MediStore AB Bewertungen 

54
•
TrustScore 1.5 von 5

1,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Vad ni än gör! Handla ej från detta företag. Det finns ju en anledning till att deras omsättning sjunker drastiskt. Vilseledande annonser och öppet köpregler bryr som sig inte om. Säljer produkter so... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beställde på fredagen, fick bekräftat att det skulle skickas senare under eftermiddagen på tisdagen då det behövde levereras på fredagen. På Torsdagen får jag ett mail att beställningen ej gått igenom... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Köpte medicinteknisk produkt. Den fungerar bra. Snabb leverans. Produkten är väldigt populär just nu och därför slut överallt. Bara medistore sålde den tillfälligt och då till ovanligt högt pris, dära... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Väldigt dålig service. Jag köpte en dyr autoklav som det sedan var fel på. Skickade tillbaka den under årsgaranti men de säger att de inte hittar något fel, fick då bekosta fakturan för genomsökning... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Sanitätshaus
  2. Krankenhausbedarf und -ausstattung

Vom Unternehmen geschrieben

MediStore säljer Hälso- och Sjukvårdsprodukter för privatpersoner och sjukvården. Här hittar även medicinteknikern produkter som kan behövas vid service samt kalibrering. Vi säljer produkter som blodtrycksmätare, termometrar, första hjälpen, sjukvårdsprodukter, egenvårdsprodukter och pulsklockor. Välkommen in och se vårat stora sortiment.


Kontaktinformationen

1,6

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

54 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 57 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1,6

Alle Bewertungen

(54)

8 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Skicka en icke fungerande manuell…

Skicka en icke fungerande manuell blodtrycksmanschett, som läckte luft. Mailade företaget, fick svar "ärandet är löst och avslutat"

Ingenting hände. Inga pengar tillbaka och ingen ny fungerande manschett. Slösa inte dina pengar på detta företag.

11. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Kundtjänst skulle återkomma på en gång…

Kundtjänst skulle återkomma på en gång med uppgift om stickor medföljer coaguchek Inf
eller om de också är restnoterade. Först då kan jag avbeställa mätstickor och de kan skicka apparaten. Vidare saknas uppgift vad som ingår i best av coaguchek inf : ingår lansetter?

7. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Får EJ KONTKT med bolaget MediStore AB. Org.nr 556756-3654

Försökt nå MediStore AB - Org. nr 556756-3654 för en reklamation idag den 24/7 2023. Via telefon fungerar inte deras tekniska support och via e-post erhålls inget svar.
Läst omdömen om företaget bl.a. här på Trustpilot.
Man häpnar - mellan 63-90% ger lägsta betyg för deras sätt att handha sina kundkontakter och köparnas möjlighet att kommunicera med företaget.
Förstår nu, av detta bolag ska inte köp göras.
Dessutom borde sjukvården upplysa om seriösa leverantörer av sjukvårdsprodukter från privata företag.
Efter att ha tagit del av de negativa omdömen som lämnats om MediStore AB har företaget med ”råge” kvalificerat sig till medverkan i TV-programmet UPPDRAG GRANSKNING!
Då får vi kanske svar på alla våra frågor.
Mvh Göran Hegborn, Växjö

24. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Förfärliga att ha att göra med!

Förfärliga att ha att göra med. Det går bra att sälja men reklamationer vill de inte ta i. De väljer istället att inte svara, hänvisa vidare till någon som ej tar kontakt. Rekommenderar inte någon att köpa från dessa.

1. Dezember 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Det mest oseriösa företaget jag varit i kontakt med

Har aldrig varit med om ett mer oseriöst företag. Vi har beställt varor för runt miljonen. Vi har flera produkter som inte fungerar eller där vi blivit lovade att det skall fungera i system som det ej gör. Det mest alarmerande är att ingen tar emot reklamation eller och hanterar reklamationer varken via mail eller telefon. Supportärenden som nu är mer än 3 månader gamla är obesvarade trots påminnelser under tiden.

2. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Undvik att handla med detta företag.

Undvik att handla med detta företag.
Köpte den 11/7 en EKG-apparat från er. Dn anlände efter e dryg vecka. Den fungerade en dag men lade sedan av.Försökte ringa till företaget vilket var omöjligt. hamnade bara i en telefon-svarar-loop.
Skickade mail och fick svar att det var handhavande fel. Kontrollerade allt handhavande oc meddelade på nytt att den inte fungerade. Fick då en beskrivning hur man kopplar sladdarna till EKG och skiss. Konstig invändning då man tagit och tolkat tusentals EKG. Behöver ingen sådan anvisning.
Fick via mail sedan tag I en annan person som bad mig beskriva felet och skicka bild.
Har sedan inte hört av företaget.Att ta hand om reklamationer tycks inte vara något ni gärna gör om man läser andras omdömen.
Det är nonchalant att bara strunta i sina kunder.

22. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Kolla aldrig deras hemsida

Medistore har verkligen dålig företag. Jag hade skickat en retur och de har även fått det men inte kontakta klarna för uppdatering.
Snälla! Köp aldrig hos dem. Deras kläder är inte den bästa kvalite. Håll undan om ni kan. Finns bättre än dem

5. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Köp inget från detta företag för guds…

Köp inget från detta företag för guds skull. Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag aldrig blivit kund hos dem. Jag råder er starkt!! De har inget intresse av att hjälpa sina kunder och går något fel. Dels gick hjulet på rullstolen sönder, när jag bad om råd fick jag råd att köpa ett ersättningshjul vilket jag tacksamt gjorde. Hjulet kom snabbt fram men det var lite dåligt paketerat och metalfästet stack ut. Men hjulet var för litet trots att de rekommenderade den så det blev att skicka tillbaka det vilket jag gjorde inom 14 dagar. Jag följde instruktionerna på hemsidan om hur returen ska gå till och till vilken adress. Problemet är att de vägrar hämta ut paketet med hjulet. När de fortfarande inte har hämtat ut det efter några veckor blir vi fundersamma och ringer. De tvärvägrar att hjälpa oss. Tvärvägrar att hämta ut det och när vi erbjuder att själva komma in med den till dem när posten skickar tillbaka paketet till oss vägrar de även det. De hänvisar om och om igen att det har gått över 14 dagar men de har haft möjlighet att hämta ut den i flera veckor. De bryr sig inte om att deras kärnkunder är sjuka och äldre personer utan tänker bara på sina egna fickor. Undvik alla ni där ute. Undvik…

11. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
MediStore AB-Logo

Antwort von MediStore AB

Hej Amanda, Ber om ursäkt för allt strul. Du har alltid rätt till 14 dagar öppet köp om varorna inte stämmer med dina förväntningar och är det en reklamation så skickar vi en ny fungerande vara direkt utan extra kostnad. Vi hjälper även till med frakten så det är bara att kontakta kundtjänst så hjälper vi dig med returen. Har du returnerat till oss inom 14 dagar och produkten är oanvänd så ska det inte vara några problem att returnera. Som jag ser ovan så har du försökt returnera varorna själv och till ett utlämningsställe, alltså inte till oss. Vi har tyvärr inte någon möjlighet att hämta varor på en butik och därför hjälper vi till med fraktdokument så att varorna kommer direkt till oss. Men kontakta gärna oss med ordernummer så kan vi hjälpa dig vidare. Mvh MediStore Kundtjänst

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I ordered a device which was not as…

I ordered a device which was not as expected and therefore I returened the device back. After 2 weeks I got it returned to me. After contacting the customer service they mentioned that the return package was not suppose to be sent as normal package. I returned the package again by buying a dhl return package from the same site and after returning the object 1 more time, i received an email that the return is not acceptable! In the reseaons it says for more info write an email to customer service which I did and customer service reply back to answer to the same return service! This much back and forth communication for one simple return is not acceptable and very bad service. I will never use this website again and recommend others to double think if they want to purchase something from this website. Very bad experience

4. April 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
MediStore AB-Logo

Antwort von MediStore AB

Dear Donya,

We are sorry to hear that you had a bad experience in terms of returning an item.

I can tell from reading the correspondens you have had with our customer service, that there are some misconceptions in how you have interpret the information about our return-policy and the return-document on our website.

Therefor I would like to clarify on which terms we have denied your returned item.

Our return policy (available on our website) gives you 14 days to return the item back to us.
(Provided that you have notified us within 14 days of receipt of the goods that you wish to exercise the right of withdrawal).

The Parcel Tracking show us you received your bought item from us: 2022-02-02

To be able to get the returned item granted - you would have had to returned the item to us within the return policy timeframe,
which was no later than March 2nd.

We recieved your returned item the 1st of April.

That is 8 weeks + 2 days after your receipt of the item, or 4 weeks + 2 days overude from the return policy time frame that ended March 2nd. That is clearly past the return policy timeframe.

I would also like to clairfy some important information regarding your thoughts of our return documents on our website.

As a customer you are always free to choose who ever you want to arrange the return, or buy return documents from anyone you would like.

Therefor your argument about our return document being invalid or non functionall at the time, becomes irrelevant. As you are free to arrange/buy return documents anywhere you want, from any company, grosary or such.

Its always the customers responsibility to return the item back to us in time of the preturn policy timeframe.
Regardless of issues with the return document from us or other company.

Also - We are always here to help our customers - and would gladly have helped you out if you just would have reached out or tried to contact us regarding the issue with the returnticket, but no contact was made from your side with that information, at that point.

I hope this answer lands well - and that it hopefully helped to clarify some remaining questions you might have had.

Welcome back at any time!

Kind Regards - MediStore AB

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Littmann stetoskop

Har köpt Littmann stetoskop . Mycket dålig kvalitet, membranet och öronoliver sitter inte fast. Rekommenderas ej.

23. Oktober 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Katastrofalt dåligt bemötande och…

Katastrofalt dåligt bemötande och handhavande av beställning! Medistore-medarbetare gav olika uppgifter om hur betalningen skulle gå till, den ene sa att beställningen inte görs förrän fakturan är betald och den andre försökte att läxa upp oss med att "man betalar fakturan efter att man fått leveransen". De sände dubbla fakturor, de uppgav felaktiga uppgifter vad gäller såväl leveranstid (blev 2 v istället för 2 dagar) som leveransadress och typ av leverans, då någon på företaget fyllde i vår färdiga beställning med uppgiften "företagspaket" utan att komma överens med oss om detta.
DHL-chauffören ansåg sedan sig inte ha tid att leverera paketet samt slarvade bort paketet på lagret. Till slut kom paketet, till fel adress, försenat med 2 veckor och företaget skickar ytterligare en faktura på samma beställning!

20. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr