Wilsons Carpets Bewertungen 

827
•
TrustScore 4.5 von 5

4,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

bought heavy duty bathroom vinyl at the york road store same quality found elsewhere was nearly double the price great fitting service by good no nonsense fitter highly delighted

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Polite and helpful staff in the store. Fitters arrived on time, very professional, respectful of our home(shoes off) Quality product, fitted well and looks great. Upgraded our bathroom, we... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Great service for measuring up and in-store, totally let down by the fitter as per lots of other reviews. Ultimately Wilson's recommend these fitters so it's on them. When I pay someone to do a job I... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We moved into our new house just over a year ago. We have a small property which required all carpets and flooring to be replaced which we have done in stages. Wilsons Carpets initially came out to me... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

Vom Unternehmen geschrieben

Wilsons Carpets is the largest independent flooring and bed retailer in the region, with 19 stores across Yorkshire, Lincolnshire and Nottinghamshire. Family-run since 1968, we’re known for unbeatable value, expert advice and our Price Promise. Meaning Prices are checked daily against over 1,000 products. With more than 1 million m² of stock, we offer carpets, vinyl, laminate, LVT, artificial grass, rugs and beds, all available in-store or online. Free measuring and friendly, honest service come as standard.


Kontaktinformationen

4,5

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

827 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,5

Alle Bewertungen

(827)

216 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very positive experience

The man who assisted me was incredible helpful with advice and phoned when my
Order came and helped me to my car with my purchase I couldn’t ask for better service 😊

22. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Satisfied Customer

Great help in store in choosing the right carpet for us. Store fitter came on time and completed the fitting well. No problems experienced and very happy with our purchase.

11. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

They looked after my husband and myself…

They looked after my husband and myself from when we first went in, without being pushy, just explaining the various qualities of artificial grass . Very knowledgeable and made our selection much easier. Our order was ready to be collected at the day and time promised.

28. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The lady was very helpful and very…

The lady was very helpful and very sociable and also her colleagues also the carpet fitter was also very efficient and very sociable will definitely shop at Wilson’s Parkgate Rotherham again and also recommend to friends

23. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Visited Wilson’s in Pontefract yet…

Visited Wilson’s in Pontefract yet again as the past carpets and fitting have been top notch , yet again not disappointed in the price / quality and fitting service for our stair carpet , top job start to finish

5. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Cowboy tradesman

I bought the lino for the bathroom at a reasonable price....but the fitting is absolutely ridiculous it's short all around the bathroom and not fitted up to the skirting boards I wouldn't mind but we have more waste than the so called fitter used very very poor and a complete waste of money I will not be using Wilson's carpets again

5. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wilsons Carpets-Logo

Antwort von Wilsons Carpets

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave your review following the fitting. We are sorry to hear that you have been left feeling disappointed.

We work with a trusted network of independent fitters who are expected to provide a professional service at all times. We are therefore concerned to learn of the issues you have raised and are committed to investigating these concerns thoroughly to reach a fair outcome.

We have sent a request for further information, as looking at our records we don't appear to have an active complaint about your order. We would welcome the opportunity to discuss the matter with you directly so that we can better understand the situation and work towards a resolution.

Kind regards,
Jenny
Wilsons Carpets

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Colin and the staff at Wheatley Hall Rd

Colin and the staff at Wheatley Hall Rd
Were great nothing too much trouble
Paul Wilson and his son Jackson did a terrific job laying the carpets all bedrooms stairs and landing and lounge
Nothing too much trouble
Then came along Pete and his son Jake who fitted cushion floor to our utility and again nothing was too much they did an excellent job
We have nothing but praise for Wilson’s Carpets
We even bought a bed from them
No sales no gimmicks straight talking and honour there word
Thank you guys *****

11. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The worst place to go

The worst place to go, I've ordered to get my flooring done after the kitchen been fitted, and been waiting for about 3 weeks or more and its been now getting silly, they was ordered to track down the fitter and its been taking a piss take.
so I gone and went in and finally got a full refund .

30. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wilsons Carpets-Logo

Antwort von Wilsons Carpets

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave a review following your recent experience. We are sorry to hear that you have been left disappointed with the fitting timescales.

We strive to provide a timely and efficient fitting service and are disappointed to learn that your experience did not meet expectations. We work with a dedicated team of trusted contractors who help us deliver a high standard of service to our customers.

We have requested some further details and would welcome the opportunity to speak with you directly to better understand what happened and identify any areas for improvement.

Kind regards,
Jenny
Wilsons Carpets

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After to and froing with jo from…

After to and froing with jo from customer service with emails all a waste of time she wanted me to visit the store in worksop that i had a lot hassle and stress with for the money they owe me from a refund should have got a full refund as everything was returned to them that i had what a waste of time and they cant send company cheques that says a lot wont be visiting any wilsons shops again at all.

20. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wilsons Carpets-Logo

Antwort von Wilsons Carpets

Hi Maz.

Thanks so much for taking the time to do a further review.

I understand what you’re asking, and as I mentioned before, we can only process refunds using the same method that was used for the order. In your case, the order was paid for in cash.

Because of that, you will need to visit the store in person to receive your refund, and we’re not able to post it to you.

We’ve worked with you throughout to address your concerns and to arrange a refund for your flooring. At this point, it’s you who is now putting obstacles in the way.

Kind regards,
Joanne.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The best service I ever had in last 10…

The best service I ever had in last 10 years.
Lovely lady at the reception desk guided through all options. They gave us amazing price, btw we also checked 2 other places.
They Lincoln shop is very welcoming, tidy and spacious. Job been done quickly and without any issues, I am very happy with the result.

14. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely apalling service

Absolutely apalling service. Carpet poorly laid on stairs and landing in November, inspected by them and agrred with us. Late February came with replacement carpet, the wrong colour. We chased them for updates regarding a replacement, never updated without us contacting them. Eventually decided we'd had enough and asked for our money back. No problem they said but our card we'd payed on has been renewed, oh I can't do that in store the numbers are different, email head office it will be in the bank in 2 hours. We have supplied all details requested and still no money returned. Subsequent emails ignored, no phone number to customer care, shop staff 'I'm just a salesman'.
We've had good service in the past, but won't use them again.
There should be a way to give 0 stars as they don't deserve any.
Avoid!
It looks like its small claims court for us to get our money back. Disgusted with their service to be honest.

Finally a reply to my wife, they will pass it on to the accounts department but not refunded yet and only offering for carpet not fiting. I'm sure my contract is with them regardless of subcontracting the fitting under the consumer right act and or the sale of goods act. Either way I should not be out of pocket by 1 penny as I have no carpet and they have failed to replace it.
Originally bought from the Barnsley branch at Stairfoot back in November 2025. Complained the day of fitting as it had been mis measured but the estimator and didn't fit.
Ref: WIL2362622

29. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wilsons Carpets-Logo

Antwort von Wilsons Carpets

Hello.

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that the service you received has not met your expectations and that you have been left unhappy.

When issuing refunds, the funds must be credited to the card used for the original purchase. If the card has expired, the refund would need to be processed via a Bacs transfer. Provided all the correct information has been supplied to our Accounts Department, this is typically processed without delay.

If you could please provide a little more information regarding your order, we would be pleased to contact you directly to help resolve the issue.

Kind regards,
Joanne.
Wilsons Carpets.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

From the moment we walked into store…

From the moment we walked into store and someone behind the distant counter called across the floor to ask if we were okay, we felt that we were on a hiding to nothing. Not once did he move from the spot he was presumably sitting at.

We're buying a new build house that is just shy of 1600 square feet and need to floor the entire property. However, it appeared that he really didn't want us to buy from Wilsons. Yes, he fiddled about on a calculator a bit and produced some figures for carpet fitting but not the LVT hard flooring we needed. We walked out none the wiser after he didn't attempt to show us carpets either. Probably a sale between twelve and fifteen thousand pounds gone.

27. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wilsons Carpets-Logo

Antwort von Wilsons Carpets

Hello Michael,

Thank you for taking the time to leave a review following your recent visit to one of our branches. We’re sorry to hear that the service you received did not meet your expectations or the standard we aim to provide.

In relation to the quote you were given, this may have referred to carpet only. There are some flooring options that we are unable to arrange a fitting service for; however, these can still be supplied for delivery, allowing you to arrange installation with a fitter of your choice. We apologise if this was not clearly explained at the time.

We have requested some further information from you and will be in touch directly as soon as we receive this.
Kind regards,

Joanne
Wilsons Carpets

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Arrange your own fitting.

The products they supply are of very good standard and wide variety of choice but the ‘fitting service’ leaves much to be desired!!

Ordered some LV flooring with extra length as there needed to be a join (with pattern).
They basically f**ked the join up and left it like patchwork!!
Also took the door off its hinges to fit floor, put it back on wrong and now does not even nearly close.
Made a formal complaint but still waiting for a reply…. 6 months.

14. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wilsons Carpets-Logo

Antwort von Wilsons Carpets

Hello Michaela.

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that you are unhappy.

Occasionally, removing doors is necessary to facilitate fittings; it is usually the case that these are left for the property owner to have addressed by a carpenter, to accommodate any difference in thickness from previously installed flooring. The fitters installing for our customers are self-employed, so any issues regarding fitting should be communicated to the fitter straight away, should you be unhappy.

We have searched our records using your name, and we are unable to locate any escalated complaint within our system. As such, we have sent you a request for further details about your order.

Once these are received, we will be in touch.

Kind regards,
Joanne.
Wilsons Carpets.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr