Southern Bewertungen 

1 012
•
TrustScore 1.5 von 5

1,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Useless. 5 minutes before the train is due at London Bridge the platform number is announced as 'bus' so you have to ask a staff member 'bus from where?' Then you run down to said stop (S) and no ra... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Southern Rail are no longer capable of ever running on time. On Saturday I stood in Brighton station freezing cold for 3 hours eventually spending £90 on a cab home. When I applied for a refund for my... Mehr ansehen

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Pay extra for first class due to travel anxiety. More often than not, guards don’t care about what ticket you have so first class is often overcrowded. Had a less than pleasant trip with teenagers put... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

We've been told to vacate the train in the middle of our trip, as apparently there was an inspection of the tracks. The staff knew nothing, they could not say when the next train will arive, 2 that we... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Zugticketverkaufsstelle
  2. auch in
  3. Transportdienst

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Southern provides services in South London and between central London and the South Coast, through East and West Sussex and Surrey, and parts of Kent and Hampshire.


Kontaktinformationen

1,6

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

1012 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1,6

Alle Bewertungen

(1 012)

120 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We were on the 3.08 chichester to Hove

We were on the 3.08 chichester to Hove, normally 45 to 50 mins, took just over an hour, didn't stop at many stations, took us straight into Brighton station, we needed Hove. Asked a station operative who was very helpful, we were told to stay which left Brighton for Hove Station 3 mins later. All in all, not that bad, for us. I will say, the information from train staff was excellent, safety should always come first? An extra 40 mins all told. There are more things in the world to worry about. Thank you to all the train and station staff.

26. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DO NOT RELY ON SOUTHERN EVER

Southern is unable to provide a service for London. All the management should be replaced and the whole company investigated and restructured because it only gets bad by the day, but the dividends are always high, MILLIONS - clearly we can spot one of the clear issues here. The company is in shambles, the service is abhorrent. There are delays EVERY DAY, cancellations EVERY DAY, inaccurate timetables and TOTAL CHAOS. They are unable to run on a schedule, staff is rude and aggressive, there’s no replacement services when they have one of the 100s of “unexpected” issues they face every day (how funny calling something unexpected while knowing it will happen everyday), there’s no care whatsoever for the customers/customers experience/train maintenance/travel experience (in the best scenario, you cannot even use toilets during long travels because they always lack paper or running water, or both). The only thing southern rail knows is just increasing fares so they can enjoy even bigger dividends at the end of the year (over 30 millions last year for what? Ludicrous, greedy, disgusting - you haven’t invested in infrastructures or trains or travel experience. Southern rail is an unethical, unprofessional, greedy and disgusting company with the most inconsistent and inefficient “service”. Shame on you.

25. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Will now always avoid using if at all possible

Booked tickets from Havant to Gatwick as most direct route. Swan on the line stopped all services and when I asked the station master for advice he said that a South West train had blocked the station for all Southern Rail services, that nothing would be moving anytime soon and we should get a taxi in order to get to Gatwick in time for flight. I specifically asked him if we could claim the taxi fare back and he said yes. 28 days and numerous emails later and we have been flatly refused any compensation, not even a refund on the original train tickets. Presumably station master just told us anything to get us off the platform and Southern Rail now just laughing at us. Will take any route that avoids Southern Rail from now on

27. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Probably the worst and most overpriced…

Probably the worst and most overpriced service in the world. Terribly expensive, always late or cancelled, replaced by buses not running according to timetable etc. It is a total nightmare for everyone who is not able to drive for whatever reason.

18. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Delays EVERY DAY

I take a Southen train every morning from Upper Waringham to clapham junction or victoria. The only thing I can rely on is that the train WILL be delayed. In the last 7 months, it's been on time 3 times, and even then it ran slow all the way to clapham junction and still arrived later than it should have. This affects my connecting train or bus for my onward journey everyday! Today I need to go and donate blood and I should be able to take the 13.08 train to make the 13.25 bus, but I know the train will be delayed so I'll need to take the 12.38 just to make sure I am not late. For the amount I pay, per day to travel into London, the service is appalling. Fix the service or lower your fares!

14. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beyond useless

On a day like today, just trying to get from Surrey to East Sussex and back, and having to rely on Southern, it has never been a bigger wonder that this country once relied on its railways to win two world wars.

It must be amazing to work for a company which, the worse it gets, the more likely it is the taxpayers will bail you out.

11. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

If I could give -5stars that wouldn’t…

If I could give -5stars that wouldn’t still be enough to level of poor service they charge same as space x charger you to go to mars and trains never on time always cancel delayed by min 30 to an hour they simply rubbish absolutely waste of space and rip off

11. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Never buy digital tickets

Bought a one way ticket by mistake, immediately bought a return one. Went to get a refund online and found out they charge £ 5??? I couldn't believe it. Contacted customer service as if it was bought at the booth it would have been fully refunded, not fair, and this is the response

Dear Gabriella

Thank you for contacting us regarding your refund request.

I understand you’d like a refund for your unused eTicket. If you haven’t used the ticket at all, you can apply for a refund through your online account. You can access this by clicking on the “Welcome” after you sign in, and then “Manage my tickets/Refunds”. You can also apply through our app if that’s easier.



Please note a £5 admin fee will apply to all refunds. For future reference, we offer fee free refunds for any reason if you buy paper tickets with us through our website and don’t print them or collect them. This comes under our money back guarantee, and all you need to do is log into your account and request a refund with no need to give a reason – we’ll do the rest and there’s no admin fee. You’re covered by the money back guarantee if you buy any of these as paper tickets from us online:

Anytime

Anytime Day

Off-Peak

Off-Peak Day

Super Off-Peak

This includes paper tickets for children and discounted railcard tickets.



Thank you for your time.


Kind regards
Amber
Customer Relations

4. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Completely screwed up their own Key…

Completely screwed up their own Key card system last week so no Season tickets were added. Went into the ticket office to see why my ticket was not working, who informed me that they could not help and I would need to call customer service. Called customer services who informed me they had brought the Key system down and I would need a refund and then have to purchase a new season ticket, before the refund is received. Then today, I go to get a new ticket for my key card and I cannot buy one as it still says that I have a ticket on, even though I don’t. So I try to order a paper ticket but hey No, I can not even do that. I have to do an e-ticket and take a photo of myself to prove it is me. I cannot wait for Southern to lose this contract and it goes back into government control, the better everyone in Brighton will be. Their trains are never on time, there are always loads of delays, which state a different reason on each platform and they are constantly checking your ticket. My advice to anyone would be DRIVE!

30. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful experience

Awful experience, jacked up prices and allow you to buy tickets on trains that they know will be at overcapacity, therefore most people ended up standing up the whole journey squashed in together like sardines. Always delays or at a red signal. Bad organisation from the crew and on board supervisors have double standards when it comes to who they let get away without tickets. Every time awful horrid experience

30. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Lucky to be given a 1 star as having…

Lucky to be given a 1 star as having booked a journey via their website. Payment taken immediately but no receipt or tickets(digital or physical in post) received. Thus, I requested a refund. This generatex the response
* Southern do not provide refunds for 'advznce' tickets - Aren't rsil tickets always in advance of travel?
* Promise of providing a voucher forfuture travel. Agsin, not received.

I would never ever use or recommend Southern Raileay UK

20. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dismissive

Despite two trains still scheduled towards the end of an evening, both were cancelled with no notice, the station signage claiming 'urgent track repairs' needed. No staff on site; no indication of any alternative travel. Had to pay £35 for a taxi to my destination station.

My subsequent complaint / claim to be refunded my taxi fare was met with. chronologically:

1. A helpful customer service agent
2. A seemingly automated claim denial stating that as my delay was less than 15 minutes in length, I wouldn't be refunded anything (*my delay lasted the entire rest of the evening going into the next morning!*)
3. (After further communication from me) a claim denial from a customer service agent stating that a replacement bus service was available (*it wasn't*).
4. (After further communication from me) nothing.

Incompetent / uncaring / downright liars? You decide!

10. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely dreadful service

Absolutely dreadful service. Had to stand all the way on a train down from London Victoria after operation on leg and then when I finally sat down in a first class seat, because there was no other seats available. Officious guard comes along and wants me to upgrade my ticket to first class or get a fine. No compassion to the situation. Not just me He went round charging everyone else when no seating was available. Almost seem to be reveling in it and waiting fo us to sit down. Appaling behaviour.

18. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Appalling service avoid - petition to get rid of this company

Rubbish communication with multiple delays across 3 train services. Very poor customer service with staff member laughing that he had no information despite vulnerable people who needed support. First train delayed for 15 minutes then cancelled due to technical fault, today at 6/3/25. Switched to another train which just arrived. Same fault apparently! No information. Staff unable to support vulnerable customers with getting home at 10pm at night. Shameful service.
Both trains departed platforms shortly afterwards with cancelled service. Moved to 3rd attempt to get home at train 40mins plus after original departure and this left 3 minutes late. Staff had no information, rude, offhand and unhelpful. Appalling. Can’t even apply for claim for train fare as you are required to provide receipts even if using oyster pay as you go so needs to be done at later stage. Surely this company needs to be removed and new ownership to run competent sefvice.

6. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Why has my rail fare jumped up twice…

Why has my rail fare jumped up twice over the last two months yet the service is unreliable we are clearly paying to the ' delay repay' it's ridiculous especially when you are trying to live on a restricted income. Maybe our rail company needs to actually spend more money doing a decent repair first time instead of seeming to be always doing work on the weekend supplying a lousy bus replacement and then forcing everyone to then have to spend time gets partial refunds when trains are late. Really sick and tired of our countrys public transport systems!

11. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Train cancelled

Train cancelled. Put on local bus, not rail replacement bus, to another town that doesn’t even go to the railway station. Abandoned near bus station and had to walk. At least I didn’t have luggage! £10 for four stop return ticket and didn’t get the return!

5. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

A complete rip off.

They maintain that booking tickets from them is the cheapest method…NOT SO. Trainline is much cheaper.

My ticket from Herne Hill to Lewes at least 20% cheaper on Trainline….complete rip off by Southern Rail. No wonder they have almost 90% bad reviews !

I’ll always use Trainline in future.

3. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Just been sitting on a southen train on…

Just been sitting on a southen train on platform 15 Victoria - it was cancelled which is sort of ok - what’s not is you can’t even be bothered to make an announcement just leaving people to sit there !!! RUBBISH SERVICE

29. Jänner 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung

Ist dies Ihr Unternehmen?

Beanspruchen Sie Ihr Profil, um Zugang zu den kostenfreien Business-Tools von Trustpilot zu erhalten und die Beziehung zu Ihren Kunden zu stärken.

Kostenfreien Account erstellen

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr