UNIVERSAL SURPLUS Bewertungen 

113
•
TrustScore 4 von 5

4,0

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Good website with some nice military/ heritage reproductions, usually Chinese. The dead-stock original stuff is limited. Great & clear size guides makes shopping nice! might revist if some of the stuf... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Shipping was fast to Germany, really pleased with the quality and because of sizechart with the waist in cm the pants fit perfectly! I ordert the Blue Royal Airforce Tailor Pants and was surprised by... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bought surplus French army shirts (supposedly) for 16 euros each. Instead what I’m shipped is 3 euro sols imperial shirts, ultra cheap crap. I wish I was kidding….. would not recommend purchasing anyt... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

J'ai commandé plusieurs vêtements chez Universal Surplus et je suis vraiment satisfait de mon expérience. La qualité est au rendez-vous Le site est clair, la commande a été simple et la livraison a... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Bekleidungsgeschäft
  2. auch in
  3. Herrenmodengeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

UNIVERSAL SURPLUS is a Paris based retailer founded in 2012, specializing in vintage military clothing, uniforms, and workwear. With a physical store in Paris and a strong online presence, the brand offers a curated selection of authentic surplus pieces that combine quality, durability, and timeless style. Alongside its vintage inventory, Universal Surplus develops accurate military and workwear reproductions built to meet modern standards.


Kontaktinformationen

4,0

Gut

TrustScore 4 von 5

113 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 75 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Braucht meist mehr als 1 Monat zum Antworten

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,0

Alle Bewertungen

(113)

51 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

J’adore cette marque !!

J’adore cette marque !!! même si c’était un peu compliqué d’avoir quelqu’un du service après vente. mais rapport qualité prix incroyable, j’ai acheter 3 articles chez eux pour noël et ça a cartonné !

30. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Merci beaucoup pour votre message, ça nous fait vraiment plaisir.

On est ravis que les articles vous aient plu, surtout pour Noël !

Et merci aussi pour votre retour sur le service après-vente, on en prend bonne note, on fait de notre mieux pour s’améliorer là-dessus.

À très bientôt.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Je suis tombé par hasard sur la…

Je suis tombé par hasard sur la boutique à Paris et j’ai tout de suite été intéressé par les escape maps.
Le vendeur, David, m’a déroulé un véritable cours d’histoire. J’ai finalement commandé sur le site et la livraison est arrivée en 3 jours.
Très bonne expérience globale, aussi bien en boutique qu’en ligne.

6. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Merci beaucoup pour ce retour, ça nous fait vraiment plaisir.

On est ravis que votre passage en boutique vous ait plu,David sera très content de lire ça.

Et encore mieux si l’expérience en ligne a été à la hauteur derrière.

À très bientôt, on espère.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Zéro service client

Commande passé d'un pantalon et d'un short. Je reçois deux pantalon dont l'un défectueux avec une braguette qui se fonctionne pas.

Après 1 semaine et plusieurs tentative de contacte via leur site internet, leur tchat et un appel à la boutique : toujours aucune réponse

A fuir

9. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Bonjour,

Nous sommes vraiment désolés pour cette expérience et du temps de réponse. Nous comprenons parfaitement votre frustration.

Si ce problème n’a pas encore été réglé, nous souhaitons vous aider à résoudre la situation avec votre commande. Pourriez-vous nous préciser votre numéro de commande et, si possible, nous envoyer une photo du pantalon défectueux ?

Nous ferons tout notre possible pour trouver une solution rapidement.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Slow customer support

I have ordered from this store several times in the past and was usually very satisfied with the products and their service. Unfortunately, this experience showed me how unreliable and slow this shop can be when problems occur.

Three days after placing my order, I received an email informing me that the item I had purchased was suddenly no longer available, even though it was listed as in stock on the website at the time of ordering. This already raises doubts about how accurately this shop manages its inventory.

I was told that I could either choose a different item or receive a refund. I replied immediately that I would like to exchange the item, but then received no response at all. After waiting more than a week without any feedback, I had to contact customer support again and ask for a refund instead.

Only after my second message did I finally receive a reply, explaining that an exchange was no longer possible and that a refund would be processed. The entire process was extremely slow and poorly communicated. Being left without any response for days as a paying customer is simply unacceptable.

Based on this experience, I cannot recommend this shop and will not be ordering here again.

27. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We’re really sorry to hear about your experience and completely understand how frustrating this must have been.

It’s never our intention to leave a customer waiting without answers, and we’re sorry for the slow response and poor communication in this case. Your feedback is very important to us, and we’ll make sure to use it to improve how we handle orders and support moving forward.

We truly regret that this has left you disappointed, and we appreciate you sharing your experience.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unusable paid return label (FedEx) + no customer service response


I’m very disappointed with Universal Surplus’ return process and customer service.

I received my order on January 12th (Order #43849) and initiated a return immediately, requesting a full refund. I also paid for/created the return label through their website. However, the label provided is for FedEx, and FedEx drop-off is not realistically available where I live (Beder/Aarhus, Denmark). I tried multiple local parcel shops and none of them accept FedEx shipments. In short: I paid for a return label that I cannot use.

What makes this even more frustrating is that Universal Surplus’ own return policy states that they are happy to change the courier if needed so the return can be completed. Despite that, I contacted customer service three times—on January 13th, 19th, and 21st—asking them to either arrange a FedEx pickup or provide a label with a different carrier that actually has local drop-off points. I have still not received any response or guidance.

Their policy also states returns must be made within 14 days of receiving the parcel, but without a workable courier option—and without any customer support—it becomes impossible to comply. This issue is entirely outside the customer’s control, yet the burden is placed on the customer.

At this point, I’m simply asking for a workable return method and a full refund. If Universal Surplus resolves this promptly, I’m happy to update this review accordingly.

Order: #43849.

12. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We’re really sorry to read this and completely understand your frustration, especially given the situation with the return label and the lack of response.

This is clearly not the experience we want to provide.

If FedEx is not accessible in your area, the only solution we can offer is for you to send the return using a carrier of your choice.

We confirm that your case has now been handled, and we remain available if you need anything further.

Thank you for your patience, and again, we’re very sorry for the inconvenience caused.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Incroyable

Incroyable, j’ai acheté un fatigue pants magnifique. Super basique à un bon rapport qualité prix

19. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Merci beaucoup pour votre message.

On est ravis que le fatigue pants vous plaise et que vous soyez satisfait du rapport qualité-prix.

À très bientôt.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unresponsive to shipping carrier & customer

I ordered a pair of sunglasses from Universal Surplus that were held up in customs clearance by FedEx in the US. FedEx reached out to both Universal Surplus and me about additional documentation/information, but the company has been completely unresponsive to repeated inquiries. The order will be sent back to Universal Surplus if the additional information is not provided. If that happens, I'll like have to dispute the credit card charge as it does not seem like the company will readily respond to a refund request.

16. Jänner 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We’re really sorry for this situation and understand how stressful and frustrating it must be.

We do respond to FedEx when they request additional information. However, even when everything has been provided, customs procedures can sometimes take a bit of time, and unfortunately this part is outside of our control.

If the issue hasn’t been resolved yet, could you please share your order number with us so we can look into it more closely?

We truly appreciate your patience and understanding while this is being resolved.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Un service client exécrable

Un service client exécrable.

Première expérience, je commande un article de la mauvaise taille, je m'en rends compte immédiatement, je me dis pas grave, j’envoie un message via le formulaire de contact pour expliquer la situation et un autre via le chat sur le site pour être sûr d'être lu, et je recommande à la bonne taille. Réponse une semaine plus tard, alors que l'article a déjà été expédié, "On a pas vu, vous pourrez toujours le retourner". Je me dis ok pas de soucis.

Je constate des frais de retour exorbitant de 12.27€ soit le quart de ce que j'ai payé. Il faut croire que les articles sont retournés en Porsche. Bon soit c'est ma faute, je ferais attention la prochaine fois.

Bon pigeon, je recommande une seconde fois. Je reçois un pantalon dont littéralement aucune mesure ne correspond à celle indiquée sur le site et qui donc ne me va pas. J'envoie un mail avec explication et photos à l'appui, pas de réponse, évidemment. Je passe par le portail de retour, j'indique qu'il y a une erreur de leur part, frais de retour : 12.27€. Là c'est trop.

Est-ce vraiment normal de faire face à un mur lorsqu'on essaie de parler au service client ? Existe-t-il seulement ? Pourquoi de tel frais même lorsqu'il y a eu une erreur de leur part ? Mystère.

28. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Bonjour,

On est vraiment désolés de lire votre message, et on comprend totalement votre agacement après une expérience comme celle-ci.

On reconnaît que le délai de réponse n’a pas été à la hauteur, surtout dans votre situation où vous aviez essayé de nous contacter à plusieurs reprises, ça n’aurait pas dû se passer comme ça.

Pour les frais de retour, ils sont effectivement appliqués en temps normal, mais dans le cas d’une erreur de notre part sur le produit reçu, ce n’est pas normal que vous ayez eu à les payer.

On prend votre retour très au sérieux et il nous aide à avancer. Depuis, nous avons renforcé notre service client pour éviter que ce type de situation ne se reproduise.

Encore désolés pour cette expérience, et merci d’avoir pris le temps de nous écrire.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Première et dernière fois

Entreprise qui ne mentionne pas les composants intentionnellement (je ne suis pas le premier à l'écrire), surtout quand il s'agit du polyamides et de tous les dérivés synthétiques de la pétrochimie.
==> Bien sûr, les frais de retour sont à la charges du client.
Pour finir, "Service client" qui ne donne pas de réponses évidemment malgré les relances.

30. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Bonjour,

Nous sommes vraiment désolés de lire votre message et comprenons votre frustration.

Nous précisons toujours les composants sur nos fiches produits, mais il est possible que cette fois-ci certaines informations n’aient pas été renseignées correctement ou qu’une erreur se soit glissée, et nous nous en excusons.

Concernant les frais de retour, si vous nous contactez par mail et que nous constatons qu’il s’agit bien d’une erreur de notre part, nous créerons une étiquette de retour à notre charge.

Nous avons depuis renforcé notre service client pour mieux répondre aux demandes et éviter ce type de situation.

Merci d’avoir pris le temps de nous écrire, votre retour est précieux.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Could have gone better

I didn't like the product, but they were very professional in responding to me and assisting me, which shows great professionalism.

14. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello Michele,

We are very sorry to hear that your experience with our tactical glasses was disappointing. Your feedback is extremely important to us, and we want to make this right. We can offer you either a full refund or a store credit.

Please share your order number with us so we can process your preferred option as quickly as possible.

Thank you for giving us the opportunity to resolve this,
The UNIVERSAL SURPLUS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Article non conforme, aucun service client

J’ai reçu un article différent de celui présenté sur le site, dans un état bien plus abîmé que ce qui était indiqué (et cerise sur le gâteau : livré avec 10 jours de retard).
J’ai contacté le service client avec photos à l’appui : aucune réponse après plusieurs jours.
Site à fuir si vous attendez un minimum de sérieux ou de suivi après achat.

22. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Bonjour Paul,

Nous sommes sincèrement désolés d’apprendre que votre commande n’a pas été conforme à vos attentes et que vous n’avez pas reçu de réponse rapide de notre part. Ce n’est absolument pas le niveau de service que nous souhaitons offrir.

Pour que nous puissions examiner votre situation et trouver une solution, pourriez-vous nous transmettre votre numéro de commande ?

Nous nous engageons à traiter votre demande dans les plus brefs délais.

Merci pour votre compréhension et votre patience,
The UNIVERSAL SURPLUS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

it's impossible to have a feedback from…

it's impossible to have a feedback from them about the order. there's no info and i am still waiting for something that i payed days ago. i am not sure i will get what i bought
:((

28. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello Paolo,

We’re sorry for the confusion regarding your order. According to our records, your order was refunded on August 8th, and a confirmation email was sent to you at that time.

If you haven’t received the email or the refund, please check your spam/junk folder, or contact us directly with your order number so we can assist you further.

Thank you for your understanding,
The UNIVERSAL SURPLUS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Why bother?

Intentionally not listing the full material composition list (leaving synthetic out), sending ripped products and ignoring multiple emails for 2+ weeks. Why bother?

14. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We are truly sorry for the disappointing experience. It seems there was an error on our side in handling your order. Regarding the product composition, some variations can occur because military suppliers, occasionally change materials for cost or production reasons depending on the time. Since we purchase in large quantities, it is unfortunately not possible for us to check the exact composition of every single item.

We appreciate your feedback and will continue working to provide clearer product information in the future.

Thank you for your patience and understanding,
The UNIVERSAL SURPLUS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Stay Away!

Stay Away!
Order went fine, until items arrived with defects. Store was responsive on email until realising I am requesting a refund, and now radio silence on email or chat. Seems like customer service exists until it's not convenient.

NOTE: whilst I've not received any reply to my multiple emails in the last 10 days, they have responded to many reviews on here - shows you where their priorities are

1. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We are truly sorry that your experience with our tactical glasses did not meet your expectations. Your feedback is very important to us. Please share your order number so we can promptly process a full refund and make things right.

Thank you for giving us the opportunity to resolve this,
The UNIVERSAL SURPLUS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Just stay away...

Nearly one week since I ordered and it hasn't shipped yet and I haven't been informed of any delays. They don't respond to their chat nor mail (yet). This isn't my first bad experience with them and I've only ordered once before. They used to be under Brut or something and they worked fine but stay away from Universal surplus, their costumer service is nearly non existing.

8. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We’re truly sorry for the delay in shipping your order and for the lack of communication — we understand how frustrating this can be.

It’s not an excuse, but during our sales period combined with the free shipping code, we experienced a very high volume of orders, which unfortunately caused delays in fulfillment. We also acknowledge that we should have communicated better, and we’re working to improve on that point moving forward.

Regarding the lack of response to your emails and messages, this is equally regrettable. Our offices were closed for the long weekend around July 14th (a national holiday in France), which impacted our response time. That said, we know this doesn’t justify everything and we take your feedback seriously.

We’re a small independent team and don’t have the logistical power of big structures like Amazon — but we genuinely do our best every day to meet our customers’ expectations.

Thank you for your patience and support, and again, sincere apologies for the inconvenience.

Best regards,
The Universal Surplus Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Scam pricing - No communication - Beware

Recently ordered - shipping went super fast, but as the package arrived I noticed they sold me a French work jacket for 69 EUR - that I can easily get for 15 EUR in a work supply store (the exact same jacket). The rest of the ordered clothing felt weird too. Trying to return the clothes - they charge 24 EUR for a return label. Unfortunately they did not send me the return label yet (two days passed) - digital. They also did not respond to my mails yet. Absolutely not satisfied. Beware.

7. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We’re truly sorry to hear that you’re not satisfied with your order, and we appreciate you taking the time to share your feedback.

Regarding the French Work Jacket, we completely understand your concern about pricing. That said, we’ve sold this item extensively over time and have never received this type of feedback until now. It’s one of the most iconic French utility jackets — and like many heritage garments, its market value can vary significantly, from around €20 to well over €500 for older, rare versions, depending on condition, age, fabric weight, and sourcing.

It’s possible you’ve seen a visually similar jacket in a workwear store or online at a lower price. However, visual similarity doesn’t necessarily reflect the same level of quality, origin, or historical value — and these are key elements we take into account when curating our pieces. We always aim to align our prices fairly with the market and our competitors. If that weren’t the case, we likely wouldn’t still be here — our customers are well-informed and always have the final say.

As for the other items in your order: these are authentic military surplus pieces. We understand they might not meet everyone’s expectations and that some people unfamiliar with surplus may find them a bit “weird” at first. That’s exactly why we do our best to communicate this clearly through photos and product descriptions — to help customers make informed choices and avoid any misunderstandings.

Regarding your return: if you haven’t yet received the return label, that’s clearly an oversight on our part. Our customer service team is currently catching up, but your request will be prioritized and you’ll receive your label shortly.

While return shipping is currently the responsibility of the customer (as stated in our policy), we’re actively working on improving both delivery and return options to offer more affordable and flexible solutions to our community.

Once again, we’re sorry for the inconvenience and truly hope we can turn this experience around.

The UNIVERSAL SURPLUS team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Like many have mentioned...STAY AWAY

Like many have mentioned, stay away from their made in china junk.

Ordered pants. came in wrong size. I emailed them immediately upon receiving and they were radio-silent. Over 30+ days passed, and i am sharing my experience.
I then reached to them through other method, and they are asking me to pay for return shipping to their location in France....for a mistaken, wrong size they sent me.

This speaks to Universal surplus's sketchy ethos. It's the kind of customer service you would expect from temu china.

9. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

We're truly sorry to hear about your experience and for the inconvenience caused by receiving the wrong size.

After checking all our communication channels, we couldn’t find any message from you regarding this issue prior to your recent outreach. Of course, if an error was made on our end, you absolutely shouldn’t have to cover the return shipping costs — that’s something we take responsibility for, and we will gladly make it right.

Regarding your comment on product origin:

We understand that "Made in China" can carry certain stereotypes. However, it's important to clarify a few things:

First, many military institutions — including those whose surplus items we offer — have sourced production from China for years, due to efficiency and cost-effectiveness.

Second, the quality of Chinese-made products usually reflects what clients are asking for. When clients demand extremely low prices, production standards are adjusted accordingly. But Chinese manufacturers are more than capable of delivering high-end, precise, and ethically made goods when the demand and budget align. In fact, some of the most technically advanced products on the market today are made in China.

The belief that "Made in China" equals low quality is a dated generalization. Like in any country, the final result depends on the factory, the specifications, and the standards enforced by the client.

It’s also true that labor conditions can vary — and not just in China. Issues can exist in workshops anywhere in the world, even in Europe. That’s why we choose our partners carefully and value transparency and responsibility above all.

Once again, we’re sorry for the frustration caused and are here to help fix the situation. Please send us your order number so we can resolve it properly.

Thank you for your feedback — it helps us grow and improve.

The UNIVERSAL SURPLUS team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bad quality and does not seem like vintage

I bought a jacket, listed as a british army jacket from the 1960s. This jacket does not seem to be vintage at all. The quality of the jacket is cheap looking and the label is not the same as shown at the website. The label in this jacket is made of plastic and looks very modern. I do not believe this jacket is from the 1960s. I have clothes from other military outlets from the 1960s and the "feeling" of the fabric is way different. The fabric they used back then was thicker and better quality. The stitches and the fabric of this jacket tells me this was made in the past 10-5 years. The jacket also smells like incense, which makes me think is was cheaply made in an asian factory. I have seen some of the answers Universel Surplus has written to other people who commented on the low quality, where they write that the british military got clothes made from China. I do not believe that this was potentially made in China in the 1960s, it look more like it was made in China in the 2010-2020s.

I also cant send the jacket back, because it was an item on sale. Something that was written in an email I got after I bought the jacket. I wish it had been disclosed on the website before I bought it. I feel like I got scammed. I got the jacket and all, but its nothing like what they advertised for. The price is also crazy compared to the quality. Therefore only the 1 star.

4. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UNIVERSAL SURPLUS-Logo

Antwort von UNIVERSAL SURPLUS

Hello,

Thank you for reaching out and for taking the time to share your detailed feedback.

First of all, we’re truly sorry that your experience with this jacket did not meet your expectations. We completely understand your disappointment — especially when the product received feels different from what was advertised — and we want to assure you that we’re here to help.

After reviewing the product listing more carefully, you’re absolutely right: there was an error in the dating. The jacket shown on our website is from the 1980s, not the 1960s. This was a mistake on our part due to a lack of vigilance, and we sincerely apologize for the confusion. We will update the description immediately.

Please also note that, as we purchase vintage military surplus in large batches, there can sometimes be small variations between pieces — including differences in the year of production or labeling.

To help us investigate this properly and find a solution, we kindly ask that you send us photos of the item you received — especially of the label — via email, so we can better identify and understand the issue.

Regarding returns: even if the item was on sale, you are fully entitled to return it, in line with EU consumer protection laws. We're sorry if our post-purchase email suggested otherwise — that was a miscommunication on our end, and we’re working to make that message clearer in the future.

Please reach out to us at info@universal-surplus.com with your order number and the requested photos. Our team will make sure this is resolved promptly and fairly.

We truly appreciate your honesty, and we’re committed to making this right.

Warm regards,
The Universal Surplus Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr