finally got out return label Sent now in hopes for due refund on bill That was paid after it was canceled weeks ago on 2nd internet box first one we purchased we keeping an also paid it... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I'm a new customer and the all around experience has been positive, normal bumps but everyone worked with me until everything was going great 👍 Steve Wilson went all out to get the service correct an... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

When i contacted Nomad Internet customer service this morning, I was fortunate enough to be put in contact with Mark Wood. Mark was polite and easy to communicate with about my issues. Also very quic... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Internetdienstanbieter

Vom Unternehmen geschrieben

THE BEST INTERNET FOR YOU AND YOUR BUSINESS! Nomad® Internet is the countries largest WISP using wireless cell towers to deliver broadband internet capable of supporting streaming, online gaming, video calls and more. HOW NOMAD® INTERNET WORKS? We believe that just because a person chooses to live in a rural area doesn’t mean they should have over priced or slow Internet. At Nomad®, we contract with the three major carrier networks to provide a network connection to those that live in rural communities and/or those that travel regularly. By combining the latest 5G technology with the Provider’s service, Nomad® provides the advantages of a major Internet provider without the contract. Our mission is to connect the unconnected. DOWNLOAD NOMAD® APP. Download the Nomad® App buy Modems and to Activate, Pause, Resume, and Deactivate your plans.


Kontaktinformationen

4,3

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

701 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 80 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,3

Alle Bewertungen

(701)

10 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Charged my card without permission, then made cancelling a nightmare

I want others to know what they're getting into with Nomad Internet.
They charged my card without permission. When I signed up and they asked about auto-charging, I said no — and they charged it anyway. They have also double-charged me before.
The internet speed doesn't match what's advertised. During peak hours it slows to a crawl.
And the cancellation process is a nightmare. I cancelled and they took money from me anyway. I cancelled again and they reinstated my subscription overnight without my consent and tried to charge me a third time. Their cancellation email bounced because their own reply-to address is broken. When I finally reached them, they lied to me twice about sending a return shipping label for their equipment — it never arrived, not in my inbox or spam. Then they told me the account couldn't be closed until the modem was returned, while failing to send me the label to return it.
I ended up at my bank disputing the charges as unauthorized, getting a new card issued, and putting a stop on Nomad entirely.
Avoid this company.

13. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Got charged a late fee cause their stuff refused to work

I've had nomad internet as my ISP for years. The Internet service itself is great. The customer service was pretty good for awhile. I will make a complaint that they kept changing how to contact them. Like email,text and the chat bot was supper helpful but then one time they went straight Phone calls. Luckily they switched back to the others after awhile thankfully. But this year truly has me upset. I have been trying to pay my bill since April. I haven't been able to use the costumer portal for awhile now so I wasn't even able to login to my account to do anything. The links I had been given would say it doesn't exist anymore. So I tried their site, couldn't find anything but pay your bill. I was like here we go. It wasn't. I kept getting errors when I would click on pay my bill and enter my email. Would just get a error msg flash for a second then I'm back at the home page. So I started waiting for the bill email cause they always sent one since I've been with them. I never got one, BUT I did get a email that my account was over due and then they turned my Internet off because it said it was 4 days overdue. I was like WHAT? It had a link in it that didn't work just took me to some godaddy thing. But the pay my bill on their site was working "this" time. So I paid my bill but I had the wonderful late fee of $50 cause I wasn't able to access my account or pay my bill. I sent them a text and a email hoping to get this fixed. It took several hours for my Internet to get turned back on but there was no response to my inquiries. I sent the inquiries last month. I got a response this month....yes this month. They said oh it was charging a expired card u needed to update it. I told them everything about none of their links to the portal working and that I wasn't able to get to my account to look at it much less update "anything". And that their pay my bill on their site wasn't working untill after I got the over due email. Which is sketchy. I asked if it would be possible to get the late fee refunded cause I had been trying to pay my bill since April and wasn't able to because their stuff wasn't working. I've had a back and forth with this person Sam Fash and I got told basically they would have to see about the refund. But today I got another email from them saying there will not be a refund on the late fee for my account. So I'm here to post my experience

19. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We are sorry that this happened to you. We have looked into this issue and processed a refund for the late fee. We hope that this issue has been resolved to your satisfaction. Thank you for bringing this to our attention so that we can ensure our customers do not face this issue in the future.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Garbage company with shit support

Garbage company with shit support. Avoid at all costs. Our router was stolen and they're allowing the thieves to continue using the service. Disgusting business with shitty AI support and failed promises to have a person call me.

9. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

I'm sorry that you have had a bad experience with our service. I have reached out to you to gather more information so that we can further research your complaint. Please email us at support@nomadinternet.com. Thanks!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nomad internet is awful

Nomad internet is awful.

Dishonest, unprofessional and poor service. Their "rural" internet does not provide service in areas where "others won't" it is probably the slowest, most sporadic and just down-right poor WIFI/internet i have ever come across.

The providers make empty promises that are not kept and have no remorse for their lies. My family are ranchers living rurally, we depended on Nomad, very clearly that was a mistake.

After canceling we were promised a refund, that was back in February, it is May now and we are still trying to make them honor their word, they are not.

Save your time and save your money, steer clear of Nomad Internet.

As other people have said on here, go to starlink, way better and a lot more professional and reliable.

3. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this has been—especially when reliable internet is so important for your family and your work. This is not the level of service we aim to provide, and we sincerely apologize for the inconvenience and lack of follow-through you’ve described.

We would really appreciate the opportunity to make this right. Refund delays and communication gaps are not acceptable, and we want to ensure your case is fully reviewed and resolved as quickly as possible. If you haven’t already, please reach out to us directly at support@nomadinternet.com with your account details, or reply here with your ticket number so we can escalate this to our billing team immediately.

We value your feedback and take concerns like yours seriously as we continue working to improve both our service reliability and customer experience. Thank you for bringing this to our attention, and we hope to have the chance to restore your trust.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Horrible service

I initially had good internet and customer service. However when I renewed, the internet service kept going off daily requiring customer service, which was a very slow chat only (no conversation ever). After a month of spending hours a day trying to get internet, I cancelled and was not reimbursed for the month.

10. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

Thank you for sharing your experience. We’re glad to hear your initial service and support were positive, but we’re sorry to learn that things changed after renewal and led to ongoing disruptions. We understand how frustrating it is to rely on internet service only to experience frequent outages and long resolution times.

While our support is primarily chat-based to ensure consistent handling of requests, we recognize that delays and repeated troubleshooting are not acceptable—especially when service interruptions are occurring daily. We also understand your concern regarding the lack of reimbursement after cancellation.

We would like the opportunity to review your account, including the renewal period, service issues, and billing details, to ensure everything was handled correctly and to determine whether any follow-up action is needed.

Please contact our support team at supoort@nomadinternet.com with the email address associated with your account so we can look into this further.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I stopped using Nomad almost 2 years…

I stopped using Nomad almost 2 years ago and they are still trying to get money from my account. I call then and ask them to stop and they hang up on me. I had to cancel the card I was using and they are still trying. These people are con artists and only want money. They will stop trying to get money for months, then in the last few days they tried to get money 12 times. It's really aggravating, especially when I called then at least 3 times and asked them to remove my personal information. They say they'll remove it but they don't. I'm about to get an attorney to see if there is a way to get them to stop trying to steal money from me.

12. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re very sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. This is certainly not the experience we want anyone to have, and we take concerns like this very seriously.

We would like the opportunity to review your account and determine why these attempted charges are occurring. In some cases, failed or recurring billing attempts can continue if an account cancellation was not fully completed in our system or if there is unresolved billing activity that needs manual intervention. That said, repeated charge attempts and difficulty resolving this over the phone are not acceptable.
Please contact our support team directly at support@nomadinternet.com with your full name, the email address associated with your account, and any relevant account details so we can immediately investigate, confirm the account status, and ensure all billing and personal information is properly addressed.

We appreciate you bringing this to our attention and would like the chance to resolve this promptly and professionally.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I am being charged for something I dont…

I am being charged for something I dont even use, can't speak to someone without an accent. They keep adding 100$ a month and are trying to send me to collections when the usage clearly says 0 used. 1000% a shady company. STAY AWAY.

2. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and understand how concerning unexpected charges and collection notices can be. This is certainly not the experience we want for our customers.

Usage data does not always reflect billing status, as charges are based on an active subscription rather than data consumption. That said, repeated charges or collection activity should only occur when an account remains active or unresolved in our system, and we would like to review this immediately.

We also want to clarify that our support team consists of trained professionals, and we’re sorry if communication did not meet your expectations. Your concerns regarding billing and account closure are what matter most, and we want to ensure they are addressed properly.

Please contact our support team directly at support@nomadinternet.com with the email address associated with your account so we can investigate, confirm your account status, and work toward a resolution.

We appreciate you bringing this to our attention and welcome the opportunity to make this right.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nomad is shit when you accept there…

Nomad is shit when you accept there black Friday discount. Can't get any better then 144p. Junk, im unsubscribing.
Its a Verizon network and it sux ass. Not worth the money. Don't waist your time.
We have only had it one month and it is terrible. First month was great, after is horrible. I do not recommend. Extreme low quality.

6. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback. We understand how frustrating it can be when service performance does not meet expectations, especially after initially working well.

Service quality can be impacted by several factors, including network congestion, location, device configuration, and carrier-managed network prioritization—particularly during promotional periods or high-traffic times. While many customers continue to have a positive experience, we recognize that this was not the case for you.

We would like the opportunity to review your account, confirm the device configuration, and determine whether adjustments or alternative solutions may be available. If you have already unsubscribed, we can also verify that your account is fully closed and ensure there are no further billing concerns.

Please reach out to our support team at supoort@nomadinternet.com with the email address associated with your account so we can assist you further.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

We bought the service and then found…

We bought the service and then found that it never worked or you had to call them to activate a Sim card. We have tried to return the device for 4 months and the human contacts keep dodging us. They turned us into debt collectors intends. Run run fast from this and just get starlink. It works much better and no issues setting up and no calling service dept all the time. They will also talk to you if there is an issue.

19. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must have been. This is not the level of service we aim to provide.

Our devices typically require SIM activation before service begins, and we regret if that process was not clearly communicated or if support interactions did not help resolve the issue in a timely manner. Difficulty returning equipment or feeling unable to reach resolution is especially concerning, and we take that feedback seriously.

We would like the opportunity to review your account, confirm the status of the device return, and address any billing or collection activity associated with it. Please contact our support team directly at [official support email or escalation contact] with the email address used on your account and any return tracking information you may have so we can investigate and work toward a resolution.

Thank you for bringing this to our attention. We appreciate the feedback and the chance to address your concerns.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I canceled my Nomad Internet account…

I canceled my Nomad Internet account nearly two months ago, yet I was still charged for the following billing cycle after cancellation. I submitted multiple refund requests and was forced to navigate a long, complicated process before my refund could even be confirmed. After completing every required step, I was told the refund would be issued within 10 business days. Now, more than 10 business days later, my refund still hasn’t been issued, and I’ve received no communication, despite reaching out daily for over a week.

This is how Nomad Internet does business.

21. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating and concerning this situation has been. Being charged after cancellation and then experiencing delays and lack of communication around a confirmed refund is not the experience we want for our customers.

Once a refund is approved, it is typically processed within the stated timeframe; however, delays can sometimes occur due to payment processor or banking timelines. That said, the lack of follow-up communication you’ve described is not acceptable, and we apologize for the inconvenience this has caused.

We would like to review your account and refund status to ensure everything has been properly submitted and to provide you with a clear update. Please contact our support team directly at supoort@nomadinternet.com with the email address associated with your account and any reference numbers related to your refund request so we can investigate further.

Thank you for bringing this to our attention. We appreciate the opportunity to look into this and work toward a resolution.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Worst customer service ever

Worst customer service ever. After Signing up for no upfront cost free trial, and waiting couple weeks I contact Customer Service and they said they needed a deposit for the modem so I gave them the deposit waited another two weeks and nothing and still nothing and they haven’t gave back my deposit or the money I paid for shipping for something that never shipped. They said they refunded me but my bank says no they have not.

4. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. Waiting weeks for equipment that never shipped, being asked for a deposit after signing up, and then not receiving a confirmed refund is certainly not the experience we want for our customers.

In some cases, deposits and shipping charges may be refunded once an order is canceled or unable to be fulfilled; however, refund timelines can vary depending on the payment processor and banking institution. That said, we recognize how concerning it is to be told a refund was issued when it has not yet appeared in your account, and we apologize for the lack of clarity and communication.

We would like the opportunity to review your order and refund status to confirm whether the refund was successfully processed and to ensure any remaining balances are resolved. Please contact our support team directly at supoort@nomadinternet.com with the email address used to place the order and any related transaction details so we can investigate further.

Thank you for bringing this to our attention. We appreciate the opportunity to look into this and address your concerns.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Too bad there is no ZERO rating as…

Too bad there is no ZERO rating as they would get it. Twice they left me without service for 3 weeks blaming Verizon this last time and software the last time. Their customer service is a ZERO and their internet service is worse. It was really bad or I would have never written this review. Beware!

1. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and understand how unacceptable it is to be without service for an extended period of time. Being without internet for weeks, regardless of the cause, is understandably frustrating and not the experience we want for our customers.

While service interruptions can occasionally occur due to carrier-level network issues or software-related updates, we recognize that prolonged outages and the lack of satisfactory support are not acceptable. Your feedback regarding both service reliability and customer support has been noted.

We would like the opportunity to review your account history, confirm what occurred during these outages, and determine whether any follow-up action is needed. Please contact our support team directly at supoort@nomadinternet.com with the email address associated with your account so we can investigate further.
Thank you for sharing your feedback. We appreciate the opportunity to address your concerns.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

THEIR CUSTOMER SERVICE SUCKS BAD!!


Description of complaint:
I'm beyond pissed! So, Jan, 2025(maybe February), I saw nomad through search and signed up monthly wifi service with them.
From day one of receiving the modem from them, I’ve had the worst service in my 54 years!
IT WASNT EVEN ACTIVATED ON THEIR
END&said they had to “swipe my lines”. 3 days later it's fixed, so I thought. Upon signing back on with the username and password, on the back of the modem, I get a message that says the username AND password you entered is incorrect! So I call them again, in which, again, they claim they have to swipe my lines, that it was an error on their end! YOU THINK?!? So I missed a month of using it from start! I've been fighting with them before my 14 day trial was up, emailing them, to please send me my refund and the return process link to return their equipment. Course you never get an actual person, but maybe 1% out of 100%! NO JOKE EITHER! JUST NOW, in July, last month, I FINALLY GET THE RETURN PROCESS LINK! SIX DANG PATHETIC MONTHS AFTER TGE FACT! All along, from day one, they send me disconnect messages, when my bill was already paid. In Feb,2025, I asked for a 6mo pause, as this allowed,&without being charged. I had 2 modems, one was paused for 6 months per the agent by text. Yet I got charged for 6 months of one modem
paused!! Now they don’t want to refund the amount I’m owed! I cancelled service and
got the shipping labels to return their stuff in July and emailed them proof! Yet they NOW, have sent me a late past due message, in which I yet again tell them I owe them nothing! I then get a your account has been disconnected and “we will charge you $600 for equipment, $20 reactivation fee&threatening to put bad marks on my credit report, as well as take legal action, in which I’m responsible for all fines and court costs! FOR WHAT? And TO THREATEN THEIR CUSTOMERS NO LESS! Pathetic disrespectful greedy degenerates! So for those just signing up and gloating about how good they are(which is why the one star), as I had good reviews of them at first, as well, until crappy spotty connection that would work and then not work, and can’t get an actual human to respond to you 6 MONTHS LATER AND AFTER THE FACT, just wait, they’ll soon ignore you&your messages will also be ignored. You can’t call them or chat&won’t even reply to you from the time you contacted them to 3 months after the fact! Let it be known that it will take them 3 hours to fix ONE LITTLE PROBLEM! THEN GET DISCONNECTED, as well, while on hold, and have to start all over! It is seriously not your effort and headaches, eventually, after choosing Nomad Internet! Nor your time or money!

8. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

If I could give it zero stars I would

If I could give it zero stars I would. This company has the absolute worst customer service of any business I've dealt with in the past 45 years. We have been without service for 4 days and they are giving us the run around. When it works it works good but we have many blips and slow times. Also they owe us money for a service we had cancelled and they never paid us. I would NEVER recommend this company to anyone!

9. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Nomadinternet-Logo

Antwort von Nomadinternet

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it is to be without service, receive inconsistent communication, and have unresolved billing issues. This is not the level of service we strive to provide, and we appreciate you taking the time to share your concerns.

While service interruptions and performance fluctuations can occur due to network or carrier-level factors, being without service for several days and feeling “given the runaround” is not acceptable. We also understand how concerning it is to have an outstanding refund for a canceled service, and we would like the opportunity to review this matter further.

Please contact our support team directly at supoort@nomadinternet.com with the email address associated with your account so we can investigate the service issue and review the status of any pending refund. Our goal is to provide clarity and work toward a resolution.

Thank you for your feedback. We appreciate the opportunity to address your concerns.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Misleading and over billed

I loved the internet service while traveling. The plan sounded great and affordable especially the ability to pause your service at anytime. I was supposed to be charged 20 dollars because my plan was paused until my next trip. Instead my account was debited $149. I contacted customer support, they verified the overcharge was their fault but refuse to refund me the overcharge. Instead, they added the overcharge as a credit to my account. I don't want a credit on my account, I just want the refund. Had it been an overcharge of 10 or 20 bucks, sure let it sit as a credit. But 149 dollars.. money doesn't grow on trees. You took the incorrect amount from my account now give it back. Simple.

1. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Next to non exsistent support, Wont stop billing

Next to non exsistent support. Cancelling is a nightmare, weeks of back and forths with support with no help, always get told "a task has been created for the cancellation department they will email you" after hours of talking. Never recieve emails. They refuse to stop billing and charging you well past when they should.

28. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Run don't walk away from this company

They should have the option for no stars, because they deserve way less stars than this.. Run don't walk away from this company.. We've cancelled our service with them, now they want payment even though we cancelled services with them, they didn't want to let us cancel it, they were basically holding us hostage, we've found a much better company Ring planet Internet they have better plans, better customer service, better service, and etc. I'm bringing BBB into this issue and let them handle it, you guys aren't getting anymore money from us!!!

17. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Complete scam

Took my money now. They won't respond to me. Every time I call the phone number to return the unit it says nobody in their support team is available. I tried doing their live chat. They either send me a link that doesn't work or they just stop answering me when I ask for a refund? They have a 14-day trial and I literally was trying to return it the same day because it just would not work in my area

12. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr