DIY Building Supplies Bewertungen 

791
•
TrustScore 4.5 von 5

4,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ordered on a Saturday. The confirmation said I’d get a delivery date within two working days, and delivery within five. By Wednesday afternoon there was still no date. I called them several tim... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great website. Good prices. Easy to order online and pay. Had all the follow up emails with order recieved, processed and delivery dates. Needed to change the order, and was able to speak to so... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very easy company to use, delivered on time, two posts wrong colour were take back delivery driver or Gaines with his office for replacement Which arrived the day arranged Once putting decking tog... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

yeah perfect, website easy to navigate, easy and clear what i was buying, arrived as expected, driver was nice and friendly, helped me get the stuff to the back of the house. Will defo go back to this... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Heimwerkerfachhandel

Vom Unternehmen geschrieben

We are your one-stop shop for building material supplies, with a dedicated trade service for contractors and helpful staff ready with advice and insights for DIYers.


Kontaktinformationen

4,3

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

791 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 75 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,3

Alle Bewertungen

(791)

292 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very Happy Customer

Ordered online and materials were at a really good price and cheaper than elsewhere. Communication was great and had a call to confirm that some of the lengths required weren't available but alternatives were offered at no additional cost. Delivery was a little longer than advertised but came from a local supplier and was great quickly so happy to wait for a service like that. Will order from here again in the future, great service!

8. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for taking the time to write such a positive and detailed review. We are so pleased that you were completely satisfied and we look forward to you ordering with us again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

18mm Structural Hardwood Plywood

I recently purchased the 18mm Structural Hardwood Plywood and I’m genuinely impressed.
No damage, no delamination, and the edges were clean and straight. Unlike B&Q or Wickes the faces are smooth and consistent with no voids or patches.
I’ll definitely be buying from them again for future projects.

29. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Really pleased you were satisfied with the quality of the products. Thank you fo0r taking the time to review us and we hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Always happy with their service.

1. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you for the review. David. I am so pleased to hear that we consistently meet your expectations and I hope we will see you ordering with us again soon.

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service from ordering to…

Excellent service from ordering to delivery. Also a fantastic price .

27. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thanks taking the time to review us, Dave. We appreciate your time and hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely awesome

Absolutely awesome from the ordering, speaking to customer service who could not help me enough, emails and phone calls answered promptly, but my hat goes of to the young man who delivered my order, hand balling 36 decking planks 11 3x2 and other materials in blistering hot weather, and refused help did it all in under 20 mins right where I asked him to put it, TOP COMPANY

22. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for taking the time to write us a review- we really appreciate it. I am so pleased to hear you had a 5* experience and we hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible experiences, If you look at getting your job done, this is not your option.

If you look at getting your job done smoothly, this is not your option.

I had ordered some decking boards and support joists from this firm.

The experience with them was terribly bad.

This company acts as a broker, has no actual stock themself, asked a 3rd party to send them to you.

But apparently it has a very limited control of its 3rd party company.

Poor communication about delivery, and no show on confirmed delivery day

Before delivery day, I had moved around my cars and waited for the whole day,

But no delivery turned up, and no one even notified me what is happening. I was kept in the dark.

It has been wasting my time, delay things and make my garden look terrible when my decking needs doing.

Then next day, I sent an email to their support to ask them to cancel the order, nothing happens and heard nothing.

2 days later in the morning, I had sent one more email to ask them to cancel the order. and first thing in the morning I had checked email again, no replies from them. They should have followed my instruction to cancel it and make a full refund.

Suddenly around 12:10pm when I was in a work meeting, there is a delivery turned up. I was disturbed at this work meeting.

Afterwards I noticed that there was an email about this at 11:02am.

There was no delivery notice to me on the day before delivery or early morning of the delivery day.

There should be at least a 24 hour notice to give to me about this delivery.

Very poor communication and late delivery even if I asked to cancel it.

Also the quality of joists is very suspicious, Joists do not look at treated. asked for joists C24 certificate, but never supplied them to me.

15. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

We are so sorry to hear you were disappointed with the service you received. Unfortunately, during May multiple bank holiday led to a surge in demand and I apologise that this has impacted our service level on this occassion. From time to time, deliveries can ffail due to factors outside of our control but I am disappointed to hear that there as no communication about this. I can see that you were offered a gesture of goodwill but understand you did not feel this was adequate.

Regarding the wood, we confirmed with the branch that they only stock treated timber so there could be no mix up. The colour of the treatment was more subtle.

Again, I am sorry to hear that you are still left dissatisfied and we would welcome the opportunity to put it right. If there is a way we can do this, please do give us a call or email to let us know.

Kindest regards,

Kathryn
Operations Manager

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

I wanted good quality at a competitive price with good customer service but was somewhat disappointed

As I was looking to purchase a significant amount of timber for a decking project the competitive pricing of DIYBS was a key factor in choosing them. However, my experience post order has definitely left me questioning the wisdom of that choice. To be fair, I placed my order on the run up to a bank hol and the website did warn that this may affect delivery timescales. However it was 3 days before I even received a delivery date which was to be 10 days after my order date. That was disappointing but what was worse was that no courier details were provided meaning that I couldn't track the order for a delivery time. As the order had not been delivered by late on the stipulated day I had to phone DIY for a status update. When the truck eventually arrived only 10% of my order was on it. No explanation just a cursory "this frequently happens" ( the courier was local to me in Manchester). I was told to expect a further delivery the next day but no other details. Again I had to chase DIY for this and waited nearly a further full day for the remaining items. Regarding the timber- I ordered 4x2 and 6x2 treated joists in 2.4 and 3m lengths (for a reason) however a number of 4.8m lengths were delivered - presumably with the expectation that I would have to cut them to length myself. Navigating these through a terraced house was something of a challenge and not appreciated. DIY stated that they were not informed that this would happen. The quality of the joists appears quite decent with most straight and true (a few exceptions) however I'm not sure about the level of treatment as they appear extremely light in colour compared to others that I sourced elsewhere. The dimensions were also something of a surprise with the 4 x 2 joists measuring just 45mm x 92mm. That is again significantly different (less) than those bought elsewhere. So in summary, the initial price (£650) looked like a good deal however taking account of the whole experience (customer support, tracking updates, speed of delivery and relative quality of the product) I'm not sure that the modest saving made against some of the more traditional merchants was worth it overall.

17. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you for writing such a fair and balanced review Steve. We are disappointed to hear that you have had such a subpar experience with us. In the run up to the bank holiday weekend, we did experience a surge in demand and this did affect our timeliness in fulfilling orders and, in some cases such as your own, we did fall outside of our 3-5 working day lead time. We appreciate that you were understanding about this but unfortunately the delivery did not go as planned and added to the frustration. We really are sorry for this.

We would welcome the opportunity to put this right, so if you have another project coming up, please do give us a call so that we can give you the 5* experience that we pride ourselves on.

Kindest regards,

Kathryn
Operations Manager

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Garden Room Project

I ordered a lot of wood for my garden shed project. There was an issue with delivery and Kathryn arranged a courier delivery at no extra cost to make sure I got what I needed on time. Great service and really felt liken valued customer.

22. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for taking the time to write a review, James. We really appreciate it. From time to time, things do go wrong and we always aim to put it right where possible. We are really pleased we were able to resolve it in your case.

We hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Problem free order and delivery

The ordering process was easy and the plywood sheets were reasonably priced and were delivered on time. The delivery driver was friendly and helpful, carrying the 12 boards into my garage. (Well, I helped him).

21. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for taking the time to write us a review. We are so pleased to hear that you had a great experience beginning to end and we will pass this onto the driver. We hope to see you again soon! The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good service and decent delivery period…

Good service and decent delivery period after order. Very good prices most importantly.

20. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for taking the time to give us a 5* review. We really appreciate it and hope we will see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Delivered on time promised

Delivered on time promised. Good quality.

18. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you for sharing your great experience. We hope that you come back again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good stock, Accurate description. Perfect Fit

I assumed that sourcing a replacement roller catch locally would be straightforward but I had a long search before finally finding Daymans DIY online. The item was accurately described and fitted perfectly. Many thanks.

18. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

This is a fantastic review, Barry but I don't think it is meant for us- I think you may be looking for these guys who seem to be doing a great job: https://uk.trustpilot.com/review/daymansdiy.co.uk

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fab product/company..quick delivery and…

Fab product/company..quick delivery and great really helpful delivery guy…thank you

13. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for writing such a positive review- we will certainly pass this onto the delivery driver. Hope to see you again for your next project! The DIY Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid at all cost!

Avoid at all cost!

Placed an order. Was told 3-5 days for delivery. Received an email 5 days later item to be delivered in 3 days time. Waited for order (all day) it's now 5.30pm the day after said delivery day (still waiting) with no response from company. Have emailed and left a message.

15. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

We are really sorry to hear that you did not have a positive experience. I can see that since writing this review you did speak to one of the team. We completely understand your frustration in the delays. Unfortunately, over the May bank holiday a surge in demand did lead to some delays and impacted how quickly we were able to communicate with our customers. We are truly sorry for this and have since improved systems and grown the team to handle periods of high demand much better.

We would welcome the opportunity to show you the high level of service we usually pride ourselves on so if you have another project, please do give us a call.

Kathryn
Operations Manager

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent experience with DIY building…

Excellent experience with DIY building supplies, good communications, good prices and delivery. Delivery driver was very helpful and pleasant. Will definatly use again.

7. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for the positive feedback- we really appreciate the time to write a review and great news that we will be seeing you again in the future!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Lovely people to deal with

Lovely people to deal with, kept us informed every step of the way from order confirmation to delivery. Delivery was within the time window they gave us and the product (2 x 4 pressure treated timber) was first class

14. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Really appreciate the time taken to share your positive experience. We hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Snag - Sorted out quickly.

I had an initial chellenge with my Delivery date, but the team went out of their way to resolve the matter. Thank you.

6. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for taking the time to write us a 5* review- we really appreciate it! From time to time, things do go wrong but we always aim to do whatever we can to put it right. Thank you for your patience and understanding in resolving the matter.

We hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service.

Good service. Good prices. Delivered early on the date arranged. Great experience all round.
Thank you.

12. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Thank you so much for sharing your positive experience, Phil, We really appreciate you taking the time to do so.

We hope to see you again soon!

The DIY Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The price was the main draw for me.

The price was the main draw for me, very competitive pricing on all the products they list.
The only real let down (although not a show stopper) is the fact that they don't actually hold stock, they seem to shop around other suppliers for the order. Again not a show stopper however, it does mean that you don't get all your order in one delivery so you can't get into your job without thinking about when things are going to turn up. They do give you delivery dates but my experience was not everything was delivered, had a back order on some items.
I would definitely recommend them but if you are ordering multiple items be aware that they are unlikely to turn up all together.
I will use them again but I will factor in deliveries and wait until I have all the items before I commit to starting the work.

28. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DIY Building Supplies-Logo

Antwort von DIY Building Supplies

Really appreciate you taking the time to write an honest, balanced, and fair reflection of your experience, Mark. For future orders, feel free to write in the notes section when placing your order about your deadlines, schedules, and desired delivery date and we will do our very best to accommodate.

Looking forward to seeing you again soon!

The DIYTeam

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr