Octopus Energy US Bewertungen 

269
•
TrustScore 4.5 von 5

4,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Octopus Energy and Deavonte' get 5 bright stars! I called in to Octopus Energy and spoke with Deavonte'. He was super-friendly and helpful. He understood my issue right away, asked all the right... Mehr ansehen

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

My initial experiences with this company were very positive. Maybe even 5 star. Recent experiences have not measured up. Incorrect billings, missed discounts, and changes to payment fees have been n... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Deavonte'was so patient with my frustration and was able to fix my issue. The 3rd party sales team that was used to set me up offered me the incorrect plan. Deavonte' went above and beyond to correct... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I can’t say enough good things about Melissa at Octopus Energy! She has been an absolute lifesaver, helping me navigate multiple issues with patience, professionalism, and a truly impressive depth of... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Stromversorgungsunternehmen

Vom Unternehmen geschrieben

We understand that green energy is cheap energy. Better for you, better for the environment. We offer multiple low-cost plans depending on where you live and only offer 100% renewable energy.


Kontaktinformationen

4,5

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

269 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,5

Alle Bewertungen

(269)

96 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sorry

Sorry. You were supposed to cut off my electrical, and you did not do it.You were supposed to cut of my utility service and you didn't do it. I went by 3 weeks later, no service there but, I receive another bill. The next week. That was due in a week. There was no electric coming into the house. But the bill says it's on , and I call 2 months earlier to cut it off on the service date. NOT CUT OFF..I had to pay an extra bill to you.And I had to pay an extra bill to my service utility provider lubbock, utilities. company over eighty bucks. I won't be using you again.I will just use a compressor at my rent property.Thank you for nothing. It's like being slammed! Called , talk to representative manager.I didn't have time to deal with you. But explain the problem to a supervisor . Which said that they would take care of it , and they did not. You still took the payment out of a direct pay. YOU SAID YOU COULDN'T GIVE ME A CONFIRMATION NUMBER.And utility company said," U could not cut the utilities off .I had to call them." I used u to save me money and you wound up costing me more than just using a higher better company I A TWO YEAR CONTRACT. AND PAY , THE PENALTY WOULD HAVE BEEN CHEAPER. SORRY BUT YOU SUCK.

12. April 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Hi Randy,

Thank you for taking the time to share your experience with us. We never want anyone to leave feeling frustrated or unheard, so we took a close look into your account and call history.

From our review, we can confirm that on March 27th you spoke with a member of our team and requested for your service to end at the close of your billing cycle. During that conversation, our energy specialist confirmed April 17th as the cancellation date, and you agreed that timing would work. Your service was then canceled on April 17th, exactly as discussed.

We were unable to find any earlier call or email requesting cancellation effective March 27th, and when we reached out for additional details so we could investigate further, we unfortunately didn’t hear back. We also did not see any indication during your interactions with us that you were unhappy with your experience at the time.

That said, we genuinely appreciate the chance to review your concerns, and we’re sorry this situation left you feeling disappointed. We always aim to make things straightforward, fair, and human.

If there’s anything further you’d like to discuss, our team is always happy to help.

- Octopus Energy US 🐙

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I give Octopus Energy 5 stars because…5 Stars

I give Octopus Energy 5 stbars because I never had any issues and didn't need to reach out. I appreciate the consistent coverage.

9. Mai 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Five stars for a smooth, worry-free experience — we'll take it! 🐙 That's honestly the best compliment we can get. Reliable service behind the scenes so you never have to think about it — that's exactly what we're going for. Thanks for trusting us with your energy!

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Too soon to tell.

Too soon to tell.

9. Mai 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Fair enough — we'll take that as motivation! 🐙 We hope the experience continues to impress, and if you ever need anything along the way, we're just a call or message away. We'd love to earn those other two stars!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

That's the goal! We're committed to keeping things affordable and transparent — no tricks, no gimmicks. So glad it's making a real difference for you. Thanks for being an Octopus customer! 🐙

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

That's what we're here for! We're so glad the experience felt seamless — our team works hard to make every call as easy as possible. Thanks for taking the time to share this! 🐙

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Hi Chandra, thanks so much for the review and kind words! We’re really proud of our team’s commitment to making sure every customer gets the help they need, no matter who answers the phone. It’s awesome to hear that’s been your experience as well. We truly appreciate you being part of the Octopus family!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The electricity was not turned on on…

The electricity was not turned on on the date agreed in your notice. My family and I arrived to a house completely in the dark. There is no after hours help that could resolve it.

27. April 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Hi Simon, we're truly sorry your family arrived to a dark home- that's never acceptable, and we understand how upsetting that must have been.

There was an internal processing delay on our end, and while Roland our Team Lead reached out to address the situation, we know that doesn't undo the experience. We're working to make sure it doesn't happen again.

We do want to note for transparency: when switching providers in Texas, a switch keeps your existing service active until we take over. A move-out with your previous provider creates a gap before new service begins. Choosing the switch option would have prevented the interruption, and we're committed to making sure our customers are fully informed of that distinction going forward.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I love my service and always get…

I love my service and always get extreme good customer service

4. Mai 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

We're happy to hear that you love our service and receive great customer service. Thank you for your positive feedback; we appreciate it.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

VERY PROFESIONAL,

VERY PROFESIONAL,
GET THE THINGS DONE AND ACT FAST.
VERY POLITE.

4. Mai 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Thank you for the kind words! We definitely pride ourselves in friendly efficiency, so its great to hear we're able to get you taken care of promptly when you reach out! Thanks for choosing Octopus Energy!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I was always able to talk to someone

I was always able to talk to a customer representative in a timely manner who spoke excellent English. Unfortunately, after years with Octopus their price per kWh jumped to a point I could no longer accept and when with someone else.

5. Dezember 2025
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Thank you so much for your kind words about our team and the service you received over the years — that truly means a lot to us. We're genuinely sorry to hear that pricing ultimately led to the switch. We understand how important finding the right rate is, and we'd love to have you back if circumstances ever change. If you'd like to explore what we can currently offer, our team is always happy to help. Wishing you all the best! 🐙

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Thank you for the kind words — we're so happy to hear that! Providing a great experience for every customer is what our team works hard for every day. We're glad we could deliver that for you. Thanks for choosing Octopus Energy! 🐙

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Clarissa and Octopus

Clarissa, like all Octopus customer service representatives, provided friendly professional service quickly and with clarity and precision. She is to be applauded for representing Octopus in a way that demonstrates your commitment to your customers. And management is to be recognized for providing the leadership and support that makes a call center function at the highest standards. This alone should be enough to make all utility customers Octopus customers.

4. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

What a wonderful review — thank you so much! We'll be sure to pass your kind words along to Clarissa; she will be thrilled to hear this. You've put it beautifully — it really is our entire team, from frontline to leadership, that makes moments like this possible. We're grateful to have customers like you who take the time to recognize it. See you around! 🐙

Bewertet mit 1 von 5 Sternen
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Hi Jeff, thanks for your patience — your deposit refund was processed Friday and should reflect in your account within 2–3 business days depending on your card issuer. If it hasn't appeared by end of week, reach back out and we'll sort it right away!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

They will make things right!!

There have been a couple of occasions that required me to contact customer service. Each time I had to reach out the person in the other end of the line has been stellar in their customer service and desire to get things resolved for me. Thank you for making me feel valued as a customer.

30. April 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Monika, this truly made our day — thank you! We know that reaching out to your energy company isn't always something people look forward to, so it means the world to hear that our team turned those moments into positive ones for you. Making you feel valued isn't just our goal — it's our standard. We're so glad to have you with us! 🐙

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

By me being on set income as an elderly…

By me being on set income as an elderly and disabled person I am so grateful for being with your company and I invited my friends to join me and they are very happy. Thank you so much

4. Mai 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Thank you so much for sharing this with us — it genuinely warms our hearts. We believe everyone deserves reliable, fairly priced energy, and knowing that we're making a real difference for you means everything. And how wonderful that your friends are happy too! That kind of trust is something we don't take lightly. Thank you for being part of the Octopus Energy family. 🐙

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Everything I asked was discussed and…

Everything I asked was discussed and explained to me in my end in a the level which i understood.

28. April 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

That's exactly what we aim for — clear, jargon-free conversations where you always leave knowing exactly where you stand. Thank you for sharing your experience! We're glad our team could make things easy to understand. 🐙

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Easy switch

Easy switch, spoke to a real person, no sales talk.

4. Mai 2026
Octopus Energy US-Logo

Antwort von Octopus Energy US

Love hearing this! No runaround, no scripts, just real people helping you make a simple switch — that's the Octopus way. Thank you for giving us a shot, and welcome aboard! 🐙

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr