TSS Bewertungen 

51
•
TrustScore 1.5 von 5

1,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely horrible!! Ordered king bedding flat sheet. Got one of each pillow cases and had to buy more due to them not matching. Absolutely horrible cheap quality!!! Does not match the luxurious fe... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible quality bedding. Thin and see-through.Different colour from what was advertised on their website. One pillowcase was delivered instead of two as promised. Sheets were shoved into a plastic b... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Order took 2 months to arrive, after having sent multiple emails querying its whereabouts. Upon arrival, the Maisie Bedding Set in Cherry was extremely poor quality, with terrible stitching, loose th... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company needs to be shut down. Complete over priced scammers advertising as cotton when the worst poly you could come across. $300 a set they have made for $10 In China.

Unternehmensdetails

Vom Unternehmen geschrieben

Australian-owned homewares brand built around thoughtful design, everyday functionality, and accessible styling for modern homes. We work with a trusted international network of manufacturing and logistics partners to produce and fulfil our collections. This model allows us to offer a wider product range, competitive pricing, and worldwide delivery. Our team is based in Australia and manages customer service, brand operations, and quality control processes locally. Orders are shipped globally, with free shipping available on eligible orders over $150 AUD. We specialise in curated home essentials including bedding, soft furnishings, tableware, and décor pieces designed to suit relaxed, contemporary interiors. Our approach focuses on clean aesthetics, versatile colour palettes, and practical everyday use. As a growing online brand, we are continuously improving our systems, fulfilment timelines, and customer experience. We actively review feedback across all platforms and use it to refine our processes and communication. Transparency matters to us, and we believe honest feedback helps shape a better business. If you ever need assistance with an order, delivery, or product enquiry, our support team is available to help and aims to respond within 48 hours.


Kontaktinformationen

1,5

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

51 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 71 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Braucht meist mehr als 1 Monat zum Antworten

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1,5

Alle Bewertungen

(51)

47 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely poor quality

Extremely poor quality. Definitely not the thread count promised on the website. Don't waste your money

19. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Emma,

Leo from Customer Support here.

I’m sorry again that your order did not meet the standard you expected. After reviewing this with our team, a full refund was arranged for your order as we agreed the quality was not up to the standard we aim to provide.

We understand how disappointing it is to receive bedding that does not feel as described, and we appreciate you raising this with us directly at the time.

We are now improving our quality control process, including moving our Australian logistics to within Australia, so we can have better oversight over the products being dispatched.

I’m sorry again that we let you down here.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely disgusting

This company doesn’t even deserve one star. Absolutely disgusting customer service. Almost uncontactable. Ship from China, yet claim to be an Australian company. Their tracking links barely work or update and they say the product is out for delivery and it doesn’t get delivered. Terrible communication. And such a scam. After seeing all these reviews now, I wish I’d done my research. I will be reporting to the ACCC.

18. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Remy,

Leo from Customer Support here.

I’m really sorry this was your experience. Waiting for an order, receiving poor tracking updates and feeling unable to get a clear answer from our team is extremely frustrating, and I understand why this left you disappointed.

I also want to gently clarify that The Simple Society is a South Australian-owned business. We have previously relied on international logistics for our Australian customers, which we acknowledge has caused delays, unclear tracking and a level of service that has not been good enough.

We are now partway through relocating all Australian and New Zealand fulfilment to be operated from within Australia. This will give us much better control over dispatch, delivery updates and the ability to provide a better overall customer experience.

I’m genuinely sorry your order was affected by these issues. If this has not already been resolved, please email support@thesimplesocietyshop.com with your order number and reference this review so I can review it directly for you.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

If I could give zero stars I would…

I wish i read the reviews before purchasing!

This company is a total scam! They charge premium prices to then ship you poor quality products that look nothing like their site and come direct from a factory in china! Basically temu but pretending not to be!

I waited nearly 3 weeks for my order, to then have it arrive and look nothing like the pictures colours were wrong and quality awful, it looked nothing like what i paid for!

Contacted them to ask to return and they only offered store credit even after I explained the item doesn’t match what i order - they then admitted they take pictures from a distance and in different lighting basically admitting they are misleading people and still will not offer a refund. A store credit is all I am offered yet why would I want some other cheap crap from their site??? The item is stripe on one side and pink on the other, but the pink of the stripe is different to the pink on the back. So wrong!

Their customer service is a joke, the whole set up is a scam and I will be reporting it. How they can not offer refunds when items don’t match the description is beyond me. Appears this is a common experience for all shoppers which is so disappointing to see.

TSS I welcome your response here for everyone to see - order #8993 would love to have you explain why you are standing behind you misleading photos and want to keep people so unhappy. Perhaps if you offered a refund you wouldn’t have all these awful reviews??

2. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Armene,

Leo from Customer Support here.

I’m sorry this was your experience. We understand how disappointing it is to receive an order that does not look or feel as expected, especially after waiting several weeks for it to arrive.

After reviewing your order, we accepted that the colour difference between the duvet cover and sheet was not correct on our end, and your order was fully refunded. We do offer refunds in the appropriate circumstances, and this was one of those cases.

The Simple Society is a South Australian-owned business. We have previously used our international supplier and logistics network to fulfil orders, which we acknowledge has caused delays and quality control issues that we are now actively addressing. We are moving our Australian and New Zealand fulfilment to be operated from within Australia so we can have stronger oversight across dispatch, product checks and the overall customer experience.

Regarding product imagery, colour can appear differently depending on natural light, artificial light, camera settings and screen display. However, in your case, we agreed the difference was not acceptable, which is why the refund was processed.

On behalf of the entire team here at The Simple Society, I apologise that we let you down here.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid at all costs

Worst business I have ever had the misfortune to deal with. Order was incorrect, full order took another 3 weeks, then item did not match photograph on website. At every turn their 'customer service' was slow, offered nothing but roadblocks. 11 weeks since purchase and I'm extremely dissatisfied. Refuse to comply with Australian Consumer Law obligations. Have no moral compass.

8. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Mark,

Leo from Customer Support here.

I’m really sorry this was your experience. Waiting this long, receiving an order that you felt was incorrect, and then feeling like our support process created more roadblocks is not good enough.

We understand our obligations to customers, and where an item is incorrect, faulty, or materially different from what was ordered, it should be reviewed properly and resolved in line with those obligations.

We have previously relied on international fulfilment and logistics, which we acknowledge has caused delays, unclear tracking and quality control issues that have impacted customers. We are now relocating our Australian and New Zealand fulfilment to be operated from within Australia so we can have much better oversight across dispatch, product checks and customer support.

I’m sorry again that we let you down here. If this has not already been resolved, please email support@thesimplesocietyshop.com with your order number and reference this review so our team can review it properly.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolute avoid- SCAM

Absolute avoid. Biggest scam artists.

This company is selling products that are identical to items on Temu for a fraction of the price, using the same images and descriptions, while presenting themselves as a legitimate retailer. It’s a drop-shipping operation with massive markups, and this is not made clear at checkout.

When I realised this and contacted them before the item was shipped, they refused to cancel the order or issue a refund, repeatedly hiding behind “policy.” They effectively do not offer refunds (only a store credit) unless you accept delivery from an overseas supplier and then jump through a returns process.

Any so-called “disclosure” about international suppliers is buried in FAQs and policy pages, not clearly presented when you’re actually paying. That’s misleading, plain and simple. Had this been transparent upfront, I would never have purchased.

I’ve now had to escalate the matter through my bank and have also been in contact with the ACCC regarding their conduct.

Do your research before buying. This is not the business it appears to be.

1. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Deanna,

Leo from Customer Support here.

I’m genuinely sorry this experience left you feeling this way. I can see your concerns were about our fulfilment model, the cancellation and our refund process.

The Simple Society is a South Australian-owned small business. We have previously fulfilled orders through our international supplier and logistics network, which was intended to help us offer a wider range and manage shipping costs. However, we fully acknowledge this has caused delays, confusion and not enough control over the customer experience.

We also understand your point about transparency. While our international fulfilment information has been included in our website and policies, we recognise that customers expect this to be clearer earlier in the purchase journey. This is part of what we are actively improving.

We are now relocating our Australian and New Zealand fulfilment to be operated from within Australia, so future orders can be dispatched locally with stronger oversight, clearer tracking and better quality control.

Regarding refunds, our returns policy generally offers store credit for change-of-mind returns, however faulty, incorrect or materially misdescribed items are reviewed differently and handled in line with our customer obligations.

I’m sorry again that your experience with us caused this level of frustration. If any part of this remains unresolved, please email support@thesimplesocietyshop.com with your order number and reference this review so our team can review it properly.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Quality Not As Described

Order was left in the street, unfortunately I recovered it because I would have had a better chance of getting my money back if I just let it get stolen. Quality was terrible, advised we tried to wash it to fix it and contacted them to say we were unhappy. They advised I could return for a store credit - I advised this wouldn't fix the quality issue. They dropped their offer to $25 and when I advised them I would escalate externally they said they wouldn't help me anymore. They use AI to respond to emails and have clearly given up trying to fix the issues that people are sharing online and are feeling overwhelmed. I advised them I worked in customer escalations management and was happy to work with them towards a fair resolution and they just didn't care. I will be escalating this further across various channels and welcome others to reach out to me to work collaboratively on a favourable response.

20. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Sara,

Leo from Customer Support here.

I apologise this was your experience with The Simple Society. Receiving an order that did not feel as described, having delivery issues, and then feeling like our support team was giving unclear or generic responses is not good enough.

We also acknowledge that our previous customer service process did not handle situations like this with the care, clarity or urgency customers deserved. You were clearly trying to work with us toward a fair resolution, and I’m sorry we let you down during that interaction.

Since then, we have invested in fixing the operational issues behind these experiences. This includes moving our Australian fulfilment to be operated from within Australia and expanding our Customer Support team so customer concerns are reviewed more clearly and followed through properly.

We genuinely appreciate the patience you showed at the time, and I’m sorry again that your experience with us fell so far short of the standard we want to provide.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don’t buy from this company

Still waiting for my bedding. They claim to be an Australian company and the product has taken over 3 weeks. It’s been shipped and I’m guessing sourced from China I bet they are selling for a 60% profit. You could probably get the same product from Temu 1/4 the price.

23. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Sarah,

Leo from Customer Support here.

I’m really sorry for the delay with your bedding order and for the frustration this caused. Waiting three weeks without feeling properly informed is not the experience any customers should receive.

I also want to gently clarify that The Simple Society is a real Australian-owned business. We have previously used our international supplier and logistics network to fulfil Australian orders, which we acknowledge has caused longer delivery times and less visibility than customers should expect.

We are now in the process of relocating our Australian and New Zealand fulfilment to be operated from within Australia, so future orders can be dispatched locally with clearer tracking and a much better customer experience.

I’m sorry your order was affected by this, and I understand why it left you disappointed.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

RED FLAGS EVERYWHERE! DO NOT BUY

I purchased a table lamp from The Simple Society. The product I received was shockingly different to the image online for the lamp I thought I was getting. The colour of the lamp was described as "Lime" but the lamp I received was plainly yellow. The lamp also came with a Chinese wall plug! When I emailed the customer service team to ask for a full refund as the product did not match the description on the website, I was gaslit and told that the lamp was the correct colour. On the wall plug side, I was told that the lamp was intended to be USB powered, however this was not mentioned ANYWHERE in the product description (and I do have screenshots of this in case they try to be sneaky and update the product listing after the fact) and the fact that a Chinese wall plug came with the lamp was not mentioned at all. I have been refused my legal entitlement to a refund but will be pursuing what I am rightfully entitled to. They will not stop me and I will not back down.

23. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Cate,

I apologise that our response made you feel dismissed. You should not have felt that your concerns about the colour, product details or suitability of the lamp were being brushed aside. That is not the standard of support we want to provide.

Product colour can sometimes vary slightly depending on lighting, photography and screen display, but where a customer feels the item received is clearly different from what was advertised, that needs to be taken seriously and reviewed properly.

We also acknowledge that our previous fulfilment and quality control processes did not always give us the oversight we needed before items were dispatched. We are now moving our Australian and New Zealand logistics to be operated from within Australia so we can improve product checks, dispatch accuracy and the overall customer experience.

I’m genuinely sorry again that this left you feeling unheard and let down.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

False advertising. Do not buy from here!!

The product received differs materially from how it was advertised. The item was marketed with bows evenly covering the duvet, however the product received only has bows covering a small portion, with no disclosure that this would be the case for king size.
I contacted the merchant multiple times and provided photos. They have refused a refund and will only offer store credit. Since they are refusing to help me and under the Australian Consumer Law I am entitled to a FULL refund I have had no choice but to take it further and lodge complaints. Very disappointing.

20. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Indie,

’m sorry that the quilt cover you received did not match what you reasonably expected from the product images. We have reviewed our product imagery, descriptions and size-specific details more carefully so customers can make an informed decision before ordering.

We are also improving how these cases are handled by our support team, particularly where a customer is raising concerns that an item is materially different from what was advertised.

I’m sorry this left you feeling dismissed and disappointed. That is not the experience we want to provide.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

BUYER BEWARE

The items sold by this company are sourced through cheap overseas companies like TEMU and Shein. This can be EASILY figured out by doing a google image search with the images on their website. Cheap items sold for over triple the price and then refuses to refund when customers receive the items and realise the scam.

20. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Jodi,

I’m sorry this experience led you to feel this way. We understand that seeing similar products online, combined with a long delivery time and a return experience you were unhappy with, would be incredibly frustrating.

I do want to respectfully clarify that The Simple Society is an Australian-owned business. The issue has been our previous reliance on international fulfilment and logistics, which we acknowledge has caused delays, confusion and not enough control over the customer experience.

We are actively changing this now. Our Australian and New Zealand logistics are being moved to operate from within Australia, so we can improve dispatch times, quality control, tracking updates and support outcomes.

We also do not want any customer to feel ignored or refused help when they raise a genuine concern. Refunds and returns should always be reviewed properly based on the specific circumstances of the order.

I’m sorry your experience with us fell short, and we appreciate the feedback as we work through these operational changes.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I purchased from the Simple Society in…

I purchased from the Simple Society in December and still waiting. They claim to be an Adelaide company. Yea right when your products come from china. Also apparently offer refunds to some yet I was told I can only get store credit. Stick your store credit Im not interested. I also tried to cancel countless times but took a third party to get involved before I even got a reply 2 weeks later. Week 3 still nothing now apparently in transit. I so wish I read reviews before buying. I'd rather burn the item that buy again which is all you offer with your ridiculous store credit.

7. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Michelle,

On behalf of The Simple Society team, i apologise your order took so long and that you were left without clear answers while waiting. That is a deeply frustrating experience, especially when you had already reached out for help.

The Simple Society is an Adelaide-based, Australian-owned and operated business. We do understand, though, that this may have created an expectation that every order was also dispatched from Adelaide, and we should have made our previous fulfilment process clearer earlier in the customer journey.

We have previously used international logistics for some Australian orders, which has caused delays and confusion that we are now actively fixing. We have since updated our website to make this clearer, and we are relocating our Australian and New Zealand operations so orders will be stored and dispatched from within Australia moving forward.

I’m also sorry that our support response around your refund request and store credit did not feel helpful. We are expanding our Customer Support team and improving how these cases are reviewed so customers receive clearer, fairer outcomes.

I’m sorry again that we let you down here.

Leo
The Simple Society - Customer Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This appears to be a scam website

UPDATE: at the same time The Simple Society responded to this review advising they've offered a refund - they emailed me and said no refunds can be offered. What a joke company!

This appears to be a scam website. Unfortunately, without checking reviews first, I was taken in by their aesthetic Instagram and website imagery and purchased a bedding set in December. While the delivery took a long time, I initially attributed this to the busy holiday period. When the order finally arrived, the sheets were poorly packaged, completely different from what was advertised, and made from a cheap, synthetic fabric. After weeks of back-and-forth with The Simple Society and repeated refusals to provide a refund, I received an email suggesting that colour perception is tricky, and that if I looked more closely at their website images, the discrepancy would make sense. Conveniently, those images had been changed after my complaint. Unfortunately for The Simple Society, I had already taken screenshots of the original photos from both their website and Instagram, and it is clear the imagery has been altered. This is an extremely brazen and misleading practice. I have reported the matter to the ACCC and am awaiting their response. A hard lesson in the importance of doing proper research before purchasing.

16. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’re genuinely sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback. We want to clarify a few important points for transparency.

The product imagery for this item was updated last week after we identified lighting inconsistencies that affected how the colour appeared on screen. Your order was placed prior to this update, and we acknowledge that this may have contributed to confusion around colour expectations.

Following your communication with our support team, a full refund was already approved and processed, and this matter has now been resolved on our end.

We are an Australian-owned business and are transparent about our fulfilment model and delivery timeframes on our website. We do not misrepresent our products, and any image updates are made to improve accuracy, not to mislead customers.

We understand your frustration and regret that this experience did not meet expectations. Feedback like this is taken seriously and is actively used to improve our processes and product presentation going forward.

If you require any further assistance, our support team remains available to help.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ordered on December 1st Still no products

DO NOT BUY!!!!

Ordered on December 1st - Still nothing

I have emailed them a million times to see where it is. I then asked to cancel the order and get a refund. The response has been the same generic reply, "we are sorry for this. Your order is being looked into. Thank you for your patience"

I have now fully run out of patience - and will be reporting them!

For an "Australian Business" (which it's clearly not) is not good enough!

DO NOT BUY from them!!!

1. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’re sorry to hear you’re feeling frustrated. Unfortunately, your review does not include a name or order number, which means we’re unable to locate or investigate your order at this time.

Our processing and delivery timeframes are clearly outlined on our website prior to checkout, and we remain transparent about how our fulfilment operates. If there has been a delay beyond the estimated timeframe, our support team is always available to assist with tracking or resolving the issue.

We are an Australian-owned business, with our operations and customer support based locally. We also work with international manufacturing and logistics partners, which is standard practice across many online retailers and is openly stated on our website.

Please contact our team directly with your order details so we can locate your order and assist you promptly.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely rubbish company

Three weeks now, still no products! Assured me it was in hands of the courier, still yet to recieve anything. Avoid dealing with this company, absolute scammers

EDIT - review did not get approved straight away, there was a delay in approval on trust pilot. And I have not got any notification that item was out of stock, just an assurance from you it was in the hands of the courier (which obviously it wasn't). It only got refunded when I cancelled it via after pay. But nice try..

17. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi Katie,

This review was submitted after your order had already been cancelled and fully refunded, following our notification that the item was temporarily out of stock.

If there are any remaining concerns or unresolved issues, please let us know and our team will be happy to assist further.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor quality rubbish

Poor quality, drop shipped rubbish. No refund offered. Took 1.5 months to arrive.

4. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’re sorry to hear you were unhappy with your purchase. We do not sell “drop shipped rubbish” and work with carefully selected international manufacturing and logistics partners to produce and fulfil our products. This fulfilment model and our delivery timeframes are transparently outlined on our website prior to checkout.

If you contacted our support team regarding quality concerns, we assess each case individually in line with our returns policy. If you believe your issue has not been resolved, please reach out with your order details so we can review this properly.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not purchase…👎👎👎

Purchased a quilt cover for my daughter for Xmas was damaged/faulty and very poor quality they are not responding to my emails do not purchase from this company
Edit 15/1/26 @thesimplesociety totally stuffed me around items arrived damaged/faulty as per their refund policy should give refund when damaged/faulty. Take forever to respond and dragged it out for weeks luckily I was able to get a refund through payment method 👎
My response to @thesimplesociety
You offered replacement didn’t happen then partial refund? No it’s a set then offered store credit? No Thankyou don’t wish to purchase anything from you as the overall quality was so poor. Considering the item was faulty/damaged I should have got a refund without having to constantly contact you…Went through payment method that’s how I ended up getting refund…also you didn’t respond to my emails you only contacted when I posted on you socials

6. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’d like to clarify this for transparency. Our team was in contact with you multiple times regarding your case and provided updates throughout the process. Once the fault was confirmed, your refund was issued in line with our returns policy.

We understand delays can be frustrating and regret that this experience felt drawn out. We continuously work to improve response times and resolution processes to provide a better customer experience.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Overpriced & Slow Shipping

Im annoyed that I didn’t read reviews of this brand before buying a lamp from there. It took 4 weeks to come and in that time no one from customer service replied to my enquiries. Even when I looked up reviews for the shipping service “iMile” they also had shocking reviews. The lamp cost $155 and after googling the product further, you can get the exact same thing from Temu for around $30. The Simple Society make themselves look like they’re a really high-end brand and locally sourced (South Australia) however I think it’s all a front and they’re actually selling really cheap, poorly made items for quadruple the price it’s worth. Don’t fall for it. If you see any cute looking Instagram/ Google ads for their products, walk the other way!

30. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’re sorry to hear this experience left you feeling disappointed. We want to clarify a few points for transparency.

Our processing and delivery timeframes are clearly displayed at checkout and within our shipping policy prior to purchase. International courier partners such as iMile are used to service specific delivery regions based on speed and cost efficiency, and while we monitor carrier performance closely, final-mile delivery is handled by third-party networks outside of our direct control.

Regarding product pricing, many large online marketplaces and wholesalers offer visually similar products across different platforms. This is common across the global homewares industry. Our pricing reflects our curation process, quality checks, packaging standards, customer support, Australian-based operations, tax obligations, and logistics coordination. We do not claim to be locally manufactured, and we are transparent about working with international production partners.

We aim to position ourselves as a curated homewares brand rather than a mass marketplace reseller, and we understand that value perception can differ from customer to customer. Your feedback is noted and will be used to improve both communication and service experience moving forward.

If you would like our team to review your order or provide further assistance, please feel free to contact us directly.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DO NOT ORDER WITH THIS COMPANY

DO NOT ORDER WITH THIS COMPANY. I placed an order 3 weeks ago apparently Australian based. Each time I chase I get a response “we will check why it’s taking so long”. 2 days before Xmas and my $150 for our daughter’s Xmas gift has been taken by disgusting scammers. 😡🤬🤬

23. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’d like to clarify this as the information in this review does not align with our records. Your order was marked as delivered on 6 December, well prior to Christmas.

We are transparent about working with international logistics partners and our estimated delivery timeframes are displayed on our website before checkout. We do not misrepresent our business model and are an Australian-owned company with local operations and customer support.

If there is any issue with your delivery or if something is missing or incorrect, please contact our support team with your order details so we can assist. We are not a scam business and are always happy to resolve genuine concerns.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible

My order took 4 weeks to arrive, I enquired a few times within that period asking why an item listed as in stock was taking so long and they told me it was with a courier but could not provide tracking. When it did arrive it was extremely poor quality, the care tags had been cut off and the queen size quilt cover does not fit a standard queen size quilt. I contacted the company asking for a refund and they refused, saying they could only offer an exchange or credit. Terrible experience, very deceptive. DO NOT BUY!

UPDATE: In response to the company reply, I have always had a queen sized bed and have bought numerous quilt covers from both luxury and budget brands and have never had one that didn’t fit a standard sized quilt. A standard Queen quilt is 210 cm x 210 cm. Your queen sized quilt cover is 200cm x 230cm. It is not even square. I don’t even know where I could purchase a quilt to fit that sized cover!

Furthermore the care labels had been removed when I received my order. The ACCC website states the following:
Clothing, textiles, furnishing, suede skins, leathers and furs must have adequate care labelling instructions attached to comply with the mandatory information
Therefore emailed washing instructions do not comply with Australian standards.

All attempts to obtain a refund have been refused. I have reported to ACCC and am seeking a refund through the bank.

7. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’d like to clarify several points raised in this review for transparency.

Tracking information is automatically issued via email once an order is dispatched. Our records show this was provided for your order. Care instructions for our bedding products are also sent digitally via email following purchase, which is why physical tags are not always attached.

All product sizing specifications are clearly listed on our website prior to checkout, and we encourage customers to review measurements carefully to ensure suitability. Each item is quality-checked prior to dispatch.

Regarding refunds, our policy is transparent and publicly available. Refunds are issued for verified faulty items. For change-of-mind returns, store credit or exchange is offered in line with Australian consumer law and our stated policy.

We understand delays and misunderstandings can be frustrating, and we are continually improving communication and fulfilment processes to provide a better customer experience. If there are any unresolved concerns, our support team remains available to assist.

— The Simple Society Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SCAM

This is such bad quality, extremely overpriced and all drop shipped from China. Do not buy. Thankfully they refunded my whole order. They look expensive and good quality but they are cheap and unuseable.

4. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
TSS-Logo

Antwort von TSS

Hi there,

We’re sorry to hear you were unhappy with the product quality. We do not operate as a scam business and are transparent about working with international manufacturing and logistics partners.

As noted, your order was fully refunded, which we processed in line with our returns policy. While value perception can differ between customers, we take quality feedback seriously and continuously review our suppliers and product standards.

If you have any further concerns, our team remains available to assist.

— The Simple Society Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr