vidaXL Bewertungen 

55
•
TrustScore 2.5 von 5

2,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

VidaXL are impossible to contact and get a straight answer. They take your money, and your package sits in a warehouse for days without moving. Their chatbot repeatedly promises delivery the next day,... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had a great experience with vidaXL. I purchased a table with the option to return it if needed. Unfortunately, it didn’t fit my space, so I contacted vidaXL’s customer support. The return proce... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible. I ordered the sun lounger set with table, so many pieces missing it was impossible to put together and the manual is useless nothing is numbered or anything. I wasted so much money on handy... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Delivery did not move for days after payment, i was told to wait then was told there was an operational issue. Then came the cancellation and refund. Days until customer service comes back with a gene... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Gemischtwarenladen

Vom Unternehmen geschrieben

vidaXL is an international online retailer, with our headquarters in Venlo, The Netherlands. We offer a surprising range of products – a vast array in categories like home & garden, furniture, sporting goods, and many more.


Kontaktinformationen

2,6

Mangelhaft

TrustScore 2.5 von 5

55 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2,6

Alle Bewertungen

(55)

17 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

We have received one Delivery but some…

We have received one Delivery but some parts were missing in it :(

5. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Liaquat,

I hope this message finds you well.

We’ve tried to reach you over the phone but, unfortunately, we haven’t been able to connect. I’m sorry to hear that there are some missing parts from your product.

To address this, I’ve sent you an email outlining possible solutions we can provide. Please review it at your convenience, and we can discuss the options further to resolve this issue for you.

Looking forward to your response.

Best regards, Khaled

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Delivery on time - Quality in relation with price

Delivery on time,
Not very good quality, but in relation with the price
Installation sheet not very easy to understand , and no pre-marking so, little bit of own DIY is required and modifications after finishing
Require to be careful with torques

6. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Dear Didier,

Thank you for taking the time to leave feedback about your experience!

It is our goal to provide high-quality products with affordable pricings.

We hope to see you again in the near future.

Sincerely,
Deisy - vidaXL

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Delivery big delay

The item I bought was sent in 2 different parcels, the first parcel arrived with 2 days delay (7 days after the order) and the second parcel with 7 days delay (12 days after the order). I would say that if you need to get your order delivered quickly you should order elsewhere.

5. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Mikki,

Thank you for your review and I'm sorry to hear that the delivery took longer than expected, we wan to help you with that and I will really appreciate it if you could provide us with more information so we can check this further

Waiting to hear from you

Khaled

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Continued terrible service by Vida XL

Continued terrible service by Vida XL. After promising me replacement items over 2 weeks ago, and saying they were dispatched over one week ago, I called them this morning and apparently the order was 'rejected' due to technical issues. This has been ongoing torture at this point and extremely disappointing. Constantly promised a call back from the 'escalation team' and 'manager' but have never once been called or emailed despite what the customer service agent say. Continued awful service.

19. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Malvika,
we have checked your order which was delivered last March (8 months ago ) as an exception we already provided you with a full replacement for the orders you requested indeed and the replacement should arrive in 5 business days, however you are already out of cooling period

I really understand your situation but I know that you have got now the isolation you were looking for.

Thank you for your feedback
Khaled

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Updated review on my order

As a follow up to previous posting .. I have written 3 emails asking for an update on my delivery and nobody is responding or reacting to.my emails
I am still hoping that this company is real and not a scam

Update: finally the issue with the shipment and installion were resolved and now i can enjoy my new set . Special thanks to khaled who ensured that I get the support needed ..hopefully the quality of the product will stand in the harsh enviroment in Dubai

9. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Sofien,

Thank you for your feedback, I'm updating this reply with the final solution provided, you can see that in your email, I hope this addresses nw your concerns and we are sorry for the inconvenience caused

Thank you for your understanding and co operation to solve this matter

Khaled

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Pathetic services

Pathetic services. There is no human interaction. Tried to contact them and every time the same machine answered emails. “We tried to call you on your number but didnt reach you”.
How come??? My number is working and i have not receive any call.

I am so disappointed and this is my first and last order from this site.

19. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Sania,

We are sorry for the inconvenience caused, I can understand your situation as you haven't received your parcel yet , it seems to me that the carrier failed to deliver it and make sure that I did my best to solve this for you

I have issued a full refund for your order, which should be reflected in your account in a few business days.

I hope this can address your concerns

Khaled

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I received the glass table top in good…

I received the glass table top in good time and it is excellent quality!

2. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Dear Brigitte Larcheveque ,

Thank you for taking the time to leave feedback about your experience!

We're delighted to hear from a satisfied customer like you. Thank you for taking the time to share your thoughts with us.

We look forward to welcoming you back to vidaXL in the near future.

Regards,
Louise - vidaXL

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible

Terrible. I ordered the sun lounger set with table, so many pieces missing it was impossible to put together and the manual is useless nothing is numbered or anything. I wasted so much money on handymen from different companies and still no success it just created extra garbage in my house and wasted my money

29. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Sara,

We are sorry to hear that the product came with missing parts, and that you had this bad experience.

I am happy that we managed to solve the issue together and we are here for you, as always, to support you.

Regards,

Khaled

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Team supported

Manual is big and earlier assembly was not provided.But the team helped me to get it done.

1. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Lakshminarasimhan ,

Thank you for your new honest review, I'm happy to hear that your issue was solved

Regards,

Khaled.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very proactive and helpful response!…

I had a bad experience with the quality of the bed I have purchased through VidaXL, however, the customer service team has reached out to me and offered me a full amount refund as a compensation for the bad experience without even asking for it! I’m truly impressed with the level of professionalism and customer service great experience Khaled has provided! I received my full refund in a few days later without a single follow up from my end! Thank you so much for this amazing handling!

31. Juli 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Mayar,

Thank you so much for your honest updated feedback

Regards,

Khaled

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great customer support.

Great customer support.

1. Juli 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Dear Jay Rihani,

Thank you for taking the time to leave feedback about your experience!

It's always gratifying to hear that we've made a positive impact on our customers.

We look forward to welcoming you back to vidaXL in the near future.

Regards,
Louise- vidaXL

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Convenient processing of the order

Convenient processing of the order
Timely delivery

3. Jänner 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Dear customer,

Thank you for choosing vidaXL.

We're delighted to hear from a satisfied customer like you. Customer satisfaction is our top priority, and we are delighted to hear that you are pleased with our shipping service.
Hope to see you again soon!

Sincerely,
Jeana - vidaXL

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ok just bought coffee table last 3…

Ok just bought coffee table last 3 months ago and it’s like a trash now . I can’t assemble again anymore . Don’t buy from them . Such a scam

11. Jänner 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Thandar,

Thank you for reaching out, I'm happy that we agreed on the solution indeed.

I hope this now addresses all of your concerns and it was my pleasure to assist you with that.

In case you need any further assistance you can get back to me in the last email I sent.

Have a nice weekend.

Khaled.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Issue resolved

Terrible experience. Ordered a 50 cm high pedestal/stand for the washing machine. Received it in a torn box and some pieces were severely scratched. I complained and then I was sent a replacement and eureka! The scraches were possibly because someone tried to put the item together and failed, as I did later, because the stand can never be assembled due to poor design. Some screws and bolts don’t tighten and some holes don’t align.. Half way through the assembly process you realise this bad excuse of a metal stand can never stand on its own, let alone support the weight of washing machine. I contacted vidaxl uae repeatedly but they only offered partial refund 😵‍💫 and you’d have to email them back and forth. What a joke!! Why? Why do I have to pay for their lack of quality control? Totally unacceptable. I’m reporting the matter to consumer rights.

EDIT:
I heard this apology many times, Mr Khaled. I hope you can, unlike other representatives, fulfill your promise. My order number is 0791000017518. And I happen to have just recluctantly agreed to a partial credit as i was threatened that if I don’t respond, the complaint will be considered resolved 🙄
Looking forward ti solving this matter.
Thank you.

EDIT2:

Mr Khaled from VidaXL contacted me and got me a full refund, exactly as I wanted, and on top of that was very cooperative and prompt. Thus I’m giving the website a 4-star rating, 1 star short of 5 because of the hassle. Otherwise, I’m content with the way that order went.

3. März 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Tahloube , We are sorry to hear that you have received a defective item and we would like to help you as soon as we can, we will need your assistance to share the order number so I can contact you to solve this for you.
I will be waiting for you to sort this out.
Update: I've contacted you again via email , I would appreciate if you can check my inputs and sorry for such inconvenience.
Regards ,
Khaled

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very fast service with quality products…

Very fast service with quality products at an affordable price. Thanks.

25. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Dear customer,
Thank you for taking the time to leave a feedback about your experience!
We appreciate your compliment and are delighted to hear about your satisfaction with our services.
We wish you a great day!
Kind regards,
Jeana

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Follow up from my last review.

Follow up from my last review.

Possible scam company - still awaiting my promised refund of 1,600 AED by a Vida XL rep which he made on the 3/11/23.

It appears he only said this due to others reading Trust Pilot. He and Vida XL have not sorted the matter whatsoever proving once again that they are possibly a scam company. No emails, no communication, no help when I call customer service, no refund.

Where is the refund @ Vida XL?

15. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Jo ,

We are so sorry for the inconvenience , But we have refunded the amount on the first of November and the amount should have been credited to your account already , this has been stated on an email from our side and we asked you to review with the bank the refund details and you have just replied few hours ago , Now I'm working to get you the refund prove as promised.

Thank you for understanding the matter.

Regards ,

Khaled.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Possible scam company.

Possible scam company.

Bought an item on the website for 1,600 aed and now the company claims they never received the order even though they have still taken the payment.

Contacted customer services who claim it’s being investigated. I sent proof of payment and the order number etc which they claim they can’t find on their system.

My bank has confirmed the payment went to their account. Matter reported to police and bank has filled a dispute.

This company is dishonest and possibly a scam. Will update as I learn more.

*UPDATE - 27/10/23. Phoned customer service again (it’s now been 2 weeks), and still nothing resolved. Operator also laughing about the incident. Uneducated and unskilled. More updates to follow.

15. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Jo ,

We are really sorry for this inconvenience , as we agreed before that we have received all the documents from your side and our finance team still investgating the matter , we are doing our best to solve and and I will let you know the updates asap.

Regards ,

Khaled.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Honestly I had some issues with the…

Honestly I had some issues with the product itself but they were so responsive and helpful. Customer service was very accessible.

15. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Dear customer,
We can’t thank you enough for the kind words about our service.
Your review means a lot to us and lets us know we’re on the right track.
Looking forward to seeing you again soon and thanks again!
Kind regards,
Jeana.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Terrible Experience, avoid at all costs. So much damage caused (refund received).

Edited: I have received the refund. Adding a star for them taking action.

I ordered an outdoor wooden storage box. Received the order 2/3 days after order. When I opened the box, it was full of sand. I took off the pieces, and noticed holes in the wood, and when I looked at the sand, I saw termites everywhere!! It went all over my apartment's furniture, and was a hazard to me, my wife and to my (newborn) baby. I immediately threw the product and contacted customer care. After writing to them with photo evidence, they said they would come back to me within 3 business days. After 5 follow ups, I still go nothing. No refund, no nothing. I am still shocked. Not only did they send me an insect infestation, but I paid for it, and god knows how much more damage it caused, without any compensation whatsover. DO NOT BUY FROM THEM (this is only the UAE branch - I cannot comment about their other regions.)

26. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Karim , We are really sorry for the inconvenience caused and the long time you have been through to solve your issue , We can see now that your case has been solved , the refund has been already placed. I hope this can address your concerns.
Khaled.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I don't recommend VidaXL at all.

I had a very painful experience with the ecommerce business. I placed an order for a day bed. I received the product in 56 pieces and I found out that 13 pieces were missing. After a week of calling their incompetent and useless call center, I received an email from them informing me that they don't have the missing pieces and they can give me AED120 to go and find the pieces in the market. Can you believe how stupid is this reply. I couldn't believe what I was hearing. They are scam.

13. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
vidaXL-Logo

Antwort von vidaXL

Hello Asra ,

We are really sorry for the inconvenience caused, I do understand how frustrated you are and therefore, we have refunded you the full amount without returning the product , I hope this would help you.
Also we are open to discuss the matter further.

Regards ,
Khaled.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr