Banner for Direct Stoves

Direct Stoves Bewertungen 285

TrustScore 4 von 5

4,0

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Looked online, but visited showroom and got demo on product first. Very helpful. A bit of confusion with delivery , customer service fantastic. Really helpful and went above and beyond which is very r... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Advertised (and even continued to do so, after I spoke to them) a pizza oven that actually was not even in stock! Even on the day of my refund, it was STILL advertised as in stock and 3-5 day delive... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good choice of wood burning stoves. We knew we wanted an Esse so we didn't get advice on our choice however the customer service for delivery was excellent . Straightforward website and good price... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had the best experience with this company from start to finish. From corresponding with Adam before buying to discuss measurements and suitability to talking to Claire about delivery, I really felt... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Holzofengeschäft
  2. Fachhandel für Kaminöfen
  3. Brennholzhändler
  4. Möbelgeschäft
  5. Fachgeschäft für Grillgeräte
  6. Heizungsanlagenanbieter

Über Direct Stoves

Vom Unternehmen geschrieben

At Direct Stoves, we’ve been helping customers create warm, inviting spaces for over 20 years. With decades of experience in the industry, we’ve built a strong reputation for providing high-quality products backed by a professional and dependable service from start to finish.

We specialise in wood burning stoves, multi-fuel stoves, and outdoor cooking and heating solutions, offering a wide choice to suit different homes, lifestyles, and budgets. Whether you’re looking to add a traditional stove to your living room or upgrade your outdoor space with practical heating and cooking options, our range is carefully selected to deliver both performance and style.

Over the years, we’ve supplied products to thousands of happy customers across the UK. We understand that choosing the right stove or outdoor setup is an important decision, which is why we focus on keeping things simple and straightforward. Our team is always available to provide clear, honest advice, helping you find the right solution without any unnecessary hassle.

We’re committed to offering great value while maintaining high standards. By working closely with trusted manufacturers and using our experience to choose reliable, well-built products, we make sure everything we offer meets the expectations of our customers.

Whether you’re upgrading your home heating or creating an outdoor space you can enjoy all year round, Direct Stoves offers the products, knowledge, and service you can rely on.

Kontaktinformationen

Over 20 Years Trading

Free Delivery. Installation Available. Choose Your Finance Option.

4,0

Gut

TrustScore 4 von 5

285 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 48 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

AT LAST I HAVE IT…

I finally have my stove three weeks later than planned and with a lot of hassle in between. I know the queens funeral got in the way but the mixed messages I had were beyond a joke. When the stove arrived the register plate and flue that were part of the package were missing but a very kind lady called Sarah got them delivered to me today.
It would have been nice to receive a little remuneration especially as it will most likely be weeks now before the fitter can fit me in.
A log basket wouldn’t go amiss by way if an apology 😂😂.
That said it is a lovely stove and I can’t wait to get it in and try it out.

28. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

So pleased I didn’t go on negative reviews!

I was having reservations about where to order my multi fuel stove due to many negative reviews regarding certain company’s, I thankfully bit the bullet and used Direct Stoves. After lots of research and hard work preparing the fire place I finally ordered my fire, we used Direct Stoves for everything we need for the installation, the whole ordering process was really easy to navigate, we got to choose our delivery date which was also a huge positive.
We received correspondence emails in regards to the delivery and they stated it would be an all day delivery which again works perfectly.
My Stove arrived today and I am so happy with my purchase, I checked the delivery and my only disappointment is that my Stove fitting isn’t happening until the 5th November as I am so ready to be sat in front of the Stove on these Autumn chilly evenings. Direct Stoves have not disappointed at all, the products are good quality and I am extremely pleased with the service from start to finish.

25. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I was contacted by Adam ,I believe to…

I was contacted by Adam ,I believe to be the owner of Direct Stoves , he didn’t have to contact me however he did , I can only say thankyou for doing so . I was given a ‘ blow by blow ‘ account of what went wrong and how he was trying to resolve these problems and he was apologetic , which I appreciated . The issues I encountered could be alleviated if the customer service team were more like their boss ! Thankyou Adam ! PS. Thanks for attempting to find an installer and for the Log Basket .

14. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Thanks, Chris, for your updated positive review. We shall pass your comments on.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Direct Stoves Appalling Customer Service

Absolutely appalling!
Ordered stove in May 22. Website said delivery late June. Within 24 hours of ordering, had an email saying delivery wouldn't be till late August. Ok, things get delayed, so I was happy to wait. No further contact or update till 26th August. Then an email to phone them to arrange delivery. Arranged delivery for early September and arranged Hetas engineer to install. Stove arrived as described, but I chose, and paid an extra £200 plus vat for a log store base and received a pedestal base. I phoned them several times, and was asked to send photo's which I did, then was told I was wrong and they had sent me right order. So I questioned how I was supposed to use a solid pedestal base as a log store?
I was then told they would investigate.
Were now in October 22, I'm told my base is in store, I've phoned them several times to arrange delivery and been promised return calls to sort this out but nothing!
Today I have phoned again and been cut off.
I have tried phoning back several times but no answer.
I have come to the conclusion that the only way to resolve my issue with this company is to contact Trading Standards..

17. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Linda,

thank you for taking the time to review and the patience you have shown with the initial delivery. As per your review, the manufacturer let us know that delivery would be delayed when we placed our order with them so we immediately got in touch. We apologise that they sent the wrong accessory and that you had to send photos in to identify what was sent.

Due to unprecedented demand for our services and products, we have been taking longer to get back to enquiries than we would like. We can only apologise for that and are taking steps to improve the speed in which we reply. We are pleased to learn you have arranged for delivery of the correct log store base on Monday 24th October as per your conversation earlier this afternoon.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely shocking customer service…

Absolutely shocking customer service experience. Zero communication from Direct Stoves around delivery day and times such that they then said I’d have to pay an additional £40 for delivery. They then delivered two stoves on a day I told them I was not at home. Luckily I was still on my driveway. I was honest and highlighted this mistake but have received nothing for this nor for the total lack of customer service. Think twice about giving your custom and read the reviews!!!

Also some parts are missing from my order!

7. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Taylor

You ordered your stove on the 26th September and selected a delivery date of the 5th October. We sent an order confirmation stating this. We then sent a further e-mail explaining the delivery process and that it was an all-day delivery. An e-mail you refer to in your e-mail to us. We then sent another e-mail on the 27th regards delivery, yet another e-mail you refer to in your e-mail to us. So, in total you had 3 e-mails confirming the delivery date you selected, 2 of which state it was an all-day delivery (a point you confirm in your e-mail to us).

Then on the 5th October we arrive to deliver the stove but there is no one home. You then call to let us know you missed the delivery, and you were told there would be a £40 re-delivery fee (which we didn't charge). We were in communication with the haulage company, and they were back in your area on the 7th and attempted to deliver that day. Yes, you'd requested not to deliver that day but they tried anyway and luckily you were in and the stove was delivered.

There was plenty of communication regards delivery as you have stated in your e-mail to us. This review is based on the fact you asked for compensation, for what we were unable to ascertain, but when we said we hadn't done anything wrong other than arrived to deliver the stove on your selected delivery date, you said that you would be leaving negative reviews unless we offered you some compensation.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I ordered a stove online from direct…

I ordered a stove online from direct stoves, it should have been delivered on the 7th of October. I waited in all day, at 12.10 I rang them to confirm that delivery would be made, a man answered and said I'll ring you back, he didn't. I rang again at 5.10 only to be told that it hadn't been picked and would be delivered today.
This morning my stove arrived and a flimsy little piece of metal that was way too small to be called a retaining plate.
No gloves, no flue pipe and no carbon monoxide detector.
Thanks to Rotherham fireplace centre I was able to complete my job today, they were really in their game.
I wouldn't touch direct stoves again, absolutely rubbish.

11. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Deliver communication is terrible! Waited in last Wednesday for a delivery…

Waited in last Wednesday for a delivery of stove! Phoned and emailed eventually got through, oh delivery has been delayed a day because of queens funeral (no email/phone call to tell me). Phoned Friday to Wednesday to find out where free fitting kit and liner are. Eventually Thursday liner turns up! Friday fitting kit turns up, just brilliant for the working person to sort out deliveries with no notification. Stove not up and running yet but looks good. Decent communication would help!

1. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Julie

I’m very sorry for the delivery issues you had. The week of the Queens Funeral was very difficult for haulage companies as all the deliveries from the Monday were moved over the the rest of the week which overloaded the network. Whenever we were notified about a delayed delivery by the haulage company we let the customers know and I’m sorry we weren’t advised there was an issue with your delivery.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Waited in 4 days for delivery

Ordered a stove and a flexible flue liner, easy to use website and great to be able to choose a day. Received confirmation of the delivery date, waited in all day but the order never turned up. When we queried this we were told due to a shortage of delivery drivers it would turn up the following day. After waiting in all morning we phoned to find out what was happening, at this point they informed us that the stove we had ordered and been advised was in stock was in fact out of stock. The gentleman my husband spoke to offered us a more expensive stove but at the same price which we accepted. Another day of waiting in and the stove arrive but without the flue liner, another phone call and the flue liner arrived the next day. That was 4 days of waiting for goods to be delivered, we never received a message to say the items were on their way and when they could be expected like most delivery companies do. I feel their delivery company lets them down.

31. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Carol,

thank you for taking the time to review us and we are sorry that you have experienced some disappointing service by our delivery partners. We are pleased to hear you enjoyed ordering via our website and that we finally managed to get all of your order to you in due course. We appreciate the patience you have shown.

Kind rgeards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor customer service

i purchased a stove recently they added and charged me for mirror glass which i did not request i called and got a refund .however on delivery the free reg plate was not correct for the stove called straight away they offered a replacement but had fitters on site that day was told they would refund the cost of plate i had to buy £77-95 no refund given sent two e mails NO responce

15. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I would recommend buying a stove from…

I would recommend buying a stove from Direct Stoves. Having ummed and aaad about getting a more expensive model from a shop in town, I took the plunge on an Ekol 5K multifuel, based on one or two good reviews I could find online. The item arrived on time and is excellent quality, just what I was after. Unfortunatley some of the packaging had come lose and the paint was badly scratched down one edge. I logged this with the customer service who were so helpful and offered a gratuity for the trouble of repainting this section. A great demonstration of how to resolve a customer issue quickly and effectively.

10. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Thank you, Matthew, for your kind 5* review, it is much appreciated.

We are glad we could come to an agreement regarding the issue with delivery, and you were happy with the service you received.

We are sure your Ekol stove brings you many years of warmth and enjoyment through the years.

Kind regards,

The Direct Stoves Team


Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Smooth transaction

When I was searching for my stove I came across this site. After reading some negative comments I was sceptical if I should trust them. But finally i decided to give them a go and I didn't regret it. the stove came on time and there was no issues with it.

25. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Lukasz,

thanks for your wonderful comments. As you can see from our site, we have 100s of positive results regarding our products and services. We hope your stove brings you many years of enjoyment.

Regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

in my opinion 10 out of 10 for delivery…

in my opinion 10 out of 10 for delivery but made returns overly complicated and expensive.

25. Juni 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Oliver,

thank you for taking the time to review. We are pleased to hear you gave us 10/10 for the delivery, and we will take onboard your comments regarding the return in good faith. We are always looking to improve, so your feedback in invaluable.

Regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Happy to say I'm delighted with the service.

My installer said he couldn't match Direct Stoves' price for his recommended Charnwood. The stove was delivered promptly to my front door. After installation, I needed help to complete the 10 years guarantee process: this was provided cheerfully, swiftly, and effectively by Mike Daly in the Customer Service team.

31. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi David,

Thanks for your positive review. We hope your stove brings you many years of enjoyment and service.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Absolutely shocking

Never before have I experienced such poor service from a company.
I ordered a stove, selected the delivery date, arranged to be home for delivery. Waited all day and it failed to show. Called direct stoves customer service and was asked which company I was calling about. Left all the details and was assured someone would call me the following day. I waited till 9:30 am then decided I would call and try and find out what was happening as I needed work. Was told that they needed to contact Hunter to find out what had happened. (I was led to believe Hunter was the delivery company so questioned no further)
I did receive a call back to say the delivery would be with me that day between a specified time. Well, it never appeared. I called back, stating my disappointment and the fact I couldn’t just wait around for it show. I was told it would definitely arrive before another specified time and yes, you guessed it, it never showed up. When I called again she said the truck had broken down and honestly, she couldn’t have cared less how inconvenienced I had been. At this point I asked to cancel my order as I was going away shortly and didn’t want the delivery turning up when no one was home, at which she agreed to do. Amazingly, not 5 minutes later, she called me back and said they’d be able to deliver within half an hour, would that be ok. I agreed and low and behold it arrived, I guess they didn’t want to lose the sale. It’s worth mentioning that your order doesn’t initially come from Direct Stoves, in my case it was from a company called Hunter so they (DS) are little more than a middleman. Never again would I use this company nor recommend to anyone else. I appreciate issues arise but the way in which they are handled is everything.
The only reason I award 2 stars and not one is because the paint on the front of the slider plate was mottled and the resolution was swift, resulting in a replacement being sent to rectify the issue.

29. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Sharron,

thank you for taking the time to review. We have taken a look at your order and we are sorry if the service was not to the level you expected. Hunter are the manufacturer of your stove and we are a retailer of Hunter Stoves along with other manufacturers. Whilst we hold stock of many stoves some come direct from the manufacturers themselves.

As your Hunter stove came direct from them, we acted in good faith on the information we were given, and it was unfortunate that the vehicle broke down on the way. We are glad to hear it finally arrived, and we managed to replace the issue with the slider plate in a timely manner.

We hope your stove gives you many years of enjoyment.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Many thanks to Mike in customer…

Many thanks to Mike in customer services for a service up and beyond anything I would have expected. Would recommend direct stoves to anyone who expects a better service

12. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Thank you, Michael, for your kind words and your lovely 5* review. It's much appreciated, and we hope your stove gives you many years of enjoyment for years to come.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great customer service

Brilliant service (from Lucy) from the chat on the website and the follow up phone call. Very helpful. Thank you

27. April 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Shane,

Thank you for your excellent 5* review and to hear you are pleased with our service.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service

Clear and concise information followed up with top level customer service.

Many thanks to the lovely and helpful Lucy! This lady is clearly passionate about what she does. Keep up the the good work.

10/10 for the rock star service!

25. April 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Steve-O,

Thank you for your wonderful review and kind words re Lucy. We will be sure to pass the message on to her.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Couldn't be more impressed!

Couldn't be more impressed! After shopping around for our second wood burner for another room, we happened across Direct Stoves and our search stopped. Speaking to Lucy put our minds at rest, as she helped us to choose the right stove for us. Her knowledge, professionalism and humor was what gave us the confidence to buy. Like most people, buying a stove is a considered purchase but she made this very easy for us. The delivery was smooth and hassle free. We would have no hesitation in recommending Direct Stoves.

24. April 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Hi Evan Dijk,

what a brilliant review. We really appreciate the lovely words re Lucy. Like all of us here, we are passionate about our products and company and it's good to hear this shines through.

We are also pleased to hear the delivery went well and are sure you will enjoy your stove for many years to come.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely brilliant service

Absolutely brilliant service. This is the second time I’ve bought a log burner from this company. On my second order I mistakenly bought the wrong sized stove and called them to help me rectify my mistake. Lucy was so, so helpful and sorted it all out in minutes. She took the time to find me the right stove and gave me great advice. Having had lots of staff throughout my career I can say that she’s a real asset to Directstoves.

6. April 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Direct Stoves-Logo

Antwort von Direct Stoves

Thanks, Susan, for your 5* review. We are thrilled to learn you enjoyed dealing with Lucy and that we managed to help sort your mistake. Don't worry, we all make them!

We hope your stove brings you many years of enjoyment.

Kind regards,

The Direct Stoves Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Lucy has been so very helpful

Lucy has been so very helpful, I had so many questions and she was able to answer them all! There are lots of products on the market … and without the right assistance I dare say it could be a nightmare, however, Lucy has provided all the info so we can make an informed decision, it’s given us confidence, she’s great and we’ve found some amazing products, all thanks to her.

29. März 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr