Sandersons UK Estate Agents Bewertungen 

36
•
TrustScore 3.5 von 5

3,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have been a rental customer with Sandersons Canterbury, for over six years now. I can honestly say that during this time, they have offered first class property management and letting agent service.... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

So refreshing to find such a professional, considerate and caring estate agent. From the very first phone call, with John at the Wells branch, through the whole process so far, majority of the time... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beware! Stay far far away from Sandersons in Kent as a student letting a company. They will lure you in with "discounts" and then after tying you into a contract, they will bombard you with hidden pay... Mehr ansehen

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Sanderson’s Canterbury ….. never ever use them . They just want to keep dropping the price to get a quick sale . They were absolutely awful and in the end we ran a couple of mystery calls only to be... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Immobilienmakler
  2. auch in
  3. Hausverwaltungsunternehmen
  4. Immobilienagentur

Vom Unternehmen geschrieben

Sandersons UK is a name synonymous with proactive professionalism and integrity. Our focus is to bring added value at every step. We have traded over 4 decades and have built our reputation on consistently providing the very best in customer service. Operating throughout Kent & Somerset with branches in Ashford, Canterbury, Maidstone and Wells, our in-depth local knowledge ensures we provide you with the best advice.


Kontaktinformationen

3,5

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

36 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 25 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,5

Alle Bewertungen

(36)

13 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My business was not valued

Unfortunately, my experience left me feeling that I was not valued as a customer by the Wells branch. Throughout my dealings with Sandersons, there appeared to be a lack of proactive sales strategy and a limited ability to adapt when the property failed to generate an offer, despite 18 viewings. More disappointingly, however, was the apparent lack of willingness to understand and take accountability for my concerns. I was ultimately left with the impression that protecting the company’s position was given greater priority than delivering a high standard of service and maintaining a positive customer relationship. I would not recommend.

25. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have been a rental customer with…

I have been a rental customer with Sandersons Canterbury, for over six years now. I can honestly say that during this time, they have offered first class property management and letting agent service. Donna and the team are extremely approachable and professional. Any query, or request has always been dealt with super quickly.

19. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thank you Anthony

Big thank you to Anthony for going above and beyond his duty to secure a property for my son and daughter in law.
Really appreciate his patience and kindness for making this happen
Would recommend Sandersons Estate Agents for anyone who wants that extra personal service .

1. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A rare balance of professionalism, whilst feeling as though your best mate is taking care of your sale

So refreshing to find such a professional, considerate and caring estate agent.
From the very first phone call, with John at the Wells branch, through the whole process so far, majority of the time with Kirsten, has felt very comfortable and that we’ve been in extremely safe hands. It seems there is a real skill at Sandersons in matching potential buyers to our home that we’ve cherished for 10 years.

28. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

How Can a Leaseholder Be Left Without Any Way to Communicate?

My experience with Sandersons UK has been extremely disappointing.

Over a prolonged period, I have found it increasingly difficult to communicate with the company. In my experience, emails have not received substantive responses, issues raised through the property portal have not been properly addressed, and correspondence sent by Special Delivery has resulted only in acknowledgements or no meaningful response. Attempts to resolve matters by telephone have also failed to provide any effective resolution.

As a leaseholder, I find it deeply concerning that I have been left without what I consider to be any effective means of communicating with my managing agent, particularly when matters affecting the management of my home and the governance of the residents' management company remain ongoing, including proposals to amend the Articles of Association.

This is particularly worrying because, if an emergency or urgent maintenance issue affecting my property or the communal areas were to arise, especially outside normal office hours, I do not know how I would be able to report it or obtain assistance. That is not a position that any leaseholder should reasonably find themselves in.

I referred my complaint to The Property Ombudsman (TPO). However, my understanding is that TPO did not investigate the merits of my complaint and made no findings on the issues I raised because it considered that they fell outside its remit. I remain in correspondence regarding that decision, as I struggle to understand how concerns about being left without any effective means of communicating with a managing agent fall outside the scope of an ombudsman scheme for property management.

I also have an ongoing complaint before The Property Institute (TPI) concerning professional conduct, and I await the outcome of that review.

Good property management depends on openness, transparency and effective communication with leaseholders. Unfortunately, that has not been my experience.

28. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent from the start

Sandersons were excellent from the beginning.
Property particulars were accurate with superb photos.
As I was selling an age restricted flat it was not the easiest property to market.
However, they went the extra mile and I had several viewings, which resulted in a sale at a very acceptable price😊
Would particularly like to thank Antonia and Louise who both kept in contact regularly and updated me as things progressed.
Moving is always stressful but Sandersons certainly did their best to try to make the process as smooth as possible, many thanks.
Have already recommended them to neighbour.

21. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Wells branch

Wells branch, Pretentious, snobbish and discriminatory.
After booking a valuation the previous day, a representative called me 2 hours before the appointment time to explain that the fees would be a minimum of £4000+vat plus £300 for marketing. Clearly didn't want to sell my property as we are on the lower value side(despite selling my neighbouring property), These people have completely forgotten that we are the customers and without us they would not have a business.

2. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Dreadful

Sanderson’s Canterbury ….. never ever use them .
They just want to keep dropping the price to get a quick sale . They were absolutely awful and in the end we ran a couple of mystery calls only to be left flabbergasted at their derogatory negative manor to our mystery caller. Please think. Carefully before using them .

23. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sandersons UK Estate Agents-Logo

Antwort von Sandersons UK Estate Agents

Hello Lisa, we are disappointed that you have felt the need to leave a bad review after doing all we can to help you secure a sale.

Our advice around the pricing strategy at the start, considered that you hadn't agreed a sale with 3 previous agents using higher asking prices and there was a lack of comparable evidence to provide any certainty a higher price could be achieved. Our marketing strategy led to 23 viewings, multiple offers and although we don’t recall asking you to drop the marketing price, we would have said it would be wise to consider the offers more, even though they weren’t as high as you were hoping. There was a consistency of where offers were coming in and where we were able to negotiate them to.

We’ve had conversations about your mystery shop and you were still keen to continue to work with us. We were marketing your property for 9 months and have been in regular contact with you during that time. As you know, we do not tie our customers into fixed term agreements like a lot of agents and you could have withdrawn your property from us at any time if you felt we weren’t representing your best interests.

Taking everything into account we felt it was better to end our relationship rather than increase the marketing price to a level that we believe will be detrimental to generating interest, viewings and offers but we still wish you all the best with your next agent.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I appreciate them now

First property I rented was through this agent. They used an online form to report issues and responded quickly. Unfortunately I had to leave that property but wish I could have taken this agent with me to the next one. So miserable with current agent and truly appreciate the professionalism and quality service I had before, now that I see how bad it can be with other so called market leaders. Ah well. If I move again, hopefully it will be to my own property, or I will be back with Sandersons.

1. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent Canterbury Estate Agents

It was a long arduous sale, two buyers pulled out and the third time we had a ‘I want 3% off’ just before exchange.
That said Charlotte in the progressions team kept me Informed at every turn offering sound advice and kept pushing the buyer and both sets of solicitors until completion.
I have used Sandersons before and I will use them again, my experience of the Canterbury office from marketing to sale has been positive all the way.

29. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unprofessional and poor customer service

Specifically aimed at the Ashford branch only. Given your ethos of professionalism and customer service you have totally failed. This company are disingenuous and hide behind emails rather than have a straightforward and honest discussion on telephone. In all my life dealing with buying and selling properties I’ve not come across a worse company to deal with hence taking the time to post a review.

7. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Luxating Patellas - Yorkshire Terrier

Our 6 year old small Yorkshire Terrier, Rosa, had surgery 9 weeks ago for luxating patellas in both legs. The skill of the orthopedic surgeon and the after care has been second to none. She had her final x-ray last week and the results were excellent. She is now out of cage rest and is very happy, bouncy and ready to get on with life. We are extremely grateful to the surgeon, Stuart, to Richard and to all the nurses and vets who have taken the very best care of Rosa and us!! Thank you all from the bottom of our hearts

21. Jänner 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sales side very good

Sales side very good. Once passed over to the Progression Team it all ends rather messy I am afraid.

Had a cash buyer who had been checked to be so. Turned out they wasn't. Waited far too long for information, feedback, phone calls. I did ask for the property to be re-marketed when I smelt a fish a month ago but nobody helped me out. For £5000 I would drive from Southampton to Glasgow in a day and sleep in my car if I had to. Sadly, Sandersons Progression Team do not have the same work ethic. Get rid of everyone in the renamed Regression Team, there is NO point in having them. As much use as a Chocolate Fireman.

28. Februar 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thermal blinds

Although there were minor delays in fully completing the fitting of blinds in the extension, Craig Knowles kept us well informed which mitigated the waiting time. He completed the job professionally and took time to demonstrate and explain the correct operation of the controls. We were very pleased with his excellent work and friendly yet professional manner. The duet blinds have proved their excellent thermal capacity in this very cold weather.

25. Jänner 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Problem with Pebble.

Had a problem with the pebble for the blind in my study. James came when he said he would and sorted it out very quickly. An asset to the Company and its customers.

12. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Problems resolved under guarantee

Although I have had several problems with the blinds I purchases from Sandersons they have finally resolved all of them when Alan Robinson arrived with the replacement blinds for my bathrooms yesterday. Alan has been consistently on to the case helping to resolve them and at all times has been efficient, polite and helpful.

13. Jänner 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Neil is a great ambassador and a professional.

The service from Head Office is disappointing recently but Neil Pennell restores my faith in the company. He is reliable, does what he says he will [unlike Head Office customer service] and gives an excellent service in a friendly and very professional manner. Sandersons should hold on to this chap as he is a great ambassador for your firm which does supply wonderful blinds but has a useless Customer service team in Head Office.

31. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr