Så siger vi farvel til RD efter mere end +30 år som kunde. Et så langt kundeforhold med betaling til tiden og en belåningsgrad på under 35% af de 7 mill. som huset blev vurderet til af 2 uvildige mægl... Mehr ansehen
Unternehmen hat geantwortet
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Så siger vi farvel til RD efter mere end +30 år som kunde. Et så langt kundeforhold med betaling til tiden og en belåningsgrad på under 35% af de 7 mill. som huset blev vurderet til af 2 uvildige mægl... Mehr ansehen
Unternehmen hat geantwortet
Jeg har brugt RD hele mit liv. Altid fået hurtig og kompetent rådgivnng. Jeg kan godt anbefale RD og deres professionelle samarbejde med Dansk Bank -
Havde besøg af jeres vurderingsmand hvorefter en kontormand havde læst 18 år gamle papir igennem og mente derfor at at huset skulle have samme vurdering skønt der var en forskel på mindst 300000. I fo... Mehr ansehen
Unternehmen hat geantwortet
Skal omlægge mine eksisterende lån og ville gerne have mit boliglån uafhængigt af banken men dette er ikke muligt- RD er danske bank så hvis man ikke ønsker at være sovset ind i div. Samle ordninger o... Mehr ansehen
Unternehmen hat geantwortet
Realkredit Danmark
Lersø Parkallé 100, 2100, København Ø, Dänemark
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
Hat 90 % seiner negativen Bewertungen beantwortet
Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
Efter en enkelt henvendelse ringede rådgiver Mette Kaa Witte fra Realkredit Danmark til mig den 31.12.2020 angående et nyt lån og kundeforhold.
Aldrig har jeg fået en så god, konstruktiv og informativ rådgivning ifm finansieringen af mit nye ejerlejlighedskøb, så de bedste anbefalinger til Realkredit Danmark, og specielt til rådgiver Mette Kaa Witte.
har søgt om et flexlife lån, som jeg troede var forberedt til pensionister. Jeg har mange millioner i friværdi, så det burde ikke være noget problem. Jeg ansøger, men får afslag , da jeg ikke kan finde ud af at downloade mine oplysninger, (ejendomsværdi forsikringer osv.Har været kunde i Danske bank i mange år. Men en anmodning til Realktedit Danmark om en bestigelse af herlighederne Det bliver blankt afslåetJeg er ikke dement, men heller ikke noget cp -geni. Fik at vide at det kunne jeg de "bare" få nogle andre til at gøre-Vist ikke lovligt i følge gdpr -regler,
Jeg er dyb utilfreds med de methoder RD bruger til at få oplysninger om kunder. Det kan godt være disse oplysninger skal gives iht. lovgivning med MÅDEN det bliver gjort på er mafia lignende methoder. Først trues der med bål og brand hvis jeg ikke kontakter dem og efter samtale med rådgiver og konklusion om at ingen oplysninger mangler, får jeg efterfølgende brev fra RD at de har spærret mine muligheder for at omlægge eller optage nye realkreditlån. Først efter at have ringet igen får jeg at vide, at nye kopier af eksisterende dokumentation alligevel mangler - rådgiveren har den frækhed at tilføje at: "men det er jo helt frivilligt om jeg vil give disse oplysninger".... Helt igennem en mærkelig måde at kommunikere på og meget krænkende når jag har været kunde der siden 2008.

Antwort von RD
De køre bare deres ejet løb, og er fuldstændigt ligeglade med kunderne.

Antwort von RD
Intet svar.
Jeg har for 10 dage siden indsendt en omhyggelig klage over RD's og Danske Banks behandling i forbindelse med en låneomlægning. Jeg anvendte den mail, som man bliver vejledt til, og hvor man samtidig kan læse, at man bestræber sig på at svare inden for to dage. - Jeg fik straks et automatsvar, hvor der også stod, at man ville bestræbe sig på at svare inden for to dage. Nu er der gået ti dage. - Hvis man ikke har kapacitet til at svare på to dage, så skal man ikke skrive det.
I forbindelse med køb af nyt hus skulle vi egentlig benytte andet realkreditinstitut gennem vores bank, men grundet gode oplevelser med RD kontaktede jeg dem for et tilbud, så jeg sikrede mig, at vi valgte det rigtige produkt.
Her blev ydet hurtig og god service fra Lise Lynge Porsborg, hvor deres produkt og pris også var bedre end det andet alternativ. Prisdifferencen var meget lille, men servicen og kemien med Lise var overvejende god, hvorfor vi valgte at gå udenom vores bank og benytte RD.
5 stjerner til Lise :-)
Ja jeg er ikke voldsomt imponeret over RD. Den fremgangsmåde, der står i brevet om de vigtige oplysninger I mangler på mig, passer ikke lige. Hjemmesiden er til Danske Bank, som jeg ikke har konto i, og det er umuligt at se hvor man kan uploade mine fortrolige oplysninger på en sikker måde. Jeg kunne ikke logge ind med nem-id, som der eller står i brevet, og så sende billeder af mit kørekort og sygesikringsbevis. Det er ikke i orden, da alle mine oplysninger til identitetstyveri nu ligger og svømmer rundt via en almindelig hjemmeside. Øv at jeg valgte at uploade.

Antwort von RD
Som ejer kan du søge om et friværdilån, med fast eller variabel rente, med eller uden afdrag, og med op til 30 års løbetid.
Hvis man opfylder betingelserne, og du er under 60 år gammel, jeg er 55 år gammel, så er det muligt at optage et friværdilån med afdragsfrihed i 30 år.
Såvel som med fast rente pt 1 %, som med variabel rente.
Jeg valgte at søge dette lån, se det på deres hjemmeside:
FlexLife® er et unikt boliglån, du kan forme til dit liv
Et realkreditlån fra Realkredit Danmark, hvor du kan ændre din tilbagebetaling løbende inden for de rammer, vi aftaler. Uanset, hvor du er i livet.
Personligt der synes jeg, at Realkredit Danmark har den mest letforståelige, fyldestgørende og overskuelige præsentation af deres produkt.
En præsentation hvor man selv kunne beregne sit ønskede lån.
Min personlige mening er at Realkredit Danmark, vinder i sammenligning med deres konkurrenter, når det kommer til kommunikation og præsentation af deres produkter.
Selvfølgelig er der så risikoen for at min rente stiger i lånets løbetid, og derfor er jeg kredit godkendt til samme lån i 30 år, 4% i rente og med afdrag.
Den gode oplevelse af Realkredit Danmark fortsatte hele vejen, fra jeg kontaktede dem, til at jeg fik lånet bevilget.
Skrev en forespørgsel til RD.
Jeg fik hurtigt til svar, at det ikke var optagelsen af lånet der tager tid, normalt ca 10 -14 dage, men den samlede sagsbehandling der kan tage tid.
Vi åbnede derfor min lånesag med det samme, og jeg sørgede for at hun fik alle de informationer hun skulle bruge over nettet, og det er mange:-)
Lidt mails og et par korte telefonsamtaler, og lånet var næsten i hus.
Kompetent og venlig sagsbehandling hele vejen, jeg har det bedste indtryk af Realkredit Danmark!
Jeg fik nu et behageligt besøg af en velforberedt vurderingskonsulent, jeg var også velforberedt.
Jeg fortalte, at jeg ikke har lagt vægt på forbedringer af min bolig, så som nyt køkken, toilet og bad.
Men at jeg har prioriteret den løbende vedligehold, fremfor forbedringer der kan øge værdien af min bolig.
Noget så lavpraktisk som slibning af gulve og maling, samt nye vinduer der er 6 år gamle, men som han betragtede som nye og i bedste stand.
Han var ret interesseret i min brusekabine i soveværelset til 50000 kr, bygget efter mål af Badmodul.dk for 5 år siden, og syntes at det var en god indretning.
Jeg fik vurderet min lejlighed til 2050000 kr, inklusiv restgæld på 86400 kr.
Jeg fik bevilget et 60 % friværdilån, et F5 lån med variabel rente og 30 års afdragsfrihed.
Jeg har efter omkostninger, og betaling af restgælden til min bank fået udbetalt 1083916 kr.
Herfra fragår 150000 kr til et nyt fælleslån i min ejerforening, til et nu afsluttet renoveringsprojekt.
Jeg regner med at jeg sætter 200000 kr ind på den opsparing, jeg har i forvejen, som frie midler til frit forbrug.
Overskuddet på 800000 kr skal investeres forsigtigt.
Lånet er optaget som et Flexlife F5 lån.
Lånet er på 1194000 kr
Lånet er afregnet til kurs 105,470.
Renten er - 02712 %
ÅOP er på 0,62 %
Ydelsen i 2021 er på 511 kr før skat om måneden
Ydelsen i 2021 er på 385 kr efter skat om måneden.
Mine faste månedlige udgifter falder med 1500 kr, og jeg er gældfri udover det nye friværdilån.
I sammenligning med udgiften til foreningens kommende fælleslån over 20 år, mener jeg at mit friværdilån, er den for mig bedste løsning.
Til jer der har købt som forældrekøb
Hvor familien står bag købet, og hvis familien har betydelige friværdier i egne boliger, kunne det måske udgøre en overvejelse at familien optager et lån, som det jeg har fået?
Eksempelvis i tilsvarende situationer, som nu det renoveringsprojekt, som fik mig til at vælge at søge det friværdilån, som jeg har optaget.
Der er selvfølgelig et forhold, der gør sig gældende!
Det at stiftelsesomkostningerne til et friværdilån, til tinglyst pant, og øvrige omkostninger, des mindre man låner, relativt betragtet kan blive uforholdsmæssigt store.
I relation til det beløb man får udbetalt!
Men et tilstrækkeligt stort friværdilån, der kan finde fornuftig anvendelse, herunder også til kontant indfrielse af ens andel af det kommende fælleslån.
Det synes jeg er en overvejelse værd for alle, der har muligheden for at søge et lån, som det jeg har søgt, og som jeg har fået bevilget.
Venlig hilsen
Danny Hedegaard
Pinlig og arrogant adfærd med truende meddelelser i E-boks hvis man ikke ringer ind.
- hvad har email og tlf nr- med hvidvaskning og gøre !
Hvis i nu have været bedre i jeres kommunikation ville det have gjort det nemmere for jer......
dette kunne besvares i email !

Antwort von RD
Realkredit danmark har bedt os om at indsende kopi af pas m.m.
1. Der er ikke nogen mailadresse på deres hjemmeside
2. Der er ikke nogen up-load-mulighed på, når vi har logget ind på vores "Min side"
3. Der er ikke det emne som vi skal bruge blandt de emner, man skal vælge et af på kontaktformularen i "Kundeservice"
Det hele virket forældet og uden overblik
Pinlig og arrogant adfærd med truende meddelelser i E-boks hvis man ikke ringer ind. Normalt kan spørgsmål besvares skriftligt.

Antwort von RD
RD vil tvinge kunde fra hus og hjem.
Jeg er i den ulykkelige situation, at mit hus formentlig ryger på tvangsauktion, da det er umuligt at indgå en afdragsordning med RD.
Det er en meget lang forklaring, men faktum er, at RD hellere vil se folk gå totalt i hundene, end at hjælpe.
De tvinger mig til at enten begå kriminalitet for at skaffe restancen, eller gøre kort proces. De har ingen forståelse for folk i nød. De vil ikke høre tale om at trække tvangsauktion tilbage.
Jeg er nu også bandlyst som kunde hos RD, blot fordi jeg ikke gider spilde min tid på på latterlige og ligegyldige spørgsmål. Så nu er jeg efter 25 år som trofast kunde, som altid har betalt alt til punkt og prikke, låst og bandlyst ind til jeg ringer til dem.
Hvad f..... er meningen...?? Hvad er det for en måde at kommunikere med sine kunder på. I kunne bare have ringet og så havde det hele været klaret på få minutter.
Og kære RD, lad være med at skriv at jeg skal gå ind og læse om jeres ligegyldige spørgsmål, for det har jeg gjort. Man skal blandt andet sende dokumentation på identitet. I kender udemærket min identitet. Har fået omlagt lån flere gange, tinglyst lån og kan logge ind med nemid, og så påstår i at i ikke kender min identitet. Det er dog det værst vrøvl jeg længe har hørt.
I har simpelthen ikke kunden i centrum. Det er nemmest for jer, at kunden skal ringe ind, i stedet for at tænke på hvad der er bedste service for vores gode stabile kunder(som vi i øvrigt levere af). Måske det var nemmest for kunden at i ringede til dem?? Ikke noget at sige til at i er vurderet med sølle 1,8 stjerne...
Thomas

Antwort von RD
Jeg kan se, at der også er andre låntagere, som undrer sig over de mærkelige breve, som udsendes fra Realkredit Danmark p.t. til gamle agtværdige låntagere, som i mange år har betalt deres ydelser til punkt og prikke. Men det mest uforskammede er dog, at kunderne skal ringe tilbage. Er der en fornuftig forklaring på, hvorfor der ikke i brevet stilles de skriftlige spørgsmål, som ønskes besvaret ?

Antwort von RD
I øjeblikket sender Realkredit Danmark sandsynligvis i tusindvis af uforskammede breve ude til deres kunder. Som aktionær i Danske Bank bliver man virkelig harm over en så forstokket kommunikation i en af koncernens forretningsområder. Kunder der i årevis har betalt deres terminsydelser til punkt og prikke skal i den grad i forhør. Det pæneste ville dog være, at RD helt konkret stiller skriftlige spørgsmål.
En stjerne for oplevelsen er en for meget.
Nu må direktøren i Realkredit Danmark - Carsten Nøddebo snart komme på banen.

Antwort von RD
Vi har haft lån og været stabile betalere i RD siden 1977. Som andre fik vi brev i e-boks om at kontakte dem om fremtiden, dvs. vel sagtens lån. Jeg ringede og bad om istedet at få et møde - vi udleverer ikke personlige oplysninger pr. telefon mere. Beskeden var, at RD ikke længere har fremmødekontorer! (vi bor i Aarhus kommune, hvor Danske Bank (lig RD) lige har bygget et stort nye hovedsæde)
Vi fik en rykker. Og vi fik brev med tilbud om omkonvertering til billigere rente. Og så kom vi igår hjem til et nyt brev: der er lukket af for fremtidige, medmindre vi ringer til dem med de oplysninger, de før har bedt om.
Vi er pensionister - og jeg ville så gerne vide, om det er en bestemt aldersgruppe, der får denne behandling. Det er da helt vildt med trusler fra et institut, vi har benyttet og betalt rettidigt til i 47 år.
Hvad er de egentlig ude på???

Antwort von RD
informationsbrev. nr. 3.
Jeg har over flere gange været på venteliste ved opringning. har sammenlagt brugt adskillige timer for at kontakte jer på 45147084. Send jeres spørgsmål over Eboksen. med henvisning evt spørgeskema på jeres hjemmeside. Som kunde hos jer i ca. 30 år kender i formentlig identitet

Antwort von RD
Nu har jeg igen fået en truende besked i min e- boks, om at jeg skal ringe og fortælle om hvordan jeg har tænkt mig at afvikle mit lån ( 300000). Realkredit Danmark har fået deres penge, og lidt til, til tiden altid.
Hvad fa er meningen så med sådan en skrivelse, og så med trusler om, at jeg hvis jeg ikke gider sidde i kø i deres telefonsluse i timer, risiker aldrig at kunne låne mere.
Er realkredit Danmark flyttet til Nordkorea?
Finn Sørensen

Antwort von RD
Realkredit Danmark, sender en besked i E-boks om at man skal kontakte dem pr telefon, for at fortæller om et huslån.
I Eboks, står der ikke øvrige kontakt oplysning, udover et tlf nr.
Tlf tid er 9-16.00. (min arbejdstid)
Telefonen er udstyret med en frygtelig svarer, som har travlt travlt..
Efter 30 minutters travlt, kontaktede jeg kunde service - nye lån.- de svarede omgående.
Jeg bad om at tale med en fra ledelsen, det kunne ikke lade sig gøre..
Det er da håbløst, at RD, forlanger at kunderne skal ringe til dem, og så er de ikke i stand til at tage telefonen.
De kunne som min, tilbyde at ringe tilbage - tast 5, og vi ringer tilbage.
Et arrogant holdning overfor kunderne, at jeg skal spilde 1 times arbejdstid, på at vente og vent og vente....
Jeg bad om at blive kontakte af en fra ledelsen, inden 5 dage, ellers vil jeg forsøge mig med en henvendelse til bestyrrelsen.

Antwort von RD
Til rd
Hvordan kan det være i hæver egenbetalingen fra 5% til 15% på lån på sommerhuse??
Andre steder går den stadig på 5% i udlån.
Så vidt jeg husker så er staten medejer af rd plus i har fået en løftede pegefinger for at hæve egenbetalingen.
Sæt den nu ned til de 5% igen og være med til at får Danmark til at køre igen..
Info..
EU's Menneske rethedskonvæksjoven akt. 8
Ret til privatliv og familie livet.
Tsk 1 og 2.
Altid godt at lære lidt EU ting.
Mvh.
Niki Svendsen

Antwort von RD
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.
Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.