Kloeber - Made To Measure Windows and Doors Bewertungen 

533
•
TrustScore 4.5 von 5

4,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

What a great company! From start to finish I’ve had the most exceptional service. The planning from Troy was first class and he understood everything I wanted. The fitting of the windows front doo... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really pleased with our new Kloeber front door – it looks fantastic and we’re delighted with the end result. Toby was extremely helpful and professional throughout the sales process, and Matt and... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Dave and Matt turned up, introduced themselves, talked through the whole job and how it would be carried out. Their work was too a high standard and they were respectful, even to the extent to put... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Having purchased several 3 metre high windows and bi-fold doors from Kloeber and shipped them out to a barn conversion in France back in 2019, one of the windows fogged up in the recent high temperat... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Fensteranbieter
  2. auch in
  3. Bauunternehmen
  4. Fensterinstallationsdienst
  5. Türengeschäft
  6. Türenlieferant

Vom Unternehmen geschrieben

Owner managed business passionate about delivering great customer service to self builders, renovators, developers, architects and builders. We manufacture, supply and install a vast array of high-performance doors, windows and roof lights in timber, aluminium and alu clad. Specialising in glazed sliding, bifolding and front entrance door systems as well as a large selection of windows. We can provide all of the glazed elements for your project.


Kontaktinformationen

4,6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

533 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 50 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,6

Alle Bewertungen

(533)

22 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent after care service

Ref: KLO78338
Matt Scanlon from Kloeber visited our property today to review and fix a few minor issues with the casement windows. He was polite and very professional.
He identified the fault quickly and it was soon resolved to a high standard.

17. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast & Fantastic

fast, attentive with solutions focused employees.
Such a breath of fresh air in todays 'Wait 6 weeks for anything' customer service culture.

special hat tip to

Aidan Clifton
Aftercare Coordinator

15. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great installation experience

Many thanks to Tony, Sam and Matt for a really great installation service. They kept us informed throughout. Went the extra mile to make sure it was all to our satisfaction. Very friendly guys; a pleasure to have doing our work.

11. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

First class service!

We had a first class visit from Tony and his team Matt and Sam on Monday. They were punctual and really helpful and polite at all times. They fitted a huge glass panel for us and we were so impressed by their professionalism and efficiency. They took great care to leave the site spotlessly clean. Thank you for doing such a fantastic job! Also a big thank you to Rebecca who arranged the job for us and made sure that everything ran smoothly. Thank you to you all! We would definitely recommend Kloeber to anyone looking for an outstanding window company.

31. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Happy customer!

Ordered a new front door - aluminium funky front. This is our second door and frame supplied and fitted by Kloeber. We remain very happy customers. There are cheaper products out there, but this really is a case of “you get what you pay for”. Product is incredibly high quality - great in terms of heat insulation and security - and it looks great into the bargain. Installation team of Tony, Matt, Sam and Darren did a superb job in all respects. Worth noting in particular that the team was punctual, they cleaned up after themselves, pleasant and were very respectful. They also went above and beyond and helped with making good around the frame, removing some old silicone from the bricks amongst other things. Difficult to know how the process from order to install could have been any better. We’re very happy and strongly recommend Kloeber, its products and its team.

19. März 2025
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fitting of bespoke oak french doors - South Petherton, Somerset

Fitting of bespoke oak french doors - South Petherton, Somerset please with the product and high quality fittings.
Fitting team of Tony, Matt and Sam - excellent workmanship and explanation of how they would be fitted, aftercare and answering any questions - credit were a credit to Kloeber.

6. Jänner 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Loving my windows and doors 5 years on!

I’ve had my windows and doors for over 5 years now and still get compliments as to how good they look still.
I was incredibly happy with the service I received before during and now after the installation. Chris Jones has always been incredibly helpful.

17. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing customer experience

Lee Bowers has been amazing at all stages of the process. From following up on the initial query, to supplying a quote and checking he understood it all. Provided great feedback that shaped our final design decisions and has been politely persistent to see if he can help. Highly recommend getting in touch with Lee @ Kloeber for your windows and doors.

12. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A good outcome.

Had a problem with our ‘Funky’ front door, unfortunately the multi locking system failed. The door was under guarantee so contacted Kloeber who after asking for some photographs quickly got the process of dispatching a spare underway and said if we felt confident that the fitting process was a DIY task. Unfortunately the spare was faulty, but the service department again quickly sent out a replacement. My son in law contacted the technical department to check details of dismantling/fitting and they were excellent. Things went a little off course at this point, as we discovered that we had not been sent all the parts, but again service was excellent and technical help the same. All OK, but then problems with the erurocylinder, so speedy replacement sent. Stripped everything, ready to reassemble…, but the lock was the wrong size. We sorted that one ourselves, and with an out of hours call to the wonderful fitters the door was back in working order. Yes, we had a few problems and ended up paying for a new lock, but dealing with the staff at Kloeber was a pleasure. Clearly some issues at base, but thank goodness for the staff, particularly the fitters who are a credit to the company. Would I use Kloeber again, yes without hesitation. Compared to some of the dealings with dreadful suppliers in the past this was yes a bit frustrating, but staff saved the day.

8. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fitting team Tony Sam Matt and Rebecca…

Fitting team Tony Sam Matt and Rebecca from logistics. Sales Chris Jones
Great team, nothing was too much trouble. Logistics perfect window carrier provided to get windows into a Victorian property with all the challenges of a tight space.
Great team highly recommended everything worked and everything went to plan.
Absolutely delighted with my wonderful Kloeber windows.
Would not buy windows from any other company as my other windows 6years old look brand new and glade perfect.

6. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid This Company – No Responsibility at all!

I don’t want to argue, I will just state two facts.

First, before making the door, you did not take actual measurements of the Structural Opening. Instead, you only estimated the dimensions based on the finished floor height.

Second, the fact is that my door was larger than the actual door opening, and the size did not match. In the end, you had to break a layer of bricks below the door just to fit it in.

Despite these undeniable facts, you still refuse to take any responsibility. I have never experienced such poor service before!

What’s even worse, I found out that this company is merely a middleman. Both the door manufacturing and installation are outsourced. As a result, their costs are high, their prices are high, but their quality and service are extremely poor! No one should ever choose a company that takes no responsibility for its work.

To your unreasonable reply, here is my response :
We have emails as evidence regarding the issue of providing dimensions, and at that time, we emphasized that as customers, we are not responsible for measuring the dimensions. This cannot be denied!

Your service is inconsistent with standards. For example, during the first installation, a door lock was not installed due to incorrect dimensions. During the second installation, a lock of inferior quality was used, which does not match the quality of the previous one.

The company’s principle is that all problems should be solved and taken responsibility for by the customer, not by them. All emails and evidence are available, and we will further pursue your responsibility!

5. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Kloeber - Made To Measure Windows and Doors-Logo

Antwort von Kloeber - Made To Measure Windows and Doors

Dear Wenhuan Yuan,

We’re sorry to hear that you weren’t satisfied with your experience. At Kloeber, we take great pride in delivering high-quality products and excellent customer service.

To clarify, the front door in question was not originally part of the package we quoted for. When we initially surveyed your property, this door was not included. It was added at a later stage, and we provided a detailed measuring template and technical drawings for your reference. The dimensions were supplied to us based on this process.

When we arrived on-site, we found that the aperture did not match the required size for the door you ordered. However, as part of our commitment to customer satisfaction, we resolved this issue at no additional cost and proceeded with the installation using our own, employed, skilled installer.

It’s important to note that Kloeber is not a "middle man." The door you received was designed, assembled, tested, fitted, and certified by our team to ensure the highest quality and performance.

We truly appreciate your business and the opportunity to serve you. If you have any further concerns, we’d be happy to discuss them with you directly.

The Kloeber Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

KLO96417

The process from start to finish the was excellent. The communication from Kloeber was fantastic. All carried out in a very professional manner. Any questions asked were soon answered either by email or call. The completed order soon arrived. Installation by Tony,Sam & Matt went incredibly well. Despite the English winter weather! They were always on time. Any problems were soon sorted. Rebecca & Grace in the office were great too. I will certainly use Kloeber again & would certainly recommend them.

6. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Issue

Called up last week as had a little issue with my door and spoke to Lee, he was very helpful explaining to me how to adjust my front door. Would highly recommend.

26. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Kloeber - Made To Measure Windows and Doors-Logo

Antwort von Kloeber - Made To Measure Windows and Doors

thank you for taking the time to leave a review.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Be prepared if you decide to buy from…

Be prepared if you decide to buy from Kloeber, i purchased their external timber folding doors which do run very nicely however be ready for appalling customer service and a company with no quality control either at their factory or installation. I have had 6 visits so far to put things right and after 7 months still have water ingress delaying my project further which the technical director is trying to blame on external factors rather than the competance of his installation team.
There are further problems with quality and specification, the doors are sold as 'bepoke' however what they should say in their brochure is 'made to order' (as 95% of external doors tend to be) a wooden panel with 8mm of mastic filler on the inside is not a bespoke product, other agreed specification details have not been met.
I have an unresolved situation after 7 months leaving me a difficult decision on what action i should take next. Its a real shame the company operate in this way after you have paid in full, i would rather be recommending companies than having to give 1 star reviews.

25. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Kloeber - Made To Measure Windows and Doors-Logo

Antwort von Kloeber - Made To Measure Windows and Doors

Dear Michael,
Thank you for your continued patience, and I’m sorry to hear that you’re still dissatisfied with the outcome. I want to be completely transparent with you regarding the situation.
We are genuinely sorry that the doors, despite being made to your chosen size, colour, and design, do not meet your expectations of what you consider to be "bespoke." We understand that the term "bespoke" holds different meanings for different people, and it’s clear from your feedback that there’s a misalignment between what you expected and what was delivered.
We are also sorry that, despite already replacing all of your panels free of charge due to your dissatisfaction with the silicone colour, you are still unhappy with the final result. We made this effort to meet your expectations, and we regret that it hasn’t resolved your concerns.
On the matter of water ingress, we’ve made multiple visits to inspect the situation. After a detailed site report and thorough analysis by our technical team, it was concluded that the issue stems from external factors like the positioning of the slabs, which is allowing capillary action and water to pass through. This conclusion was shared clearly with you in the report, and we outlined steps to resolve the issue. Despite these efforts, it appears that the solution we proposed is still not meeting your expectations.
While we’ve gone above and beyond to resolve these matters, including addressing your concerns with a replacement, providing ongoing inspections, and offering a clear solution for the water ingress, we understand that you’re still not satisfied with the outcome. We’re genuinely sorry that your expectations cannot be met with this purchase, but we believe we have done everything we can and more to rectify the situation.
We value your feedback and, while we cannot change the outcome, we remain committed to offering any further advice or support as you move forward.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very helpful customer support …

Very helpful customer support from Chris Saxon when requesting replacement parts. Prompt response and timely delivery of the parts. Many thanks Rob

20. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Kloeber - Made To Measure Windows and Doors-Logo

Antwort von Kloeber - Made To Measure Windows and Doors

Great to hear Rob, thank you for your review

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor Quality & Poor Communication

We had a terrible experience with Kloeber, on so many levels.

The fitters continued the installation of our UberFront door despite knowing the door was not going to work. Due to an unusually low cill, the door hit the inside floor at the height it was installed. Kloeber never mentioned that the UberFront door had an abnormally low cill which required special attention. This fact had to be inferred from the drawings, which were not at all clear. The essential detail was contained in a tiny graphic bubble in the bottom right-hand corner of a drawing which required you to zoom in 500%, no sign of any advisory note which you would expect for any critical information.

To add insult to injury, the UberFront door had a visible bump on the front where a screw had been over tightened during installation.

We were originally told that we’d have to pay £600 to have the door removed so that we could raise the lintel and rebuild the opening to accommodate the low cill. The door should never have been installed in the first place, and even after it had been fitted, it had to be removed anyway to rectify the damaged caused during installation. In the end this was waived as there were so many issues over the following months.

The second issue, potentially more worrying, is the French door that was installed at the same time. The installation, wasn’t great, horizontal bands were left bowed, and there were some other lack-of-attention snagging, but that wasn’t the main problem. We were told by the fitter that we would have to fit our own external doorstops to prevent the door handle from smashing the glass if it were opened fully flush, or if it was caught by the wind. We were reassured that we could buy the (ugly) external doorstops for £3 at Screwfix. Doors which can smash themselves are clearly lacking in design. When we raised this with Kloeber we were told “we can’t possibly know where/how to fit the doorstops, because there are so many design options”. I pointed out that they had all the information they needed as they manufactured the door. This fell on deaf, uncomprehending ears. The final twist is that we were told that if we did fit the doorstops, it would invalidate the warranty. Unlike the front door issues, this remains unresolved 6 months later, and we have no clear idea how we can safely use these doors.

These doors were eye wateringly expensive, and the showroom presented very high quality, attention to detail, and responsive service at the pre-sales stage. I now feel I have paid top dollar for a third-rate product, with zero customer service. A red flag should have been that the entire sum for the doors and installation was required BEFORE installation. Of course, once the doors are installed, damaged and not working correctly, Kloeber have your money, and you have no leverage.

I would urge extreme caution be taken, or just buy your doors elsewhere, there are plenty of other suppliers to choose from.

RESPONSE TO KLOEBER REVIEW OF THE SITUATION:

We were never told this was a premium door. Expensive, like most of Kloeber's products, but nothing to indicate something 'different'.

We did provide the builder with the technical drawing, and like us, failed to notice the small technical bubble.
He did build the the perfect aperture - just too low for your unusually low cill.

We could not go for the survey as this would mean we would have the house open and unsecure for up to 9 weeks while the door was being made - a worse scenario than waiting for a week for the builder to adjust and make good - extra work which we had to pay for.

No-one should have to zoom in 500% to an important part of the technical drawing - that is just absurd! How could we be aware there were clearer technical drawings when they had never been suggested to us?!

We have been unable to fit the doorstop as we don't want to damage the patio door / glass - as this isn't covered under your warranty.

Oh, and no mention of the several bowed bands on the patio door that took several weeks to come and fix - Kloeber only wanted to do that when the door was being sorted - you're only a 15 min drive away!

1. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Kloeber - Made To Measure Windows and Doors-Logo

Antwort von Kloeber - Made To Measure Windows and Doors

Thank you for your feedback. I just would like to clarify a few things:

Your door was specified with a standard cill. Standard, for a premium door. We sent you the technical drawing prior to you ordering which you didn't give to your builder who subsequently prepared the aperture incorrectly. You were offered a survey but declined this service.
We provided drawings clearly showing the door and all the details required to build the aperture to accomodate it correctly. If you'd needed the drawing in a different format or any other information to clarify if you/your builder weren't sure then we could have of course done this for you pre-install. This issue with your aperture was discovered during the install because you/your builder hadn't inturpreted the drawings correctly and the builder didn't build the aperture correctly to acomodate the door.

We fitted the door on the day, because we were asked to. We also came back a second time after your builder had amended the aperture. If the aperture was built perfectly, it wouldn't have needed to be amended. Whilst this did incur additional costs for us, we came back free of charge to ensure your property was secure.

There was a slight bulge in the frame, one of our guys overtightened a screw. I'm sorry that this happened, we did replace the frame free of charge and unfortunately these things can sometimes happen.

We don't supply hooks/stops for doors, mainly because there are hundreds available and everyone has different requirements. Our clients fit a range of different hooks and stops which I understand you have also done. Perhaps we should look at a range but our clients typically prefer to source their own. Our installer recommended one from Screwfix, which you think is ugly, this is your choice, once you find something that is suitable, we'd be happy to comment on how it's installed and how that could best be done to ensure it doesn't invalidate any warranty.

I'm sorry you are left dissatisfied, a real shame as all of your Kloeber doors look fantastic and are working well.

Thanks

Kloeber

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Stunning Uberslide Doors installed in…

Stunning Uberslide Doors installed in an extension.
I was nervous when ordering because they want full payment prior to install. There were some issues with the installation, but for me it has been the aftercare team that have excelled in ensuring I am totally satisfied. Georgina in the office was fantastic communicating and organising everything, Mark and Dan where very thorough in their assessment of the issues and finally Tony, Matt and Sam resolved everything and went above and beyond to make sure we were happy.
Beautiful product, friendly and helpful staff, so I would use them again and recommend them highly, especially knowing if I had any issues afterwards they will take care of me.

10. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Kloeber - Made To Measure Windows and Doors-Logo

Antwort von Kloeber - Made To Measure Windows and Doors

Our company policy of rewarding all staff named in a 5* review means that you've really cost us! And I couldn't be happier, thank you for your kind words!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr