Large Holiday Houses Bewertungen 

199
•
TrustScore 3.5 von 5

3,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Lilac Cottage at Kilmuir: Accommodation is well equipped & spacious (there were two of us) & the views across the Moray Firth were relaxing. Decor & furniture would benefit from being updated & c... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company is fundamentally dishonest. They hide behind an unfair contract term buried within their conditions that WILL be overturned in a small claims action in ANY European court. I know this... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really enjoyed our stay at Quarryfield: hot tub, pool table, table tennis, darts, beautiful scenery and walks round about. The rooms were mostly en suite, very comfortable and roomy. Inverness 10 min... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid this company, they have withheld a lot of money from people unable to travel to their holiday lets due to Corona virus regulations. They are unhelpful and threatening to anyone who tries to recl... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Ferienhausvermietung

Vom Unternehmen geschrieben

Letting over 100 luxury self-catering houses across Scotland. A small, independent company with 6 staff operating for 25 years.


Kontaktinformationen

3,3

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

199 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,3

Alle Bewertungen

(199)

0 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not book with this company

Do not book with this company. Despite law being on the customers side, this company refused to give refunds for deposits paid for Oran and Mara holiday home on Lewis. Their customer service was non existent. Awful company. Eventually had to file a retail dispute claim through my bank to get the money back but the company were fully expecting I would give up rather than go to lawyers. They are trying to wait people out. Despicable.

They changed their T&Cs post our original booking and tried to deny a refund based on a changed contract- this is not legal. In addition, they tried to offer a change of date but this meant that if that holiday couldn’t go ahead for any circumstances then we would lose the full amount of money with no refund. Their offers were hollow and not legal. I believe they are now being investigated for these practices during the pandemic.

23. April 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I can honestly say I will never book with LHH again

I have never come across such belligerent customer service before. LHH Scotland appear to go out of their way to avoid returning money once it has been paid to them.

We paid £650 for a one week rental of Taigh Glas near Gairloch, plus a £12 administration fee. They advised the booking could not be honoured due to COVID travel restrictions which is fair enough, but contrary to UK and Scottish Government guidelines they argued they were entitled to retain £60 of the refund to cover the cost of giving us back our money as it had already been paid to the home owner. This is a disproportionate charge for an electronic transaction.

As an alternative to paying £60 they offered the opportunity to re-book but we were told that as the equivalent week next year will cost more we’d have to pay the difference without any additional fee (which is reasonable) but if we booked a less expensive week next year we would not automatically receive a refund (totally unreasonable). They advised that if the home owner agreed to refund the price difference they would still charge an administration fee. Unbelievable. It seems to me that this company regards the holiday home owners as their customers not the holiday home renters. After way too many emails LHH finally refunded the full cost of our rental. It shouldn't be this hard and we’ll certainly never book with them again.

16. April 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

I understand we refunded your rental in full with no admin fee as a gesature of goodwill.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Double admin fees

Refused a refund when our holiday was first cancelled back in March 2020 so rescheduled until March 2021. We were offered a refund this time which we took but had to pay another administration fee ontop of the one already paid whilst booking. Just steer clear.

14. April 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Customer Service Rubbish when there’s a problem

We have booked with LHH now on three occasions. The first time was great but LHH’s true colours come to light when there’s a problem. Last year our holiday was cut short as we went into lockdown. LHH communication skills were non existent. We booked another holiday for this year for w/c 17th April. This has had to be cancelled due to lockdown restrictions. We asked to rebook for next year but whilst willing to leave our deposit wanted the remaining £900 we paid refunded so we could book something this year. LHH were not willing to refund this and like a previous review wanted to charge extra as the price had gone up for 2022, the only way to get any money back was by cancelling the holiday completely which meant LHH could then charge you £60 Admin fee. There Customer Service is great when everything goes smoothly but as soon as there’s a problem they don’t want to know.
I am sure the owners of the cottage that had booked would like to know that LHH have just lost them business.
After reading many of the reviews you only get a reply if your review is praising them. My point exactly....
After reading the reply from LHH they are still missing the point. You wanted to keep all our money for a whole year. We didn’t want to cancel we wanted to rebook. You didn’t give us a choice. I am sure when other people read the number of lousy reviews you have they will make up there own minds as to who is in the wrong...

29. März 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Dear Mr Munro. I understand you have had a refund for your holiday and refused an offered postponement. Our Covid policy is clear on the website regarding refunds. We have spoken to the owner regarding your comments. We do reply to negative comments as you can see, but have stopped recently as it is difficult to reply to comments which are misleading without divulging private information.
I am delighted the owner was able to offer you a refund and hope you can now find a suitable property outwith lockdown for your holiday.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer service

We had to rebook two holidays through LHH due to COVID (one holiday twice) and the team could not have been more helpful. Every email was responded to promptly and an effective solution found. I was very impressed at how this situation that was completely outwith their control was handled.

In addition, we have been very impressed by the quality of the self-catering accommodation used in some stunning locations.

Thank you LHH. We will definitely be holidaying with you in the future.

1. März 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Thank you for this.
I am delighted we were able to help and look forward to hearing from you in the future!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

COVid doesn’t seem to matter if you have to rebook

We had booked last year, a cottage in the outer Hebrides. We live close by. Noticing the outer Hebrides is now Level 4 lockdown, we contacted them to rebook, naturally since we can’t travel there. They said yes but we have to pay the increased rate! I’m furious bc lockdown is not negotiable therefore of no fault of ours. Disgraceful! If it were our choice then fine but it isn’t. Never booking with them again.

Response to LHH thank you for responding! As of today we have resolved the matter with your office.

2. Februar 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Hi Jeanette. Can you let me know when your booking was for?

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I will never use this company again and…

I will never use this company again and will advise others not to either. After having successfully received a full refund from my credit card company for a booking made in April 2020, which was cancelled by LHH due to pandemic restrictions, LHH submitted various emails to the credit card company disputing the refund that was given. LHH cited sections from consumer law and claimed that it is illegal for insurers to ask clients to seek a refund from credit card companies. Needless to say the information submitted by LHH did not note the guidance from the Competitions and Markets Authority that refunds should be given, or mention that LHH settled a case taken to Court in November 2020. I find it difficult to understand why a company would go to such lengths to disadvantage customers. I now have to invest further time and energy to ensure I am not charged again. It seems LHH is determined to push this issue to the small claims Court, in the hope that most customers will lack the time or means to submit claims. An appalling company, with little interest in customer service and apparently incurable greed.

22. Jänner 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

I am not sure what legal challenge you are refering to as I am not aware we have instigated any.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Braemore Cottage was perfect

We had a lovely time at Braemore cottage. It was clean and had everything we needed for a week on Harris and Lewis. LHH were very helpful when I enquired about a few specifics. The hot tub really was a treat, even in the November rain. Only recommendation would be a cottage sign on the gate as it was a little hard to find when arriving in the dark. Perfect.

5. Dezember 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Hi Claire
Many thanks for the review and also the feedback on the sign which I will pass to the owner.
I am delighted you enjoyed your stay.
Many thanks again and have a lovely Christmas.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Balm for the soul at Croft 23

My daughter and I stayed at Croft 23, Gairloch, for 10 days in November this year. The house was everything it promised to be and we didn't find a single fault with it! The icing on the cake was the sauna, which we used with delight after 2 seaswims at local beaches. There is so much light in the house that typical November weather doesn't dampen the spirits in any way. We found LHH very efficient in their dealings, and the owners responsive and very pleasant to deal with when we had a query.
For a larger family group, the second sitting room would be a real boon as would the large garden with lots of room for children to play. The wealth of lovely beaches nearby, and the absolute peace and quiet of the location revived our spirits after a difficult year.
We'll be back!

25. November 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Hi Marion
Wow - swimming in the sea in November - I'm very impressed and can see why the sauna was a plus!
Thank you for the feedback on noth the property and our service. Much appreciated.
We look forward to hearing from you again!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No change here

Yes, well you would write your review as glowing whilst many many others still await a refund from LHH from holidays paid for but nothing in return. After 7 months, we still await our refund of £ 1710 for a cancelled holiday by LHH. They remain an immoral company who illegally operate their business, totally uninterested in the folks who still wait to be reimbursed. A company with no morals and with total disregard to their legal responsibilities. Of course they love the glowing reports from folks on Trustpilot who have not been messed about by them. Nothing has changed. if you have a problem don't expect any help ..... or refund! What sort of company are they?????

10. November 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I booked a cottage in the Highlands…

I booked a cottage in the Highlands (Toer 1) for November. The company contacted me a couple of days in advance to ask me if I would like to cancel the booking or rebook to another date since I am living in a Tier 3 area and should not travel to Tier 1. I was a bit concerned as I have read all these negative reviews etc about LHH regarding Covid cancelation policy. I agreed to cancel the booking and I received my money 2 days later minus £50 administration fee which is fair enough.
Cannot complain about my personal experience with LHH, thought customer service is really good.

4. November 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Many thanks for leaving this feedback on our service. We do hope you are able to plan a holiday once the situation is better.
In the meantime stay safe.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Star na Mara, Arisaig - Fantastic house

Fantastic house, in a beautiful location. Had a wonderful week during half term, exactly what we all needed during these strange times. Beautiful beaches in walking distance, lovely views from the house. One of the best equipped houses we have stayed in.

31. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Hi Lucy

I am thrilled to hear you enjoyed your holiday and indeed, just what is needed in these very strange times.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Covid? Only MAY receive refund. Check out the reviews.

With the uptick in Covid read LHH Covid terms and conditions: “ In the event of a lockdown, national or local, which prevents you from travelling to your reserved accommodation, you MAY receive a refund or possible postponement of your booking.”
May doesn’t mean will. I didn’t. Got only 50%. They cancelled. As to their policy on reviews. 31 bad reviews were flagged by LHH, 27 for invalid reasons and relisted. Update: a year has elapsed and still not been refunded in full. Yes I could sue them, but the hassle makes it not worthwhile and LHH are aware of this. You’ve been warned.

30. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

You'll need to get legal if LHH let you down...

This company is fundamentally dishonest. They hide behind an unfair contract term buried within their conditions that WILL be overturned in a small claims action in ANY European court. I know this because I have helped others.

LHH know this and they WILL pay up, but only if you commence proceedings against them either via a HMCTS claim, or a European Small Claims action.

Stand your ground and insist on exercising your rights.

27. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful customer service

We have booked holiday homes with LHH for several years. The properties have been excellent and the owners have been lovely and helpful. We have never had direct contact with LHH before this year when we were unable to take up our booking because of the nationwide lockdown.
I have to say that I felt that LHH were anything but helpful. They have never offered any kind of refund or recompense. I thought LHH were supposed to be a premium holiday company that provided luxury and great service. I felt dismissed. We were told that we had to claim from our insurance company. I felt we were an inconvenience to their money making. Even now their terms of business on their website are evasive. I have worked in sales and marketing for over 30 years and I know that poor customer service will lose you customers. I will never use LHH or any of their associated companies again. It is a shame because their property portfolio was excellent.

24. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Gorgeous Loch Fyne cottage

We stayed 10/10/20 in Rainechean cottage on the banks of Loch Fyne. It was a gorgeous cottage, high quality furnishings and equipment and lots of little homely touches, often missing in holiday rentals, like tea lights, selection of oils, herbs, spices, plenty of tea and coffee and even hot chocolate and cocoa. So cozy we didn’t even light the wood burner. Joe, the owner, gave us loads of information by email as due to Covid no brochures were allowed in the cottage. The surrounding area is beautiful and we were blessed with good weather. LHH, the agents, were completely professional and prompt in communication and refunding the good housekeeping deposit. We will certainly use them again if Rainechean is typical of their portfolio.

24. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Many thanks indeed for your review. Delighted you enjoyed the cottage and that our service was also professional.
Raineachan is indeed a good example of our properties and we look forward to hearing from you in future!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Shalom Cottage near Leverburgh

Shalom Cottage near Leverburgh. Just returned last week, October 11th, from two wonderful weeks at Shalom Cottage. Great location, sunrise to sunset each day from the southerly aspect towards the Minch and in the opposite direction towards Berneray. The resident pair of Golden Eagles were a real treat along with one of the local Otters. Staying safe was an underlying principle throughout the process from early contact to additional cleaning prior to arrival. Wherever we ventured we were warmly greeted and the attention to detail in terms of staying safe was something which many other parts of the UK could aspire to. Great support from LHH, again, and after ten weeks in seven different properties, in the past ten years, in the Western Isles, we look no further than LHH. See you all next year- already booked a couple of weeks for September 21.

20. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Dear Michael
Thank you for taking the time to review your stay at Shalom. We are glad you found the safety aspect satisfactory as this is very important to us and our owners.
Thank you for being such a regular customer. We really appreciate it.
Golden Eagles and Otters certainly add something to a holiday!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly Recommended

Another fabulous holiday in an LHH property. We found the whole booking experience trouble-free even though we had to cancel a second LHH property at fairly short notice due to changes in restricted occupancy. This was dealt with very efficiently by the admin team with a refund approved less a £50 admin fee, which is acceptable and could probably be reclaimed through travel insurance. The refund of the balance was in our account within a very few days.
With our positive experience in mind, I am surprised to read so many negative comments over recent weeks. I have no doubt these are justified where there have clearly been poor experiences but hopefully LHH are more geared-up to deal with these situations now as these certainly do not reflect our experience.
We have been using LHH for several years now and find the properties are of a very high standard and the LHH team helpful and courteous. It would be a great shame if a spate of negative feedback in such very difficult times affected this business adversely. I can only speak from personal experience and so have no hesitation in heartily recommending LHH. We will certainly remain loyal customers and be booking with you again.

19. Oktober 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
Large Holiday Houses-Logo

Antwort von Large Holiday Houses

Dear Christopher
Thank you for your kind words. In these difficult times we all do the best we can and we do understand that some people become frustrated.
I am glad your experience was positive and we look forward to hearing from you again.
Stay safe.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr