Onedirect Bewertungen 

3 049
•
TrustScore 4 von 5

4,2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible. Slow delivery, poor communication, the 'chat' function just tells you to email admin when asked the simplest of questions. Not a company I'd consider using again. Very disappointing.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I followed up as had ordered but not received - The team apologised and then sorted the order within a couple of days. The product is good quality and as described.

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

First class, from instalation to setting up devices. After care support has been exceptional. Having had it installed on behalf of my aging parents oneline has gone up and beyaond to be helpfull.... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Looking for 2 way radio set for a catering environment - what a minefield!!! Spoke to Sean in Tech Support who literally could not have been more helpful. He explained the various options is clear E... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet


Unternehmensdetails

  1. Elektrofachmarkt

Über Onedirect

Vom Unternehmen geschrieben

We know that communicating effectively is fundamental to today’s businesses and that is why we work with the best brands available.
So whether you are looking for conference equipment, headsets, telephone systems or walkie-talkies, our team of specialists can provide the expert advice needed to help you to find the best solutions for your business.
Our after sales care is second to none and our staff can provide free technical assistance to help you set up and configure your equipment. Just call us Monday to Friday, 8.30am to 5.30pm on 0333 123 3050.

Onedirect.co.uk

Vom Unternehmen geschrieben


Kontaktinformationen

4,2

Gut

TrustScore 4 von 5

3049 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 78 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Braucht meist mehr als 1 Monat zum Antworten

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,2

Alle Bewertungen

(3 049)

64 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible

Terrible. Slow delivery, poor communication, the 'chat' function just tells you to email admin when asked the simplest of questions.
Not a company I'd consider using again.
Very disappointing.

22. September 2026
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Had to chase

I followed up as had ordered but not received - The team apologised and then sorted the order within a couple of days. The product is good quality and as described.

16. September 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Jamie,
It is a pleasure to receive such positive feedback.

We are delighted that you found the product to be of good quality and exactly as described.

We are truly sorry that your order did not arrive as promptly as it should have. Our standard delivery takes up to 5 working days, and we regret the delay you experienced. Nonetheless, it is great to hear that our team was able to step in and get everything sorted for you.

Finally, we value your kind words about the way our colleagues handled your follow-up and resolved the situation swiftly.

We hope you will return for any needs you may have in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Mis-sold

Bought radios advertised for long range. Our restaurant is a large open space. They did not work. We tested more than one set to be sure.
Wesley Bone the sales team manager then treated us like the problem. He blamed our building, our testing, how long we’d had them, and the state of the earpieces after they’d been sitting with the company. No real help. Just a refusal and an offer to sell us something else.
Return started in August. The delay was theirs.

Would not buy from them again.

***AFTER THEY RESPONDED BELOW***

imagine saying their is earwax on all 6 of the others devices, what a load of nonesense, like as if we would have packed 6 devices with earwax back in. Like be realistic, nobody is that dumb. You just didnt have another option to send us and didnt want to refund me my money so decided to come up with all sorts, as I mentioned, plenty of bad reviews for a reason here...

15. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Romano,

We’re sorry to hear that the radios did not meet your requirements. We did our best to assist with your return and understand that the products were not suitable for your particular environment.

However, the returned radios and earpieces were received in a condition that did not meet our hygiene requirements for a return. In particular, the earpieces showed visible earwax contamination. We provided photographs of the condition of the returned items by email so that this could be clearly seen.

We also agreed to accept two of the units that were returned in new and unused condition and shipped the rest units back to you.

Our decision was based on the condition in which the products were returned and our hygiene requirements, rather than an unwillingness to assist.

We appreciate that this may not have been the outcome you were hoping for, but we believe we made every reasonable effort to assist, including accepting the two units that were returned in new condition.

We’re sorry that this experience has left you dissatisfied.

Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast Refund and Great Communication

Despite my item having been discontinued, Onedirect were extremely quick to let me know, apologise and process my refund. Absolutely amazing service overall and great communications.

4. September 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Jo,
It was a pleasure to receive your excellent review.

We are delighted that our team kept you well informed and handled your refund so swiftly.

It means a lot to us that you appreciated our communication and the way we managed your order. We always aim to resolve situations like yours with speed and care.

Please stop by again any time.
Best wishes,

The Onedirect Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Service from one direct

The telephone service with Mary was helpful. But gaining access to help was difficult, hence four instead of five stars

2. September 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi,
Thank you for taking the time to share your review with us.

We are delighted that Mary provided you with helpful support during your call.

However, we are sorry that accessing our assistance was challenging for you. We want our customers to reach our team easily and we have noted your feedback for review.

Finally, we appreciate your positive feedback and are pleased that your overall experience was satisfactory.

We look forward to welcoming you back in the future.
All the best,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Either online or through the account…

Either online or through the account manager the process was smooth.

12. August 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Faruk,
Thank you for your great review.

We are delighted that you found both our website and account manager service efficient and seamless. It is wonderful to know that we provided you with multiple convenient ways to complete your order.

Your feedback about our streamlined approach means a great deal to our team.

We look forward to seeing you again in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

First class

First class, from instalation to setting up devices.
After care support has been exceptional.
Having had it installed on behalf of my aging parents oneline has gone up and beyaond to be helpfull.
Thank you 🙏

5. August 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Jonathan,
Thank you for your great review!

We are delighted that you found our setup process smooth and convenient for your parents. It is wonderful that our team was able to provide the helpful support needed during the configuration.

Your appreciation for our after care service means a lot to us, and we are pleased our staff went the extra mile to assist your family.

We look forward to seeing you again in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service!

18. August 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Gary,
Thanks for your great review.

We are pleased that you found our service helpful and easy from start to finish.

Our team appreciates hearing that everything met your expectations.

We look forward to seeing you again
With renewed thanks,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Always great reliable service and fast…

Always great reliable service and fast delivery!

24. Juli 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Dean,
Thank you for your great review.

We are delighted that you found our service dependable and appreciated the swift delivery. Your confidence in our telecoms equipment and customer service means a lot to us.

It is also wonderful that our efficient shipping process met your expectations.

We look forward to seeing you again in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Nathan,
Thanks for your great review!

It's fantastic to know your experience with us was so positive.

We’re delighted our team could deliver your order promptly and that the product met your expectations. Clear communication is a priority for us, so we’re thrilled you felt informed throughout the process.

We look forward to your next visit.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Misinformation of items in stock

Tried ordering a handset that was showing as 'in stock'. Shortly after placing the order I was advised that the item was not available. Refund takes a week to process. After a few weeks, I saw that the item was showing as i'in stock' again, so I ordered it and the same thing happened again!

10. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi,
Thanks for taking the time to share your feedback with us.

We sincerely apologise for your experience. Our systems are designed to update stock availability in real time, and we're investigating why this didn't occur as intended during both of your purchase attempts.

Please know that our customer service team remains available to discuss any unresolved matters directly.

We hope to see you again.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very disappointed

Very disappointed. Sent a faulty item. Sent it back as per their returns procedure. Have proof of postage but they deny receiving the item back. They are refusing to refund. Would not use again.

28. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Leah,

We’re really sorry to hear you were disappointed, and we completely understand how frustrating this situation must have been.

We’d just like to clarify that we never refused your refund. As the returned item had not reached us, we asked for the tracking information so we could look into what had happened with the return.

As we’ve now clarified by email, it seems there was simply a misunderstanding. Even though we haven’t received the tracking information, we’ve gone ahead and processed your full refund as a gesture of goodwill.

Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Customer Service

When there was an issue with goods sold through One Direct, they were very quick to respond and deliver a satisfactory outcome. Thanks.

14. Juli 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Philip,
Thank you for taking the time to provide us with your feedback.

We are thrilled to hear about your experience. Knowing our team could assist you effectively means a lot. We take pride in resolving any concerns promptly and ensuring your needs are met.

We look forward to seeing you again in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Stay Away Wont Refund Your Money!

I returned a product to purchase a better model instead and returned the product exactly how it was instructed, contacted multiple times and was given the excuse its sent to refund team, admin, warehouse team has some “delay”

The item was returned 4 weeks ago so unless the warehouse is operated by a single bed bound individual not sure how its taking more than 4 weeks to refund almost £5000.

16. April 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Dillan,

We are truly sorry for the frustration and inconvenience this situation has caused.

We completely understand your concerns regarding the delay, particularly given the value of the order and the length of time you had already been waiting. As previously explained by our team, our warehouse has recently experienced significant delays in processing returns, as they handle not only UK returns but also returns from several other European countries. Unfortunately, this impacted the processing time of your case.

We can confirm that your refund was successfully processed on 20/05/26.

We sincerely apologise for the extended delay and genuinely appreciate your patience and understanding throughout this matter. Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us directly.

Kind regards,
The Onedirect Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Product was delivered as promised

Product was delivered as promised. However they will charge you the equivalent of overnight delivery for regular postal delivery,

In addition if you aren't careful, they will covertly charge your for coverage of your purchase. By automatically selecting the option after a short delay.

26. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Gary,
Thank you for providing us with your feedback.

We are glad your purchase arrived promptly as promised.



However, we regret any confusion regarding charges. Our checkout process clearly displays all delivery options and associated fees before final confirmation. Optional protection plans are also presented as unselected choices requiring active customer approval during checkout.

We hope to see you again in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Has suddenly started spamming me with…

Has suddenly started spamming me with silent phone calls from Glasgow and Edinburgh numbers.

Never heard of them.

------------
Edit after their reply:
I am not stupid, I called the numbers back and they were YOU.

6. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Stuart,

We’re sorry to hear about this and understand how frustrating it must be to receive these calls.

We’d be happy to look into it further. If you can share the numbers you received the calls from, together with the approximate dates and times, we can investigate whether they are connected to our systems and try to understand what happened.

We’ll make sure this is looked into with our team so that, if there is an issue on our side, it can be addressed and prevented from happening again.

Kind regards,
The Onedirect Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Redeemed

Given wrong advice by your sales people but refund went reasonably well

25. Februar 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Paul,
Thank you for taking the time to provide your feedback.

We're sorry for a misunderstanding that occurred, but pleased our team handled your refund request swiftly.

We hope that we have the pleasure of seeing you back in the future.
Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Zero Stars if I could

If there was an option to choose zero stars, I would have done so.
I ordered a product on the 8th of April 2026 and received it within five days. It was not suitable so I returned it by Royal Mail on 17th April and it was delivered back on the 20th of April.
I have since sent five emails to Francisco Vaquer who keeps replying with the same generic email saying it takes up to 2 weeks to deal with a return and refund. They have confirmed they have received the item but still no refund. I have paid for this on pay in 3 and my next payment due on the 8th May……
DO NOT USE THIS COMPANY…. THEY FOB YOU OFF AND DON’T REFUND…..

8. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Rachel,

We are very sorry to hear about your experience and the frustration caused during the return and refund process.

We have reviewed your case and can confirm that the issue has now been resolved. We appreciate you taking the time to share your feedback, as it helps us identify areas where we can improve our service and communication with customers.

Kind regards,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great experience

Great experience, it was quick and easy. The VOIP phone and base unit arrived on time. It was a good competitive price and it works fine.

24. April 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi Mary-Ann,
Thank you for sharing your experience with us.

It is wonderful that you had such a brilliant experience with Onedirect.co.uk.

We are delighted that you found our ordering process quick and simple. It is fantastic that your VOIP phone and base unit arrived punctually and that you were pleased with our competitive pricing. We are thrilled that the equipment is working perfectly for your needs.

We hope that you will return for anything you might need in the future.
All the best,

The Onedirect Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great communication throughout and…

Great communication throughout and prompt delivery

11. April 2026
Onedirect-Logo

Antwort von Onedirect

Hi,
Thank you for your kind comments.

It’s wonderful to know you had such a seamless experience with us.

We’re thrilled you appreciated our team’s communication and the speed of your delivery. Ensuring timely service is something we always strive for and we’re glad it contributed positively to your order process.

We look forward to welcoming you back and are here for anything you might need.
Best wishes,

The Onedirect Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr