Tudagrass Bewertungen 

540
•
TrustScore 4.5 von 5

4,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great business to deal with. Ordered on line and received clear information on our delivery timeline. Received further delivery information the day prior to delivery and a call from Piotr on the day w... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really impressed with TudaGrass. I’d previously ordered from another company and unfortunately had a terrible experience, so I decided to try TudaGrass instead as they had the same product. I was... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

This is word for word what I submitted to AMAZON which they rejected.Can anyone explain why. { excellent company, kept informed all along up till they were 15 mins away. Friendly service from all... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had no problem at all ordering online. A big selling point for me was free delivery; other companies wanted over £100. The order came on time and when I discovered some clips were missing they were... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Gartenbaufachhandel
  2. auch in
  3. Anbieter von Gartenhäusern
  4. Baustoffhandel
  5. Teppichgeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

At Tuda, we are a family-owned business with a passion for transforming outdoor spaces. We have established ourselves as a leading provider of artificial grass, composite decking and cladding. Our team of experienced professionals is dedicated to helping homeowners, businesses, and contractors create beautiful, functional, and low-maintenance outdoor spaces. Whether you are looking for a lush lawn, a comfortable outdoor living area, or a durable and stylish cladding solution, we have the products and expertise to help you achieve your goals.


Kontaktinformationen

4,6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

540 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 37 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,6

Alle Bewertungen

(540)

192 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent all round experience

This was my first experience of artificial grass so I was not sure what to expect. However, I was not disappointed. Delivery was prompt, the quality of the California 38mm grass was excellent and very realistic looking. Very satisfied and would recommend this company.

6. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great purchasing experience.

Great business to deal with. Ordered on line and received clear information on our delivery timeline. Received further delivery information the day prior to delivery and a call from Piotr on the day when he was close by. Piotr was also very helpful with the unloading and storage. Good quality decking and will definitely look to Tuda for further garden and landscaping products.

2. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really impressed with TudaGrass

Really impressed with TudaGrass. I’d previously ordered from another company and unfortunately had a terrible experience, so I decided to try TudaGrass instead as they had the same product.

I was really pleased with the service. I was called the day after ordering and told that the delivery driver would call before delivery. Everything was smooth, straightforward and professional from start to finish. I’d definitely recommend them and would happily use them again.

24. September 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great dual decking

Delivered on time and with good quality. One pack of screws have a square fitting along with a hex tool and cannot source a tool to fit them. The hex screws and clips were perfect and hold the decking securely.

25. August 2026
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dreadful customer service

Dreadful customer service. States on website between 3-5 days for shipping. Called up after 5 days to find out where order was only to be told it would be another 4 days as apparently Scotland is a remote location. Funny that as they had no issue when I paid £49.99 for next day delivery for the first part of the order which came next day to said remote location. Will never use Tudagrass again.

1. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Tudagrass-Logo

Antwort von Tudagrass

Hi David,

We're sorry that we were unable to deliver your order within the estimated time frame. However, we would like to clarify some of the circumstances surrounding your order and the information provided when you contacted us.

Your current order used our standard £19.99 delivery service, for which the stated delivery time frame is an estimate. Due to the size, length and weight of these items, they cannot use a standard parcel courier and must be delivered via our planned transport network from our Middleton base. Your delivery address is approximately 250 miles from our depot, meaning deliveries to your area have to be incorporated into our scheduled transport routes.

When you contacted us, we apologised for the delay, explained how our delivery routes operate and checked directly with our transport team. We then advised that they could deliver to you on Monday or Tuesday.

You explained that you could not wait until then because you needed the items to complete a job and you asked us to cancel the order and issue a refund. We honoured this request and processed the cancellation and refund for you.

We would also like to clarify that the previous order mentioned in your review used a different, upgraded 1–2 working day delivery service at a cost of £39.99. The current order used our £19.99 standard delivery service, so these were two different delivery options with different timescales.

We fully appreciate that the delay was inconvenient and apologise that we could not deliver within the original estimate. Once you advised that the revised delivery date was unsuitable, however, we cancelled and refunded the order as requested.

Kind Regards
Tuda Grass

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely Rubbish Underlay. See Amazon one star reviews before buting

I ordered a roll of underlay via Amazon which arrived in good time. The underlay was cut to size and stuck down by others. On walking on the underlay we noticed lumps and shockingly hard sharp pieces of plastic. We raised this with Amazon who contacted Tuda Grass. We were told to return the roll of underlay and Tuda Grass would determine if they agree that it's faulty. If they don't agree they would deduct some of the refund and return costs. As the underlay was removed it was damaged and as stated cut to size. Neither Tuda Grass or Amazon would guarantee a full refund so in the end we took it to the tip. Amazon offered us a £30 credit to our account.

In response to your reply.
You state that you will determine if refunds are full. I pointed out that the 5 M offer was not suitable. Was I really expected to cut out all the faults and patch up the holes? I would suggest you review the emails. As you wouldn't arrange collection I asked if you would refund the carriage charge we incurred, this was ignored. I told you the carpet underlay had been cut to size laid and tapped. When lifting obviously the edges were all damaged by removal of the tapes. I asked if this would affect the refund, again no answer. I reverted back to Amazon as should we return the underlay and you claim it's not as delivered we would have not only lost the initial payment but also the returns costs. I would suggest you also look at previous complaints of a similar issue. In addition your description is far from the truth, the underlay is far from luxury and as it was holed where the contaminates were I would very much question your hard wearing claim. I stand by my comment and would advise others who are looking for a good quality underlay to avoid this product

14. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Tudagrass-Logo

Antwort von Tudagrass

Hi Keith,

We're sorry that you were unhappy with the underlay supplied. Having reviewed the correspondence relating to this order, however, we would like to clarify some of the information contained within your review.

When you first contacted us, we raised your concerns with the manufacturer and relayed their explanation regarding the material identified within the underlay. When you remained concerned, we requested further information and photographs so that we could investigate the matter further.

After you advised that the areas appeared in various places throughout the roll, we offered to supply a further 5m² of underlay to replace the affected sections. You advised that this solution would not be suitable and subsequently requested to return the underlay for a refund. You were then provided with our returns information.

We would particularly like to clarify the statement that Tuda Grass told you that if we did not agree the product was faulty, we would deduct money from your refund and return costs. Having reviewed our correspondence, we cannot find any message in which this was stated.

Unfortunately, as stated within your review, you subsequently chose to dispose of the underlay rather than return it. As a result, the product was never returned to us and we therefore had no opportunity to physically inspect the material and reach a conclusion regarding the concerns raised.

We appreciate that you were working to a deadline for your carpet installation and that the proposed replacement material was not an acceptable solution for you. However, we did attempt to investigate the issue and offer a resolution, and we would have been happy to assess the returned product had it been sent back to us.


Kind Regards
Tuda Grass

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A trustworthy company

I had no problem at all ordering online. A big selling point for me was free delivery; other companies wanted over £100. The order came on time and when I discovered some clips were missing they were immediately couriered to me. The composite decking is of good quality, easy to cut and simple to lay and secure.

27. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Delivery fake advertising

Ordered samples to my address which were delivered picked my grass and then ordered the real amount to then be phoned by the company saying they don’t deliver to Scottish highlands so they were cancelling my order and there website states they deliver to the Scottish highlands fake advertising stay clear

9. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Tudagrass-Logo

Antwort von Tudagrass

Hi,

We’re sorry that we were unable to deliver your full order directly to your address in Thurso, but we would like to clarify a few points regarding your review.

Samples are small parcels sent separately via Royal Mail/InPost, which allows us to provide our sample service throughout the UK. Full-size artificial grass orders are very different. In this instance, the grass ordered was a 5m × 7.5m piece, which due to the considerable size and weight of the roll cannot be sent through a standard parcel courier and instead requires delivery through our own specialist transport network.

For northern Scotland, our current transport network extends as far as Inverness. Unfortunately, we receive very limited demand for large-item deliveries beyond this area, which means it is not viable for us to operate a regular delivery route further north. Your address in Thurso is approximately a further 2.5-hour drive from Inverness, meaning a direct delivery would require more than five hours of additional travel for a single order.

When we identified this, we did not simply cancel your order. We contacted you to explain the delivery limitation and offered an alternative solution: we could deliver your grass as far as Inverness, with onward transport from Inverness to Thurso arranged separately by yourself. Unfortunately, as we could not deliver directly to your address and this alternative was not suitable, the order could not proceed.

We certainly do not intend to mislead customers or engage in “fake advertising”. We understand the frustration, particularly as you had previously received samples, but a small sample sent through Royal Mail/InPost and a 5m × 7.5m roll of artificial grass requiring specialist transport are two very different types of delivery.

We are sorry that we could not fulfil the delivery directly to Thurso on this occasion, and we will review the wording on our website to ensure the geographical limitations of our large-order delivery service are as clear as possible.

Tuda Grass

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Black composite Decking

45 lengths of blackcomposite decking ordered. Delivery was arranged and although there was a delay communication was regular and when a time slot was given at 7-8:30 on a Saturday morning- that's exactly when it arrived. Delivery driver Alex was very cool and made the off loading a nice experience. Quality of the boards match that in a local store costing almost £12 a length more! I also ordered the screws and spacer clips which made laying the boards effortless. Boards also cut really easy with a skill saw or pull down saw no special blade was used.

I will be more than happy to use this company and the decking again. Durability wise I can't comment but the product has a guarantee so....

5. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service

Excellent service. Would order again. Good quality AstroTurf.. Very efficient delivery service. Received a phone call to plan delivery date. Driver then rang when he was 30 minutes away from delivery.

1. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Super service

Super service, way better than any big reseller. Give them a try you wont regret it.

26. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

This is word for word what I submitted…

This is word for word what I submitted to AMAZON which they rejected.Can anyone explain why.

{ excellent company, kept informed all along up till they were 15 mins away. Friendly service from all we dealt with will recommend without hesitation]...what did I say wrong.

4. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Brilliant

I have ordered twice from Tuda and each experience has been very positive and would highly recommend to anyone thinking of ordering from them. I had to call to ask a question on each order and the assistants were both polite and helpful. Just one thing to note when ordering artificial grass from them is that your basket looks like it’s got lots in it rather than just the one item but this is normal and due to their systems for artificial grass orders. Their service, delivery, customer service and products are five stars :)

21. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr